23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

ריצוף חדרים פנימיים – כי גם לחדרי השינה ולחדר העבודה מגיעה רצפה משלהם

שנת הקורונה הרגילה אותנו להרבה דברים, חלקם טובים וחלקם פחות, אך החשוב מכולם היא ההבנה שהבית הוא המקלט שלנו, נווה המדבר, ה-מקום שממנו אנחנו יכולים לעשות הכל. מתוך זה, עבודה מהבית תהיה ככל הנראה אחד המנהגים המבורכים שניקח איתנו מתקופה זו. ואם בעבר היה מדובר בסוד שמתי מעט נהנו ממנו וחלקו אותו עם שאר אוכלוסיית העולם, כיום עבודה מהבית הפכה לשגרה (במובן הטוב, כן?).
כלומר, שילוב של נסיבות הובילו אותנו לשהות ארוכה מאוד בבית, לפעמים של ימים ושל שבועות. יש הרואים בזה עול וקושי, אך יש רבים שמוצאים בזה הזדמנות ולכן הם התחילו לטפח את הבית שלהם יותר ויותר, בין אם סתם בהוספה של פריטי אקססוריז פשוטים וקטנים שעושים שמח בלב ובנשמה, ובין אם על ידי שיפוץ חדרים ספציפיים ואפילו שיפוץ מסיבי של כל הבית.
ואם מדברים על שיפוץ, חלק מהותי ממנו הוא הריצוף. אמנם ניתן לרצף את הבית באופן אחיד, עם חומר גלם אחד, אבל מצד שני, כמו שלכל חדר בבית יש את הייעוד והאופי שלו, כך גם הריצוף יכול להיות מותאם לאזורים מסוימים בבית. למשל, המטבח והסלון הם חדרים עמוסי פעילות כמעט בכל שעות היממה ולכן הריצוף שלהם צריך להיות נוח לדריכה וכזה שיכול לספוג שריטות ונפילות. גם לחדר האמבטיה צריך להיות ריצוף משלו, כזה שיהיה בטיחותי מאוד וימנע החלקה מצד אחד, ומאידך יוכל להיות עמיד לרטיבות וללחות. ומה לגבי ריצוף לחדר שינה וחדר העבודה הביתי אתם שואלים? בדיוק על כך נסביר במאמר הזה.

ריצוף בחדרי השינה

ריצוף לחדר שינה הוא משטח אינטימי מאוד. הוא הדבר הראשון שהרגליים שלכם מרגישות בבוקר והאחרון שהן נוגעות בו לפני שאתם נכנסים למיטה. לכן לריצוף בחדר שינה ישנה גם השפעה פיזית וגם פסיכולוגית, וזוהי הסיבה מדוע הבחירה בסוג חומר הגלם שיתאים לריצוף חדר שינה היא החלטה חשובה.
בכדי להגיע לבחירה נכונה ישנם מספר קריטריונים שיש להתייחס אליהם, חלקם מובנים מאליהם, כמו למשל ההרגשה שנותן הריצוף לחדר שינה מתחת לרגליים או המראה שלו. ישנם שיקולים של תחזוקה וניקיון שלכל אחד יש העדפה אחרת לגביהם, אבל יש נושאים אחרים ומשמעותיים לא פחות, כמו אורך חיי הריצוף או העמידות שלו, במיוחד אם הוא אמור להיות מיושם בחדרי ילדים למשל. בחדר הילדים, בניגוד לחדר השינה של ההורים, הרצפה אמורה להיות חזקה יותר, כיוון שהיא משמשת הן לרגיעה והן למשחק, לעיתים אפילו משחק סוער כמו קפיצות, ריצה או אפילו משחק בכדור (מי אמר כדורגל בתוך הבית???). כך או כך, עמידות ואורך חיים הם שיקולים שמומלץ להתייחס אליהם, ולא רק כשמדובר בשימושים שלו בחדרים, אלא באופן כללי. בכל זאת, ריצוף זה לא משהו שאפשר להחליף בכל יום.

התאמת הריצוף לחדר העבודה

אם אתם עובדים מהבית, מן הסתם חדר העבודה שלכם הפך להיות חדר שאתם שוהים בו זמן לא מועט, לכן זה אך טבעי שתרצו שיהיה לכם נוח בו ושהוא יהווה עבורכם סביבה שקטה ונעימה שתעזור לכם להתרכז ותעודד אתכם לעבוד.
אבל על אף שנוחות היא דבר מהותי ושחדר העבודה שלכם צריך להיות מוכוון עבודה, אין זה אומר שאסתטיקה היא מחוץ לתחום. למה שהחדר לא יהיה גם וגם? גם פונקציונלי, גם יפה, גם נוח, גם משדר מקצועיות. ואחת הדרכים לעשות את זה היא בעזרת הריצוף של חדר העבודה. אל תתעלמו ממנו, דעו לכם שבחירת ריצוף נכון לחדר העבודה תקבע למעשה את הסגנון העיצובי של החדר כולו.
והנה עוד שני שיקולים שיש לקחת בחשבון כשמחליטים על ריצוף לחדר העבודה. בחרו ריצוף לבית שמפחית רעשים ומפריע כמה שפחות לבני הבית האחרים. חדר העבודה יכול להפוך למקום עם לא מעט ווליום שמגיע משיחות טלפון ווידאו, פגישות, מוזיקה שאתם שומעים. ודבר נוסף, אם חדר העבודה שלכם הוא מקום מלא פעילות ופגישות, אולי אתם גם מעסיקים עובדים נוספים שמגיעים אליו, כדאי שהריצוף שלכם יהיה קצת יותר עמיד לתזוזות של כסאות, קפה שנשפך וסתם בלגן.

אז איזה ריצוף יכול להתאים לחדרים אלה?

פרקט עץ יכול להיות מושלם לריצוף חדר שינה וגם לחדר העבודה. הפרקט קלאסי ואלגנטי במראה שלו, משדר חום ונעימות ומוסיף לחדר נופך רגוע. הוא עמיד, קל לניקוי וגם מתכתב עם אלמנטים אחרים בחדר שעשויים עץ, במיוחד עם הריהוט, כך שגם מבחינה עיצובית הוא משתלב נהדר. ואם זכיתם ויש לכם חדר עבודה במרפסת או במעין חממה בגינה, פרקט עץ הוא רווח כפול, מפני שהוא אידיאלי גם לפנים הבית וגם מחוצה לו ולכן מתאים לכל פעילות עסקית, כולל פגישות. החיסרון היחיד של סוג ריצוף זה הוא המחיר, אז אם תצליחו להקצות תקציב לטובת הפרקט, הוא מומלץ בחום.
אם התקציב בכל זאת מהווה שיקול, תוכלו ללכת על אריחי גרניט פורצלן או אריחי קרמיקה דמויי פרקט שנותנים בדיוק את המראה של העץ, אך במחיר נמוך יותר. אמנם התחושה הפיזית, כשתדרכו ברגל יחפה על האריחים לא תדמה כלל וכלל להליכה על עץ, אבל מבחינת הסגנון והעיצוב, זה כמעט אחד לאחד. וחוץ מזה, תמיד תוכלו להניח שטיח על האריחים, שיוסיף חום לחדר ומתחת לרגליים. זכרו שלאריחי גרניט פורצלן ולאריחי קרמיקה יש יתרונות משלהם, כמו העמידות והחוזק.
אם אתם רוצים להיות ממש עדכניים ולהכניס סגנון עכשווי, בטון הוא התשובה שלכם. כיום יש הרבה אפשרויות, כך שאתם לא חייבים לבחור את הבטון האפור והמשעמם, אלא ללכת דווקא על צבע חם יותר שמשלב בתוכו מספר גוונים, עדיף בהירים יותר שבשעות מסוימות של היום, יחזירו אליכם ברק ויאירו את החדר.
על מנת להקל על החישובים מומלץ לבקר בעמוד מחירון עבודות ריצוף של בעלי המקצוע מומלצים לריצוף שלנו.
לסיכום, בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. אם וכאשר תמצאו את נקודת האיזון בין השניים, כל בחירת ריצוף שתעשו, תהיה נכונה, כי תצליחו לשלב אותה עם אלמנטים נוספים בחדר.

בהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

ריצוף לחדר שינה - הדבר הראשון שהרגליים מרגישות בבוקר והאחרון שהן נוגעות בו ביום

"פרקט עץ יכול להיות מושלם לריצוף חדר שינה וגם לחדר העבודה"

"בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה"

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד
ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

קרא עוד