27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

תכנון נכון של מערכת מיזוג אוויר והתקנת מזגן בבית

במאמר יוסבר על תכנון מערכת מיזוג אוויר לבית, לאילו נקודות יש להתייחס ומה צריכה לכלול התוכנית.

תכנון נכון של מערכות מיזוג אוויר - התקנת מזגן בבית

תכנון של מערכות מיזוג אוויר לבית הוא עניין מקצועי מאוד, וכדאי מאוד שייעשה על-ידי איש מקצוע אמין בתחום, שאיננו מייצג חברת מזגנים זו או אחרת. ההשקעה בהתקנת מיזוג אוויר לבית היא יחסית גדולה, ולא רק בכסף – זו השקעה במבנה הבסיסי ובאיכות החיים של הבית, שעם תוצאותיה נחיה שנים רבות; על כן רצוי שהשקעה זו תהיה מושכלת ונבונה, ושהתוצאה תתאים לנו ולאורח חיינו.

דעו את תפקידו של איש המקצוע

לצערנו, לא נוכל לעקוב אחרי כל חישוביו המקצועיים של איש המקצוע שבחרנו, אך בהחלט נוכל לוודא כי שאל את כל השאלות הנכונות והתחשב בכל הגורמים שמשפיעים על תכנונה של מערכת מיזוג אוויר אפקטיבית לבית שלנו, טיפול תקלות ותחזוקה של מערכת המיזוג, מיקומה במבנה המיועד ועוד. זכותנו כמזמיני העבודה לוודא זאת, וחובתנו להעיר ולהתריע בכל מצב בו אנו רואים כי דילג על גורם כלשהו או התעלם ממנו.

נקודות אליהן חייב להתייחס בעת בחירת מערכות מיזוג אוויר

  • מקום הבית ומיצובו: איזור אקלימי, כוון, חשיפה לשמש ולרוח, קומה בבניין.
  • מבנה הבית: שטח, מפלסים, גובה התקרות, מספר הפתחים, סוגי האיטום והבידוד, סוגי החלונות והדלתות, אופי הקשר והמעברים שבין החללים השונים בבית, זרימת האוויר בבית.
  • אופי השימוש בבית: אילו אזורים זקוקים למיזוג, מה צורת השימוש באיזורי הבית, מי מתגורר ומשתמש בכל איזור, מה השעות האופייניות לשימושים אלו ("מחזור החיים" היומי של הבית).
  • אופי הדיירים והעדפותיהם: עד כמה רגישים הדיירים לחום או לקור, ללחות או ליובש, לאבק ולאלרגנים עונתיים, ולרעש; מה העדפותיהם בתחומים אלו, עד כמה גדולה השונות ביניהם, עד כמה חשובה השליטה הפרטית של כל דייר באיזור בו הוא מתגורר; האם יש בבית דיירים שעלולים להתקשות בהפעלת המזגן (כבדי ראייה, קשישים וכו').
  • מוכנות המבנה: האם קיימת הכנה לצורך התקנת מזגן (אם מזגן מרכזי ואם מזגן בכל חדר): מקום פיזי, חיבורי חשמל וניקוז, תעלות או פתחים, מקום ליחידה חיצונית ואפשרות להעברת צינורות אליה.

  • אם אין הכנה – מה המשמעות של השינויים המבניים הנחוצים: יצירת מקומות להתקנת מזגן מיני מרכזי (או אפילו מספר מזגנים), הנמכת תקרות, חציבת מעברים לתעלות, אספקת חשמל, מיקום היחידה החיצונית תוך התחשבות במבנה ובשכנים, העברת צינורות ליחידה החיצונית.
  • המרחק בין היחידה החיצונית ליחידה (או היחידות) הפנימית: מרחק שעולה על 6-5 מ' יגרום לאיבוד תפוקת קירור של כ-5% לכל מטר נוסף, יש לוודא שהדבר מופיע בחישובים.
  • תקציבים: האם יש מגבלה תקציבית לצורך התקנת מזגן ומהי; האם יש מגבלה תקציבית לתפעול השוטף של מערכת מיזוג אוויר ומהי.

מה כוללת תכנית לצורך התקנת מזגן?

  1. סוג המזגן (או המזגנים): מזגן מרכזי (או מיני מרכזי ); יחידות פנימיות עיליות, רצפתיות, או מסוג דו-מזגן (על קיר משותף בין שני חללים ומשרת את שניהם); מזגן רב-מאייד או מזגן חלון או אולי מזגן נייד לשימושים ייחודיים.
  2. עוצמת המזגן (או המזגנים): במונחים של יחידות קירור או כ"ס (כוח-סוס) או קילוואט-שעה, או במונחים השוואתיים קלים להבנה; באיזו עוצמה ממוצעת יפעלו המזגנים (אין שום טעם להשקיע במזגן חזק מדי שלעולם לא יופעל במלוא עוצמתו!); מה תהיה עוצמת הנשיבה ומה תהיה עוצמת הרעש (שני גורמים שמפריעים מאוד לאנשים רבים, ושקשה לדמיין אותם לפני שהמזגן מותקן ועובד).
  3. תכנון מדוקדק של תעלות, צנורות שרשוריים, תקרות מונמכות, פתחי גישה, תריסים לכוון האוויר, דמפרים להפחתת עוצמת הנשיבה, נקודות חשמל, צנורות ניקוז; יש לוודא גישה קלה ונוחה לתריסים ולפתחי השירות.
  4. מיקום היחידה החיצונית, התאמתה לבניין, לשכנים ולדירה עצמה (בעיקר מבחינת רעש ופליטת חום).
  5. המלצה על יצרן, מתקין, חברת שירות ותנאי שירות ואחריות.
  6. משך ההתקנה והשפעתה על הדירה, תיקון נזקים שעלולים להיגרם בתהליך ההתקנה, גימור סופי (צבע וכו').
  7. מחיר ותנאי תשלום.

רק לאחר הגשתה של תוכנית מפורטת שכזאת ע"י טכנאי מזגנים ובחינתה (עדיף בעזרת איש מקצוע אחר) – נוכל לקבל החלטה מושכלת ולצאת לדרך.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

בבואנו לתכנן מערכת מיזוג אוויר ניקח בחשבון את שטח הבית, גובה התקרה וזרימת האוויר בבית

גובה קומה, חשיפה לשמש ורוח ואזור אקלימי - הינם פרמטרים בהם כדאי להתחשב בעת בדיקת מערכת מיזוג המתאימה לכם

כתבות ומאמרים

מערכות מיזוג אוויר - כל מה שצריך לדעת

מערכות מיזוג אוויר - כל מה שצריך לדעת

במאמר יוסבר מהי מערכת מיזוג אוויר, כיצד היא פועלת, ומה ההבדל בין מערכות המיזוג בשוק הפרטי לאלו בשוק המוסדי.

קרא עוד
התקנת מזגן מיני מרכזי - כל מה שחייבים לדעת!

התקנת מזגן מיני מרכזי - כל מה שחייבים לדעת!

במאמר יפורטו כל השלבים בהתקנת מזגן מיני מרכזי: תכנון ההתקנה, ונקודות חשובות שיש לקחת בחשבון.

קרא עוד