24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

חיפוי שיש – יוקרה ויופי בחומר גלם אחד

כל מי שבונה בית חדש או מבצע שיפוץ כבר מבין עד כמה חשובים החיפויים לקירות, במיוחד בחללים הרטובים כמו חדרי האמבטיה והשירותים, אבל לא רק בהם אלא גם במטבח ובאזורים אסטרטגיים בבית שרוצים להדגיש (מי אמר קיר בריקים בסלון?).
כשמדברים על חיפוי קירות מבין אינספור חומרי הגלם שקיימים כיום בשוק ושנועדו לחיפוי, אחד האהובים ביותר, הן לריצוף והן לחיפוי הקירות, הוא השיש. מדובר בחומר גלם ותיק מאוד שאפשר למצוא בשימוש כבר בימי יוון העתיקה ומאז הוא מככב בבתי אצולה ובמקומות מסחר רבים, כשהוא מחפה את המשרדים היוקרתיים ביותר ברחבי העולם.
כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

מה זה חיפוי שיש וכיצד נוצרים אריחי שיש לחיפוי?

שיש הוא סלע משקע ימי שעבר תהליך התגבשות בתנאי חום גבוהים במיוחד ותוך כדי הפעלת לחצים במעמקי כדור הארץ. זהו סלע גבישי שנוצר מאחד משלושת המינרלים: קלציט, דולומיט או סרפנטין והמרכיב העיקרי בו הוא סידן פחמתי, אך ניתן למצוא בו גם מרכיבים נוספים כגון אלומיניום ומגנזיום, שנוכחותם היא זו שמייצרת את הגוונים והצבעים שלו.
בכדי לייצר את אריחי השיש, מחולקים הסלעים על ידי מכונות ייעודיות ולאחר מכן הם נחתכים בגדלים מתאימים בהתאם למידות הנדרשות ומעוצבים באופן כזה שיהיו חלקים ומבריקים.
חשוב לציין שבשוק אפשר למצוא גם אריחי שיש סינתטיים. הם כמובן זולים יותר ותהליך הייצור שלהם כולל תערובת של חומרים, ביניהם סלעי שיש שנטחנים ומעורבבים עם חומרים אחרים, כמו חול או זכוכית, ועם דבקים שמאחדים אותם יחד. גם אריחים אלה מעוצבים בגודל ובצורה הרצויים, ומשם נשלחים לאפיה בטמפרטורות גבוהות.

היכן רצוי לחפות עם אריחי שיש?

בדרך כלל החללים הנפוצים ביותר לחיפוי שיש הם המטבח, חדרי האמבטיה והשירותים וחללי החוץ, כגון המרפסת או אזור הכניסה החיצונית לבית. בחדר האמבטיה, בחדרי השירותים ובמטבח, חיפוי השיש משמש, כמו כל חיפוי אחר, כהגנה על הקירות מרטיבות, לחות ולכלוך. באזורים האחרים בבית לחיפוי השיש אין תפקיד מיוחד למעט שדרוג מראה החלל. ואין ספק שהוא עושה את העבודה. כל חלל שתבחרו לחפות אותו באריחי שיש, יעורר קריאות התפעלות וישדר יוקרה, ניקיון ואסתטיות.
יחד עם זאת, לעיתים יש לתכנן מראש איזה חיפוי שיש רצוי והיכן. אם למשל אתם מחליטים ליישם אותו על קירות מטבח פתוח, חשוב מאוד שהוא יתאים בגוון שלו לפלטת הצבעים השלטת בבית, באופן כזה שהוא ייטמע בה ויהפוך לחלק בלתי נפרד מסגנון העיצוב שלו. עוד דבר שצריך לתכנן הוא את גודל האריחים. תוכלו לבחור באריחים גדולים כך שכמות הרובה שתיושם בין האריחים תהיה מעטה יותר, דבר שייתן מראה אחיד למשטח. תוכלו גם לבחור בעיצוב זהה של אריחי שיש למטבח ולחדרי האמבטיה והשירותים וכך ליצור הרמוניה ביניהם.
אבל לשיש יש הרבה יותר יתרונות מאשר סתם להיראות טוב ותיכף נעמוד עליהם.

מהם היתרונות בחיפוי שיש?

    חוזק ועמידות – שיש הוא אחד מחומרי הגלם החזקים והעמידים ביותר. הוא כמעט ואינו מתבלה ונשמר לאורך שנים רבות. מכיוון שמדובר בסוג של אבן טבעית, גם אם האבן עצמה מתיישנת, היא אינה מאבדת את המראה הייחודי שלה.


    ניקיון ותחזוקה קלים – כל מה שצריך אלו חומרי ניקיון פשוטים ומתאימים שיעזרו לנקות את האבק והכתמים שנצברים עליו (ובינינו, לא צריך יותר ממטלית לחה שמעבירים על השיש בכדי להחזיר אליו את הברק הייחודי שלו).


    בידוד אקוסטי ותרמי – כמו כל אבן טבעית, גם השיש כחיפוי על הקירות, הן הפנימיים והן החיצוניים, מבודד מפני רעש וטמפרטורה. מעבר לנוחות שיש בתכונה זו, גם החיסכון הכספי שלכם יבוא לידי ביטוי, כשהבית ישמור על טמפרטורה נעימה, קרירה בקיץ וחמימה בחורף.


    שלל דוגמאות ועיצובים – על אף ששיש נוצר ממינרלים מסוימים בלבד, ניתן למצוא אותו במגוון גדול מאוד של דוגמאות ואפילו בצבעים אחרים שאינם רק שחור, לבן או גווני אפור. תוכלו גם ליצור איתו צירופי צבעים שונים באינספור דוגמאות.


    מראה שאין כדוגמתו – כבר ציינו מוקדם יותר במאמר ששיש הוא אחד מסוגי החיפויים שאי אפשר להתעלם מהם. הוא משווה לכל חלל בו הוא מיושם תחושה של יוקרה ואקסקלוסיביות שלא ניתן להשיג מאף חיפוי אחר. והעובדה שאין אריח שיש אחד דומה למשנהו מעצימה את יופיו ואת העיצוב הייחודי שלו.


    ויש גם יתרון סביבתי – השיש הוא אבן טבעית, תהליך ייצור האריחים ממנו אינו כולל שימוש בכימיקלים למיניהם והוא חומר מתכלה כולו, כך שבסוף חייו הוא יחזור לטבע.

אך על אף היתרונות הרבים שיש לו, מומלץ שלא להשתמש באריחי חיפוי שיש במקומות בהם הם עלולים להיחשף לחומרים חומציים שיכולים לפגוע במאפייני האבן הטבעיים. לכן בדקו היטב היכן אתם מיישמים את האריחים ובאילו חומרי ניקוי אתם משתמשים.

וכמה זה עולה לחפות עם אריחי שיש?

חיפוי קיר שיש הוא התגלמות היוקרה, ובאופן מפתיע הוא גם יחסית לא יקר, כך שאם נפשכם חשקה בחיפוי שלו לקירות האמבטיה או המטבח, או אולי אפילו של הכניסה החיצונית לבית, הקצו תקציב שבמסגרתו תוכלו להרשות לעצמכם לרכוש אותו.
השוואת מחירי חיפוי קירות בשיש מתחילים ב-150 ₪ למ"ר ויכולים להגיע גם ל-500 ₪ למ"ר, תלוי בסוג השיש, בעובי שלו ובמינרל ממנו הוא נוצר.

לסיום, אפשר לומר שהשיש, אחד מחומרי הגלם העתיקים בעולם, משמש גם כיום במאה ה-21 במגוון שימושים. מעבר לריצוף ולחיפוי, הוא נפוץ מאוד בעולם האמנות, במיוחד בתחומי הפיסול והאדריכלות, ויצירות ממנו מעטרות מבנים ומוזיאונים רבים. ואין זה פלא, כי בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"בדרך כלל החללים הנפוצים ביותר לחיפוי שיש הם המטבח, חדרי האמבטיה והשירותים"

"חיפוי קיר שיש הוא התגלמות היוקרה, ובאופן מפתיע הוא גם יחסית לא יקר"

"בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי"

כתבות ומאמרים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד
חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם. המאמר שלפניכם יעשה סדר כדי שתוכלו לדעת - איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

קרא עוד