27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מזגן לא מחמם, כיצד נדאג למזגן לחמם היטב

מאמר יוסברו הפעולות שיש לנקוט על מנת לדאוג שהמזגן יחמם היטב

תתעדכן, החורף כבר כאן! למה המזגן לא מחמם?

החורף הגיע, ברוך הבא! הורדנו מעילים, חידשנו פוטרים, גרביים חמות ואנחנו מוכנים. אבל בבית מזגן לא מחמם ולא משתף פעולה עם האווירה החורפית. הוא ממשיך ומתעקש להוציא אוויר קר, או שאינו מגיב בכלל לקריאות העזרה הדחופות שלנו. מה יהיה? נשוטט בבית עטופים בשמיכות?

ככה תגרמו למזגן לחמם:

חום הוא קונטרה לקור, וגם במזגן הפונקציות שלו הפוכות. כדי שהמזגן יחמם היטב יש לנקוט בכמה צעדים פשוטים:

  • השלט - כמובן. העבירו את ה- mode למצב חימום (אייקון של שמש), וכוונו טמפרטורה החל מ-25 מעלות.
  • חום עולה למעלה. כדי לפזר את החום בצורה מיטבית, הטו את תריסי המזגן כלפי מטה בזווית של 45 מעלות.
  • עדיף להעביר את המאוורר למהירות נמוכה, כך תחושת החום היוצאת מהמזגן מורגשת יותר.

ועוד משהו חשוב - אל תצפו מהמזגן לחמם את החדר בין רגע. פעולת המזגן מערבלת את האוויר הקר שנמצא בחדר, ורק לאחר כ-20 דקות החדר יתחמם. בהפעלה ממושכת המזגן יעבור לפרקים למצב הפשרה ויתכן שתראו אדים הנפלטים מהמעבה. המתינו עד שהתהליך יושלם והמזגן ישוב לחמם. סבלנות כבר אמרנו?

עדיין קר? עזרה ראשונה ב-3 צעדים

פשוט מתסכל, ויותר מזה- קר. כיוונו את השלט והתריסים לפי ההוראות, חיכינו 20 דקות ועדיין נושבת רוח קרה ומעיקה. קחו כמה עצות שאפשר לנסות בבית ויכולות לשכנע את המזגן:

  • נקו פילטרים. יחזרו על העצה הזו שוב ושוב ושוב, ולעניין חימום היא נוגעת במיוחד: הפילטרים החסומים כולאים אוויר חם בתוך המזגן, הרגש מזהה טמפרטורה גבוהה ומעביר את המזגן למצב השהיה. אל תתעצלו: הוציאו את הפילטרים, שטפו תחת זרם מים חזק וייבשו (אפשר בעזרת מייבש שיער). עכשיו טוב? אם לא נמשיך הלאה:
  • סנכרנו את המזגן והשלט. כבו את המזגן לגמרי – כולל הורדת הפקק בלוח החשמל. הוציאו את הסוללות בשלט. חכו 15 דקות (ובינתיים עטו על גופכם המרעיד עוד מעיל וכובע) והתחילו בהרמת הפקק, הכנסת סוללות לשלט וכיוונו למצב חימום (כמתואר למעלה. למי ששכח – מותר להציץ). הדליקו. המזגן יתחיל במצב השהיה, ואחר כך יפעל כמו חדש. אם הוא לא מחמם, ייתכן שמשאבת החום תפוסה. עברו לצעד הבא:
  • לפעמים משאבת החום (משאבה ההופכת את תנועת הגז ומשנה ממצב קור לחום) 'נתקעת' באופציית קירור. גשו אל היחידה החיצונית ופתחו את מכסה המעבה מאחור. תראו שם את המשאבה צמודה למדחס ואליה מחוברים מספר צינוריות. הכו בזהירות(עדיף עם פטיש קטן) מכות בינוניות על קצות המשאבה – בשום אופן לא על הגליל עצמו! לחילופין, הפעילו מזגן על 25 מעלות והעבירו לסירוגין חימום וקירור מספר פעמים, עד שמשאבת החום תשתחרר מעצמה. אפשרות נוספת, למי שברשותו הידע הנכון: לנתק את המשאבה מפלג החשמל ולחבר מחדש.

כולנו תקווה שעכשיו הבית מחומם ונעים, ואתם רובצים ברוגע על הספות ומתענגים על ספל תה מתוק. אם זה לא כך, אין מנוס אלא להזעיק טכנאי. עד לבואו, בחרו את פונקציית Ifeel בשלט והניחו אותו במקום נמוך תוך כדי שאתם משגיחים על קשר עין רציף בין השלט לעינית. ייתכן שתזכו להתחמם קמעא.

לפני שהטכנאי מגיע, חשוב שתדעו:

הכנה מקדימה לבוא הטכנאי תחסוך זמן יקר ותסייע לכם להיות בעניינים ולהבין מה מבצע הטכנאי על המזגן שלכם. לשימושכם – רשימת תקלות אפשריות במזגן:

  • מחסור בגז: במזגנים רבים נצרך לחץ גז גבוה יותר בחימום מאשר במצב קירור. סימנים מחשידים: קרח על היחידה החיצונית שאינו מפשיר, צינורות במדחס 'חמימים' ולא חמים מאד גם לאחר עשר דקות של עבודה. במקרים נדירים יותר גם המאיץ (המאוורר ביחידה הפנימית) לא יסתובב.
  • בניגוד להנ"ל: גם עודף גז עלול לפגוע באיכות החימום.
  • משאבת חום 'גמורה': אולי הבשורה הגרועה ביותר של מזגן לא מחמם, מאחר ועלות ההחלפה מתקרבת למחיר מזגן חדש: רכישת החלק, פירוק המשאבה המקולקלת, הלחמת משאבה חדשה, שימוש בחנקן לאורך התהליך ומילוי גז מחדש... אם זה הסיפור, ערכו את השיקול שלכם.
  • סליל (סולוניד) שרוף – נצרכת החלפה פשוטה בסכום סביר.
  • רגש (תרמוסטט) תקול או מזייף: אם זו התקלה, המזגן עלול לצאת להשהיות ארוכות מידי. יתכן שתשמעו מהמעבה מעין צליל זרימה חלש ומתמשך. במידה והרגש במעבה לא חובר בעת ההתקנה, הוא יתמלא קרח (ואז האחריות מוטלת על המתקין).
  • בעיית פיקוד: המזגן שלכם יקרר מצוין אך כשתעבירו אותו לחימום המעבה כלל לא יכנס לפעולה. רגע אחד לפני הזמנת טכנאי והחלפת כרטיס פיקוד (סיפור לא זול בכלל!), בדקו את תקינות המזגן באמצעות שלט אחר. ייתכן שהבעיה בשלט.
  • קבל תקול: אם זו הבעיה, המאוורר החיצוני מסתובב אך המדחס לא פועל.
  • המאיץ שובת, למרות שבקירור הוא עבד יופי! כך החום מגיע למזגן אך אינו מתפזר בחדר. למה זה קורה? במצב חימום הרגש מזהה את טמפרטורת הגז המגיע מהמדחס, וכשהיא נמוכה מידי כובה מנוע הפן הפנימי ומעלה את הטמפרטורה. שתי תקלות אפשריות יגרמו לכך: 1. מחסור בגז. 2. רגש תקול שאינו מזהה נכון את מידת החום.
  • מזגנים מסוימים דורשים בטמפרטורות נמוכות כבל הפשרה מיוחד שלא מופיע יחד עם המזגן בעת הרכישה.

בעיות חימום במזגן מיני מרכזי

זה קורה ומאכזב מאד, ונגרם לרוב בשל תכנון לקוי של מערכת המיזוג: מגיע החורף, ומתגלה שהמזגן המרכזי מחמם את החדרים באופן לא אחיד! חלקם חמימים ונעימים ואחרים נותרים קרים, וככל שהחדר רחוק יותר מהיחידה המרכזית כך הוא מחמם פחות.
בצעו בדיקה ידנית: סגרו את תריסי המזגן (דמפרים) בחדרים החמים, ובדקו האם מורגשת השפעה לטובה בחדרים. אם לא, היעזרו בטכנאי ותקוו שיימצא פתרון בשבילכם. אולי ניתן למנוע זאת על ידי צינורות מובילים בקטרים שונים. בכל מקרה, תמיד תוכלו להיוועץ בבעלי מקצוע נוספים. המשיכו להיות אופטימיים :)

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

כשמגיע החורף יש לדאוג להוציא את הפילטרים ולנקות אותם

לעיתים המזגן לא מחמם מאחר ומשאבת החום נתקעת ולכן יש לבדוק גם אותה

בעקבות תכנון לקוי ייתכנו תקלות בקירור אחיד של מזגן מיני-מרכזי

כתבות ומאמרים

ריח רע ממזגן, שיטות ביתיות לניקוי מזגן

ריח רע ממזגן, שיטות ביתיות לניקוי מזגן

במאמר הבא יוצגו שיטות ביתיות לניקוי מזגן ומניעת ריחות רעים מהמזגן

קרא עוד
מזגן קופא, כיצד נטפל במקרים שנוצר קרח על המזגן

מזגן קופא, כיצד נטפל במקרים שנוצר קרח על המזגן

במאמר הבא יוסברו הסיבות להיווצרות קרח על המזגן וכיצד נבדוק מה הגורם לתקלה במזגן

קרא עוד
מזגן מרעיש, סיבות היוצרות רעש במזגן ודרכי הטיפול

מזגן מרעיש, סיבות היוצרות רעש במזגן ודרכי הטיפול

במאמר יוסברו הסיבות השונות למזגן מרעיש וכיצד יש לטפל בכל סוג רעש

קרא עוד
המזגן לא מקרר? חכו רגע לפני שאתם מזעיקים טכנאי

המזגן לא מקרר? חכו רגע לפני שאתם מזעיקים טכנאי

במדריך הבא יוצגו כל התקלות שיכולות לגרום לתופעה של מזגן לא מקרר

קרא עוד
מזגן רועש - הסיבות השונות לרעש מהמזגן וכיצד נטפל בהם

מזגן רועש - הסיבות השונות לרעש מהמזגן וכיצד נטפל בהם

במאמר יוסבר על הסיבות לרעש במזגנים ויפורטו הנתונים שיש לאסוף לפני הזמנת טכנאי מזגנים.

קרא עוד
איך נבצע ניקוי פילטר מזגן בצורה נכונה?

איך נבצע ניקוי פילטר מזגן בצורה נכונה?

במאמר יוסבר כיצד לבצע ניקוי מזגן מזגן בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד