24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

גרניט פורצלן - המלך של הריצוף

אם החלטתם לשפץ את הבית שלכם, כבר בטח הבנתם שאחד האלמנטים המהותיים ביותר בשיפוץ הוא הריצוף. אנשים נוטים לקחת אותו כדבר מובן מאליו, אבל זו טעות. הריצוף נוכח בכל חדר וחדר, הוא מהדהד את הסגנון והאופי של הבית בכל חלל, גם בפנים הבית וגם בחלק החיצוני שלו, והוא בעל השפעה מכרעת על המראה שלו ועל ההרגשה ותחושת המרחב שבו. אם למשל אתם חיים בדירה קטנה שאינה מרובת חלונות, אך שהריצוף בה בהיר ומבריק (או חצי מבריק), תרגישו שיש בה אוויר ומרחב, מכיוון שהשתקפות האור מהאריחים חוזרת אל העין שלכם ונותנת תחושה ששטח הדירה גדול יותר ממה שהוא באמת, ולו למראית עין. ולעומת זאת, אם אתם חיים בבית גדול ומואר, עם יציאה לגינה או למרפסת למשל, לא משנה באיזה ריצוף תבחרו, ריצוף גרניט פורצלן יוכל להשתלב בבית באופן מושלם. אגב, בבית כזה דווקא אריחים כהים יכולים להעניק מראה יוקרתי ומהודר.
אפשר לתת עוד כמה דוגמאות, אבל גם מהשתיים שהוזכרו סביר להניח שקלטתם עד כמה הריצוף באמת חשוב. ואם גם חקרתם קצת לעומק יותר את הנושא, הבנתם שכיום המלך הבלתי מעורער בתחום הוא הגרניט פורצלן שמוערך על ידי בעלי המקצוע כחומר הגלם המושלם לריצוף. הוא עמיד, חזק, התחזוקה שלו אפסית, יש לו אינסוף דוגמאות והמחיר שלו נוח לכל כיס, כך שאין פלא שעם כמעט אפס חסרונות אף אריח אחר לא יכול להתחרות בו.
מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.
אז בואו נתחיל.

מה זה גרניט פורצלן וכיצד הוא מיוצר

גרניט פורצלן הוא חומר גלם שדומה במהותו לקרמיקה, ובתחום של ריצוף לבית הוא הסוג הנפוץ בארץ, אך גם אחד מהסוגים המובילים בעולם כולו. אריחי הגרניט פורצלן עשויים חרסינה (היא בעצם הפורצלן), כשהמילה גרניט, שהוא סלע יסוד קשה, נוספה כאמצעי שיווק שנועד לתאר את חוזקם הבלתי רגיל של אריחים אלה.
אריחי הגרניט פורצלן מיוצרים באמצעות דחיסה של גרגירי חרסינה זעירים ושריפה שלהם בחום גבוה מאוד, עד שבסופו של דבר הם מתגבשים יחד ובשלב האחרון בתהליך הייצור, הם מצופים ונצבעים בהתאם לדרישות.
ההבדל בין מרצפות הגרניט פורצלן ואריחי הקרמיקה טמון בחוזק ובכושר הספיגה שלהם. צפיפות החומר באריחי הגרניט פורצלן לריצוף גבוהה מאוד ולכן מספקת הגנה גדולה יותר מפני שבירה ושחיקה שלהם, שומרת עליהם מפני לכלוך שחודר אליהם ומאריכה את אורך חייהם.

מרצפות גרניט פורצלן - שלל עיצובים, צורות וצבעים

מרצפות גרניט פורצלן אמנם באות באינספור דוגמאות, אולם ניתן לחלק אותם לשלוש קבוצות מרכזיות:

  1. אריחי מט – אריחים סטנדרטיים שאין להם ציפוי או מרקם ויכולים להגיע בטקסטורות שונות, החל מטקסטורה חלקה ועד מחוספסת מאוד (אנטי סליפ – נגד החלקה).
  2. אריחים מבריקים – אריחים בעלי גימור ומראה מבריקים, עם רמת השתקפות בדרגות שונות. אריחים אלה נחשבים לאטרקטיביים וליוקרתיים ביותר בשוק.
  3. אריחי לפטו – lappto באיטלקית משמעותו "מלוטש למחצה". אריחים אלה הם גם מבריקים ומחזירים אור מחד, אך מצד שני הם גם אטומים יותר. כלומר, הם נותנים תחושה של רצפה מבריקה, אך כזו שנראית פחות מלוטשת.

ושוב נזכיר שלמרות שחילקנו את אריחי הגרניט פורצלן ל-3 קבוצות, יש טווח רחב מאוד ביניהן ומספר דרגות גימור בין מבריק לגמרי או מט לחלוטין. הבחירה בגימור כזה או אחר היא לאו דווקא צריכה להתבסס על מה שאתם אוהבים או חושבים שמתאים לבית שלכם. ייתכן שאתם משתוקקים לריצוף גרניט פורצלן מבריק, אבל הבית שלכם מואר מאוד וריצוף שכזה יחזיר לכם את האור ובשעות מסוימות אפילו יסנוור אתכם. קחו בחשבון גם שכל בדל הכי קטן של לכלוך נראה בבירור על אריחים מבריקים, כך שאם יש לכם בבית חיית מחמד, ריצוף גרניט פורצלן מבריק כמו זה כלל לא יתאים לכם. לעומת זאת, אם אתם מרצפים את חדר האמבטיה שלכם עם אריחים אלה, רצוי מאוד שהם יגיעו עם מידת חספוס כזו או אחרת, בכדי למזער את הסיכון להחלקה.
אריחי הגרניט פורצלן מגיעים במגוון עצום של גדלים, החל מהסטנדרטיים ביותר (60 X 60), אך הם גם יכולים להגיע לגודל של 100 X 80. יש אריחים שנראים כמו פרקט עץ (10 X 30 או 10 X 60) או כאלה שהם מצוירים וצבעוניים (20 X 20). כלומר, אריחי הגרניט פורצלן יכולים להיות כל מה שאתם רוצים. אם מתחשק לכם שלבית שלכם יהיה צביון נעים וכפרי, לכו על גרניט פורצלן דמוי עץ. אם אתם חושבים שהבית שלכם ייראה מרשים יותר אם יהיה לו סגנון היי-טקיסטי, תוכלו לרצף אותו בגרניט פורצלן דמוי שיש או בטון. בגדול, עופו עם החלומות שלכם, כי אין ספק שתמצאו את מבוקשכם באריחי הגרניט פורצלן, הוא יכול להתחפש לכל ריצוף אחר.

עלויות אריחי גרניט פורצלן

מכיוון שיש בחירה אדירה בין הסוגים והצורות, גם טווח המחירים של אריחי הגרניט פורצלן עצום, וכפי שציינו בהתחלה – כל אחד יכול למצוא אריח שיתאים לו ויזואלית כמו גם לכיס שלו. על אף שמדובר באריחי ריצוף פופולריים מאוד, איכותיים ובטיחותיים מאוד, הם עדיין נחשבים לבעלי מחירים סבירים.
מחירי האריחים משתנים בהתאם לגודל האריח, לדוגמא שבחרתם, לטקסטורה שלו ולצורה (אריחים משושים למשל עולים יותר וכך גם עבודת הריצוף שלהם). באופן כללי, ככל שהאריח גדול יותר, בעל דוגמא ייחודית או מורכבת, או בעל צורה לא סטנדרטית, כך גם המחיר שלו עולה. המחירים לאריח סטנדרטי (ללא עבודה), נעים בממוצע בין 80-100 ₪ למ"ר, אך גם יכול להאמיר אפילו ל-400-500 ₪ למ"ר לאריח מעוצב. עלות העבודה דווקא יורדת ככל שהאריח גדול יותר, כיוון שנדרשת פחות עבודה ופחות זמן לעשות אותה כשמדובר באריחי בגודל 60 X 60 לעומת אריח של 30 X 30 למשל. מחיר הדבקה של אריחי גרניט פורצלן סטנדרטיים עומד בממוצע על כ-250 ₪ למ"ר. אם תרצו להניח את האריחים על תשתית חול (לאחר פירוק), המחיר כבר יעלה ל-300 ₪ למ"ר.
חשוב לקחת בחשבון את כל הנקודות הללו לפני שעושים השוואת מחירי עבודות ריצוף של גרניט פורצלן.
לסיכום, לפני בחירת מרצפות גרניט פורצלן, נסו לשקול את כל הפרמטרים. בכל מקרה, רצוי תמיד להתייעץ עם רצף מקצועי שייתן לכם את הפתרון העיצובי המתאים והנכון ביותר לבית שלכם.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"גרניט פורצלן הוא חומר גלם שדומה לקרמיקה, ובתחום הריצוף הוא הסוג הנפוץ בארץ"

רצוי להתייעץ עם רצף מקצועי לקבלת הפתרון העיצובי המתאים לבית שלכם"

"השתקפות האור מהאריחים חוזרת אל העין ונותנת תחושה ששטח הדירה גדול יותר ממה שהוא"

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד