46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

המדריך המלא לסגנונות עיצוב גינה

רעיונות לעיצוב גינות, ביחרו את סגנון עיצוב גינה המתאים לכם

סגנונות עיצוב בתכנון גינות

גינות הן יצירת אמנות אסתטית, אשר תפקידה להחמיא לעיצוב הבית, ולספק פינת חמד שלווה וירוקה בה תוכלו למצוא מרגוע, לשתות את הקפה של בוקר יום שבת, לאפשר לילדים לשחק או ליהנות מהצמחיה, התאורה, ואולי גם קול הפכפוך של המים במזרקה שלכם בסופו של כל יום. עיצוב גינות הוא מלאכת מחשבת ובישראל, ישנם מספר סגנונות עיצוביים שולטים, שהם אהובים על בעלי ומעצבי הגינות בישראל. בסופו של יום, בחירת העיצוב המתאים לגינה שלכם ייעשה על פי ההעדפות האסתטיות שלכם, מאפייני הגינה והאפשרויות העומדות לרשותנו. לפני שנתחיל בבניית תכנית גינה - חשוב להכיר את סגנונות עיצוב הגינה הפופולאריים בארץ, ולבחון - איזה מהסגנונות הפופולאריים לעיצוב הגינה - הוא זה שמתאים לכם?

עיצוב גינה בסגנון ים תיכוני / ארץ ישראלי

לחופיו של הים התיכון תמצאו ארצות מלאות אופי, כמו איטליה, ספרד, יוון, וישראל. הגינות הים תיכוניות המחקות את העיצוב בערי הנופש היפהפיות שלחופי הים התיכון, מתאפיינות במשטחים רכים וירוקים בעלי סדר מבני, לצד פרחים צבעוניים ואלמנטים עיצוביים שונים כמו עמודים בעיצוב רומי, כדי חרס, וכדומה.
יש המכנים את סגנון עיצוב הגינות הים תיכוני סגנון ארץ ישראלי - ואז, נעשה שימוש בצמחים מקומיים, מרווניים, עשבוניים, לצד צמחיה צבעונית, שיחי ועצי פרי כמו שיחי בוגונווילייה פורחים, גפנים בעלות מראה ים תיכוני מרשים, ועוד.

המשך קריאה על עיצוב גינה ים תיכונית

עיצוב גינה בסגנון אנגלי

הגינה האנגלית היא גינה שמתאימה לתנאי טמפרטורה קרים ולמיעוט בשמש, והגינה המעוצבת בסגנון אנגלי היא גינה מסודרת, עדינה, ורומנטית. הריסות מבנים עתיקים מכוסים צמחים מטפסים רכים; הרבה אזורים של עשבי תיבול וירקות; ספסלי עץ וגדמי עצים המשמשים פינות ישיבה מלאי חן - מאפשרים ניצול מירבי של שטח הגינה, עם תוצאה המשלבת באופן ייחודי אסתטיקה ופונקציונאליות, וגינה פראית משהו, טבעית, חופשית ויפהפיה.

הצמחייה והאלמנטים המשמשים בגינה בסגנון העיצוב האנגלי הם הרבה שיחי ורדים, שיחי פרחים ושיחים נמוכים באזור שער הכניסה לגדר, חלוקה לאזורים קטנים בגינה ובהם ריבוי של צמחי תבלין וירקות, ואלמנטים רבים כמו תחנת רוח, חממות קטנות, ואחרים. המראה הכללי יהיה מראה קרוב לטבע, בעל משטחי דשא וצמחיה נמוכה ואלמנטים שנראים אקראיים (גם אם הם לא) ברחבי הגינה.

המשך קריאה על עיצוב גינה אנגלית

עיצוב גינה בסגנון טרופי

עיצוב הגינה הטרופי הוא עיצוב פראי, היוצר כמעט ג'ונגל בחצר הבית שלכם. ניתן להגיע למראה הטרופי גם בגינות קטנות, אבל הוא מתאים לא פעם במיוחד לגינות בגודל 25 מ"ר ויותר. העיצוב הטרופי הוא סבוך, עז וצבעוני, והוא כולל בתוכו צמחים כמו עצים טרופיים, שרכים, עצי דקל ועצי פרי טרופיים (כמו בננה, מנגו, ואחרים). הגינה הטרופית נדרשת לאקלים חם ולח, ובשתילה נבונה במיקומים מתאימים היא גינה קלה לתחזוקה, עקב הצימוח הפראי והלא מסודר (כמו למשל בגינה היפנית או בגינה האנגלית) וההתאמה המצוינת לגינות הישראליות. גינות טרופיות צורכות כמויות השקיה גבוהות יחסית, ודורשות לות גבוהה וקבועה באוויר על מנת שישגשגו. עם זאת, גינה טרופית היא גינה מוצלת, הצל נובע מריבוי הצמחייה הסבוכה והמשמשת סוכך טבעי.

המשך קריאה על עיצוב גינה טרופית

עיצוב גינה בסגנון יפני

הגינה היפנית היא גינת זן בודהיסטית, אשר קורנת שקט ושלווה מכל פינה, ומכילה צמחיה מאורגנת לצד פינות ישיבה רבות שמטרתן לאפשר למבקרים לשהות בפינות שונות בגינה. תכנון הגינה בקווים ישרים ורגועים, ואנחנו רואים אלמנטים יפניים כמו גשרים, בקתות ופגודות, עצי בונסאי קטנים ויפהפיים, ועוד, המשולבים בצמחיה. בגינה היפנית תמצאו עצי אזוב ומייפל, עצי אורן יפני, עצי ערבה בוכייה שענפיהם שואפים להגיע לקרקע, זנים שונים של במבוק.

המשך קריאה על עיצוב גינה יפנית

עיצוב גינה בסגנון מודרני

הגינה המודרנית היא גינה אנליטית המבוססת על קווים ישרים ועל עיצוב נקי ופשוט. שילוב של אלמנטים כמו פסלים, אלמנטי מים ומזרקות, וריהוט גן מפנק - לא פעם "גונב" את הפוקוס מן הצמחיה ומאפשר השגה של גינה אסתטית מאוד, לצד מיעוט של צמחיה, שלא פעם נועדה להדגיש את האלמנטים הדוממים בגינה. הגינה המודרנית היא בעלת מראה מלוטש, עכשווי ומתוחכם, והיא מתאימה לגינות קטנות או לבעלי גינה שמעוניינים פינות חמד נעימות לבילוי בגינה - אבל פחות חשוב להם שתהיה בגינה כמות רבה של צמחיה טבעית. הגינה המודרנית נוחה מאוד לתחזוקה, בעיקר עקב המיעוט בצמחיה והגמישות בסוגי הצמחים שישתלו בה.

המשך קריאה על עיצוב גינה בסגנון מודרני

אז, איך בוחרים את סגנון העיצוב המתאים לגינה שלנו?

מעצבי גינות רבים מתמחים בעיצוב גינה בסגנון הנבחר על ידכם, אבל ביחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שעיצוב הגינה הוא רק השלב המקדים לשנות ההנאה שלכם ממנה. לא פעם, הבחירה בעירוב אלמנטים, בתכנון גינה בסגנון האישי שלכם תוך "השאלת" אלמנטים מכל סגנון - דווקא הוא הדבר הנכון עבורכם. על מנת להשיג גינה יפהפיה, אין צורך להתחייב לסגנון עיצובי זה או אחר - ניתן לשלב אלמנטים מן הגינה האנגלית, להוסיף פינה טרופית ואולי גינת תבלינים הכי ארץ ישראלית לצד גפן עתיקה המצילה את פינת הישיבה שלכם - ולבנות מחדש עיצוב שמתאים בדיוק לגינה שלכם ולצרכים שלכם.

אם אתם יודעים איזה סגנון עיצובי מתאים יותר לגינה שלכם ולהעדפות האישיות שלכם - אנחנו ממליצים לפנות למומחה עיצוב ופיתוח גינות, להתייעץ איתו בנוגע להתאמת הסגנון הנבחר לגינה ולתקציב, לתכנן את עיצוב הגינה לפרטיה - וליהנות מפינת חמד ירוקה שתשמח אתכם בכל יום.

46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

עיצוב גינה בסגנון ים תיכוני

עיצוב גינה בסגנון אנגלי

עיצוב גינה בסגנון טרופי

כתבות ומאמרים

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

הגינה שלכם היא האזור שמחבר אתכם לטבע. זה האזור שייתן לכם לחוש שקט ושלווה כאשר אתם יושבים בו. לפניכם המאמר השלם על עיצוב הגינה, כולל כל הטיפים החשובים לשנת 2022.

קרא עוד
המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

מה זו גינת גג? מה ההבדלים בינה ובין גינת קרקע? איך מקימים אותה? מה דרוש להקמה שלה? אילו צמחים, אדמה ודשן צריך? בטח יש לכם המון שאלות. ובדיוק בשבילכם כתבנו כאן את המדריך השלם להקמת גינות גג מאפס.

קרא עוד
עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב. הכול על גננים - המאמר השלם

קרא עוד
תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

קרא עוד
איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

למעשה העיצוב הכפרי של פינות הישיבה לחצר ולמרפסת הוא העיצוב הדומיננטי כיום. לכן כתבנו לכם את המאמר השלם להפיכת הגינה או המרפסת שלכם למראה כפרי ומושלם.

קרא עוד
גינה במרפסת –  מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

גינה במרפסת – מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

איך מקימים גינה במרפסת? מה צריך לדעת לפני? איך מתחזקים אותה? מה הכי מתאים לה? ולכם? על כל אלה ועוד נשתדל לענות במאמר זה.

קרא עוד
מזרקות לגינה – המאמר השלם

מזרקות לגינה – המאמר השלם

כדי להתאים את המזרקות לגינה החדשה שלכם וגם לסגנון שלכם, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

קרא עוד
גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

תחזוקה לגינה מכילה המון דברים בתוכה - גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - להלן הפעולות היעילות והשימושיות ביותר שרצוי לבצע, על מנת לשמר את הגינה ולעזור לצמחיה שבה לשגשג.

קרא עוד