27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

המזגן לא מקרר? חכו רגע לפני שאתם מזעיקים טכנאי

במדריך הבא יוצגו כל התקלות שיכולות לגרום לתופעה של מזגן לא מקרר

אין חוויה מתסכלת יותר מעמידה ממושכת מול המזגן ומישוש האוויר היוצא: הוא קר או לא? למה חם פה כל כך, ומדוע המזגן מתפקד בתור מאוורר מיושן וזורק אוויר מהביל? עוד לפני הטלפון לטכנאי, כדאי לנסות בעצמכם כמה צעדים פשוטים לפתרון התקלה.

קודם כל תבינו- גם למזגן יש גבול
הציפיות שלנו מהמזגן מוכרחות להיות פרופורציונאליות לטמפרטורות בחוץ, לתפוקתו ולגודל החלל. גם למזגן יש סף-סיבולת, וביום חם מאד הקור בחדר לא יגיע ל-16 מעלות גם אם גודל המזגן מתאים לגודל החדר. אם תנסו לבדוק את איכות הקירור בחורף תגלו שטמפרטורת האוויר היוצא זהה לטמפרטורת החדר, וזה תקין לחלוטין.

4 נקודות שאפשר לטפל בהן לבד

אפילו כשחם ומעצבן ומזיע, חבל להזמין טכנאי ולגלות שהוא פתר את הבעיה בשתי שניות שעלו סכום לא קטן. לכן קודם כל נקטו בכמה צעדים פשוטים:
- סגרו דלתות וחלונות ומנעו כניסת אוויר חם ובריחה של אוויר קר.
- נקו פילטרים: אוויר המזגן זורם דרך הפילטרים (המסננים), והלכלוך המצטבר עליהם עלול לחסום אותו ולעורר שורת בעיות ארוכה. גם כשהמזגן תקין חשוב להסיר את המסננים, לשטוף ולהסיר אבק, שערות, טחב ושאר מרעין בישין, ולהחזיר אותם לאחר ייבוש.
- בדקו שהשלט מכוון. מרוב שזה פשוט לא תמיד זוכרים לבדוק: אולי השלט לא מכוון? ייתכן שכפתור נלחץ בטעות, ילד התעסק עם השלט או שהתוכניות התאפסו בעקבות החלפת בטריות.
- במזגן מרכזי, אם רק לחדר אחד מתוך כולם לא מגיע מספיק אוויר קר – כנראה שבסך הכל הצינור השרשורי המוביל אליו התקפל וזרימת האוויר נחסמת. יתכן גם שהצינור הספציפי התנתק מהיחידה המרכזית.

תקלות אחרות

טיפלתם בארבעת הסעיפים הנ"ל והמזגן שב לאיתנו? – מצוין! מאחלים לכם קיץ נעים ומרענן. אם המזגן עדיין לא מקרר, כנראה שבכל זאת חייבים פה יד מקצועית. מומלץ להבין במידת האפשר את סיבת התקלה ודרך התיקון, ולו כדי לוודא שהטכנאי עשה את מלאכתו נאמנה.

מחסור בגז
סיבה נפוצה למזגן שמקרר במידה בלתי מספקת, היא מחסור בגז. כדי לדעת אם אכן זו הבעיה, יש לבדוק את שני הצינורות היוצאים מהמדחס (היחידה החיצונית) – שניהם אמורים להיות קרים, ולרוב הצינור העבה יהיה קר יותר מהדק. גם סוללת המאייד צריכה להיות קרה לגמרי. אם זה לא כך – הזמינו טכנאי שימדוד לחצי גז, יתקן דליפה אם קיימת וימלא גז.

ואולי יש יותר מידי גז?
נשמע מוזר, אבל גם עודף גז ימנע את הקירור המיוחל. לחץ הגז המוגזם מקפיא את סוללת המזגן ומביא את המדחס להגן על עצמו ולהיכנס למצב השהיה.

המזגן הפך למאוורר
אם הדלקתם את המזגן על מצב קור והוא לא מבין את הפקודה, למרות שהמאוורר ביחידה החיצונית מסתובב לו במרץ, כנראה שהמדחס או הכבל מהחובר אליו תקולים, והוא אינו מקבל מתח מהפיקוד. החלפת קבל היא סיפור זול יחסית, הזמינו טכנאי.

המזגן מקרר ושובת
זה מתחיל טוב, עם מזגן שזורק אוויר קר, וממשיך גרוע כשאחרי שעה או שעתיים של קירור המזגן שובת. לפעמים ניתוק וחיבור השקע יקים את המזגן לתחייה, אבל זהו פתרון זמני ומעצבן. דבר ראשון נסו ל'שחק' עם פונקציות השלט, לפעמים תוכנית Ifeel תביא את הקור המיוחל. שנית – הזמינו טכנאי. ככל הנראה הבקרה או הרגש (חיישן) תקולים. שימו לב שהחלפת רגש תהיה זולה משמעותית מהחלפת הבקר.

המדחס מזיע וקר
מדחס קר מעיד על לחץ גז מספק, ולכן היעדר הקור במזגן נובע מהיחידה הפנימית. כנראה שמנוע היחידה לא עובד בכלל או מסתובב לאט מידי. בבדיקה פשוטה ניתן לבדוק האם התעלות בפנים חסומות ומונעות יציאת אוויר. במקרה חמור יותר יש צורך בהחלפת קבל ובמקרה הגרוע – במנוע חדש.

מדחס מתנתק לאחר רגעים ספורים
כשמדחס לא נכנס לפעולה כדאי לבדוק בו את מתח החשמל, כמובן בזהירות המתבקשת: אם יש בו מתח למרות חוסר הפעילות, אות שהבעיה בו. אם כלל לא מגיע אליו מתח – הבעיה ככל הנראה בכרטיס, בקבל או חוט חשמל אחר שניתק.

וזה לא הכל...

המזגן מורכב מהמון רכיבים וכולם עלולים לדרוש תיקון. ייתכן כי המדחס חלש מידי, הסוללה סתומה, התרמוסטט בעייתי ואולי חוט חשמל שרוף הוא הבעייתי. לא הכל אפשר לדעת לבד, ובדיוק בשביל זה יש טכנאי... בחרו באיש מקצוע איכותי ואמין, קבלו המלצות והכינו את הארנק, אין ברירה...

כמה זה יעלה?
להרחבה על כל מחיר שירות ותיקון מזגנים ניתן להציץ ב-מחירון תיקון מזגנים

מחיר ביקור טכנאי לבדיקה, ללא תיקון: 150-250 ש"ח
מילוי גז למזגן הוא השירות הנפוץ ביותר ועלותו בין 200-500 ש"ח, תלוי בגודל המזגן ובדגם. תיקון דליפת גז תייקר את העסק בכמה מאות שקלים.
התיקון הנפוץ השני הוא החלפת קבל למזגן, בעיקר קבל למדחס, ועלותו בין 250 ל-450 ש"ח.
החלפת חיישן (רגש) יעלה 250-450 ש"ח.
ניקוי פילטר, אם אתם מתעקשים שלא לעשות זאת בעצמכם, יעלה בין 150 ל-250 שקלים.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

בדיקה ראשונה - לוודא בשלט שאנחנו במצב קירור

בדיקה שנייה - נוודא שהתאמנו את טמפרטורת המיזוג

אם שום דבר לא עוזר נצטרך לריב עם הכלב על המאוורר

במזגן עלולים לצוץ סוגים שונים של תקלות - בחרו בעל-מקצוע איכותי ואמין שיידע לפתור את התקלה על הצד הטוב ביותר!

כתבות ומאמרים

ריח רע ממזגן, שיטות ביתיות לניקוי מזגן

ריח רע ממזגן, שיטות ביתיות לניקוי מזגן

במאמר הבא יוצגו שיטות ביתיות לניקוי מזגן ומניעת ריחות רעים מהמזגן

קרא עוד
מזגן קופא, כיצד נטפל במקרים שנוצר קרח על המזגן

מזגן קופא, כיצד נטפל במקרים שנוצר קרח על המזגן

במאמר הבא יוסברו הסיבות להיווצרות קרח על המזגן וכיצד נבדוק מה הגורם לתקלה במזגן

קרא עוד
מזגן לא מחמם, כיצד נדאג למזגן לחמם היטב

מזגן לא מחמם, כיצד נדאג למזגן לחמם היטב

מאמר יוסברו הפעולות שיש לנקוט על מנת לדאוג שהמזגן יחמם היטב

קרא עוד
מזגן מרעיש, סיבות היוצרות רעש במזגן ודרכי הטיפול

מזגן מרעיש, סיבות היוצרות רעש במזגן ודרכי הטיפול

במאמר יוסברו הסיבות השונות למזגן מרעיש וכיצד יש לטפל בכל סוג רעש

קרא עוד
מזגן רועש - הסיבות השונות לרעש מהמזגן וכיצד נטפל בהם

מזגן רועש - הסיבות השונות לרעש מהמזגן וכיצד נטפל בהם

במאמר יוסבר על הסיבות לרעש במזגנים ויפורטו הנתונים שיש לאסוף לפני הזמנת טכנאי מזגנים.

קרא עוד
איך נבצע ניקוי פילטר מזגן בצורה נכונה?

איך נבצע ניקוי פילטר מזגן בצורה נכונה?

במאמר יוסבר כיצד לבצע ניקוי מזגן מזגן בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד