24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

כל מה שצריך לדעת על בחירת ריצוף חוץ

מי שיש לו בית עם מרפסת או גינה יודע שהדבר הנעים והמהנה ביותר הוא להירגע או לארח אנשים בחוץ, במיוחד במדינה כמו שלנו שהאקלים שלה מאפשר ישיבה באוויר הפתוח כמעט בכל ימות השנה. ולמרות זאת אנשים רבים נוטים להקדיש זמן רב לשיפוץ פנים הבית שלהם בעוד ששדרוג המרפסת או החצר זוכים להשקעה מינימלית, אם בכלל.
שדרוג החלק החיצוני של הבית כולל שני אזורים מרכזיים – הגינה והחלקים המרוצפים. אנחנו נתמקד בחלקים שדורשים ריצוף. יש היום שפע נרחב של חומרי גלם וסוגי ריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ובמאמר זה נסקור את העיקריים שבהם ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם, על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

כיצד לבחור את סוג הריצוף המתאים לאזור החוץ

לבנים? דק עץ? ריצוף חוץ דמוי פרקט? או אולי אריחי גרניט פורצלן? האפשרויות של ריצוף חוץ יכולות להיות לבלבל כל אחד. אבל מכיוון שפשוט יותר להחליף ריצוף חוץ מאשר את הריצוף שבפנים הבית, קל לפתור את שאלת התאמת הריצוף על ידי בחינה של היתרונות והחסרונות של כל אחד מהסוגים ואת זה לחבר עם התמונה העיצובית שיש לכם בראש ועם התקציב שאתם מקצים, והנה – יש לכם מנצח.
אבל אם נפרוט את זה קצת יותר, נבין שכמו בכל דבר, הכל מתחיל מהתקציב. אנו מציעים לכם לבחון באופן ריאלי כמה מתוך תקציב השיפוץ הכללי שלכם תוכלו להקצות לריצוף. זכרו שאם בחרתם להזמין איש מקצוע, הסכום צריך לכלול גם את העבודה.
מומלץ להביט על מחירון עבודות ריצוף שלנו.
לאחר מכן, הקדישו מחשבה לאורח החיים ולסגנון העיצובי שלכם. האם תרצו ריצוף שנראה עדכני או קלאסי? סביר להניח שתחפשו חומר גלם עמיד – אבל באיזו רמה אתם מעדיפים אותו? חשבו לאילו פעילויות ישמש אתכם אזור החוץ של הבית, נושא קריטי במיוחד אם יש לכם ילדים קטנים, כיוון שאז נכנס גם נושא הבטיחות. האם אתם אוהבים לארח? האם יש לכם בעלי חיים? כל אלה שאלות ברות משקל כשריצוף מונח על הכף.

סוגי ריצוף חוץ

סוגי ריצוף חוץ
אז איזה סוגי ריצוף לבית קיימים? הנה העיקריים שבהם:

    עץ – ככל הנראה מדובר בסוג הריצוף הנפוץ ביותר עבור אזורי החוץ, ריצוף חוץ דמוי פרקט לבטח האהוב ביותר. ואין זה פלא. דק עץ ושימוש באלמנטים מעץ באזור החיצוני של הבית הוא אך טבעי. עץ הוא חומר הגלם שהכי מתקשר אצלנו בראש לטבע, ולכן השילוב שלו באזורים אלה פשוט מושלם. הוא נותן נופך קלאסי מצד אחד, ומצד שני מאוד שיקי ומעודכן.

לריצוף עץ במרפסת וברחבי הגינה יש כמעט אך ורק יתרונות – זהו חומר גלם ידידותי לסביבה, שיש לו מגוון עיצובים, וגם המחיר שלו לא נחשב יקר, בטח אם אתם מחליטים להתקין אותו לבד (וזה לחלוטין בר ביצוע). ולא התחלנו לדבר בכלל על המראה שלו שהוא וואוו אחד גדול. אין אחד שדק עץ או שימוש בקורות עץ באזור הבריכה או במרפסת לא יעשה לו חם ונעים בלב. יחד עם זאת, עליכם לדעת שעץ הוא חומר גלם שדורש תחזוקה תקופתית, וזה החיסרון הגדול שלו.

    לבנים – ריצוף בלבנים מתאים מאוד לשבילי הגינה ולדרכי הגישה אליה. הוא מעניק לאזור החיצוני של הבית מראה מקסים של העולם הישן והוותיק של פעם. אפשר ליישם את הלבנים בכל מיני דוגמאות, מה שנותן ייחודיות למקום אותו מרצפים, וזהו גם סוג ריצוף שלא נחשב יקר. החיסרון שלו הוא שעם הזמן המרווחים בין הלבנים גדלים ויוצרים מעבר לא בטיחותי, כך שנדרש ריצוף מחדש או אטימה של החלק הבעייתי.


    אבן טבעית – ריצוף מאבן טבעית ממש מתבקש עבור החלק החיצוני של הבית. הוא מגיע במגוון צבעים החל מאפור ועד אדום וכחול ומתאים במיוחד ליישום או לשילוב בשבילי הגינה, בפטיו, בבריכות או ליד אלמנטים של מים כמו מזרקות וכן בחלקיה החיצוניים של המרפסת.

ריצוף אבן טבעית נחשב לריצוף עמיד וכמעט ולא נזקק לתחזוקה. מצד שני מדובר באחד מסוגי הריצוף היקרים ביותר, הן מבחינת חומר הגלם והן מבחינת עלות העבודה. מצד שלישי, הוא יפהפה...

    אריחי קרמיקה ו / או גרניט פורצלן – רבות נכתב ונאמר על אריחי הגרניט פורצלן והקרמיקה. באופן כללי, הם מתאימים לכל חלל שהוא, החל מחדרי השירותים הקטנים בבית ועד לסלון רחב ידיים או לגינה גדולה. מדובר באחד מחומרי הגלם העמידים ביותר שקיימים, שמגיע באינסוף דוגמאות וצבעים, שאינו נדרש לתחזוקה מיוחדת ושהמחיר שלו נוח מאוד. הדבר היחיד שצריך לזכור אם בוחרים באריחים אלה, שאם האזור החיצוני של הבית שלכם אינו מקורה, הוא נחשב לאזור רטוב, בגלל הגשם והמים שמגיעים ממערכת ההשקיה או מהבריכה, ולכן חשוב להתקין בו אריחי גרניט פורצלן או קרמיקה שיש להם גימור מחוספס שמונע החלקה.


    בטון – ריצוף מבטון אף הוא ריצוף עמיד וחזק מאוד, בעל תחזוקה נמוכה מאוד והדוגמאות שמשורטטות עליו, כמו גם מגוון הצבעים שלו, גורמים לו להיראות לעיתים כמו אבן או לבנים. יתרון נוסף של הבטון הוא המחיר שלו, שנחשב לסביר. החיסרון היחיד שלו הוא הקושי לתקן אותו אם הוא נסדק או נפגם בדרך אחרת. בטון מתאים לריצוף בפטיו, באזור הבריכה, בדרכים ובשבילים בגינה ובחלקים החיצוניים של המרפסת.


    דשא מלאכותי – אמנם לא סוג "ריצוף" ממש, אבל בהחלט אפשרות ליישום באזור החיצוני של הבית שלכם, וכזו שדי הרבה בוחרים בה, בגלל המחיר הנוח וכן בשל קלות ההתקנה והתחזוקה שלה. חלפו לפחות שני עשורים מאז שהחלו להשתמש בדשא מלאכותי, ואין ספק שהוא עבר מאז שינויי ושיפורים טכנולוגיים, כך שכיום ישנם סוגי דשא מלאכותי שנראים ממש כמו המקור, אמיתיים לגמרי.


לסיכום, בחירת ריצוף חוץ נכון כרוכה תמיד בסגנון הבית ובאופי האישי שלכם. כך שלפני שאתם בוחרים איזשהו ריצוף עבור החלק הזה, קחו זמן לחשוב ולהחליט באופן מושכל.
אצלנו ניתן למצוא רשימת רצפים מומלצים של אתר טוב תודה.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"האפשרויות של ריצוף חוץ יכולות להיות לבלבל כל אחד"

"בחירת ריצוף חוץ נכון כרוכה תמיד בסגנון הבית ובאופי האישי שלכם."

"ריצוף מבטון אף הוא ריצוף עמיד וחזק מאוד"

כתבות ומאמרים

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד
ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

קרא עוד