30

ספקי שירות בתחום הדברות

הדברת נמלים

במאמר יוסבר כיצד נזהה בעיה של נמלים, איך ניתן לטפל בבעיה בעצמנו, ומתי מומלץ לפנות למדביר מקצועי שיטפל בבעיה.

הדברת נמלים

נמלים הן "אורחות" לא רצויות שמופיעות כמעט בכל מקום, כולל מקומות שלא היינו מתארים לעצמנו כגון דירות בקומות גבוהות של בניינים רבי קומות. הנמלים המצויות בישראל אינן מסוכנות לאדם, אך הן מהוות מפגע אסתטי וגם מעצבנות מאוד – איש אינו אוהב לראות "שיירות" נמלים בביתו, או למצוא מוצרי מזון מכוסים נמלים. הדברת נמלים היא על כן אחד מסוגי ההדברה הביתיים הנפוצים ביותר.

הדברת נמלים צריכה להיעשות בתבונה ומתוך הבנה והכרה של אורחות חייהן. הדברת נמלים בדרך של "השמדה" של טורי נמלים איננה יעילה, משום שהן חיות בקהילות גדולות מאוד ותמיד תבואנה נמלים חדשות במקום אלה שהושמדו.

כמה כללים פשוטים יסייעו לנו להתגבר על בעיית נמלים:

ניקיון ואטימה - נמלים אינן משוטטות "סתם" – הן תרות אחרי מזון שאותו יוכלו לשאת לקיניהן. הקפדה על ניקיון בכל עת, על השלכת שיירי מזון למיכל אשפה סגור, על הדחה מיידית של כלים מלוכלכים ועל שמירת מוצרי מזון (קמח, סוכר, לחם וכו') בכלים אטומים היא הדרך הפשוטה ביותר לבצע הדברה ירוקה של נמלים– כלומר, למנוע את הופעתן. טיפ: כדאי, ואפילו מומלץ, לשמור
מוצרים כגון קמח ולחם במקרר – הם נשמרים לאורך זמן רב יותר ואינם "קוראים" לנמלים.

זיהוי הקן וטיפול בו - נמלים באות מן הקן וחוזרות אליו, וקל למדי לזהות היכן נמצא הקן לפי מסלולה של "שיירת" הנמלים. כאמור,הדברה של נמלים מחוץ לקן איננה יעילה; אם זוהה הקן, יש לשפוך לתוכו חומר הדברה (אפשר לנסות נפט או סולר תחילה) בכמות גדולה ולעקוב אחרי התוצאות. אפשר לפזר סביב הקן חומר הדברת נמלים גרגרי שנישא על-ידי הנמלים החרוצות לתוך הקן ומרעיל אותן שם.

זיהוי מעברים - בדירות שאינן בקומה הראשונה, לא תמיד קל לזהות את מקומו של הקן – הוא עשוי להיות אי-שם במרחק רב. אם שיירת הנמלים "נעלמת" לתוך סדק או חור, יש לרסס לתוכו ולאטום אותו מיד באמצעות גבס, מלט לבן, או סיליקון. הנמלים יופיעו מן הסתם במקום אחר, ויש לחזור על הפעולה באופן דומה. הדברת נמלים חוזרת ונשנית באמצעות "דחיקה" שלהן למקומות מרוחקים יותר עשויה לרמוז בסופו של דבר על מקום הקן.

תשומת לב לעונת הרבייה - בתחילת הקיץ אפשר לראות נמלים מכונפות – יצורים מופלאים אלה יודעים לעופף במשך תקופת הרבייה הקצרה שלהן וליצור כך קינים חדשים במקומות חדשים ומרוחקים. השמדה של נמלה מכונפת אחת עשויה להיות שקולה כנגד הדברת נמלים במשך שנה שלמה, או חיסול קן שלם. כדאי!

עציצים ואדניות - בדירות מגורים עירוניות, אפילו בקומות גבוהות מאוד, נמלים מעופפות עלולות "להתנחל" בעציצים או באדניות, ליצור שם קן ולמרר את חיי היושבים בבית. לעתים קרובות, אדמה או תערובת גן שנרכשת במשתלה או בחנות מכילה בתוכה נמלים וכך הן מגיעות לתוך הדירה. ניתן להילחם בנמלים הללו באמצעות תכשירי הדברת נמלים שמיועדים לפיזור בעציצים ובאדניות, אך לעתים אין מנוס מריקון הכלי, חיטויו ומילויו בתערובת חדשה.

הדברת נמלים בתכשירים ביתיים - תכשירי ריסוס ביתיים שנמכרים באופן חופשי יעילים בדרך כלל באופן נקודתי בלבד, כלומר: השמדת טורי נמלים שכבר הגיעו לאזור המגורים. כמה תכשירים כוללים פתיונות שאמורים להינשא אל הקן ולהרעיל את הנמלים שבתוכו, אך אלו אינם תמיד יעילים. יש להקפיד כמובן על בטיחות השימוש בתרסיסים ובחומרים הללו, בעיקר בסביבת ילדים.

הדברת נמלים מקצועית - אם כלו כל הקיצין ועייפתם ממלחמה בנמלים, מדביר מקצועי להדברת מזיקים הוא הפתרון. הדברת נמלים מקצועית מתחילה בזיהוי הנמלים ובהתאמת חומרי ההדברה לסוג הנמלים, ממשיכה בפיזור פתיונות מתאימים במקומות המתאימים ובמעקב אחרי התוצאות, ומסתיימת בבית נקי מנמלים ואפילו בתקופת אחריות.

30

ספקי שירות בתחום הדברות

מצא בעל מקצוע

מדבירים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

הדברת פרעושים

הדברת פרעושים

במאמר יוסבר מהם פרעושים איך מבוצעת הדברה נגדם ועל מה להקפיד כדי שההדברה תהיה אפקטיבית והם לא יחזרו.

קרא עוד
הדברה עצמאית או מקצועית?

הדברה עצמאית או מקצועית?

במאמר יוסבר מהי הדברה, מתי ניתן לבצע הדברה באופן עצמאי, ומתי יש להזמין שירותי הדברה.

קרא עוד
המדריך המלא לבחירת מדביר מקצועי

המדריך המלא לבחירת מדביר מקצועי

במאמר יוסבר כיצד לבחור מדביר מקצועי לשירותי הדברה והדברת מזיקים.

קרא עוד