47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מזרקות לגינה – המאמר השלם

כדי להתאים את המזרקות לגינה החדשה שלכם וגם לסגנון שלכם, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

מזרקות לגינה – ליפול על גן עדן

מעט מאוד דברים יכולים להרגיע אותנו כמו קול של פכפוך מים, אבל אנחנו חיים במדינת ישראל, שהמים בה הם משאב חיוני, ולרובנו המכריע אין נחל או פלג מים שעובר בגינה ומספק לנו את ההמיה הנעימה הזו...
אז האמת היא, שיש מה לעשות. אם גם אתם רוצים לשבת בחצר הירוקה שלכם וליהנות מהתכונות התרפויטיות של המים, שקלו להתקין בה מזרקה.
תוספת של מזרקות לגינה או לחצר יכולה ליצור נקודת מיקוד מהממת ביופיה וכן אלמנט דקורטיבי משובב נפש. אבל כדי להתאים את המזרקה גם לכם וגם לסגנון הגינה, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

סוגי מזרקות

קיימים סוגים רבים של מזרקות לגינה, כאלה שיש להן בריכה, כאלה שיוצאות מקיר, מזרקות שהן למעשה מסלעות שמורכבות מסלעים שיושבים אחד ליד ועל השני, כאלה שהן בעלות מספר קומות הממוקמות אחת על השנייה, מזרקות סולאריות ועוד ועוד.
אך על אף שיש כל כך הרבה סוגים וצורות של מזרקות לגינה, רובן ככולן פועלות בצורה זהה ומכילות את אותם הרכיבים – אגן ניקוז המים, או בשמו המוכר יותר הבריכה, אליה נשפכים המים; המשאבה שממוקמת לרוב מתחת לאגן הניקוז שתפקידה למשוך את המים ולהוציא אותם החוצה שוב; צינורות שמעבירים את המים למשאבה; וראש המזרקה שממנו יוצאים המים ומתפזרים לאגן הניקוז.
עיצוב המזרקות לגינה נע ממגדלים מדורגים קלאסיים ועד קשתות מודרניות. אך עיצוב המזרקה אינו מתייחס רק לאסתטיקה וליופי, הארכיטקטורה גם קובעת את הדרך שבה המים זורמים מהמזרקה ואת הקול שהיא משמיעה תוך כדי, החל מתיפוף חזק ומונוטוני ועד בעבוע עדין שמספק רעש רקע נעים.
גם סוג החומר ממנו עשויה המזרקה חשוב לא פחות. על מנת לבחור את המזרקה המתאימה ביותר, שגם תחזיק מעמד לאורך זמן, קחו בחשבון את האקלים ששורר באזורכם – האם הוא קר או חם, האם הלחות גבוהה או האם מזג האוויר יבש. יש מזרקות שעשויות חומרים טבעיים כמו אבן, שהן עמידות מאוד בפני שחיקה, או מנחושת שהיא עדינה יותר; ויש מזרקות שעשויות חומרים מלאכותיים כמו פיברגלס מעוצב וקרמיקה צבעונית שמיד בולטת לעין.
ופרמטר אחרון שכדאי לחשוב עליו – צורת שבירת האור על ידי המים, שגם לה יש השפעה עצומה על הויזואליות של המזרקה כולה. כך למשל, מראה של מסך מים צבעוני שמקיף קומה אחת של מזרקה, מרענן יותר מזרם שנשפך מקומה לקומה.

התקנת מזרקות לגינה - יתרונות

למזרקת מים בגינה יש שני יתרונות עיקריים – גם תכונות מרפאות ומרגיעות וגם שיפור דרמטי של מראה הגינה. יתרון נוסף של מזרקות לגינה הוא העובדה שהמזרקה משמשת כמכשיר אידוי טבעי שמוסיף לחות לאזורים יבשים. ובכל מקרה, אין ספק שמזרקת מים תהפוך להיות מרכז העניינים של חלל החוץ שלכם, עד כדי כך שהיא אפילו יכולה להעלות את ערכו של הנכס.

מזרקות לגינה - מחיר

מיקום מזרקת המים הוא דבר שיש לתת עליו את הדעת. על אף שניתן למקם את המזרקה כמעט בכל מקום בגינה או בחצר שלכם, עדיין רצוי לשים לב האם יש לה מספיק מרחב כדי לבלוט אבל לא מרחב גדול מדי שתלך בו לאיבוד. נסו למקם את המזרקה כך שמכל מקום בגינה יהיה אפשר לראות אותה ושהיא תתפוס את העין.
כמו כן חשוב למקם את המזרקה בסמוך למקור מים ולמקור חשמל שיוכלו להפעיל אותה. כמובן שאם המזרקה שלכם פועלת על סוללות או שהיא סולארית ונסמכת על אנרגיית השמש, הקירבה למקור חשמלי נחסכת מכם.
ממליצים לכם להיכנס אל מחירון עיצוב גינות ותכנון גינות של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

תחזוקה של מזרקות

ליבה של כל מזרקה הוא המנוע שלה, המשאבה. לא משנה איזה סגנון עיצוב יש לה או מאיזה חומר היא עשויה, הסוד שיגרום לה להמשיך ולעבוד כראוי נעוץ בתחזוקה איכותית ומתאימה של המשאבה.
מזרקת מים בגינה או בחצר חשופה ופגיעה יותר ממזרקות שממוקמות בתוך הבית, בעיקר בשל פסולת עלים, ענפים, אבק ודברים אחרים שנזרקים אל המים. הדבר הטוב ביותר שתעשו הוא לנקות באופן תכוף את המזרקה שלכם, כולל כמובן המשאבה עצמה והפילטר שלה מפסולת זו. הדרך היעילה לנקות את המשאבה היא לפתוח את המכסה שלה ולהעביר עליה מטלית נקייה. במקרה הצורך ניתן גם לקרצף את החלקים הבעייתיים עם מברשת שיניים. כמו כן, מומלץ לרכוש מוט עם רשת שאיתם תוכלו לגרוף את הלכלוך ולנקות את אגן הניקוז של המזרקה.
ממליצים לכם להיכנס אל רשימת גננים מומלצים שלנו.

ולסיום - טיפים חשובים

01. על מנת להאריך את תוחלת חיי המזרקה, נסו לשמור על זרימת מים אחידה ולוודא שהמשאבה מכוסה תמיד במים. זרימת מים נמוכה מדי עלולה לשרוף את מנוע המשאבה בשל מאמץ יתר ולגרום למזרקה להרעיש, ואילו זרימה חזקה יכולה לייצר הצפה או נזילות.

02. בהמשך לטיפ הקודם, דעו שרוב המשאבות של המזרקות לגינה ניתנות להתאמה, כך שתוכלו לקבוע את עוצמת זרימת המים בהתאם למה שאתם אוהבים.

03. ניתן להשתמש בצינור הגינה כמקור מים עבור מרבית סוגי המזרקות, רק וודאו שאתם מבצעים טיפול ייעודי באצות טובות על מנת למנוע היווצרות של אצות מזיקות שיהרסו אותם.

04. אמנם הבחירה במזרקת מים מתבצעת כמעט תמיד לפי המראה שלה, אבל ככל שתכירו יותר את התכונות האחרות שלה, כמו סוג החומר או שבירת האור, ההחלטה שלכם יכולה לקבל תפנית ולהשתנות.

05. לפני שאתם ממקמים את מזרקת המים, צלמו אותה בכל מיני אזורים בגינה, סביר להניח שיהיה לכם קל יותר לקבל החלטה לגבי המיקום כשתראו את התמונות.

06. ולבסוף – עלויות. מכיוון שיש כל כך הרבה סוגי מזרקות, בכל מיני גדלים, צורות וחומרי גלם, אין ספק שתצליחו למצוא מזרקת מים שמתאימה לתקציב שלכם ושיכולה להעניק לכם את כל היתרונות שמנינו קודם.

בהצלחה!

47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

"קיימים סוגים רבים של מזרקות לגינה, כאלה שיש להן בריכה, כאלה שיוצאות מקיר ועוד"

"למזרקת מים בגינה יש שני יתרונות עיקריים – גם תכונות מרפאות ומרגיעות וגם שיפור דרמטי של מראה הגינה."

"ליבה של כל מזרקה הוא המנוע שלה, המשאבה."

כתבות ומאמרים

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

הגינה שלכם היא האזור שמחבר אתכם לטבע. זה האזור שייתן לכם לחוש שקט ושלווה כאשר אתם יושבים בו. לפניכם המאמר השלם על עיצוב הגינה, כולל כל הטיפים החשובים לשנת 2022.

קרא עוד
המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

מה זו גינת גג? מה ההבדלים בינה ובין גינת קרקע? איך מקימים אותה? מה דרוש להקמה שלה? אילו צמחים, אדמה ודשן צריך? בטח יש לכם המון שאלות. ובדיוק בשבילכם כתבנו כאן את המדריך השלם להקמת גינות גג מאפס.

קרא עוד
עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב. הכול על גננים - המאמר השלם

קרא עוד
תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

קרא עוד
איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

למעשה העיצוב הכפרי של פינות הישיבה לחצר ולמרפסת הוא העיצוב הדומיננטי כיום. לכן כתבנו לכם את המאמר השלם להפיכת הגינה או המרפסת שלכם למראה כפרי ומושלם.

קרא עוד
גינה במרפסת –  מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

גינה במרפסת – מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

איך מקימים גינה במרפסת? מה צריך לדעת לפני? איך מתחזקים אותה? מה הכי מתאים לה? ולכם? על כל אלה ועוד נשתדל לענות במאמר זה.

קרא עוד
גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

תחזוקה לגינה מכילה המון דברים בתוכה - גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - להלן הפעולות היעילות והשימושיות ביותר שרצוי לבצע, על מנת לשמר את הגינה ולעזור לצמחיה שבה לשגשג.

קרא עוד
הקמת גינה מאפס – חלוקה לשלבים וטיפים נוספים

הקמת גינה מאפס – חלוקה לשלבים וטיפים נוספים

הקמת גינה היא אחד המעשים המתגמלים ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם. במיוחד בשביל זה מוגש לכם מאמר זה, שינחה אתכם צעד אחר צעד כיצד להקים גינה מאפס ובלי טעויות.

קרא עוד