24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

חיפוי קירות אמבטיה – כל מה שצריך וחשוב לדעת

האמבטיה היא אחד החללים החשובים ביותר בבית, מפני שהוא נמצא בשימוש תכוף הן על ידי בני משפחה ולעיתים גם על ידי מבקרים ואורחים. כשנכנסים לחדר האמבטיה הדבר הראשון שרואים הוא זה שנמצא בגובה העיניים, ולכן אין ספק שבחירת האריחים לחיפוי קירות אמבטיה משמעותית ביותר והיא זו שתכתיב את מה שהחלל ישדר וכיצד תרגישו בו. אבל חיפוי הקירות לא נועד רק ליופי, יש לו גם תפקיד פרקטי בשימור והגנה של הקירות מפני נזקי רטיבות והתפתחות של עובש ופטריות.
היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

שיעורי בית הם המפתח להכל

בכדי להבין את סוגי חומרי הגלם השונים ואילו מהם יתאימו יותר לחיפוי קירות אמבטיה, כדאי לחקור על כל אחד מהם קצת יותר. הנה פירוט קצר על כמה מחומרי גלם הנפוצים:

אריחי קרמיקה – אריחים אלו מושלמים עבור חדרי אמבטיה וחדרי שירותים, אבל גם עבור מטבחים, חדרי כביסה, מרפסות שירות, מרתפים וכל חלל אחר שמועד ללחות ולרטיבות. אלו הם אריחים חזקים, צפופים, שאין להם נקבוביות, דבר שהופך אותם לעמידים בפני כתמים, שריפה והחלקה. הם מגיעים בגימור מבריק, מט וכל מה שביניהם, ויש להם אינספור דוגמאות. קל מאוד לנקות ולתחזק אותם, ואם תטפלו נכון גם בצנרת שבתוך הקירות, אריחי הקרמיקה שעליהם יכולים להחזיק מעמד שנים רבות.

אריחי גרניט פורצלן – כשמדברים על אריחי חיפוי גרניט פורצלן אי אפשר להתעלם מהיתרון העצום בעיצוב ובהתאמה הן לחללי פנים והן לחללי חוץ. אלו הם אריחים צפופים וקשים יותר מאריחי הקרמיקה, שמתאימים לכל חיפוי קיר או ריצוף בבתים פרטיים, כולל בחדרי האמבטיה וגם באזורים מסחריים, ומכיוון שהם נחשבים חלק מקבוצת אריחי הקרמיקה, הם בעלי אותן התכונות שהזכרנו קודם – עמידות לכתמים, לשריפות ולמים, וכמובן שגם קלים מאוד לניקוי.

אריחי אבן – אם מתחשק לכם חיפוי שנותן תחושת חיבור לטבע, לכו על אריחי אבן טבעית. סוגי האבן הפופולריים ביותר הם שיש, אבן גיר, טרוורין, צפחה וגרניט, וגם הם באים במגוון דוגמאות וגדלים. חשוב לציין שלאריחי אבן טבעית יש נקבוביות, דבר שחושף אותם למים, נוזלים וכתמים, לכן יש לאטום אריחים אלה לאחר יישומם ולתחזק את האיטום הזה מדי תקופה. בכל מקרה, רצוי להרחיק מהם כימיקלים וחומרי ניקוי, שעלולים לאכל אותם. ועוד דבר שכדאי לדעת לגבי אריחי אבן טבעית, שאין אריח אחד דומה לרעהו, לכן לעולם לא תגיעו למראה של חיפוי אחיד בחדר האמבטיה. יש כאלה שמאוד אוהבים את זה, ויש כאלה שפחות.

אריחי מוזאיקה – אריחים מעולים ליצירת חיפוי קירות ייחודי. הם קטנים מאוד ולכן ניתן ליצור בעזרתם דוגמאות מעניינות ובלעדיות לחדר האמבטיה שלכם. אם תשתמשו באריחי מוזאיקה מזכוכית, יהיה לכם גם קל יחסית לנקות אותם, אבל זכרו שככל שהאריח קטן יותר, כך מושמת יותר רובה שגם מתלכלכת מהר מאוד וגם מקשה על הניקיון.

חיפוי אחד? עד איזה גובה?

לאחר סקירת חומרי הגלם מהם עשויים אריחי חיפוי הקירות, חשוב לנו לציין שאמנם תוכלו לבחור סוג אחד לחיפוי קירות אמבטיה, אולם תוכלו גם לשלב מספר חומרי גלם יחד, למשל קרמיקה יחד עם חיפוי זכוכית. זה יכול שדרג את מראה החדר והמגוון שלכם יהיה גדול אפילו יותר.
כמו כן, גובה חיפוי קירות אמבטיה הוא סוגיה בפני עצמה. יש כאלה שאוהבים שהחיפוי יכסה את כל גובהו של הקיר, ויאמרו שגובה כזה של חיפוי שמגיע עד התקרה "פותח את החלל" ונותן תחושה של מרחב, אך מנגד יש את אלה שיעדיפו לחפות את הקירות עד לגובה מסוים. האמת היא שאין המלצה חד משמעית בנדון, אך אם אתם מחליטים שלא לחפות את כל הקיר, יישמו את החיפוי לפחות עד לגובה 1.5 מ' וצבעו את המשך גובהו של הקיר בצבעים ייעודיים בכדי שלא ייווצרו אזורים שיצטברו בהם מים, לחות ולכלוך.

לפעמים צריך להעז – גדלים, צבעים ודוגמאות

כלל אצבע כשבוחרים חיפוי קירות אמבטיה, יש לחשב את גודל החלל. אריחים גדולים נראים מדהים על הקירות ונותנים מראה גדול יותר וגימור ללא רבב, אך אם אתם בכל זאת אוהבים אריחים קטנים, כדאי לשקול אריחים בעלי צורה מעוגלת יותר או אריחי מוזאיקה.
אבל החלק הקשה באמת בבחירת האריחים הוא ההתאמה הסגנונית שלהם, המשחק עם הצבעים והדוגמאות. וכאן יש מספר אפשרויות. יש שירצו להמשיך ולעלות עם אריחי הריצוף על הקיר. זו אפשרות מצוינת, שלא רק תיטיב עמכם מבחינה תקציבית, אלא גם תתן לחדר מראה אחיד ותחושה של גודל. אבל אם אתם רוצים להבדיל את חדר האמבטיה משאר חדרי הבית, התייחסו לעיצוב שלו כמו סיפור שבו כל האלמנטים צריכים להשתלב בהרמוניה. זה בהחלט ידרוש מכם לא לפחד ולנסות לשלב צבעים עזים עם דוגמאות לא סטנדרטיות, אבל דווקא תעוזה זו יכולה להוביל בסופו של דבר לעיצוב ייחודי ומעניין שישדרג את מראה החדר הקטן הזה שכולם מגיעים אליו בסופו של דבר.

ולסיכום, כמה מילים אחרונות על תקציב לחיפוי קירות אמבטיה. גם אם התקציב שלכם מוגבל ולא יאפשר לכם לחפות את כל קירות האמבטיה, תוכלו לצבוע אותם בצבעים ייעודיים ולייחד קיר אחד, ככל הנראה זה של האמבטיה או המקלחון עצמם, שאותם תהיו חייבים לחפות כך או כך על מנת להגן על הקירות. אז נכון, אמנם מדובר בחדר קטן, אבל ההחלטה לגבי העיצוב שלו היא גדולה וחשובה ויש לה השפעה ישירה על שאר חלקי בבית.
לפני שלוקחים החלטה מומלץ להכנס לדף השוואת מחירי עבודות חיפוי של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"תוכלו גם לשלב מספר חומרי גלם יחד, למשל קרמיקה יחד עם חיפוי זכוכית"

"כלל אצבע כשבוחרים חיפוי קירות אמבטיה, יש לחשב את גודל החלל"

"התייחסו לעיצוב כמו סיפור שבו כל האלמנטים צריכים להשתלב בהרמוניה"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד
חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם. המאמר שלפניכם יעשה סדר כדי שתוכלו לדעת - איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

קרא עוד