27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

תיקון מזגנים - המדריך המלא לפתרון תקלות מזגנים נפוצות

במדריך הבא נציג סקירה מלאה של תקלות מזגנים נפוצות ודרכי הטיפול בהן

מתים מחום: מדריך עזרה ראשונה לתקלות במזגן

ארבעים מעלות צלסיוס. השמש ממיסה מהר ובטוח את האמיצים שיצאו לרחוב, ובבתים פועלים המזגנים במלוא העוצמה. ביחס ישיר לשימוש האינטנסיבי, גוברות גם תקלות מזגנים והקריאות הבהולות לטכנאי: מי יכול לשרוד שעה בלי מזגן?
מזגן לא מקרר? אם גם אתם כמעט הופכים לשלולית, קבלו מדריך מזורז לאבחון בעיות, טיפול ראשוני והזמנת טכנאי מזגנים. חובה לפני הקיץ, ראו הוזהרתם!

הקדמה פשוטה להפליא
לפני שהמחשבות נודדות אל תקלה חמורה במיזוג, בחנו את השלט שבידכם: האם הוא מכוון על הטמפרטורה הרצויה? מצב ה- MODE מתאים למזג האוויר? בעיות שנראות חמורות נובעות לפעמים מכיוון לא נכון של השלט. בדקו אותו.

רשימת תקלות מזגנים נפוצות וכיצד לטפל בהן

הצילו, המזגן לא עובד
כשהמזגן לא מראה שום אותות חיים ונורות החיווי כבויות, סימן שישנה תקלה באספקת החשמל למזגן. בדקו את תקינות השקע על ידי חיבור מכשיר חשמלי אחר והפעלתו, וכן בדקו את המפסק בלוח החשמל. ייתכן מאד שהחלפת המפסק תספיק.

קצר בכל הבית
קצר נובע לרוב מבלאי במערכת החשמלית, אך לפעמים הוא מאותת על מצוקה ועומס יתר בתפוקת החשמל: שימוש בכמה מכשירי חשמל 'כבדים' בו זמנית או מזגן המתאמץ בשל בעיה במדחס או סתימה במסנן. אם כיבוי מכשירים אחרים לא מועיל יש להיעזר בטכנאי מזגנים על מנת לברר מדוע דווקא המזגן מקצר.

מזגן לא מקרר
כמו עוד הרבה בעיות שנראות מאד משמעותיות, לפעמים טמפרטורה לא מספקת או משב חלש מידי נובעים בסך הכל מפילטרים מלוכלכים שחוסמים את יציאת האוויר. אז לפני הכל – נקו את הפילטרים. לאחר מכן בדקו שאין בריחת קור מחלונות או דלתות פתוחים. אם גם לאחר מכן המזגן עומד במריו– ייתכן שנדרש מילוי גז למזגן או שהתרמוסטט לא תקין. הזמינו טכנאי.

קור אימים
בניגוד להנ"ל – אתם קופאים כאילו סיביר פה? אולי המזגן גדול מידי לחלל או ישנה תקלה בתרמוסטט. הזמינו טכנאי שיאבחן את הבעיה או ימליץ על מזגן חילופי. יש לבחון תכנון נכון של מערכת מיזוג האוויר בבית לפני התקנה על מנת להתאים את המזגנים או מערכת המיזוג המרכזי בהתאם לגודל וחדרי הבית, המשרד או אפילו אולם האירועים.

קרח על המזגן
מזגן קפוא מרמז על פילטר סתום או סתם הפעלה רצופה מידי. ראשית, כבו את המזגן לשלושים דקות לפחות, ולאחריהן כוונו את השלט ל-24 מעלות והדליקו. מזגן עדיין קופא? נקו את הפילטרים. אם למרות זאת הבעיה ממשיכה, ייתכן שחסר גז או מידת הלחץ אינה תקינה. הזמינו טכנאי...

המזגן מקרר ושובת
אם בתחילה נראה שהכל בסדר אולם לאחר כמה דקות המזגן מפסיק לקרר ללא כל סיבה נראית לעין, צאו לבדוק את יחידת המזגן החיצונית. פנו חפצים העלולים להפריע את יציאת האוויר מהמדחס. אם הבעיה נמשכת - הזמינו טכנאי מזגנים. כנראה שישנה תקלה במדחס או ששוב חסר גז.

נזילת מים
נזילת מים מהיחידה החיצונית היא תקנית לחלוטין. הבעיה מתחילה כשמזגן מטפטף בתוך הבית, לרוב בשל ניקוז חיצוני לא תקין. כדי לוודא שצינור הניקוז פתוח החדירו לתוכו מוט או ענף ארוך, שגם ישחרר את הסתימה במידה וישנה. מקמו את הצינור בנקודה שמאפשרת זרימת מים תקינה. בנוסף - פילטרים מלוכלכים עלולים לגרום בין השאר לטפטוף מים פנימי. נקו אותם.

השלט לא עובד
לוחצים ואין קליטה? קודם כל החליפו סוללות בשלט. פשוט... ונקו את בית הסוללות מקורוזיה. אם החלפת הסוללות לא הועילה, רכשו שלט חדש – אפשר גם אוניברסאלי. המזגן עדיין לא מגיב? כנראה שהבעיה נעוצה בחיישן. קראו לטכנאי על מנת לתקן את שלט המזגן.

מזגן מרעיש
ביחידה הפנימית של המזגן, בורג רופף או גומייה משופשפת במפוח עלולים לעורר גניחות מרעישות, וטכנאי מזגנים יחליף או יהדק בקלות את החלק הבעייתי. תקלה גדולה יותר של מזגן מרעיש תחייב החלפת מנוע או מפוח ותעלה לכם ביוקר.
רעש במדחס החיצוני יכול לנבוע ממיקום לא נכון, הידוק שאינו מספק או צינורות פנימיים שקרובים מידי זה לזה, ובמקרה גרוע יותר – כנף מאוורר שבור. יש לקרוא לטכנאי מזגנים.

המזגן לא מחמם
חם לקרוא זאת בקיץ, אך בחורף מזגן שאינו מחמם הוא בעיה מטרידה בהחלט. הצעד הראשון לפתרון, כמובן! הוא ניקוי הפילטרים. ניתן גם לנתק את שקע המזגן, לחכות כמה דקות ולחבר חזרה- מעין restart לאיפוס המזגן. אפשרות נוספת היא שמשאבת החום ביחידה החיצונית תקועה, וצריך פשוט לתת לה מכה מלמעלה ולשחרר... רק אם אלו לא מועילים והמזגן ממשיך לא לחמם – הזמינו טכנאי. כנראה ישנה בעיה במערכת או ששוב חסר גז.

ריח רע וכאב ראש
בנוסף לרשימת התקלות הארוכה שהפילטרים הסתומים כיכבו בהן, הלכלוך על הפילטרים פולט גם ריח רע מהמזגן ואוויר דחוס באבק. אם עוד לא ניקיתם אותם בסעיפים הקודמים, זה הזמן.

אין ברירה: המזגן זקוק ליד מקצועית. איך בוחרים טכנאי מזגנים?

עם רכישת המזגן מוענקת אחריות תיקון מזגנים למספר שנים, ועל כל תקלה בתוך תקופה זו מומלץ לבדוק ראשית מול החברה את זכאותכם לתיקון. במידה ופגה האחריות, יש לבחור טכנאי מזגנים אמין ומומלץ: שאלו חברים, בדקו חוות דעת אמיתיות באתרי האינטרנט השונים וערכו 'סקר שוק' קטן לפני ההחלטה: השוו מחירים, זמינות ותקופת אחריות לתיקון.

משפטים שאסור להגיד לטכנאי:
בשיחת הטלפון עם טכנאי מזגנים יש לתאר את הבעיה נטו ולא להוסיף פרשנויות. לקוחות נוטים לבקש דבר ראשון שיוסיפו גז למזגן, ולמרות שלא תמיד זו הבעיה – ישנם טכנאים המנצלים את תמימות הלקוח ונותנים את השירות שגובה מחיר יקר ומיותר! פעמים רבות המורכבות בתיקון המזגן עומדת ביחס הפוך להנחה המוקדמת של הלקוח: דווקא תקלות מזגנים שנראות פשוטות הן סבוכות ויקרות, ואילו תקלות שעוררו בהלה גדולה מתגלות כמזעריות. הניחו לטכנאי המזגנים לאבחן את התקלה בכוחות עצמו.

נקודות שחייבים לבדוק לפני תיקון מזגנים:
אחרי האבחון המקצועי (בתקווה שהוא אכן כזה), שאלו את הטכנאי האם ישנם כמה אלטרנטיבות לתיקון התקלה, ובחנו את המחירים והתועלתיות שבכל אחת מהן. בקשו הצעת מחיר מפורטת ובמידה העלות גבוהה מאד – שקלו ברצינות רכישת מזגן חדש. ייתכן שזוהי אופציית 'התיקון' המשתלמת ביותר.

אחרי העבודה – חשבונית
הטכנאי סיים את עבודתו? חכו עוד כמה רגעים לפני הפרידה, ובקשו חשבונית המפרטת את הטיפולים שבוצעו וחלקי החילוף שהותקנו. בתקלות הבאות, אם תהיינה, פירוט כזה עשוי להיות משמעותי.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

לעיתים תקלה במזגן נובעת פשוט מפילטרים מלוכלכים שחוסמים את יציאת האוויר ולכן קודם כל יש לנקות את הפילטרים

מזגן קפוא יכול להעיד על תקלות שונות -פילטר סתום, הפעלה רצופה מדי, חוסר גז ועוד..

שלט לא עובד? ננסה להחליף סוללות ובמידה ולא עובד נקרא לטכנאי לבדוק אם הבעיה נעוצה בחיישן

טכנאי מזגנים מקצועי ישתף אתם בתקלות שמצא ובאלטרנטיבות התיקון האפשריות השונות ובסיום העבודה ימסור לידיכם חשבונית מפורטת

כתבות ומאמרים

הכל על שלטים למזגן

הכל על שלטים למזגן

האם נתקלתם בשלט מזגן שלא מגיב? בואו לראות איך אפשר לתפעל אותו ולא רק להחליף בטריות

קרא עוד
השוואת מוקדי שירות הלקוחות ודרכי יצירת הקשר עם חברות המזגנים המובילות

השוואת מוקדי שירות הלקוחות ודרכי יצירת הקשר עם חברות המזגנים המובילות

בדקנו עבורכם את מוקדי השירות הטלפוניים ואת אפשרויות יצירת הקשר עם חברות המיזוג הגדולות

קרא עוד
ריח רע ממזגן, שיטות ביתיות לניקוי מזגן

ריח רע ממזגן, שיטות ביתיות לניקוי מזגן

במאמר הבא יוצגו שיטות ביתיות לניקוי מזגן ומניעת ריחות רעים מהמזגן

קרא עוד
מזגן קופא, כיצד נטפל במקרים שנוצר קרח על המזגן

מזגן קופא, כיצד נטפל במקרים שנוצר קרח על המזגן

במאמר הבא יוסברו הסיבות להיווצרות קרח על המזגן וכיצד נבדוק מה הגורם לתקלה במזגן

קרא עוד
ניקוז מזגן, כיצד לטפל במקרה של מזגן מטפטף

ניקוז מזגן, כיצד לטפל במקרה של מזגן מטפטף

במאמר הבא יוסבר שלב אחר שלב כיצד לטפל בבעיות הגורמות למצב של מזגן מטפטף

קרא עוד
מזגן לא מחמם, כיצד נדאג למזגן לחמם היטב

מזגן לא מחמם, כיצד נדאג למזגן לחמם היטב

מאמר יוסברו הפעולות שיש לנקוט על מנת לדאוג שהמזגן יחמם היטב

קרא עוד
מזגן לא נדלק, תיקון שלט למזגן

מזגן לא נדלק, תיקון שלט למזגן

במאמר יפורט כיצד לבדוק את תקינות השלט והמזגן במקרה והמזגן לא נדלק

קרא עוד
מזגן מקצר, כיצד נתמודד עם מזגן שמקפיץ את החשמל

מזגן מקצר, כיצד נתמודד עם מזגן שמקפיץ את החשמל

במאמר יוצגו הסיבות למזגן מקצר וכיצד נבדוק מדוע החשמל מתנתק

קרא עוד