30

ספקי שירות בתחום הדברות

הכל על הכנת הבית להדברה והנחיות לאחר ריסוס

כל מה שרציתם לדעת על איך מכינים את הדירה או הבית לריסוס ועל מה חשוב להקפיד אחרי שהמדבירים מסיימים את עבודתם.

איך להכין את הבית להדברה והנחיות לאחר הריסוס

כדור הארץ הוא גם הבית של מיליוני סוגי חרקים. כל עוד הם לא מגיעים לבתים שלנו, הם לא מפריעים לנו - אבל נוכחות של ג'וקים, נמלים, פשפשים, פרעושים, טרמיטים ושאר מזיקים בתוך מרחבי המגורים שלנו היא כבר בעיה של ממש. הפתרון הוא הדברה מקצועית, וכדאי לדעת איך מכינים את הדירה לריסוס ועל מה חשוב להקפיד אחרי שהמדבירים מסיימים את עבודתם.

הנחיות לקראת ריסוס בית

הפעולה הבסיסית ביותר של חברות ההדברה היא ריסוס. עוד לפני שאנשי המקצוע מגיעים אליכם חשוב להכין את השטח - כך שההדברה תתבצע ביעילות ותוביל לתוצאות הרצויות. בפרט יש להקפיד על 4 הכללים הבאים:

1. גישה חופשית לכל מקום - על-מנת שאפשר יהיה לרסס את כל הפינות בבית, כולל אלה הנסתרות (והאהובות במיוחד על חלק מהחרקים), חשוב לפנות אותן. במיוחד רצוי לוודא שהזזתם את הספות, המיטות, השידות ושאר הרהיטים למרחק של לפחות 20-30 ס"מ מהקירות.

2. לא להשאיר במטבח ובאמבטיה פריטים חשובים חשופים - קודם כל רצוי לעבור על המטבח ולדאוג שאף מזון לא יהיה חשוף לחומרי ההדברה, שעלולים להזיק לו. גם את כלי האוכל חובה להסתיר, ובאופן כללי כדאי שמשטח העבודה יהיה נקי לגמרי מכל החפצים שיש עליו בדרך כלל. אם מתבצעת הדברה בתוך הארונות (למשל במקרה של הדברת נמלים אם הן הגיעו גם אל תוך הארונות) תצטרכו לפנות אותם. את הארון שמתחת לכיור כמעט תמיד יש צורך לפנות משום שהחרקים נמשכים אליו. באופן דומה יש לדאוג למקום אחסון לכל הפריטים הרגישים בחדר הרחצה - מברשות השיניים, המגבות, הכביסה וכו'.

3. להזיז את כל הפריטים של הילדים ו/או חיות המחמד - באופן טבעי אף אחד לא רוצה שאריות של חומרי הדברה על הצעצועים של הילדים, בקערת המזון של הכלב או במתקן המים של החתול. בהתאם גם את כל אלה חשוב לאחסן במקום שבו הם לא ייחשפו לריסוס.

הנחיות לקראת הדברת פרעושים, פשפשים וקרציות

פרעושים, פשפשים וגם קרציות מחייבים פעולה מורכבת במיוחד ולא רק ריסוס. הסיבות לכך הן הפיזור של חרקים מזיקים אלה, המקומות שבהם הם מסתתרים וגם העובדה שיש להם מספר גלגולי חיים כולל ביצים, זחלים (אצל הפרעושים) ונימפות (אצל פשפשי המיטה).
בנוסף לעבודה הרבה יותר של חברת הדברה - הטיפול כולל גם ריסוס וגם שימוש בקיטור, וזאת לאחר ניטור יסודי של כל החללים בבית כדי לוודא שאף פשפש, פרעוש או קרציה לא יצליחו להתחמק ולשרוד - גם לכם יש תפקיד חשוב במשימה.
פעולה הכרחית אחת לפני הגעת המדבירים היא ניקיון יסודי מאוד בבית, כולל שאיבה קפדנית ולאחר מכן שטיפה. פעולה הכרחית שנייה היא כביסה של כל הבגדים והמצעים שעלולים להיות נגועים בחרקים או בביצים שלהם. הכביסה היא בטמפרטורה של לפחות 60 מעלות כדי שתהיה אפקטיבית. אמנם מדובר במלאכה תובענית, אבל כך הרווח שלכם כפול: גם בית נקי מפרעושים ופשפשים וגם בית נקי ומבריק.

שהות מחוץ לבית

דגש חשוב במיוחד לקראת ריסוס הבית הוא מציאת פתרון לשעות הראשונות אחרי ההדברה - פרק זמן שבו אסור לשהות בחללים המרוססים.
ברוב המקרים אחרי הדברה נגד נמלים או הדברת ג'וקים תוכלו לחזור לדירה לאחר שעה-שעתיים. מי שאוהב לקחת מקדם ביטחון כדי להימנע מספק ולדעת בוודאות שהוא לא נחשף לחומרים שעלולים גם להזיק יחכה שעה נוספת - ויחזור הביתה אחרי שעתיים או שלוש.
אחרי הדברת פרעושים או פשפשים בדרך כלל נדרשת המתנה מעט ממושכת יותר - של 4-5 שעות. בכל מקרה פרק הזמן הספציפי משתנה גם בהתאם לחומר הספציפי שנועד לפגוע בחרקים. בהקשר זה כדאי לדעת שכיום ישנם חומרים אורגניים מתקדמים שהם גם אפקטיביים להפליא וגם ידידותיים לבני האדם ולסביבה. כמו כן ישנן שיטות הדברה בלי ריסוס וגם הן חוסכות את הצורך לצאת מהבית.
שימו לב: לאוכלוסיות רגישות - פעוטות, קשישים וקשישות, בעלי מחלות של דרכי הנשימה, נשים בהריון ועוד - יש הנחיות ספציפיות. מומלץ בחום לבדוק מראש מהו החומר הספציפי שבו נעשה שימוש ולהתייעץ גם עם רופא מנוסה.

שמירה על חיות המחמד

כשמזמינים שירותי הדברה לבית שיש בו חיות מחמד, חשוב במיוחד לנקוט במספר צעדים כדי להגן עליהן. כדאי לשאול את נציגי החברה שנבחרה לביצוע המשימה מהו החומר שבו הם משתמשים ולהתייעץ עם וטרינר מיומן לגבי מידת הבטיחות שלו. בנוסף, בימים הראשונים חשוב להיות עם יד על הדופק ולעקוב אחרי ההתנהגות של הכלב או החתולה - כל התנהלות חריגה, כולל משיכה לפינות הבית, ליקוק הרצפה וכמובן תסמינים פיזיים חריגים מחייבים פנייה מיידית לווטרינר.

אוורור

לפני הגעת המדבירים כדאי לאוורר היטב את הבית. תוך כדי ביצוע הדברת מזיקים מסוגים שונים ייתכן צורך לסגור את החלונות, אבל לא תמיד - בכל מקרה אנשי המקצוע שמבצעים את העבודה ידאגו לכך, במידת הצורך.
לאחר השלמת הריסוס, חשוב לאוורר את הבית. אין צורך לחשוש שחומרי ההדברה יתפוגגו משום שהם נשארים על המשטחים השונים והרצפות וכך פוגעים בחרקים. האוורור מונע שאיפה בטעות של אדים של כימיקלים ופגיעה מיותרת בדרכי הנשימה, כאב ראש וגם שיבוש של תפקוד מערכת העצבים. רוב ההדברות מבוצעות באביב ובקיץ, כך שאין בעיה לפתוח את החלונות למספר שעות ולאוורר את הבית.

שטיפת הבית

החומרים שנועדו למנוע נוכחות של אורחים לא רצויים אצלכם בבית נמצאים כאמור על הרצפה וגם על משטחים נוספים (בחדר הרחצה, במטבח וכו'). בהתאם יש להימנע משטיפת הרצפה - בחלק מהמקרים תתבקשו להמתין 24 שעות ובמקרים אחרים גם 3-4 יממות. יחד עם זאת אם יש בבית חיות מחמד או תינוקות, וגם נשים הרות או אנשים מבוגרים מאוד, תוכלו להקדים את השטיפה - אבל להקפיד לא להשתמש באקונומיקה, לא לשפשף חזק מדי את רצפה ולוותר במידת האפשר על שטיפה של אזורי הפאנלים.
כלל נוסף, חשוב במיוחד: להזמין חברה בעלת ניסיון ורישיון של המשרד להגנת הסביבה. כך כבר לאחר מספר ימים ניתן יהיה לחזור לשגרה מלאה, בראש שקט באמת - גם בזכות הריסוס הבטוח וגם בזכות היעלמות החרקים המציקים והמזיקים.
בהצלחה!
כותב המאמר: ערן קיוותי מדביר מוסמך ובעלים של חברת הדברה בטוחה: https://adbarabetuha.co.il

30

ספקי שירות בתחום הדברות

מצא בעל מקצוע

מדבירים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

הדברת טרמיטים - שיטות הדברה נפוצות, עלויות וטיפים

הדברת טרמיטים - שיטות הדברה נפוצות, עלויות וטיפים

בניגוד למזיקים אחרים כמו תיקנים, טרמיטים יכולים ממש לגרום לנזקים בריהוט עץ, במשקופים של דלתות, בדלתות עץ ועוד.במאמר הבא נבין כיצד מבצעים הדברת טרמיטים בצורה נכונה.

קרא עוד
הדברה – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הזמנת מדביר

הדברה – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הזמנת מדביר

קרא עוד
כיצד נבצע הדברה בטוחה ומקצועית? מה חומרי הדברה מומלצים

כיצד נבצע הדברה בטוחה ומקצועית? מה חומרי הדברה מומלצים

במאמר נלמד על שיטות ההדברה החדשות המומלצות והבטיחותיות ביותר בהן משתמשים המדבירים המקצועיים.

קרא עוד
הדברת פרעושים

הדברת פרעושים

במאמר יוסבר מהם פרעושים איך מבוצעת הדברה נגדם ועל מה להקפיד כדי שההדברה תהיה אפקטיבית והם לא יחזרו.

קרא עוד
חומרי הדברה

חומרי הדברה

במאמר יוסבר על חומרי הדברה: ממה הם מורכבים, כיצד התפתחו במהלך השנים ובאילו סוגים של חומרי הדברה נעשה היום שימוש.

קרא עוד
8 כללים שיש לדעת לפני ביצוע הדברה

8 כללים שיש לדעת לפני ביצוע הדברה

במאמר יוסבר מתי להזמין מדביר מקצועי הביתה, ואיך מומלץ לפעול לפני ביצוע ההדברה ואחריה כדי להגביר את האפקטיביות שלה.

קרא עוד
כל המידע על דוקרנים להרחקת יונים

כל המידע על דוקרנים להרחקת יונים

במאמר יוסבר מהם דוקרני יונים, מהי האפקטיביות שלהם בהרחקת יונים, ואילו סוגי דוקרנים קיימים בשוק?

קרא עוד
הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית

במאמר יוסבר מהי הדברה ביולוגית, אילו שיטות של הדברה מסוג זה קיימות, והיכן משתמשים בהן.

קרא עוד