24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

ריצוף לבית - כל סוגי החומרים ועבודות הריצוף לבית

אחד המרכיבים החשובים והמשפיעים ביותר על המראה של הבית הוא הריצוף. במאמר יוצגו חומרים, שיטות וטיפים לריצוף הבית.

המדריך המלא לריצוף הבית

בני האדם תמיד אהבו לטפח את מקום מגוריהם, אבל 2020 הוכיחה מעל לכל ספק שההשקעה בבית משתלמת מאוד, ושבעיקרון – הפתגם "ביתו של האדם הוא מבצרו", רלוונטי יותר מאי פעם.
בשנה זו, שבה בילינו זמן ארוך מאוד בבתים שלנו, ושהעבודה והלימודים עברו אף הם בחלקם למרחב הביתי, עלה מאוד הביקוש לשפר ולשפץ את החלקה הפרטית שלנו, כך שתתן לנו גם הרגשה חמימה ונעימה, אך במקביל גם תחושת גודל ומרווח, ובמיוחד שתגרום לנו ליהנות עוד יותר מהשהות בה.
ואם מדברים על שיפוץ, אחד המרכיבים החשובים והמשפיעים ביותר על המראה של הבית הוא הריצוף. ריצוף נכון לבית יכול לגרום למבקרים להרגיש בדיוק מה שאנו רוצים – הוא יכול לשדר יוקרה, להעביר מסר של רוגע ואינטימיות או לחילופין, להראות למשל שאנחנו טיפוסי וינטג' ושהיינו מעדיפים בעצם לחיות בשנות ה-70'.
למזלנו אנו חיים בעידן שבו יש אינספור אפשרויות, ושבו כל אחד יכול למצוא בדיוק את סוג או גודל האריחים שהוא אוהב ובעזרתם לרצף את הבית כך שיתאים בדיוק לחזון, לאופי ולאישיות שלו.
מוצג לפניכם המדריך המלא לריצוף הבית, שיענה על כל השאלות ויעשה לכם סדר בכל הנושא מא' עד ת'.

סוגי החומרים המומלצים לריצוף הבית

ישנם סוגי ריצוף בית רבים שעשויים מחומרים שונים ומגוונים. אנו נתמקד במרכזיים שבהם:

    ריצוף גרניט פורצלן – סוג הריצוף הפופולרי ביותר כיום, כיוון שהוא יכול "להתחפש" לכל סוג ריצוף שהוא. מתחשק לכם שהבית שלכם ייראה כמו הטירה של לואי ה-16? אין בעיה. רצפו אותו עם ריצוף גרניט פורצלן דמויי שיש. רוצים שלבית יהיה מראה של בקתה ביער? קלי קלות – לכו על גרניט פורצלן שמחקה עץ.

אריחי גרניט פורצלן עשויים אמנם בבסיסם קרמיקה, אך במהלך הייצור שלהם מוסיפים להם צבע, חול וחומרים אחרים ושורפים אותם בטמפרטורה גבוהה מאוד להבטחת אטימות וחוזק מקסימליים. זוהי גם הסיבה לכך שהם נחשבים עמידים מאוד.
אריחי גרניט פורצלן יכולים להגיע במגוון גימורים – הם יכולים להיות מבריקים לגמרי, מלוטשים חלקית – לפטו, או בעלי גוון מט. וכפי שציינו קודם, הם גם מגיעים באינסוף צורות, גדלים, עוביים וצבעים, כשאחד הטרנדים הבולטים היום הוא האריחים המצוירים, שמזכירים את הריצוף של פעם. ואם מוסיפים לכך גם את העובדה שהמחיר שלהם סביר מאוד, אין פלא שהם נמצאים כמעט בכל בית.

    ריצוף קרמיקה – אחד מסוגי הריצוף הוותיקים והאהובים ביותר. יש לו את אותם המאפיינים של אריחי הגרניט פורצלן, כיוון ששניהם עשויים בבסיסם מאותו החומר, וההבדל היחידי ביניהם הוא ההרכב. באריחי ריצוף קרמיקה חסרים מרכיב אחד – החרסית.

גם לאריחי הקרמיקה, כמו לאריחי גרניט פורצלן יש אפשרויות עיצוב רבות מאוד וגם המחיר שלו שווה לכל כיס, לכן גם הוא נמצא בטופ הבחירות של הצרכן הישראלי.

    ריצוף דמוי אבן – ידוע גם כריצוף באבן טבעית. מדובר באחד מהסוגים היוקרתיים והטרנדיים ביותר כיום, אך גם אחד היקרים שבהם. זהו למעשה ריצוף מסותת מאבן אמיתית, כשלכל אחד מסוגי האבן שנבחרו יש את המאפיינים והגימורים שלה. הבזלת הטבעית למשל מגיעה בגוון שחור ואילו אבן חול היא בעלת מגוון גוונים בהירים יותר, הגרניט נחשבת לאבן קשה במיוחד ולכן גם המשחק עם הגימור שלה מוגבל יותר, ולעומתה אבן הגיר נוחה מאוד לעיבוד ומתאימה את עצמה כמעט לכל חלל.

לריצוף באבן טבעית יש יתרונות רבים, במיוחד בכל הקשור לכושר העמידות של האבן וכמובן לסגנון ולאלגנטיות שמתווספים לבית.

    ריצוף בטון – או בטון מוחלק. סוג ריצוף זה עשה "עליה" בשנים האחרונות ועבר משטחי החוץ אל פנים הבית. ריצוף בבטון לא מתאים לכל אחד, זהו ריצוף בצבע אפור שנראה תעשייתי, והוא ייחודי בכך שאינו עשוי אריחים אריחים, אלא מגיע כיציקה שלמה אחת על פני כל המשטח. מסיבה זו הוא גם אינו יכול להיות מודבק על רצפה קיימת.

לריצוף בבטון יתרונות רבים, במיוחד העמידות והחוזק שלו והתחזוקה הפשוטה, אבל הוא נחשב לצורת הריצוף היקרה ביותר כיום.

    ריצוף טרצו – אלו הן המרצפות של פעם, אלה שתוכלו למצוא בבית של סבתא (אם הוא לא עבר שיפוץ בינתיים). אריחים בגול של 20 X 20 או 25 X 25 שעשויים יציקת בטון לבן עם חלקי אבנים ססגוניות. כיום סוג ריצוף זה עשה מיתוג מחדש כ"אריחי סומסום" והוא חוזר בגדול וצובר פופולריות, בעיקר כי הוא מתאים לכל בית, הוא נוח לתחזוקה והוא לא משעבד לניקיון כמו אריחים אחרים, נקיים ומבריקים יותר.

כיצד לבחור את ריצוף לבית הנכון?

האמת שאין תשובה אחת אבסולוטית לשאלה זו. הריצוף הוא פועל יוצא של האופי והסגנון של הבית וחשוב מכך, של התקציב שלכם. לאחר שהבנתם שכמעט כל סוגי הריצוף לבית יכולים לענות על הרצונות שלכם, כל שנותר לעשות הוא להחליט מה מתאים לכם ולבית שלכם. אם הבית שלכם בגווני לבן ואתם אוהבים ריצוף לבית מבריק, אתם ברי מזל, כי אתם יכולים לבחור כמעט כל סוג ריצוף, למשל אריחי שיש או דמויי שיש, גרניט פורצלן או אפילו אריחי הטרצו הפשוטים; אם הבית שלכם בסגנון הייטקיסטי, תוכלו לבחור בריצוף בטון בכל גימור שהוא, או אולי באריחי קרמיקה או גרניט פורצלן בגוונים אפורים למיניהם; ואם הבית שלכם מלא רהיטי עץ ואתם רוצים שגם הריצוף יהיה חלק מהמראה החמים שלו, בחרו באריחי גרניט פורצלן או קרמיקה דמויי עץ או אפילו לכו על הדבר האמיתי – פרקט עץ (רק שימו לב, פרקט מצריך תחזוקה קצת שונה מריצוף רגיל).

דוגמאות של סוגי עבודות ריצוף

לאחר שבחרתם את סוג הריצוף שמתאים לכם, נותר רק להחליט באיזה אופן תרצפו את הבית – האם תפרקו לגמרי את הריצוף הקיים ותחליפו אותו בחדש, או שאולי תדביקו את האריחים החדשים על אלו הישנים. כיצד בכלל עושים את זה? מתי כדאי לבחור בשיטה אחת על פני אחרת? ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות?
מצב הרצפה הקיימת שלכם הוא הדבר הראשון שכדאי לבחון לפני ההחלטה על החלפה או הדבקה. אם הרצפה ישרה ואין בה סדקים, אריחים חסרים או שינויים מהותיים בגובה, תוכלו לבצע עליה הדבקה. לעומת זאת, אם הרצפה אינה אחידה, או אם הצנרת שלכם ישנה (דבר שיכול לגרום לפיצוצים ונזילות מים) או כאשר אתם רוצים ריצוף בטון או עץ, תצטרכו בכל מקרה להחליף את הריצוף. קחו בחשבון שהחלפת ריצוף כרוכה בפירוק של הריצוף הקיים, הכנה של השטח וריצופו מחדש באריחים החדשים, ואילו הדבקה מגביהה את הרצפה ולכן כרוכה בקיצור של הדלתות והמשקופים בבית.
מבחינת מחירי עבודות ריצוף אחד השיקולים המרכזיים בבחירת סוג עבודת הריצוף, הוא העלות. החלפת ריצוף היא יקרה יותר כמובן. פירוק הרצפות בלבד יעלה בן 150-250 ₪ למ"ר ולזה נוסיף גם את הריצוף עצמו – בין 90-180 ₪ למ"ר לאריחי גרניט פורצלן. רק כדי לסבר את העין – הדבקת ריצוף חדש על זה הקיים תעלה 140-160 ₪ למ"ר בלבד.

כל מה שצריך לדעת על רובה

רובה היא החומר שממלא ואוטם את הרווחים שבין האריחים. יש נטייה לא לייחס לה חשיבות מספקת, אבל דעו לכם שלרובה יש תפקיד חשוב מאוד בנראות הריצוף ובתוצאה הסופית שלו, כיוון שהיא זו שיוצרת את המראה האחיד של הרצפה ומונעת חדירה של מים ולכלוך.
יש סוגים רבים של רובה, אך מתוכם שניים עיקריים - רובה אקרילית שהיא על בסיס צמנט (אבקה), שבערבוב שלה עם מים נוצרת משחה; ורובה אפוקסית, שכבר מגיעה כמשחה שאותה מערבבים עם חומר נוסף כדי לקבל מרקם קשה וחזק יותר מזה של הרובה האקרילית. רובה אפוקסית יקרה יותר, ומומלץ ליישם אותה כשמדובר על ריצוף האמבטיה ובאזורי החוץ של הבית שחשופים לגשמים, כיוון שרמת האיטום שלה גבוהה הרבה יותר.
רובה באיכות טובה יכולה להחזיק אפילו 10 שנים, אך אם אתם מבחינים שהיא מתחילה לשנות גוון ולהתפורר, החליפו אותה גם לפני כן.

המקומות המומלצים בבית לריצוף

הכית שלנו נחלק למספר אזורים, ולא בהכרח סוג ריצוף אחד מתאים לכולם.
יש את האזור הציבורי, שכולל את הכניסה לבית, ריצוף בשטחי החוץ (אם מדובר בבית פרטי), את ריצוף המטבח או פינת האוכל, ריצוף הסלון והמסדרונות – לאזור הזה מומלצים כל סוגי הריצוף, אך כדאי שהאריחים יהיו בגודל של מינימום 60 X 60 ואפילו 80 X 80 או יותר;
יש את החדרים הפרטיים של בני הבית ולעיתים מצטרף אליהם גם ריצוף חדר עבודה – באזורים אלה אפשר להמשיך את אותו הריצוף שבחרנו לאזורים הציבוריים, אך כאן אולי כדאי לחשוב על שילוב אריחים קטנים יותר. מצד שני, אפשר גם לשנות את הריצוף לגמרי באזורים אלה, ובכך ליצור עניין וייחודיות לכל חדר;
ויש את החדרים הרטובים, שכוללים בתוכם את חדרי הרחצה –לאזורים אלה רצוי שיהיה ריצוף ייעודי, כזה שמונע החלקה. הוא יכול להיות מאותו סוג הריצוף של שאר האזורים או החדרים בבית, אך מומלץ שרמת הגימור שלו תהיה מחוספסת יותר.
יש לציין שגם בבחירת הריצוף לאזורי הבית השונים, לעלות יש תפקיד לא קטן. בחירה בריצוף זהה לכל שטח הבית תהיה זולה יותר מאשר לבחור ריצוף שונה, גם מבחינת עלויות האריחים (זכרו שככל שקונים כמות אריחים גדולה יותר, המחיר יורד ולהיפך), וגם מבחינת עלויות העבודה לריצוף שמשתנה בין סוג אריח אחד למשנהו.

סגנונות ריצוף מודרני לעיצוב הבית לשנת 2021

שנת 2021, כמו השנים שקדמו לה, היא חלק ממגמה מבורכת של מודעות סביבתית שכוללת בתוכה רעיונות כמו חזרה לטבע. ואכן, אחד הטרנדים החזקים ביותר בתחום הריצוף השנה הוא אריחים מחומרים טבעיים כמו אבן או כאלה שמדמים חומרים טבעיים, דמויי עץ למשל. יישום ריצוף כזה בבית, במיוחד אם עושים שימוש בצבעים חמים, מעניק לו אווירה חמה וצביון שקט ורגוע.
גם הבטון המוחלק, שהיה הטרנד החם ביותר בשנים האחרונות, עדיין ממשיך לשלוט הודות ליתרונות הרבים שלו, בעיקר הפונקציונליות ואפשרויות הגימור המרהיבות, שיכולות לשדרג את המראה של כל בית.
וכיאה לכפר הגלובלי שאנחנו, נכנס השנה גם טרנד האקלקטיות. אנשים כבר לא מפחדים להעז, להכניס צבעוניות לבית, לשלב סוגי אריחים, חיתוכים וסגנונות עיצוב שונים. האריחים המצוירים כבשו בסערה את לקוחות שוק השיפוץ, גם האריחים המשושים שיוצרים ויזואליזציה מרהיבה מככבים בבתים, ובכלל רב הגוניות הזו, הופכת כל בית לחגיגה אחת גדולה.

עשה ואל תעשה – טעויות נפוצות, טיפים והמלצות לריצוף הבית

    רשמו תמיד (מומלץ אפילו לצלם) את שם הדגם, המספר והמק"ט של אריחי הריצוף שבחרתם. אתם אף פעם לא יודעים האם תצטרכו עוד ריצוף ומה יקרה עוד כמה שנים, כשתצטרכו להחליף אחד או יותר מהאריחים. וחשוב יותר - שמרו את מה שכתבתם או צילמתם, בכל זאת הריצוף ילך איתכם כמה שנים טובות. בהמשך לסעיף הקודם – קנו לפחות 10% יותר מהכמות שהקבלן המליץ עליה. למה? כי תמיד יש אירועים בלתי צפויים, נזילות לא מתוכננות. שיהיה. גם ככה אתם כבר מוציאים סכום לא מבוטל, אז עוד קצת... למען השקט הנפשי שלכם. זכרו שככל שהאריחים גדולים יותר, כך תחושת המרחב שלכם תגדל. אם יש לכם בית קטן, זה מצוין, אבל בבית עם חללים מרכזיים גדולים מאוד שלפעמים יש תחושה שהולכים בו לאיבוד, אולי כדאי לחשוב על אזורים מסוימים שבהם יהיו אריחים קטנים יותר. שמרו על רצף בקווי הריצוף של האריחים במיוחד במעבר בין חללי הבית. זה חשוב מאוד להמשכיות הריצוף ולתחושת המרחב בבית. גובה הפאנלים צריך להיות 7 ס"מ. הקפידו על יישור שלהם ועל כך שיקבילו לקו האריחים. שימו לב שלא תהיינה סטיות בולטות לעין. הוסיפו שיפוע באזור המקלחון ו מדרגה של 1-1.5 ס"מ בכניסה לחדרים רטובים. כך המים יתנקזו אל פתח הביוב ולא יחרגו מהאזור שלהם אל עבר חללים אחרים בבית ויהוו סיכון בטיחותי לנמצאים בו. חשוב שהרובה שתיישמו בין האריחים תהיה מאיכות טובה, אחרת היא תשחיר ותתפורר מהר מאוד. ודבר נוסף לגבי הרובה – אם האריחים בבית שלכם בהירים, מומלץ שהרובה תהיה אפורה ולא לבנה, כך הלכלוך לא יהיה בולט מדי. והכי חשוב – קחו נשימה עמוקה! שיפוץ תמיד יוצר לחץ וגורם למתחים. זכרו שזו תקופה, וגם היא תעבור.


בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"בחרו באריחי גרניט פורצלן או קרמיקה דמויי עץ"

"רשמו את שם הדגם, המספר והמק"ט של אריחי הריצוף"

"הדבקת ריצוף חדש תעלה כ 140-160 ₪ למ"ר בלבד."

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד