46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

רעיונות לעיצוב גינה טרופית

במאמר יוסבר איך מתכננים גינה טרופית ואיך זה לתחזק גינה כזו

גינה טרופית - העיצוב הטרופי לגינות בישראל

סבוך, פראי, בעל מראה ג'ונגלי מתוכנן אך טבעי - עיצוב הגינה הטרופי כבש את הישראלים בסערה. הגינה הטרופית היא פינה של לא פחות מג'ונגל באמצע העיר, והיא גינה נהדרת, שמנתקת אותנו במראה דרום אמריקאי כובש משגרת היום יום שלנו עם מראות, ניחוחות, וצלילים ייחודיים. עיצוב הגינה הטרופי מתאים לגינות קטנות כגדולות, והוא נוח לתחזוקה אבל תובעני מבחינת כמויות השקיה. איך ניראה עיצוב גינה טרופי, מה הוא דורש, איך מתכננים גינה טרופית ואיך זה לתחזק גינה כזו? רעיונות לעיצוב גינה ועוד - במאמר שלפניכם.

עיצוב הגינה הטרופי - מתאים לישראל ומשווה מראה ייחודי לכל גינה

עיצוב הגינה הטרופי מתאים לבעלי גינה אוהבי טבע, בעלי רצון ליצור גינה ייחודית, שופעת צמחיה ומלאת צבעים ירוקים עזים וניחוחות פראיים. העיצוב הטרופי מתאפיין בשתילה צפופה של צמחיה טרופית, עם מעט מאוד אלמנטים משולבים בה, שכולם מטרתם לחזק את התחושה ה"ג'ונגלית" של הגינה.

עיצוב טרופי של הגינה מתאים גם לגינות קטנות וניתן לעצב גינה טרופית אפילו על גינה בגג, בשתילה מעל מצע מנותק או באדניות בנויות. אבל בגינה בעלת שטח בינוני עד גדול - העיצוב הטרופי מקבל דרור וניתן להשיג את המראה הג'ונגלי במלוא הדרו - עם "קרחת יער" ירוקה בינות דקלים ושרכים שמפרידה את היושבים בה מן החוץ בעל הנוף העירוני או השטוח.

הצמחים המתאימים לעיצוב גינה טרופית

הצמחים שיעוצבו בגינות הטרופיות הם דקלים, צמחים טרופיים, שרכים, ואחרים. הנה כמה מן הצמחים האופייניים לעיצוב הטרופי של הגינות:

  • עצי דקל - משפחת עצי הדקל כוללת מעל 2,500 מינים שונים של דקל, פחות מעשרה מהם גדלים בארץ. מיני עצי הדקל המשתלבים נפלא בגינה הטרופית: עצי דקל הטבעות (ארכי-תמר קונינגהמיאנה), דקל "המלך" (רויסטוניאה מלכותית), "ציקס", דקל וושינגטוניה על מיניו הרבים, "זנב השועל" (וודיטיה ביפורקטה), ועוד רבים אחרים. הדקלים מתאפיינים בגזע "עירום" ותפרחת עשירה לגובה. כל דקל צומח לגובה אחר, ושילוב בין עצי הדקל השונים מעניק שטח נוח להליכה באזור התחתון של הגינה, וחופה ג'ונגלית סבוכה ומוצלת מעל הראש.
  • שרכים - שרכים הם צמחים עליים ירוקי עד, הדורשים השקייה מרובה אבל מוסיפים המון אופי לגינה הטרופית. סוגי שרכים שונים כמו "שרך העץ" או "שרך היער", מאפשרים יצירה של צמחיה עשבונית נמוכה וצפופה המתאימה לאווירה המיוערת של הגינה הטרופית, והיא משתלבת נפלא בעיצוב גינה מסוג זה.
  • ציפור גן עד - אחת הדרכים האותנטיות והיפהפיות להוסיף צבע לגינה הטרופית היא באמצעות שיחי "ציפור גן עדן", אשר התפרחת שלהן עוצרת נשימה, ונראית בדיוק כמו ציפור גן עדן בעלת מקר ארוך ושפעת צבעים מרהיבים. ציפור גן עדן היא צמח חזק שמקורו טרופי, והיא משתלבת נפלא באזורים שונים בגינה הטרופית
  • עצי ושיחי פירות - כמו מנגו, פאפאיה, בננה, ואחרים

האלמנטים המשולבים בגינה הטרופית

הגינה הטרופית היא במקור ממועטת באלמנטים מלאכותיים ש"הורסים את האווירה", ופרט לערסל, גדם עץ או הריסות מבנה ישן שאפשר לשבת לצידם - לא תמצאו אלמנטים שהם משוייכים במקור לזרם העיצוב הטרופי של הגינות. עם זאת, לאורך השנים ובהתאם לצורך שלנו ליהנות מן הגינה שלנו, התווספו אלמנטים רבים לעיצוב הטרופי של הגינה, אשר משווים לו מראה אותנטי ומאפשרים פונקציונאליות רבה יותר לאזורי הגינה השונים. אלמנטים עיצוביים שמקובל לשלב בגינה הטרופית הם:

  • פינות ישיבה - כאן אנחנו לא תמיד הולכים על ריהוט הגן הקונבנציונאלי בעל הכריות הצבעוניות והמראה המודרני. פינת ישיבה טרופית קלאסית תכלול פינות ישיבה כאילו מאולתרות, עם גדמי עץ או אבן ואלמנטים טבעיים וכבדים, ואולי גם ערסלים - כמו למשל ערסלי ישיבה התלויים מעל עצי הגינה. אפשר לוותר על הנאמנות לסגנון העיצוב ולהוסיף פינות ישיבה נוחות ופונקציונאליות, שיתקשרו לעיצוב הגינה הטרופי ויוסיפו לו רכות וצבע
  • אלמנטי מים - כאן, נראה בריכות במראה טבעי ופרוע, עם או ללא דגים וצמחיות מים, עם מפלים קטנים המספקים לגינה קול פכפוך של מים זורמים. בריכות המים בגינה הטרופית יכולות להיות קטנות, מרכזיות או בצמוד לקיר או לגדר, והן יכולות לשלב מפל במראה טבעי בשילוב אבנים
  • תאורה - לא פעם אנחנו רואים כי תוספת של תאורה בצבעים מתאימים (כמו ירוק, צהוב) מגבירים את אפקט הג'ונגל של הגינה ומדגישים אזורים בה עם ררדת החשיכה. על כן, במיוחד בגינה בעיצוב טרופי אנחנו ממליצים בחום לא לוותר על מוקדי תאורה מעוצבים. התאורה היא תאורת לד זולה וחסכונית, המופעלת באופן אוטומטי עם שעות החשיכה

גינה בעיצוב טרופי - בזבזנית במים אבל מתאימה לאקלים הישראלי

מי שבוחר בעיצוב גינה טרופי, חשוב שיידע מראש כי מדובר בגינה שהתחזוקה שלה קלה יחסית (מפני שהאלמנטים אינם "מעוצבים" אלא גדלים באופן טבעי וחופשי - וככל שהצמחיה גדלה ומשגשגת - כך גדל והופך ברור יותר אפקט הג'ונגל של הגינה הטרופית) אולם הגינה הטרופית דורשת השקייה מרובה והשקעה במערכת השקייה ודישון באופן בלתי מתפשר (אם אתם גרים באזור בו אין הרבה מים כדאי לשקול לעצב את הגינה שלכם בצמחייה פחות תובענית). תכנון הגינה ומיקום הצמחים השונים בצורה שתתאים להם הוא נקודת מפתח בעיצוב נכון של הגינה הטרופית, ויאפשר שגשוג של הצמחים.

46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

בגינה טרופית נמצא לרוב צמחי שרכים המוסיפים לגינה המון אופי

עצי פרי כמו מנגו, פפאיה, בננה ואחרים מאוד מתאימים לעיצוב גינה טרופית

פינת ישיבה יפייפיה מעץ בגינה טרופית

כתבות ומאמרים

רעיונות לעיצוב גינה מודרנית

רעיונות לעיצוב גינה מודרנית

במאמר יתוארו העקרונות הבסיסיים בעיצוב גינה בסגנון מודרני

קרא עוד
רעיונות לעיצוב גינה יפנית

רעיונות לעיצוב גינה יפנית

במאמר יוסבר איך מתכננים גינה יפנית ואיך זה לתחזק גינה כזו

קרא עוד
רעיונות לעיצוב גינה בסגנון אנגלי

רעיונות לעיצוב גינה בסגנון אנגלי

במאמר הבא יוצג עיצוב גינה בסגנון אנגלי, סוג השתילה בגינה אנגלית והאלמנטים המשתלבים בעיצוב

קרא עוד
רעיונות לעיצוב גינות, עיצוב גינה ים תיכונית

רעיונות לעיצוב גינות, עיצוב גינה ים תיכונית

עיצוב גינה ים תיכונית, כל מה שצריך לדעת על עיצוב גינה ישראלית

קרא עוד
החשיבות שיש להכנת תכנון גינה לפני הקמתה

החשיבות שיש להכנת תכנון גינה לפני הקמתה

במאמר הבא נסקור את השלבים הראשונים בתכנון הקמת גינות והשלבים לשרטוט תוכנית להקמת גינה

קרא עוד