24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפויים לקירות הם אחד האלמנטים החשובים ביותר לבית. הם אמנם נפוצים יותר במטבח ובחדרי האמבטיה והשירותים, שם הם מסתירים את הרטיבות והלחות, אבל אט אט חודרת ההבנה שיש להם תפקיד חשוב מאוד גם בחללי הבית האחרים - לא רק שהם משדרגים את מראה של הבית ויוצרים לוק ייחודי לכל אזור בו הם מיושמים, אריחי החיפוי גם מגנים על הקירות ושומרים עליהם שלא יינזקו.
כיום היצע החיפויים לקירות הוא אדיר - צבעים ייעודיים בשלל מרקמים ודוגמאות, טפטים מקוריים ומפתיעים, קורות עץ מלא ותערובות עצים למיניהם ואריחים באינספור צורות וגימורים. כל מה שצריך הוא להתפעל ולבחור, ומדובר בהחלטה קשה מאוד לנוכח השפע הקיים.
אחד החיפויים המעניינים ביותר ושהצליח להשתלב בטבעיות בעיצוב הבית הוא הבריקים. מדובר למעשה בלבנים שמיישמים על הקירות לצורך חיפוי, בדיוק כמו אריחי קרמיקה או גרניט פורצלן. לרוב אלו הן לבנים מלבניות העשויות חומר טבעי ושמשוות אווירה נעימה וכפרית לבית. בריקים הפכו מהר מאוד לחיפוי אהוב שמיושם בעיקר על קירות הסלון או על קירות חיצוניים.
במאמר זה נפרט על חיפוי בבריקים, כיצד מייצרים אותם, מה היתרונות שלהם, באיזו צורה הם מיושמים על קירות הבית, הפנימיים והחיצוניים, ושאלת השאלות – האם מדובר בטרנד חולף או שהם איתנו כדי להישאר?

איך מייצרים בריקים ומה ההבדל בין בריקים טבעיים לבריקים סינתטיים

כפי שציינו, חיפוי בריקים הן לבנים שעשויות חומרים טבעיים. הבריקים מהווים בכל העולם חומר בנייה ותיק, אפשר לומר שאפילו עתיק, ונחלקים לשני סוגים עיקריים – בריקים שהגיעו מפירוק של מבנים ישנים, שלרוב עשויים חימר טבעי בעבודת יד (זו הסיבה מדוע אין בריק אחד דומה למשנהו), ובריקים מודרניים שמיוצרים בטכניקות חדשות, במגוון צבעים, חלקם בעלי נוכחות, וחלקם כאלה שמשלבים שניים או שלושה צבעים בלבנה אחת, ושיש להם גימורים עם מראה עכשווי או מיושן, כזה המדמה אותנטיות.
במקור הבריקים היו עשויים אך ורק מחימר, אך כיום ניתן לייצר אותם גם מחומרי גלם אחרים, כשהמרכזיים שבהם הם חרס, צפחה, סידן סיליקט ובטון. חומר הגלם ממנו עשויים הבריקים משפיע על הצבע שלהם – למשל, בריקים מחימר הם בעלי צבע אדום שנוצר כתוצאה מערבוב מינרלים בטמפרטורות גבוהות ומהאפייה של הבריקים בכבשן; בריקים בצבע צהוב או לבן מכילים ריכוז גבוה של סיד ועשויים סידן סיליקט; ובריקים אפורים מיוצרים לרוב מבטון.
חיפוי בריקים המיוצרים מחימר, מהווים את הסוג הנפוץ ביותר, מייצרים בתהליך שמתחיל מכריית החימר מהאדמה ויציקה שלו, כשהוא עדיין רטוב, לתוך תבניות. לאחר ייבושן של התבניות בשמש, מכניסים אותן לכבשן לאפיה בחום גבוה מאוד. לעומתם, בריקים סינתטיים מיוצרים בתהליך תעשייתי ולכן גם הרבה יותר רגישים לחום. אם תתבוננו היטב ותרדו ממש לפרטי פרטים, תוכלו לראות את ההבדל בין בריקים טבעיים לסינתטיים, אבל כשמדברים על חיפוי קירות לקיר פנימי שאין לגביו דרישות מיוחדות והוא אינו צריך לעמוד בפגעי מזג האוויר, זה לא באמת משנה איזה סוג תבחרו ליישם.

מהם היתרונות של חיפוי בבריקים?

לחיפוי בבריקים יש כמה יתרונות בולטים. זהו חיפוי חזק, שמחזיק לאורך זמן, הוא מבודד מצוין, גם של רעשים וגם של חום (בידוד תרמי), באופן כזה שהוא יכול לשמור על הטמפרטורה בבית קרירה בקיץ וחמימה בחורף, יש לו שלל גוונים וגימורים, כך שכל אחד יוכל למצוא את סגנון הבריקים שהוא אוהב במיוחד, והוא כל כך מרשים ומשנה את מראה חלל הפנים, עד כדי כך שהוא יכול להעלות את שווי הבית שלכם.

והמחיר...

עלות בניית קיר בריקים אינה זולה. זה תענוג שיעלה לכם לא מעט, אבל מכיוון שברוב הבתים חיפוי בריקים מבוצע על קיר אחד או שניים, בסופו של דבר הסכום הכולל לא יהיה גבוה במיוחד.
מחיר בריקים סינתטיים נע בין 150-350 ₪ למ"ר, תלוי בסוג הבריקים. בריקים אותנטיים, מפירוק ויבוא אישי, יהיו יקרים משמעותית ויעלו בין 300-700 ₪ למ"ר. אל תיבהלו מהמחיר, תוכלו למצוא בריקים זולים הרבה יותר בחנויות עודפים, לכן התחילו שם. מומלץ להכנס אל מחירון עבודות חיפוי של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

והכי חשוב – אפשר לעשות את זה לבד!

אם יש לכם תקציב מוגבל, תוכלו ליישם את חיפוי הבריקים בעצמכם. כמובן שהאידיאלי ביותר יהיה לשכור את שירותיו של איש מקצוע מיומן בחיפוי שיוכל לבצע עבודה איכותית במהירות ובדיוק מושלם, אבל לא מדובר במשימה מורכבת מדי, כך שאם יש לכם ידיים טובות וסבלנות, תוכלו לעשותה בעצמכם.
כיצד מיישמים את הבריקים על הקיר? הנה השלבים אחד אחרי השני:

01. אם הבריקים שלכם צבעוניים או שונים אחד מהשני או אם אתם פדנטיים מאוד, החליטו מראש באיזו צורה תרצו ליישם אותם על הקיר. תוכלו לסדר אותם על הרצפה בסדר הרצוי או לשרטט על דף נייר. בכל מקרה, כדאי שתהיה לכם תמונה מוחשית של סידור הבריקים מול העיניים או בראש בזמן העבודה.

02. מרחו דבק ייעודי על הקיר עליו תרצו ליישם את הבריקים. לחילופין תוכלו למרוח את הדבק על כל בריק בנפרד או למרוח גם וגם.

03. הניחו את הבריקים על הקיר בהתאם לסדר שהחלטתם עליו וביניהם שימו ספייסרים (מעין צלבים מפלסטיק שמתקינים בין הבריקים כדי ליצור מרווחים ולהפריד אותם אחד מהשני). תוכלו להחליט על המרווחים הרצויים לכם, בין 0.2-1 ס"מ, בהתאם לטעמכם האישי.

04. המתינו 24-48 שעות לייבוש הדבק בין הבריקים, הוציאו את הספייסרים ולסיום יישמו במרווחים רובה בצבע שתבחרו. אם תרצו להדגיש את הבריקים בחרו ברובה שצבעה יוצר ניגוד עם צבע הבריקים. אם תרצו ליצור קיר בעל מראה אחיד, בחרו רובה שצבעה דומה לצבע הבריקים.
לסיכום המאמר נאמר שחיפוי בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שבעיקרון משלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם כשהם מיושמים על קירות ומעניקים לחדר תחושה כאילו נכנסתם ברגע אחד לאחוזה או לטירה עתיקה באירופה הוויקטוריאנית. ובינינו, מה צריך יותר מזה?

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"חיפוי בריקים הן לבנים שעשויות חומרים טבעיים."

"מחיר בריקים סינתטיים נע בין 150-350 ₪ למ"ר, תלוי בסוג הבריקים."

"אם הבריקים שלכם צבעוניים או שונים אחד מהשני או אם אתם פדנטיים מאוד, החליטו מראש באיזו צורה תרצו ליישם אותם על הקיר"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד
חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם. המאמר שלפניכם יעשה סדר כדי שתוכלו לדעת - איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

קרא עוד