24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

ריצוף חדר אמבטיה – שילוב של בטיחות ויופי

אז החלטתם לשפץ את חדר האמבטיה? מעולה! יש דבר אחד חשוב שאתם צריכים לדעת לפני השיפוץ, במיוחד אם חלק ממנו כולל גם החלפת ריצוף אמבטיה - חדר האמבטיה הוא "חדר רטוב". כמו גם חדר השירותים או כל חדר אחר שבא במגע תכוף עם מים מכל סוג, כולל צינורות ניקוז וגשם (לצורך העניין גם מרפסת שאינה מקורה נקראת "חדר רטוב").
חללים אלה מוגדרים כך מפני שהם מהווים מעין אזורי סיכון מבחינה בטיחותית ולכן מחייבים איטום מהודק ומדויק, גם של הרצפה וגם של הקירות והתקרה, וכן עבודה עם חומרים העמידים לרטיבות. דרישות אלה לא קיימות בחדרים אחרים בבית והן מצטרפות לשיקולים שבדרך כלל מתייחסים אליהם כאשר בוחרים ריצוף - מראה ותקציב.
למרות שאין ספק שכולנו רוצים שהרצפה בבית שלהם תיראה מדהים, בין אם מדובר בריצוף אחיד שעובר כחוט השני בכל חדרי הבית, ובין אם לכל אזור יש את הריצוף המותאם אליו, אנו פחות שמים לב לביצועים ולתכונות של הריצוף, שלעיתים הרבה יותר חשובים מהמראה. ההעדפות האלה צריכות להשתנות כשמדובר בחדר האמבטיה, שבו הבטיחות משחקת את התפקיד החשוב ביותר.
במאמר זה נסביר כיצד ולמה מתרחשים שינויים אלה וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדר ייחודי זה.

כיצד בוחרים ריצוף לחדר האמבטיה

הסוגייה הראשונה שיש להתייחס אליה בבחירת הריצוף היא נושא התקציב. שאלו את עצמכם כמה אתם מוכנים ורוצים להקצות לסעיף הריצוף מכלל השיפוץ שאתם מתכננים. בהתאם לכך תוכלו להתאים את סוג הריצוף.
מומלץ להציץ על מחירון עבודות ריצוף שלנו.
בנוסף, למערכת השיקולים הרגילה של בחירת ריצוף, קרי, עמידות, מראה, עלות, קלות התקנה ותחזוקה, נכנסים גם גורמים אחרים שיש לקחת בחשבון – מים ולחות. לכן, בבואכם לבחור ריצוף לאמבטיה, נסו לתשאל אנשי מקצוע ואולי אפילו לבדוק בעצמכם כיצד היא תתפקד תחת לחץ של מים, והרבה. המים הרי נוכחים בכל מקום באמבטיה, כך שהם למעשה המצב הקבוע הקיים. הצינורות שמעבירים אותם נמצאים בקירות, בתקרה וברצפה, והלחות שבאופן בלתי נמנע מגיעה איתם, יכולה בקלות להרוס ריצוף לא נכון. לכן לבחירה של אריחי הריצוף וגם של החיפוי והצבע, יש משמעות עצומה. כשמדובר בחדר האמבטיה, לריצוף יש שני תפקידים: גם להגן על החלל ועל מי שעושה בו שימוש, וגם להרשים ולהפוך את החדר לנעים ונוח.
שני טיפים פרקטיים שניתן לכם כאן. האחד הוא לנסות לבחור ריצוף שיהיה גם מודרני ועדכני, אך גם שייראה נקי בעין. שילוב של אריחים עם דוגמאות שיש להן קו ברור, כמו למשל משחק בין אריחים מאוירים בצבעי שחור-לבן-אפור, יכול לשדרג פלאים את ריצוף האמבטיה שלכם. מאידך, גם הרכבת אריחים בצבעים אחידים יהיה מצוין, כי זה יתן לכם אפשרות לצבוע את הקירות או לחפות אותם באריחים בצבעים אחרים או חזקים יותר. טיפ נוסף בריצוף אמבטיה מתייחס לחדרי אמבטיה קטנים. תוכל לגרום להם להיראות גדולים ומרווחים יותר על ידי בחירה באריחים בעלי ברק שיחזירו אור.

איזה ריצוף מתאים לחדר האמבטיה

כשמדברים על ריצוף לבית ולאמבטיה, ריצוף באריחי גרניט פורצלן או אריחי קרמיקה הם הריצוף הנכון ביותר. אריחים אלו עמידים למים, מגיעים באינספור סגנונות ודוגמאות, קלים מאוד לתחזוקה, ובנוסף לזה, הם גם נוחים לכל כיס.
בהערת שולים נציין, שאם אתם מתלבטים בין גרניט פורצלן וקרמיקה, אל תשקיעו בזה יותר מדי זמן או מחשבה. אריחי הגרניט פורצלן הם למעשה אריחי קרמיקה לכל דבר, עם הבדל אחד ויחיד - כושר הספיגה. באריחי הגרניט פורצלן כושר הספיגה עומד על 0.5% ומטה ואילו בקרמיקה הוא מעל 0.5%.
אריחי גרניט פורצלן וקרמיקה ניתן למצוא בכל הגדלים והצורות, החל מאריחים מרובעים סטנדרטיים ועד אריחים משושים ומתומנים. הם גם בעלי דוגמאות וצבעים רבים מספור, כך שתוכלו למצוא אריחים שנראים כמו עץ או אבן (ממש שתי טיפות מים כמו המקור), או אריחים מאוירים ואפילו כאלה ייחודיים שהם עבודת יד. כלומר, הסירו דאגה מלבכם. מבחינת מראה הריצוף, אין ספק שתצליחו לבחור לעצמכם בדיוק את הרצפה שאתם מדמיינים.
בחירה טובה נוספת היא אריחים מאבן טבעית. גם להם יש תכונות של עמידות, קושי וספיגת מים, בנוסף למראה יוקרתי מדהים. החיסרון הכמעט יחיד של ריצוף זה הוא המחיר הגבוה שלו, כך שאם התקציב שלכם אינו גבוה, עדיף לרדת מאפשרות זו.
יתרון גדול שיש לבחירה בריצוף, מכל סוג שהוא, בחדר האמבטיה, הוא העובדה שניתן ליישם אותו גם על הרצפה וגם על הקירות. בדרך כלל ההמלצה היא לחפות את קירות החדר לפחות בגובה של 1 מ' מהרצפה בכדי להגן עליהם מרטיבות ולחות, אך יש כאלה שמעדיפים לחפות את כל קירות החדר לכל גובהם. כך או כך, תוכלו לחסוך לעצמכם זמן והתלבטות אם תמשיכו את הריצוף לגובה הקיר. אם תרצו, הריצוף והחיפוי יכולים להיות זהים, דבר שיתן לחדר האמבטיה מראה נקי, אבל מצד שני תוכלו לבחור בדוגמאות שונות לריצוף ולקיר, כך שהחלל יקבל מראה ייחודי ויוסיף לו עניין.

לסיכום, לא משנה איזה ריצוף אמבטיה תבחרו, שימו לב שהבטיחות תקבל עדיפות ותעמוד בראש מערכת השיקולים שלכם. הקפידו שגימור האריחים בחדר האמבטיה יהיה מחוספס ומונע החלקה. החיים שלכם הם הדבר החשוב ביותר.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"ריצוף חדר אמבטיה – שילוב של בטיחות ויופי"

"הריצוף והחיפוי יכולים להיות זהים, דבר שיתן לחדר האמבטיה מראה נקי"

"לא משנה איזה ריצוף אמבטיה תבחרו, שימו לב שהבטיחות תקבל עדיפות"

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד
ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

קרא עוד