20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

כל סוגי המנעולים לדלתות הבית

במאמר תינתן סקירה על סוגים שונים של מנעולים לדלתות (מנעול תלייה, מנעול חבוי, צילינדר, מנעול ייל, פאבלוק ומנעול חשמלי).

כל סוגי המנעולים לדלתות הבית

מנעולים הם חלק בלתי נפרד מן התרבות המודרנית. חבל שזה הוא המצב, אך חייבים להכיר בכך. יש מנעולים פשוטים מאוד, יש מנעולים מסובכים מאוד, ויש מנעולים שמתאימים למטרות מסוימות ולסביבות מסוימות אך לא לאחרות. הנה סקירה קצרה של סוגי המנעולים הנפוצים ביותר, של המפתחות האופייניים להם ושל דרכי ההגנה הנכונות עליהם.

סוגי המנעולים הנפוצים:

מנעול תלייה

המנעול הפשוט ביותר. מנעול תלייה רגיל נועד לחבר בין שתי חוליות של שרשרת, או שתי טבעות מתכת, או שני עמודים סמוכים של שער או גדר. מנעולי תלייה זעירים מוצעים לנעילת הרוכסן במזוודות (אגב, פעולה מיותרת לחלוטין); מנעולי תלייה קשיחים וחזקים מאוד ("מנעול רתק") משמשים לנעילת ציוד כבד ויקר, דלתות של בתי עסק וכדומה, והם כוללים תוספת ש"ממלאת" את חלל המנעול ומונעת את שבירתו. המפתחות של מנעולי תלייה הם בדרך כלל מן הסוג המשונן, אך הגדולים והכבדים יותר מסופקים לעתים עם מפתחות מתוחכמים שטוחים נוסח "רב בריח".

מנעול חבוי

נמצא בדרך כלל בתוך דלתות רגילות מעץ או ממתכת. הוא אכן חבוי בתוך הדלת, וכולל בתוכו כסטנדרט שלושה מנגנונים נפרדים: ידית פתיחה, לשונית טריקה (משופעת) ולשונית נעילה (שטוחה). בדלתות פנימיות, מנעול חבוי ניתן לנעילה פשוטה באמצעות מפתח מתכת גס שנקרא "מפתח 0" (אפס); בדלתות חיצוניות, מנעול חבוי מכיל מנגנון נעילה שנקרא "צילינדר" ושמופעל באמצעות מפתח משונן.

מנעול צילינדר

מנגנון הנעילה המותקן בתוך רוב המנעולים: החל מן הפשוטים ביותר (כגון מנעול חבוי רגיל) וכלה במנעולים המשוכללים ביותר המותקנים בדלתות פלדה ממוגנות, או אף בכספות. צילינדר פשוט עם מפתח משונן קל להתקנה כמעט בכל דלת, אך יש להקפיד על התקנה של טבעת הגנה חיצונית ("רוזטה") המונעת את שבירתו. בתוך מנעולים משוכללים, כמו מנעולים רבי-זרועות המותקנים בדלתות פלדה, מותקנים צילינדרים מסוג מתוחכם יותר ("מולטילוק", "רב בריח" ועוד) שמפתחותיהם שטוחים ומקודדים ושיכפולם קשה ויקר הרבה יותר. החלפת צילינדר במנעולים משוכללים מסובך יותר מאחר ומנעולים כאלה חייבים להיות מוגנים מפני קדיחה באמצעות דיסקת מתכת מסתובבת מיוחדת.

מנעול לשונית (מנעול "ייל")

מנעול זה ניתן להרכבה על צידה הפנימי של הדלת, בדרך כלל כתוספת לנעילה אחרת. הוא נוח מאוד לשליטה באמצעות כפתור קטן המותקן בו והמאפשר להחזיקו במצב פתוח תמיד, נעול תמיד או במצב "טריקה".

מנעול עליון (או מנעול פאבלוק)

מסופק בשתי צורות: האחת, שמייועדת בעיקר לדלתות חיצוניות – מנעול נוסף להתקנה שטוחה בתוך דלת, בדרך כלל בחלקה העליון, לשם הגברת הבטיחות. השנייה, שמיועדת בעיקר לדלתות פנימיות – מנעול שכולל שתי ידיות אחיזה ("כדורים") משני צידי הדלת; בכדור החיצוני יש חור להכנסת המפתח, ובכדור הפנימי יש כפתור שנועל את המנעול בלחיצה אחת ללא צורך במפתח.

מנעול חשמלי

מנגנון נעילה שמכיל מרכיבים מכניים ואלקטרוניים – מנגנון נעילה מכני, המופעל על-ידי ממסר או מנוע חשמלי, ומנגנון אלקטרוני, המפעיל את המנגנון המכני רק אם התקבלה "הוראה" לכך. ה"הוראה" הזאת יכולה להיות רצף של מספרים (לחיצה על מקשים), קוד סודי שמוטבע על פס מגנטי (קורא כרטיסים), או פקודת הפעלה ממחשב – הכל לפי סוג המנגנון וצורת האבטחה שלו. ייחודו של מנעול חשמלי הוא באפשרות הנוחה לשינוי קוד הפתיחה, וכן באפשרות ההפעלה מרחוק.

לסיכום

מנעולים הם מנגנוני אבטחה חשובים וחיוניים, ולעתים אפילו קריטיים. כדאי להתייעץ עם מנעולן מומחה בטרם מחליטים על מנגנון נעילה זה או אחר, וככל שחשיבות הנעילה עולה כן כדאי לבצע את ההתקנה באמצעות מנעולן מקצועי ואמין שיודע היטב את מלאכתו.

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פריצת דלתות - כל מה שחשוב לדעת לפני שמזמינים מנעולן

פריצת דלתות - כל מה שחשוב לדעת לפני שמזמינים מנעולן

לא כל יום אתם מזמינים מנעולן, ולכן מן הסתם אתם לא בקיאים במיוחד בנקודות החשובות לבחירה מקצועית, בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את המאמר על כל מה שצריך לדעת לפני הזמנת מנעולן.

קרא עוד
מהי החשיבות של מערכות אזעקה והתקנת מנעולים - כשבאים למגן בית חדש?

מהי החשיבות של מערכות אזעקה והתקנת מנעולים - כשבאים למגן בית חדש?

במאמר יוסבר על החשיבות שבהתקנת מערכות אבטחה, כשנכנסים לבית חדש. המאמר יתמקד במערכות אזעקה ובשירותי מנעולן.

קרא עוד
אילו סוגי דלתות כניסה מעוצבות קיימות לבית?

אילו סוגי דלתות כניסה מעוצבות קיימות לבית?

במאמר יוסבר על המשמעות של הדלת מבחינה תרבותית, וסימבולית. כמו כן יפורט אילו סוגי דלתות כניסה מעוצבות קיימות לבית.

קרא עוד
5 כללים לבחירת נבונה של מנעולן

5 כללים לבחירת נבונה של מנעולן

במאמר יוסבר כיצד לבחור מנעולן שיתאים לצרכינו ויידע לפתור את בעייתנו בצורה הטובה ביותר.

קרא עוד