30

ספקי שירות בתחום הדברות

כל המידע על דוקרנים להרחקת יונים

במאמר יוסבר מהם דוקרני יונים, מהי האפקטיביות שלהם בהרחקת יונים, ואילו סוגי דוקרנים קיימים בשוק?

כל המידע על דוקרנים להרחקת יונים

אחת השיטות המקובלות היום בשוק להרחקת יונים היא שימוש בדוקרני יונים. דוקרני יונים – כשמם כן הם, אלו הם דוקרנים, עשויים בד"כ מסוג של מתכת כלשהי (ברזל, נירוסטה, פולי-קרבונט) או מפלסטיק (בהמשך נעמוד על סוגיהם השונים של הדוקרנים הקיימים היום בשוק), אשר נהוג להתקינן על אדני חלונות, מעקות, שלטים, פרגולות, מסתורי כביסה, גגות, ובעצם בכל מקום קינון אפשרי, שליונים יש גישה אליו.
דוקרני היונים, היות והם קוצניים, בעצם יוצרים מחסום פיזי, המונע מהיונים לנחות או להגיע, אל קצה האזור עליו הם מותקנים, ובכך למעשה יוצר סביבה עוינת ליונים, ומביא לגירושם בסופו של דבר.

יתרונות

1. הם אינם בולטים לעין. כלומר, כאשר מתקינים אותם, קשה מאד להבחין בקיומם, גם במרחק של מטרים ספורים, ולכן הם אינם פוגעים במראהו האסתטי של המבנה עליו הם מוצבים.
2. הם אינם מזיקים ליונים. הדוקרנים בנויים בצורה כזאת שמבטיחה כי קצותיהם החדים לא יפצעו את רגלי היונים ולא יחתכו אותן. למעשה, מה שקורה בפועל הוא שאותם דוקרנים, לאחר שהם מותקנים, יוצרים עבור היונה משטח לא יציב לנחיתה, מה שבסופו של דבר מביא לגירושה.
3. הדוקרנים, יחסית, מאד פשוטים להתקנה. על מנת להתקין אותם, אין בהכרח צורך לקרוא לבעל מקצוע באופן מיוחד. פשוט רוכשים אותם בחנות מתאימה, המשווקת מוצרים להרחקת יונים, או באחת הרשתות הגדולות של "עשה זאת בעצמך".

יתרונות וחסרונות של הסוגים השונים

קיימים כיום בשוק, מספר סוגים עיקריים של דוקרנים להרחקת יונים. נעמוד כעת, על הסוגים השונים, ונסביר מהם יתרונותיהם וחסרונותיהם של כל אחד מהסוגים.

דוקרנים לבנים עשויים פלסטיק

הסוג הנמכר ברוב רשתות השיווק. סוג זה אינו כל-כך מומלץ משום שהוא אינו מספיק אפקטיבי וליונה יש אפשרות לנחות עליו מבלי להיפצע. בנוסף, דוקרנים אלו גם לא ממש עמידים לתנאי מזג האוויר, ועם הזמן נוטים להתייבש מהשמש ולאבד מיעילותם.

דוקרני פח

סוג נוסף, שכבר לא נעשה בו היום יותר שימוש. בעבר היו נוהגים להתקין סוג זה של דוקרנים, ברוב המבנים, בכדי לגרש את היונים, אולם כיום, הם כבר לא ממש אפקטיביים, משום שהיונים נהיו כבדות יותר, ועמידות גם אליו.

דוקרנים עשויים ברזל

עוד סוג של דוקרנים להרחקת יונים, אשר נעשה בו שימוש (אם כי כבר פחות). יש הטוענים כי גם סוג זה הוא כבר נחשב היום כפחות אפקטיבי, הן משום שהברזל נוטה להחליד עם הזמן, ולהיפגע מהשמש, והן משום שגם על דוקרנים אלו, היונים מצליחות לנחות.

דוקרנים עשויים נירוסטה

הסוג הפופולארי ביותר היום בשוק. יתרונם של דוקרנים אלו, הוא גם בכך שהם עשויים ממתכת מאד עמידה, אשר עומדת בכבוד בפגעי מזג האוויר, גם בכך שהם קלים להתקנה, ומתאימים למגוון רחב של משטחים, והכי חשוב – בכך, שהם עושים את מלאכתם נאמנה, ומצליחים להביא להרחקת יונים בצורה מוחלטת.

גם דוקרני הנירוסטה, מתחלקים לשלושה דגמים עיקריים:
1. דגם N – דוקרנים העשויים בסיס "פולי-קרבונט", בתוסף הגנה UV2. שורות הדוקרנים ניצבות בשיפוע, הם אינם מתכלים, ומתאימים להתקנה על משטחים צרים ועל קצות מרזבים. מידות: 50X6X11. מחיר מומלץ לצרכן: 39 ש"ח ליחידה.
2. דגם W – דוקרנים העשויים בסיס "פולי-קרבונט" בתוסף הגנה UV4. הדוקרנים אינם מתכלים, ומתאימים להתקנה על משטחים רחבים.מידות: 50X15.5X11. מחיר לצרכן: 49 ש"ח ליחידה.
3. דגם Z – דוקרנים העשויים בסיס "פולי-קרבונט", בתוסף הגנה UV3. שורות הדוקרנים ניצבות בשיפוע. הדוקרנים אינם מתכלים, ומותאמים להתקנה על משטחים צרים ועל קצות מרזבים. מידות: 50X10X1. מחיר מומלץ לצרכן: 45 ש"ח ליחידה.

לסיכום

דוקרני יונים, מהווים כיום פתרון מוצלח, למי שמבקש להרחיק קינון של יונים ממבנהו. הדוקרנים החדישים, המצויים היום בשוק הם עמידים, לא מתכלים, והכי חשוב מצליחים לבצע את הפעולה של הרחקת היונים. על מנת להתקין דוקרנים, ניתן לקרוא לשם כך לאיש מקצוע (יש כיום המון בעלי מקצוע שממתמחים בתחום...), או שניתן גם להתקינם באופן עצמאי. מה שכן, בבואנו להתקין דוקרני יונים, חשוב שנוודא כי הדוקרנים הם מתוצרת איכותית, ובעלי תו תקן "סי-אי" (שבעצם מעיד על כך שהדוקרנים עברו בדיקה קפדנית ומחמירה ע"י מכון התקנים הישראלי) – כך גם נוכל להבטיח שהדוקרנים לא רק יעשו את עבודתם ביעילות, אלא גם יחזיקו מעמד לאורך שנים.

30

ספקי שירות בתחום הדברות

מצא בעל מקצוע

מדבירים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

הרחקת יונים

הרחקת יונים

במאמר יוסבר באיזה מקומות נפוצה הבעיה של קינון יונים ומהם השיטות השונות להרחקת יונים

קרא עוד