27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

ניקוז מזגן, כיצד לטפל במקרה של מזגן מטפטף

במאמר הבא יוסבר שלב אחר שלב כיצד לטפל בבעיות הגורמות למצב של מזגן מטפטף

טיף טיף טף - ואין ענן! זה מטפטף מהמזגן...

גם אתם התעוררתם אל בוקר מהביל וגיליתם שלולית מתחת למזגן? דבר ראשון הניחו דלי שימנע את הספונג'ה הלא-קרואה, ומומלץ מאד לנתק את המזגן מהחשמל- תיכף תבינו למה. שנית, פעלו שלב אחר שלב לפי המאמר הבא על מנת לבצע ניקוז מזגן והחזרתו לפעילות תקינה. ייתכן מאד שתצליחו לעצור את הגשם בכמה פעולות פשוטות.

איך מגיעים מים למזגן?

מכירים את האדים המצטברים על החלונות בחורף, כתוצאה מהמפגש בין החום בפנים לקור בחוץ? זה מה שקורה במזגן: ביחידה הפנימית (המאייד) שוכן סליל העיבוי, בתוכו מוזרם גז המקרר את האוויר. הקור מעבה את הנוזלים ונוצרות טיפות מים שזולגות אל מגש פלסטיק או מתכת המיועד לקליטתם. בקצה המגש ישנו חור אליו מחובר צינור, דרכו מתנקזים המים החוצה. כן כן, זהו מזגן מטפטף לנו על הראש ברחוב.

כשהניקוז כושל - השלולית בפנים

כשמערכת הניקוז לקויה, מכל סיבה שהיא, מצטברים המים ביחידה הפנימית, עולים על גדותיהם ומטפטפים לרצפת הסלון או גרוע מכך – ישר על הרהיטים. מוכר עד כאב? ערכו בדק יסודי של תקלות למזגן – הסתימה עלולה להיווצר בכל אחד מ'תחנות' המים.

  • הצינור החיצוני: בדקו שאין קיפול או קשר החוסם את זרימת המים. כדי לשחרר סתימה מלכלוך נשפו בחוזקה לתוך הצינור. אם הצינור לא ארוך מידי, אפשר לחדור לכל אורכו בזהירות עם שטאלבנד (פס מתכת של חשמלאים), או לנקז את הצינור בעזרת שואב אבק בעל יכולת לשאוב נוזלים. לסיום – משכו אותו מעט ובאופן מבוקר בכדי לשפר את הזרימה.
  • קצה הצינור: אם הונח דלי לקליטת המים, הקפידו שקצה הצינור יהיה מעליו ולא בתוך המים, אחרת המים ידלפו על הקרמיקה במקום לדלי. גם לקצהו הפנימי של הצינור יש לתת את הדעת – בידקו שהוא מחובר היטב לפייה היוצאת מהמאייד.
  • מגש הניקוז: פתחו בזהירות את מעטפת היחידה הפנימית של המזגן, וודאו שנקב הניקוז פתוח ומגש המים נקי. לא תאמינו איזה לכלוך שערורייתי אתם עלולים לגלות שם! טכניקה מסוימת מציעה לשפוך מים רותחים במגש – שקלו אם זה מתאים לכם...
  • מגש מתכת: מזמן עברו להשתמש רק בפלסטיק, אולם אם המזגן שלכם ישן ייתכן שמגש המתכת החליד. הזמינו טכנאי שיחליף אותו.
  • שיפוע נכון: מים כידוע זורמים מלמעלה למטה, ומוכרחת הטיה טובה כדי לאפשר ניקוז מושלם. בדרך כלל יציאת המים מהמזגן ממוקמת בצד ימין והמגש בשיפוע לכיוון זה. הצינור חייב להיות מוטה כלפי מטה לכל אורכו.

זו הרוח החמה

מוזר כמה שזה פשוט – אבל לפעמים דלת או חלון פתוח דרכם נכנס אוויר חם גורמים לנזילת המזגן, בגלל הפרשי הטמפרטורות בין גוף המזגן הקר לאוויר החודר מבחוץ. גם התאמצותו החריגה של המזגן לקרר עלולה להביא לטפטוף, בגלל הצטברות קרח – ועל כך בסעיף הבא:

כמה צפוי – נקו את הפילטרים!

נראה שהלכלוך על הפילטרים הוא אם כל הצרות, וגם כאן: כשהפילטרים מלוכלכים המזגן עובד קשה, ומאד. סוללת המאייד מתקררת בקיצוניות ואדי המים, במקום להתנדף החוצה, קופאים. כשהקרח מפשיר מגש הניקוז עולה על גדותיו והבית מוצף.

ואולי חסר גז?

אותה תוצאה, גורם שונה: גם מחסור בגז דורש מהמזגן פעולה מאומצת ורציפה. כך הסוללה מתקררת, המים קופאים ובעת ההפשרה זולגים החוצה. עודף גז מעורר בעיה זהה. אגב, סימן בדוק לסוללה קפואה הוא טפטוף דווקא כשהמזגן כבוי. זה הזמן בו הקרח מפשיר.

או סתם כשל איטומי...

בהתקנת המזגן (זוכרים שהוא היה חדש פעם?) קודחים חור למעבר צנרת. את החור הזה יש לאטום היטב, אחרת יחדרו דרכו מי גשמים. המזגן שלכם מטפטף יחד עם העננים? בצעו אטימה מחודשת סביב הצנרת. תוכלו למצוא מסטיקי איטום מתאימים בחנויות לחומרי בניין. כמובן שהסעיף הזה נוגע למזגן חלון עשרת מונים – ויש לאטום סביבו במאה אחוז.

בינתיים – כבו את המזגן

לא אכפת לכם מהשלולית, העיקר שממוזג פה? אל תסתכנו. המים עלולים לחדור לכרטיס הפיקוד ולחולל נזק בגובה של מאות שקלים. קודם כל טפלו בנזילה, ועד אז נתקו את המזגן לחלוטין מהחשמל. ובינתיים – אתם מוזמנים להדליק מאוורר. מה יש? פעם הסתדרו איתו לא רע.

לסיום: למה בחורף לא מטפטף?

בדיוק ההיפך מפעולת הקירור של המזגן, בה היחידה הפנימית קרה והחיצונית חמה, במצב חימום היחידה החיצונית קרה והפנימית חמה. הלחות מצטברת על המעבה הקר, והמים נוזלים ממנו. במידה והטפטוף מפריע- אפשר לחבר צינור ניקוז גם ליחידה החיצונית ולכוון את השלולית לפינה שלא תציק לאף אחד.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

כצפוי ברוב הפעמים ניקוי פילטרים פותר את הבעייה

התקנה של צינורות ניקוז למזגן

בדיקת יחידה חיצונית של מזגן במקרה של מזגן מטפטף

כתבות ומאמרים

מהו גז מזגנים ומתי יש צורך בשירות מילוי גז למזגן?

מהו גז מזגנים ומתי יש צורך בשירות מילוי גז למזגן?

במדריך הבא יוסבר על גז מזגנים ועל התקלה הנפוצה של חוסר גז במזגן

קרא עוד