23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

חיפוי קירות חוץ – גם ליופי וגם לאופי

בית מסמל עבור רוב האנשים את המקום הבטוח שלהם, זה שבו הם יכולים להניח את הראש ולהירגע, המפלט שלהם, היכן שהכי נוח להם להיות. ההרגשה השלווה הזו מתחילה כשחושבים על הבית או כשמתקרבים אליו והוא מתגלה לנו אט אט מרחוק.
אחד הדברים בעלי ההשפעה העיקריים על מראה הבית הוא חיפוי קירות החיצוניים שלו. יחד עם זאת, דווקא על החלק הזה פחות נוטים לחשוב, זאת על אף שיש לו חשיבות רבה לא רק לגבי המראה, אלא גם מבחינת ההגנה החיצונית, המעטה שמקיף את הבית, במיוחד מפני פגעי מזג האוויר והתנאים הסביבתיים האובייקטיביים. לכן הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים כיום בשוק.
בואו נתחיל.

דע מאיפה באת, או בקיצור - הסביבה

הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים חיפוי קירות לחוץ של הבית שלכם היא הסביבה בה אתם מתגוררים. לאקלים ולתנאי מזג האוויר יש חלק חשוב מאוד בהחלטה הזו, ואין דין מגורים בירושלים כדין מגורים באילת ואפילו לא בתל אביב.
לכל אזור יש את המאפיינים הסביבתיים שלו. יש מקומות חשופים יותר שבהן מנשבות רוחות חזקות גם בקיץ וגם בחורף; יש כאלה שקרובים לים ושם למשל לא תוכלו לחפות בעץ, כי אחרת הלחות תעשה בו שמות; יש אזורים חמים מאוד וכאלה שקר בהם מאוד; יש כאלה שיורדים בהם משקעים רבים, כולל שלג, וכאלה ששוררים בהם תנאי מדבר. לכן, טרם התרשמותכם מאיזשהו סוג חיפוי, בחנו אילו אפשרויות יש לכם מבחינת האזור בו אתם מתגוררים והאם קיימות מגבלות על סוגים מסוימים של חומרי גלם בשל תנאי מזג האוויר.
אם אתם בונים בית ולא רק משפצים, ההחלטה על סוג החיפוי תתקבל כבר בשלב התכנוני המוקדם, ואז הוא יותאם לא רק לסביבה אלא גם לתשתיות הבית וישתלב גם עם הסגנון העיצובי שלו.

סטייל - צבעים, דוגמאות וגדלים

כמו בכל בחירה עיצובית, כך גם בבחירת חיפוי קירות החוץ, יש להתחשב בסגנון הקיים של הבית. ייתכן ותרצו להמשיך את אותו קו עיצובי מהפנים אל החוץ, ואז אולי תשלבו את אותו סוג חיפוי או ריצוף הקיים בבית או את אותה הדוגמא שלו והצבעים השולטים; אך ייתכן מאוד שדווקא תרצו ליצור הפרדה בין הבית והחוץ ולשלב את חיפוי הקירות בסביבה החיצונית הקיימת.
החיפויים הנפוצים ביותר בישראל כיום הם עדיין שליכט צבעוני או צבע ייעודי שמותאם לחוץ. לחיפויים אלה יש יתרונות משלהם, אך הם מספקים הגנה פחות טובה מחיפוי על ידי אריחים. אולם חשוב לציין שחיפוי באמצעות אריחים תופס תאוצה והופך פופולרי יותר ויותר, כשלרוב השימוש הוא בחיפוי אבן טבעית, שיכולה להתמודד על הצד הטוב ביותר עם פגעי מזג אוויר ונזקים אחרים וכן יוצרת בידוד תרמי ואקוסטי עבור הבית. בחירות טובות נוספות הן אריחי גרניט פורצלן או חיפוי קירות קרמיקה שיש להם מגוון עצום של דוגמאות וצבעים ושיכול ליצור לבית מראה ייחודי ומרשים, או בריקים שיתנו לו מראה מעודן ושימזגו אותו עם הנוף.

ומילה אחת על תחזוקה

כשמדברים על חיפוי קירות חוץ, סיבה נוספת לבחור בחיפוי אבן, גרניט, קרמיקה או בריקים ושיש בה גם יתרון חשוב נוסף – העובדה שלא נדרשת כמעט תחזוקה עבורם, וגם אם יש צורך לנקות את החיפוי, היא לרוב מתבצעת באופן טבעי על ידי הגשמים השוטפים את מרבית הלכלוך והאבק. אך גם אם בכל זאת תידרש מכם התערבות אקטיבית, תוכלו פשוט לקחת צינור ולשטוף את הכל במהירות וביעילות.
לעומת זאת, בחירה בחיפוי אורגני, כגון עץ, אמנם תהיה מרהיבה על קירות הבית, אך מצד שני תחשוף אותו לפגעי מזג האוויר ותדרוש תחזוקה תקופתית די תובענית.

הכי חשוב - איכות זה שם המשחק

אין ספק שאיכות היא ה-דבר החשוב ביותר כשאתם בוחרים חומר גלם מכל סוג, אבל כשמדובר באריחי חיפוי קירות חוץ, הנושא הזה חשוב על אחת כמה וכמה, מסיבה מרכזית אחת - אריחים מאיכות ירודה שיישומו על קירות הבית שלכם, יתבלו מהר מאוד ואתם תיאלצו לתקן את החיפוי בחלקו או אפילו להחליף את כולו.

ולבסוף – התקציב

שיקול מרכזי בבחירת סוג החיפוי לקירות הבית החיצוניים הוא התקציב. אז נכון, ברור שמחיר חומרי הגלם והעבודה מהווים את חלק הארי מעלות פרויקט החיפוי, אבל יש לכם אפשרות לשחק עם העלות הזו בהתאם לבחירה שלכם ולתכונות שחומר הגלם הנבחר מגיע איתם.
למה הכוונה? יש חומרי גלם שאולי הם עצמם יהיו יקרים, אבל הם יחסכו לכם כסף לטווח הארוך. חומרי גלם שיתאימו באופן מיטבי לסביבה יישמרו לאורך זמן וככל הנראה ידרשו תחזוקה מינימלית או בכלל לא. חיפויים טבעיים, כגון אבן טבעית, הם גם ידידותיים לסביבה וגם מבודדים מאוד, באופן כזה שהם עשויים לצמצם עלויות חימום בחורף וקירור בקיץ. לכן, השתדלו לבחור חומרי גלם שהתועלת שלהם עבור הבית תהיה גבוהה.
הכנסו עכשיו אל מחירון עבודות חיפוי של בעלי המקצוע שלנו לפרטים נוספים.

ודבר אחד לסיום, שהוא חשוב לא רק לבחירת חיפוי חוץ, אלא באופן כללי כשאתם באים לשפץ בית ולבחור חומר או צבע מסוימים. אל תיסחפו אחרי טרנדים וגימיקים. כל בעל אולם תצוגה או קבלן מעוניין למקסם את הרווחים שלו ולמכור כמה שיותר. בכדי לוודא שאתם בוחרים חומרים או מוצרים איכותיים, היצמדו למותגים מוכרים ובעלי מוניטין טוב, שיש לכם או לקרובים אליכם ניסיון איתם. ובכל מקרה, תמיד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שאתם בוטחים בהם.

בהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"החיפויים הנפוצים ביותר בישראל כיום הם עדיין שליכט צבעוני או צבע ייעודי שמותאם לחוץ"

"הכנסו עכשיו אל מחירון עבודות חיפוי של בעלי המקצוע שלנו לפרטים נוספים"

"היצמדו למותגים מוכרים ובעלי מוניטין טוב, שיש לכם או לקרובים אליכם ניסיון איתם"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד
חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם. המאמר שלפניכם יעשה סדר כדי שתוכלו לדעת - איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

קרא עוד