20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

אילו סוגי דלתות כניסה מעוצבות קיימות לבית?

במאמר יוסבר על המשמעות של הדלת מבחינה תרבותית, וסימבולית. כמו כן יפורט אילו סוגי דלתות כניסה מעוצבות קיימות לבית.

המדריך לבחירת דלת מעוצבת לבית

הדלת לביתנו, על אף שימושה הפרקטי, הברור מאליו, הפכה לאורך ההיסטוריה למושג סימבולי. הדלת היא החיץ המפריד בין סביבה אחת למשנתה. מעצם תפקידה זה המעבר בה לעיתים מסמל טרנספורמציה לטוב ולרע, ונתפס כאקט סימבולי של הרוח, או קבלה של אדם לסביבה או חברה. מעבר בדלת נראה כאירוע ראוי לציון מזה שנים רבות. כך, ביהדות מותקנת על דפנות הדלת מזוזה, המשמשת כתזכורת לאמונה ולייחוד האל, ועל פי המסורת מגנה על יושבי הבית מכל רע ומחלה.

הדלת ומשקופה נזכרים גם כיעד לסימון בית לטוב ולרע. למשל מעט לפני יציאת מצריים, סומנו בתי עם ישראל על הדלת והמשקוף בדם הקורבן לאלוהים, על מנת שאלוהים ידע לפסוח על יושבי הבית בהטילו את מכת הבכורות. שימוש הפוך, של אות קין שלילי על הדלת, נעשה מאז בעמים שונים וגם בעם ישראל בתקופות של התקפי אנטישמיות ברחבי אירופה ומחוצה לה.

נראה שהדלת היא יותר מסתם חיץ פרקטי דרכו אנו ואורחינו יכולים להכנס,ובהתאם לכך תשומת הלב המוקדשת לבחירת הדלת המתאימה ביותר לביתנו היא רבה. מכל המצויין לעיל מובן אם כן - מדוע קיימים מזה שנים כל כך הרבה סוגי דלתות מעוצבות, ומתוכן אנו צריכים לבחור דלת אחת, אשר תהא הדבר הראשון אשר יראו באי ביתנו.

סוגי דלתות לבתים פרטיים

האפשרויות לגבי איזו דלת לבחור – הן מגוונות. ראשית תצטרכו להחליט אם תרצו בדלת כפולה, יחידה, או עם יחידת צד:

דלת כפולה

הכוונה למעשה לשתי דלתות,כאשר האחת מקובעת לרצפה והשניה משמשת כדלת היומיומית. באירועים מיוחדים תוכלו לפתוח גם את הדלת המקובעת לרצפה ביומיום, וכך הפתח לבית יהיה רחב פי שניים ומרשים יותר. בנסיבות שמצריכות פרקטיות, כמו בזמן של העברת רהיטים גדולים למשל, פתיחת הדלת הנוספת תייצר מעבר רחב יותר, וגם הרבה יותר נוח לפעילות הדרושה.

דלת שהיא בעלת יחידת צד

אותה יחידה שצמודה לדלת, אינה מהווה דלת שלמה נוספת לצד הדלת היומיומית (כמו בדלת כפולה), אלא היא רק למעשה פס עיצובי בלבד לצידה, אשר נותן גם הוא תחושה של רוחב ופאר, אולם אינו מאפשר אופציה של הרחבת מעבר (למרות שלעיתים גם יחידת צד יכולה להיות מתוכננת כך שתפתח ותרחיב את המעבר בעת הצורך). קיימות מגוון של אפשרויות לגבי איך לעצב את יחידת הצד: יחידת צד יכולה להיות משובצת חלונות ויטראז', משולבת בלבני זכוכית, בעלת חלונות שקופים, או עשויה מעץ. ניתן להתאים אותה מבחינה עיצובית, כך שתשלים את העיצוב של הדלת עצמה, או שאפילו תשקף עיצוב מיוחד שעומד בפני עצמו (ממש כמו סוג של יצירת אומנות...).

דלת יחידה

- במקרים בהם רוחב הדלת והעיצוב שלה מוגבלים, כמו במקרה של דירה בבניין דירות משותף, בתים פרטיים שיש להם כניסה יחסית צרה, או סיטואציה של החלפת דלת במבנה קיים (שאז אין יותר מדי אפשרות לשחק עם החלל שעבורו צריך להתאים את הדלת) – ניתן לבחור בדלת יחידה – היא בד"כ הדלת הסטנדרטית, הפופולארית, והמוכרת לנו ביותר. גם כאן, אבל תוכלו לבחור דלתות מעוצבות מרשימות לא פחות, בעלות מגוון של סגנונות ושפע דוגמאות.

חשיבות חומרי הגלם מהם עשויה הדלת

מבחינת החומר ממנה עשויה הדלת - דלתות מעוצבות יכולות להיות עשויות מאינספור חומרים. הטריק הוא למצוא חומר שהוא מחד עמיד מאוד לתנאי מזג האוויר וגם בטיחותי, ומאידך משרת את המטרה העיצובית שייעדתם לדלת שלכם. האופציות לגבי איזה חומר לבחור הן רבות: תוכלו לבחור בדלת עץ כבדה, דלת מתכת או אפילו דלת זכוכית. הדלתות הפופולאריות ביותר הן אלו המשלבות כמה אלמנטים, כמו דלת מתכת מצופה עץ, שבמרכזה חלון מאורך. דלת כזו היא מחד בטיחותית מאוד ואטומה לפגעי מזג האוויר, מאידך עיצובה הוא חם ו'ביתי' ומתאים לבתים בעיצוב אוריאנטלי, או כפרי. בנוסף - "החלון", לכאורה, אשר מותקן במרכזה - מוסיף לעיצוב של הדלת ומעדן את החיץ בין הפנים לחוץ. דלת שכזאת נותנת לאורח, הקרוא או המזדמן, תחושה כי הוא מגיע לבית מזמין ומקבל פנים, וגם מבחינה עיצובית, הוא מעורר הרבה קריאות התפעלות ומשאיר רושם.

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פריצת דלתות - כל מה שחשוב לדעת לפני שמזמינים מנעולן

פריצת דלתות - כל מה שחשוב לדעת לפני שמזמינים מנעולן

לא כל יום אתם מזמינים מנעולן, ולכן מן הסתם אתם לא בקיאים במיוחד בנקודות החשובות לבחירה מקצועית, בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את המאמר על כל מה שצריך לדעת לפני הזמנת מנעולן.

קרא עוד
מהי החשיבות של מערכות אזעקה והתקנת מנעולים - כשבאים למגן בית חדש?

מהי החשיבות של מערכות אזעקה והתקנת מנעולים - כשבאים למגן בית חדש?

במאמר יוסבר על החשיבות שבהתקנת מערכות אבטחה, כשנכנסים לבית חדש. המאמר יתמקד במערכות אזעקה ובשירותי מנעולן.

קרא עוד
כל סוגי המנעולים לדלתות הבית

כל סוגי המנעולים לדלתות הבית

במאמר תינתן סקירה על סוגים שונים של מנעולים לדלתות (מנעול תלייה, מנעול חבוי, צילינדר, מנעול ייל, פאבלוק ומנעול חשמלי).

קרא עוד
5 כללים לבחירת נבונה של מנעולן

5 כללים לבחירת נבונה של מנעולן

במאמר יוסבר כיצד לבחור מנעולן שיתאים לצרכינו ויידע לפתור את בעייתנו בצורה הטובה ביותר.

קרא עוד