30

ספקי שירות בתחום הדברות

8 כללים שיש לדעת לפני ביצוע הדברה

במאמר יוסבר מתי להזמין מדביר מקצועי הביתה, ואיך מומלץ לפעול לפני ביצוע ההדברה ואחריה כדי להגביר את האפקטיביות שלה.

8 כללים שיש לדעת לפני ביצוע הדברה

יום אחד תגלו שהגיעו ג'וקים עד נפש. לבית שלכם, זה שאתם כה אוהבים לשהות בו, לנוח, לרבוץ מול הטלוויזיה או לארח, הצטרפו דיירים חדשים שאינם משלמים חשבונות ולא משתתפים בדמי השכירות או המשכנתא. אתם יכולים לגלות זאת בסתם יום של חול, או חג או מועד מיוחד – יום הולדת, יום נישואים, וכו'. בכל מקרה - לא נעים. פעילות השיא של מרבית החרקים היא בקיץ, ולכן זה הזמן בו יתגלו מרבית המזיקים הקטנים בבית, והרגע בו מתחיל לפעול שעון החול עד להזמנת מומחה הדברות מוסמך הביתה.

8 כללים חשובים לקראת ביצוע הדברה

  • ראשית, כדי למזער נזקים וביקורי מזיקים לא רצויים, חשוב לשמור על היגיינה ופינוי אשפה לעיתים תכופות. ג'וקים, נמלים ופשפשים, לדוגמה, "חוגגים" באזורים לא נקיים. חשוב גם לבצע פעולות מניעה הנוגעות למבנה הבית, כגון סתימת סדקים, הצבת רשתות בפתחים ועוד. הדברה עצמית בעזרת תרסיסים שנרכשו בסופר עושה את העבודה, אולם לטווח קצר בלבד.
  • הזמנת מדביר מקצועי נחוצה, כדי להאריך את תקופת ה"שקט". כמה שקט? אז ככה – בעת בחירת המדביר בררו אם קיימת אחריות על העבודה. בתקופת האחריות, על המדביר לשוב ולבצע הדברה במידה ושבו חרקים לגבולם. על הדברת מזיקים כמו תיקנים האחריות היא לשנה. לנמלים - חצי שנה. הדברת פרעושים יעילה לטווח קצר יותר ומשכה של האחריות הוא שלושה חודשים בלבד.
  • ההדברה מתבצעת בחומרים כימיים מסוכנים. חשוב מאוד להזמין מדביר מקצועי שיבצע את ההדברה האופטימאלית, ובמקביל ינחה את דיירי הבית כיצד לפעול – לפני, בזמן ואחרי.
  • עליכם לבחור באיזו הדברה אתם מעוניינים. ההדברה הנפוצה היא הדברה כימית, העושה שימוש בחומרים ממשפחת הפריטרואידים וחומרים דומים אחרים, המותרים לשימוש (זאת לאחר שחומרים זרחניים אחרים נאסרו לשימוש). המודעות לסביבה העלתה את נושא ההדברה הירוקה, העושה אמנם שימוש בתכשירים רעילים, אבל עדיין פחות מזיקים מאלו של ההדברה הכימית. הדברה זו אפקטיבית לא פחות מהדברה כימית, ובנוסף, דעו כי חומרי ההדברה הירוקה גם מתפרקים מהר יותר מאלו הרגילים.
  • בהכנת הבית לקראת ההדברה יש לדאוג לסלק כל דבר שיינזק או יזיק לאחר שיבוא במגע עם חומרי ההדברה - כלי אוכל ואוכל במטבח, בגדים בארונות (אם מבצעים ריסוס נגד עש), חפצים שבאים עימם במגע יומיומי שוטף, ובמיוחד דברים השייכים לילדים, כגון צעצועים, מוצרי תינוקות, עגלות תינוק ועוד.

  • כאשר מתבצעת בבית הדברה נגד פרעושים, ששורצים על בדים – סדינים, ספות, ושטיחים - דווקא רצוי להשאיר את הכיסויים עליהם יושבים הפרעושים. הריסוס מתבצע על משטחי הבד הללו, ורק לאחר הריסוס ניתן לכבס/ לנקות את המשטחים הללו.
  • בתום ההדברה, אדם בריא ובוגר יכול לחזור לדירה לאחר שעתיים בדרך כלל. לגבי ילדים קטנים, אנשים בגיל הזהב, חולים ובעלי חיים רצוי לשאול את המדביר. החלונות לא אמורים להיות סגורים כשאתם חוזרים. חומרי ההדברה פועלים כשהם "נתפסים" על החרק/המזיק ולא משאיפה שלהם. כך שרצוי לשמור על בית מאוורר מיד לאחר החזרה כדי למנוע כאבי ראש, קשיים בנשימה ועוד, כתוצאה משאיפה שלכם את חומרי ההדברה.
  • לאחר ההדברה, לא נעלמים כל המזיקים מייד. עוברת תקופה עד שהחומרים מתמקמים בכל פינות הבית, כולל הנידחות. החרקים/ מזיקים מתים בטווח של יום ההדברה ואפילו עד מספר שבועות לאחריה.

30

ספקי שירות בתחום הדברות

מצא בעל מקצוע

מדבירים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

הדברה – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הזמנת מדביר

הדברה – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הזמנת מדביר

קרא עוד
הדברה אלקטרונית

הדברה אלקטרונית

במאמר יוסבר מהי הדברה אלקטרונית, אילו שיטות של הדברה מסוג זה קיימות, ואיך משתמשים בהם.

קרא עוד
כל המידע על הדברת עכברים

כל המידע על הדברת עכברים

במאמר יוסבר כיצד נזהה בעיית עכברים/חולדות ומהם האמצעים השונים להדברת עכברים וחולדות

קרא עוד