23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

חיפוי קיר מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

המטבח מהווה כיום את לב הבית. לא משנה אם מדובר במטבח גדול או במטבח פצפון, זהו חבל הטבור שמקשר בין בני הבית והאזור העמוס ביותר בו. זוהי גם הסיבה מדוע אנו כל כך אוהבים לשהות במטבח וכפועל יוצא מכך גם לטפח אותו, כשחלק מטיפוח זה מתייחס להגנה עליו ועל הקירות שלו, פעולה שמבוצעת על ידי אריחים המשמשים לחיפוי.
לנוכח עובדה זו, מובן מדוע בחירת אריחים של חיפוי למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים.
אז אילו אריחים לבחור? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

הטרנדים החמים בחיפוי למטבח לשנת 2021

2021 היא שנת השיקום מהקורונה, אותה שנה מאתגרת שבה למדנו לקחת דברים בפרופורציות ולהשקיע בבית שלנו. אז הנה שלושה טרנדים חמים שכדאי להתייחס אליכם בבואכם לבחור אריחי חיפוי למטבח:

הכי גבוה שאפשר – החלק שאותו בדרך כלל בוחרים לחיפוי למטבח הוא אזור העבודה, זה שמאחורי הכיריים שבמקרים רבים הוא גם צמוד לכיור ולמדיח הכלים. האזור הזה נוטה להתלכלך ומרבית הצנרת עוברת בקירות שלו. אם בעבר היה נהוג לעשות חיפוי קיר מטבח אך ורק עד גובה של 60 ס"מ, כלומר קצת מעל שטח הלכלוך של הכיריים, המגמה כיום היא להמשיך עם החיפוי עד התקרה. חיפוי גבוה כזה מאפשר להציג את כל יופיו של האריח ולהוות מעין "קיר קונספט" במטבח, שממקד את תשומת הלב אליו ושיוצר שבירה של העין מהארונות אל עבר אלמנט ססגוני. בנוסף, אם מדובר באריחי חיפוי בהירים, כל המטבח הופך פתאום מואר ומרווח.

הכי גדול שאפשר – אמרו שלום לאריחים הסטנדרטיים המלבניים, כיום המגמה היא כמה שיותר גדול. אריחים גדולים תופסים את מקומם של האריחים הקטנים (אם כי, חשוב לציין שגם אריחי המוזאיקה הקטנטנים עושים קאמבק רציני), ויש לכך הצדקה. אריחים גדולים מעניקים מראה אסתטי ונקי וקל יותר לנקות אותם, ואם המטבח שלכם קטן, הם גם יוצרים אשליה של גודל.

הכל הולך: הטיה וזוויות, צורות ודוגמאות – שורות מסודרות וקצוות מהוקצעים זה כבר פאסה, היום הכל הולך. בא לכם בריקים בכמה צבעים ובזווית של 45 מעלות? נפלא! שילוב של כמה דוגמאות בצבעים עזים? בכיף! המגמה העכשווית היא כמה שיותר להעז, לנסות שילובים יוצאי דופן שיגרמו לאריחים לבלוט ושירשימו ויספקו עניין.

אלו אריחים מתאימים לחיפוי למטבח

אז נכון שההיצע הקיים בשוק של אריחי החיפוי למטבח גדול מאוד, וזה לעיתים מכניס קצת ללחץ ומאוד מבלבל, אבל מצד שני זה גם נותן אפשרות למצוא בדיוק מה שאתם מחפשים וליצור תבניות ודוגמאות שיתאימו כמו כפפה לקו העיצובי של המטבח.

אריחי חיפוי מאבן טבעית – שיש, אבן גיר, טרוורין וצפחה מתאימים הן לקירות המטבח והן לרצפות. יחד עם זאת, אריחי אבן טבעית יש לאטום ולנקות עם חומרים ייעודיים. השיש מגיע בדרך כלל בצבעי לבן ואפור והוא דרמטי בסגנונו; אבן הגיר מגיעה בצבעי בז', אפור, שמנת וצבעים כהים יותר ולכן ניתן ליצור בעזרתה מגוון סגנונות; טרוורין אפשר למצוא בגוונים של בז' ואפור; ואילו צפחה מגיעה בצבעים כהים יותר ויש לה יכולת לתפוס את העין.
מחירם של חיפוי אריחי אבן יכול להגיע למאות שקלים למ"ר.

אריחי חיפוי מקרמיקה או מגרניט פורצלן – שני חומרי גלם אלה הם הבחירה הטבעית לחיפוי קירות המטבח. קרמיקה לחיפוי המטבח היא בחירה נוחה לכל כיס, אידיאלית ליישום על הקירות, האריחים העשויים ממנה אינם זקוקים לאיטום וקל מאוד לנקות אותם. גם לאריחי הגרניט פורצלן יש את אותן התכונות כמו של הקרמיקה, אך הם קצת יותר דחוסים וקשים, ומסיבה זו רבים משתמשים בהם לריצוף ופחות לחיפוי קיר מטבח.
מחירם של אריחי קרמיקה לחיפוי קיר מטבח מתחיל מ-60 ₪ למ"ר ויכול לטפס גם ל-200 ₪ למ"ר; מחירם של אריחי גרניט פורצלן מתחיל מ-100 ₪ למ"ר ויכול להגיע ל-300 ₪ למ"ר ומעלה.

אריחים מבריקים או דווקא אריחים עם גימור מט?

לאריחים לחיפוי למטבח ישנם שלושה גימורים נפוצים:

    גימור זכוכית שמגיע בדרך כלל על אריחי מוזאיקה, אך קיים כמובן גם באריחים מסוגים אחרים. אריחים עם גימור זכוכית יהפכו את המטבח שלכם לנוצץ, ואם החיפוי שלכם יהיה עשוי מחלקיקי מוזאיקה במגוון צבעים, הוא יהווה נקודת מיקוד מהממת ביופיה.


    גימור מבריק יוצר השתקפויות, כך שאם תיישמו אריחים אלה במטבח שלכם, הוא יהיה בהיר ומואר יותר. עבור מטבח קטן, הרווח יהיה כפול, כיוון שבנוסף לאור שהם מפיצים, הם גם יעניקו לו אשליה של מטבח גדול ומרווח. גם אריחים אלה, כמו אריחים עם גימור זכוכית, קל לנקות.


    גימור מט אמנם פחות בולט ותופס את העין משני הגימורים האחרים שצוינו, אבל יש לו יכולת נפלאה ליצור עדינות ורוגע מצד אחד וניגוד סוער עם שאר המשטחים במטבח מצד שני, במיוחד אם מדובר באריחי מט בעלי צבע בהיר וארונות מטבח כהים או להיפך. אריחים עם גימור מט זקוקים לקצת יותר השקעה בניקיון, אך זה בהחלט משתלם.

וכמה טיפים לסיום

חיפוי קירות הוא אלמנט אנכי במטבח שהוא בגובה העיניים, וככזה יוצר רושם מיידי. בכדי להגביר רושם זה, השתמשו בצבעים, במשחקי השתקפויות, בדוגמאות ובצורות יוצאות דופן. תוכלו גם ליצור ניגוד בין הרובה שתיושם בין האריחים לבין צבע האריח (למשל השתמשו ברובה כהה עבור אריחים בהירים או הפוך), כך כל אזור החיפוי יבלוט.
לא משנה איזה עיצוב תבחרו, שימו לב שהאריחים יתאימו לו בגודלם ויהיו גם מותאמים לריצוף. תוכלו כמובן לבחור את אותו סוג ריצוף לחיפוי למטבח, כך שהעיצוב יהיה אחיד וכך תוכלו להדגיש את האקססוריז או אולי את הארונות של המטבח שייצבעו בצבע עז. תוכלו גם לבחור ריצוף מסוג אחד וחיפוי קיר מטבח מסוג שונה, שישתלבו בצורה או בגוונים. בכל מקרה, כדאי לעשות הדמיה קודם או לבדוק את השילוב בחנות טרם הרכישה של אריחי החיפוי.

בהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"החלק שאותו בדרך כלל בוחרים לחיפוי למטבח הוא אזור העבודה"

"אריחים גדולים מעניקים מראה אסתטי ונקי וקל יותר לנקות אותם"

" שיש, אבן גיר, טרוורין וצפחה מתאימים הן לקירות המטבח והן לרצפות."

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד
חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם. המאמר שלפניכם יעשה סדר כדי שתוכלו לדעת - איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

קרא עוד