27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

הכל על שלטים למזגן

האם נתקלתם בשלט מזגן שלא מגיב? בואו לראות איך אפשר לתפעל אותו ולא רק להחליף בטריות

כמה פעמים יצא לכם להיכנס לביתכם ביום חם, לחפש את שלט המזגן (לעיתים הדבר יכול לקחת זמן...) ועד שסוף סוף נמצאה האבדה, המסך בשלט ריק ולא מגיב? או שאתם לוחצים על כפתור הדלקת המזגן בשלט ולא קורה דבר? והכי מתסכל, הוא שאתם כיוונתם בשלט על קירור – אבל יוצא רק אוויר חם מהמזגן. ובכן, מדבר במכשיר כה קטן אולם עם אחריות כה גדולה, והוא רווי תקלות (ופתרונות), במאמר זה נסביר על התקלות הנפוצות בשלט המזגן, כיצד ניתן לפתור אותן, והאם יש צורך בכלל בטכנאי מזגנים לפתרון הבעיה (רמז: האם הייתם הולכים למוסכניק למלא אוויר בגלגלי הרכב?). המשיכו לקרוא וגלו הכל על שלטים למזגן.

תיאור תקלות נפוצות בשלטים למזגן

בדקנו אילו תקלות אנו שומעים לעיתים תכופות מגולשים אשר נעזרים בפורטל מיזוגי. גילינו כי רבות הפעמים בהן אין צורך ממשי בפתיחת קריאה לטכנאי מזגנים, וכי ניתן לפתור את התקלה באופן עצמאי ובמהירות. להלן התקלות הנפוצות שנתקלנו בהן:

בעת לחיצה על השלט הוא אינו מגיב – אולי התקלה הנפוצה ביותר, השלט לא מגיב להוראות בעליו, או שהוא בכלל לא נדלק.

מסך התצוגה לא מופיע – אותו מסך הקטן המציג לנו את הטמפרטורות, MODE האוויר וכן הלאה, לעיתים נעלם.

נראה שהשלט תקין, אבל המזגן לא מגיב – השלט מגיב לכפתורים, אבל המזגן סרבן? גם לכך יש פתרון.

לוח הפיקוד והמזגן המרכזי – ניסיון איפוס דרך לוח הפיקוד הדיגיטלי של מזגן מיני מרכזי עשוי לסייע בכיול מחדש בינהם.

הגורמים הנפוצים ביותר לתקלות בשלט

לאחר שמנינו שלוש תקלות נפוצות (יש עוד, נעבור גם עליהן) – יש להכיר קודם את הגורמים הנפוצים ביותר שגרמו לתקלה, או למעשה את מקור התקלה. ברוב המקרים, מקור התקלה נובע מסוללות ריקות, עינית מזגן חסומה, שלט מלוכלך או רטוב. לאחר שמנינו את התקלות הנפוצות ואת מקורן, כעת נעבור לטיפול בבעיה ותיקון מהיר ומיידי של השלט.

תיקון התקלות בשלטים למזגן

נעבור על כל תקלה נפוצה ונסביר כיצד ניתן לתקן אותה במהירות. לאחר מכן, נעבור גם על תקלות פחות נפוצות שאותן ניתן לתקן גם כן. במידה ולא תצליחו לתקן את השלט, סביר שהשלט פשוט אינו בר תיקון – ובמקרה כזה עליכם לבקש הצעת מחיר של טכנאי מזגנים לשלט חדש.

המזגן לא מגיב לשלט:
ראשית, יש לבדוק את תקינות הסוללות ובית הסוללה. פתחו את מכסה השלט, והוציאו את הסוללות. בדקו שאין חלודה או קורוזיה כתוצאה מחדירה של מים או כתוצאה מנזילה של חומצת הסוללות (צבע ירקרק). באם אין חלודה או קורוזיה, החליפו את הסוללות בסוללות חדשות, ונסו להדליק את המזגן. במידה וזה עדיין לא עובד לכם, דלגו על פסקה זו והמשיכו לבחון פתרון אחר. במידה ויש חלודה או קורוזיה, הסוללות לא יעבדו (גם אם הן מלאות). לכן, נסו לנקות את מגעי הסוללות באמצעות כל מה שתמצאו לנכון, קיסם, חתיכת ברזל, מברשת שיניים, עד להסרה מוחלטת של החלודה או הקורוזיה. ניתן אף לטבול את החפץ בו אתם משתמשים באלכוהול לטובת ניקיון המשטח. לאחר ניקיון מלא, החליפו את הסוללות בסוללות חדשות ונסו להדליק את המזגן. הצלחנו? נפלא! עדיין לא? כנראה שמדובר בגורם אחר לתקלה ובפתרון אחר. *לעיתים אי תגובה של השלט במזגן מיני מרכזי עשוי לשקף לנו תקלה מורכבת הרבה יותר. כאשר אם אין אפשרות גם להפעיל את המזגן דרך לוח הפיקוד והוא אפילו לא מואר, עשוי להיות בעיה של קצר ואפילו שנשרף מנוע המזגן. שבמקרים כאלו כבר עדיף התקנת מזגן מיני מרכזי חדש . אבל רגע אחד לפני שאתם ניגשים לכם – המשיכו לקרוא, ייתכן והתקלה פשוטה הרבה יותר.

כאמור, השלט עדיין לא עובד והמזגן עדיין לא נדלק גם לאחר שבוצע ניקיון והוחלפו סוללות. כעת, ננסה לאתחל את השלט – על מנת לעשות Reset לחצו על שני המקשים הקטנים בשלט עליהם מצוירים פלוס (+), מינוס (-), ו- Clear כולם יחדיו. המתינו מספר שניות וראו האם השלט עובד ומגיב למזגן. במידה ולא, נסו לאתחל את השלט באופן יסודי יותר במידה ושמרתם את הוראות היצרן של המזגן, שם תוכלו לאפסו בעזרת קוד הדגם שלו.

עשיתם הכל והמזגן עדיין לא נדלק? צריך לבדוק שאין בעיה במזגן, וזאת באמצעות הטריק הפשוט הבא: ייתכן והשלט תקין, אבל המזגן לא כל כך. איך נבדוק זאת? תפסו את מכשיר הטלפון הנייד שלכם ופתחו בו את המצלמה. כעת, הצמידו את עינית השלט לעינית המצלמה ולחצו על כל כפתור שתבחרו בשלט. במידה והשלט תקין, אתם תראו בצג הפלאפון הבהוב של נורית השלט, וזה אומר שהשלט משדר אות כשורה. נסו לעבור כפתור, כפתור בשלט לוודא שאין בעיה עם כפתור ספציפי. במידה ואין אות – יש לקנות שלט חדש. במידה ויש אות – נסו להדליק ידנית את המזגן דרך יחידתו הפנימית, הרימו את חלק הפלסטיק הקידמי במזגן, אין מה לחשוש, רק עשו זאת בזהירות. חפשו כפתור קטן שמובהר שאחראי לאתחול המזגן, לרוב יהיה כתוב " Reset ", "Mode" או משהו בסגנון הזה. המזגן נדלק וגם השלט נקי, עם סוללות חדשות, והאינפרא האדום מופיע במצלמה? כנראה שמקור התקלה שונה, המשיכו לפסקה הבאה. השלט לא נדלק באופן יזום ולא ע"י השלט? כנראה שאין מנוס, וישנה תקלה במזגן – במקרה כזה עליכם להזמין טכנאי מזגנים לפתרון התקלה במזגן.

השלט תקין והמזגן תקין – ובכל זאת לא מגיב

אם הכל תקין, ובכל זאת התקשורת אינה עוברת כראוי, ככל הנראה מדובר בחסם כלשהו של אחת העיניות – של השלט או של המזגן. ראשית, וודאו כי אתם מכוונים את השלט כמו שצריך לכיוון עינית המזגן ובטווח מתאים. שנית, הזיזו כל דבר אשר יכול להפריע לקליטה של עינית המזגן. ודבר אחרון, דאגו לנקות מאבק ולכלוך את עינית המזגן ואותו כנ"ל לגבי השלט עצמו. עובד? נהדר! לא עובד? כנראה שתאלצו להיפרד מ-500 עד 650 ₪ לטובת החלפת עינית פגומה, וזאת כמובן רק ע"י טכנאי מזגנים.

בעיות אחרות בשלט למזגן

מסך התצוגה בשלט לא מופיע:
ייתכן והבעיה שלכם היא בכלל אחרת, ומסך התצוגה של השלט לא עובד. במקרה כזה, חפשו את כפתור " Show " בשלט. בדרך כלל בחלקו התחתון של השלט, לעיתים בצד ימין ולעיתים בשמאל. לחצו עליו וראו אם המסך מופיע.
המסך מופיע אבל השלט ננעל:
לחצו בו זמנית על הפלוס והמינוס לטובת אתחול השלט, הוציאו את הסוללות והחזירו – אם זו הבעיה, סביר שהמסך עובד עכשיו.
ישנן בעיות נוספות, אולם ברוב המקרים הפתרונות שהצגנו כאן צריכות לפתור גם אותן, לכן אנו ממליצים לעקוב אחר השלבים לפתרון ולפעול בהתאם. במידה ושום דבר לא עובד, אתם זקוקים לטכנאי מזגנים, ומחכה לכם טיפ בפסקה הבאה.

זקוקים לטכנאי מזגנים? קודם השוו מחירים

אם לאחר מאמר זה הגעתם למסקנה שאתם זקוקים לטכנאי מזגנים, זה בסדר גמור, ראשית תוכלו למצוא טכנאים במיזוגי. אנו יודעים שכנראה כרגע לא כל כך נעים לכם, אולי קר מדיי ואולי חם מדיי, אבל אנו ממליצים להתאפק עוד קצת ולחקור את העלויות השונות באמצעות מחירון מזגנים וגם לבצע השוואת מחירים בין טכנאי מזגנים ולא לבחור בטכנאי הראשון שמצאתם. למזלכם, ניתן לקצר את התהליך במהירות ע"י קבלת מספר הצעות מחיר במהירות דרך אתר טוב תודה, השירות כאמור ניתן בחינם וללא התחייבות.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מזגן לא נדלק, תיקון שלט למזגן

מזגן לא נדלק, תיקון שלט למזגן

במאמר יפורט כיצד לבדוק את תקינות השלט והמזגן במקרה והמזגן לא נדלק

קרא עוד
מזגן מקצר, כיצד נתמודד עם מזגן שמקפיץ את החשמל

מזגן מקצר, כיצד נתמודד עם מזגן שמקפיץ את החשמל

במאמר יוצגו הסיבות למזגן מקצר וכיצד נבדוק מדוע החשמל מתנתק

קרא עוד
קירור ומעבר בין חדרים בקלות - מתי משתלם לקנות מזגן נייד?

קירור ומעבר בין חדרים בקלות - מתי משתלם לקנות מזגן נייד?

במאמר יוסבר מהו מזגן נייד, מהם היתרונות והחסרונות למול מזגן נייח ובאיזה סיטואציות הוא מהווה פתרון אידאלי וחסכוני.

קרא עוד