35

ספקי שירות בתחום בניית דק

רוצים דק? כל מה שצריך לדעת בניית דקים מעץ

מתכננים בניית דק? לפניכם מדריך מקיף, כל המידע והטיפים לבניית דק שיהיה מושלם עבורכם.

רוצים דק? כל מה שצריך לדעת, כדי לבחור נכון

דק לגינה או למרפסת הוא תוספת יפהפייה ושימושית בבית. הוא מתאים מאוד לאקלים בארץ ולאופי הישראלי, הוא מוסיף תחושת עץ טבעית בכל מרחב, ומהווה מצע נעים, בטוח וכיפי לכל צורך – החל מפינת פיקניק ואירוח מדליקה ועד אזור משחק מוגן לילדים.
אנחנו, הישראלים, אוהבים לרצף את הגינה או המרפסת בדק - ניתן להציב עליו ריהוט גן או דווקא לנצל אותו כרחבה פתוחה, אפשר להשאיר אותו חשוף או להקים סביבו פרגולה, שתגן מהשמש או מהגשם ותאפשר ליהנות ממנו בקיץ ובחורף. לדקים יש נוכחות מרשימה, אפילו דק קטן יחסית משפיע מאוד על המראה והאווירה סביב - ולכן חשוב לתכנן את הדק שלכם כך שישתלב היטב בעיצוב הכללי - מסביב לבריכה, בגינה או במרפסת. יש כמובן גם היבטים מעשיים לבניית דק – למשל, הבחירה בחומר שממנו יורכב הדק שלכם, והאם תלכו על דק איפאה (עץ נפוץ לדקים בישראל), דק אורן, או בכלל דק סינטטי. אנחנו בוחרים את סוג החומר לבניית דק – על מנת להבטיח שהדק יהיה יציב ויאריך ימים, ייראה טוב גם שנים לאחר בנייתו, ויידרש לתחזוקה מינימאלית.

אם אתם מתכננים בניית דק – בחצר, במרפסת או מסביב לבריכה – תמצאו לפניכם מדריך מקיף, שיש בו את כל המידע, הטיפים, והאפשרויות לבניית דק שיהיה מושלם עבורכם.

בניית דק מעץ טבעי – אילו סוגי עץ המשמשים לבניית דקים תוכלו לבחור?

בישראל, מי שבונה דקים באופן מקצועי ומחומרים טבעיים, בדרך כלל משתמש בעץ משני סוגים נפוצים שמתאימים במיוחד לדקים בארץ: דק איפאה או דק אורן. עוד סוגי עצים לדקים שהם פחות פופולאריים, בעיקר בשל התאמה לא מושלמת למזג האוויר הישראלי או מחירים גבוהים לדק למטר - עץ טיק, קומארו, אירוקו, סידר, טייגרווד ואחרים.
כאמור, דקים מאורן ודקים מאיפאה הם הנפוצים ביותר, לכן נתמקד בשני סוגי עץ אלה ונספר על האחרים בקצרה בלבד.

דק מעץ אורן
עץ אורן הוא עץ בו נעשה שימוש נרחב בארץ למטרות שונות ומגוונות, כך למשל בנגרות בניין, ריהוט, הקמת פרגולות, מדרגות, גדרות, בתי עץ, דקים לחצרות ולמרפסות ועוד. עץ אורן עשוי בהחלט להיות בחירה מצויינת עבור הדק שלכם, הוא גדל באופן טבעי באזורנו ולכן הוא בעל תכונות המתאימות למזג האוויר בארץ. חשוב להדגיש שעץ אורן הנמכר בישראל מקורו באירופה שם מתחזקים יערות לשימוש תעשייתי, וכריתת העצים בהם מבוקרת. עץ אורן נחשב רך יחסית ולכן הוא נוח לעבודה ונעים למגע. מכיוון שמדובר בעץ רך הוא נוטה להישחק, דורש גימור בצביעה או שימון ועשוי להזדקק לתחזוקה קבועה ולחידוש הדק מידי כמה שנים.
דק עשוי עץ אורן הוא בעל מראה מרשים, צבעו הטבעי בהיר ולכן הוא מעניק חופש בחירה מבחינת עיצוב וצביעה בצבעי עץ, ניתן להוסיף לו גוונים באמצעות צביעת הדק בלכה מגוונת – ההיצע והגוונים נרחבים.

דק מעץ איפאה
עץ איפאה שייך למשפחת העצים הקשים, מדובר בעץ טרופי המיובא לארץ בעיקר מברזיל וארצות מרכז אמריקה. צפיפות הסיבים הגבוהה מעניקה לאיפאה עמידות טובה מפני שחיקה, פגעי מזג אוויר ומזיקים. צבעו הטבעי של עץ איפאה נע בין ירוק זית לחום כהה, ניתן לשמן אותו בשמן דק ולהדגיש את יופיו הטבעי. מחירו של דק עץ איפאה גבוה משל עץ אורן ולכן דק מעץ זה יהיה יקר יחסית.

דק מעץ טיק
עץ טיק מתאים למי שמעוניינים בדק עמיד במיוחד ובעל מראה יוקרתי. לטיק תכולת שמן טבעי גבוהה המקנה לו חוסן רב מפני מזיקים, ריקבון, היווצרות סדקים, קרינת שמש ופגעי מזג אוויר. עץ טיק נחשב יקר ולכן בחירה בו מתאימה למי שמוכנים לשלם מחיר גבוה בתמורה לדק מהודר במיוחד.

סוגי עץ נוספים מהם נבנים דקים בארץ הם עצים קשים כגון קומארו בעל גוון חום צהבהב, אירוקו שצבעו הטבעי נע בין צהבהב לחום כהה וסידר האדמדם. עצים כאלה הם בעלי מראה ייחודי ועשויים להתאים למי שמעוניינים לשמור על סגנון עיצוב מסויים.

אולי מתאים לכם דווקא דק סינטטי?

מזה למעלה מעשור שעץ אינו חומר הגלם היחיד ממנו נבנים דקים. חברות שונות, באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק (כולל סין), משווקות בשנים האחרונות לוחות סינטטיים, המיועדים להקמת דקים ועשויים מחומר שפותח במיוחד לצורך זה. דקים סינטטיים התפתחו מאוד בשנים האחרונות, איכותם השתפרה, היצע הלוחות גדל, ואנשי המקצוע המקימים דקים סינטטיים – צברו ניסיון.
יתרונותיו המרכזיים של דק סינטטי נובעים מכך שהוא עשוי חומר מתקדם, עמיד מאוד ונוח לשימוש (אפילו ללא תחזוקה, ובוודאי ללא צורך בחידוש הדק) החומר – בדרך כלל תערובת של פולימרים עם או בלי רכיבי עץ - תוכנן בקפידה כדי שיהיה אידיאלי לשמש לבניית דקים ועמיד במיוחד.
פני השטח של לוחות דק סינטטיים ניחנים ברמת קושי גבוהה, הלוחות גמישים, חזקים, בעלי משקל עצמי נמוך, מתחברים זה אל זה בקלות, נוחים להתאמה למידה הרצויה ועוד.
לעומת זאת, דק סינטטי אינו משווה את המראה, הריח, והתחושה של עץ טבעי לדק שלנו – וזה חסרונו הגדול. בנוסף, אמנם דק סינטטי אין צורך לחדש – אולם חשוב לזכור, כי דק עץ לאחר חידוש – ניראה כמו דק חדש, ואילו בדק סינטטי, קשה להשיג את אותו מראה חדש ומזמין לאחר שימוש מרובה.

לאיזה צורך אתם מתכננים בניית דק?

דקים משמשים גם לצרכים אסתטיים – וגם לצרכים פונקציונאליים.
אפשר לכלול בניית דק בתוכנית הקמת גינה כמו גם בתוכניות הבניה המקוריות של הבית. לחילופין, ניתן בקלות להוסיף דק לגינה או דק למרפסת של בית צמוד קרקע, דירה או דירת גן שבנייתם הסתיימה זה מכבר.
בשלב התכנון של בניית דק – חשוב להבין מה יהיו הצרכים שהדק שלכם נועד לענות עליהם – כך, תוכלו לתכנן את תהליך בניית הדק בצורה מדויקת יותר עבורכם. אם אתם מתכננים בניית דק לאירוח והצבת רהיטים – או בניית דק כמשטח חמים ומזמין עבור משחקי הילדים – ייתכן שתגיעו לתכנון שונה בתכלית, של הדק החדש שלכם.
דקים מתאימים במיוחד כחיפוי לאזור סביב בריכת שחיה או בריכת נוי. בעבר מקובל היה לעצב גינות כך שחלק משטחן היה מכוסה דשא, כיום רבים מעדיפים דק, דשא סינטטי או שילוב בין השניים.

דק למרפסת

לדירות רבות, וגם לבתים פרטיים, ישנן מרפסות שניתן ליהנות מהן מאוד - וחבל שלעיתים הן נשכחות ונעשה בהן שימוש מועט בלבד. תוספת של דק למרפסת יהפוך אותה למזמינה, כמעט כמו חצר באווירה נעימה של בית פרטי. דק למרפסת עשוי להניע אותנו לבקר בה וליהנות ממנה, עם כוס קפה בנחת, עם הילדים השקועים במשחק לידינו, עם חברים כפינת אירוח מעוצבת וכיפית, ועוד.
אין סוג עץ מסוים שמתאים במיוחד דווקא עבור דק למרפסת. בחירת סוג העץ עבור דק למרפסת אינה שונה מבחירת סוג עץ לדק בכל מקום אחר. באותו אופן, ניתן גם לבחור בדק סינטטי. מכיוון שמדובר באזור השוכן בין פנים הבית לחוץ חשוב מאוד לבחור דק בעל מראה שיתאים גם לעיצוב שאר הבית, ואולי גם לנוף הנשקף מסביב, בין אם מדובר במרפסת בקומה כזו או אחרת של בניין דירות משותף, מרפסת של דירת גן או מרפסת של בית צמוד קרקע עם חצר.

דק לגינה או דק לבריכה

בבתים צמודי קרקע ובדירות גן חשוב לממש את הפוטנציאל הגלום בחצר שצמודה לבית, בין אם מדובר בחצר גדולה, בינונית או קטנה, דק לגינה או מסביב לבריכה שלנו יכול לספק הנאה כל השנה לכל המשפחה.
בעידן המודרני, אנחנו לפעמים מוצאים את עצמנו מבלים יותר זמן בבית או במשרד – ופחות זמן מחוץ לבית, לאורה המלטף של שמש בין הערביים, בגינה או בטיול. דק בגינה יספק לנו מרחב שהוא בחוץ אבל עדיין נוח להלך ולהציב עליו דברים - ממש כאילו היה חלק מחלל פנימי בבית. אזור כזה יכול להיות בדיוק מה שצריך כדי לדרבן אותנו לצאת אל החצר. מי שרגילים ללכת בבית יחפים, עם גרביים או עם נעלי בית יכולים לצעוד החוצה אל הדק ללא צורך לנעול תחילה נעליים. דק לגינה הוא חביב במיוחד על ילדים, הוא משמש רחבה עליה נוח לשחק בצעצועים, גם כאלה המיועדים לשימוש בתוך הבית. על דק גדול בגינה אפשר להציב עבור הילדים מתקנים כמו טרמפולינה, בית משחק, נדנדה, מגלשה קטנה ואפילו קיר טיפוס.

הקיץ הישראלי החם תורם לכך שיותר ויותר עלי בתים צמודי קרקע בוחרים לבנות בריכה פרטית בחצר. האזור סביב הבריכה דורש חיפוי כדי שלא יווצרו בו שלוליות מים ובוץ. דק הוא בחירה מוצלחת במיוחד עבור רחבה סביב בריכה בחצר, חשוב לבנות אותו כך שתהיה לו עמידות גבוהה לרטיבות ושהדק לא יהפוך חלק (ומסוכן) גם כאשר ניתזים עליו מים. דק סינטטי עשוי להיות מתאים מאוד לאזור סביב בריכה אבל יש מקרים בהם דווקא דק עץ עדיף, הבחירה צריכה להיעשות תוך שלוקחים בחשבון שיקולים אסטטיים ופרקטיים כאחד, כך למשל בחירה בעץ רך, דוגמת אורן, מחייבת גימור שיעניק לדק את העמידות הדרושה בסביבה רטובה. ישנם לוחות דק סינטטי שמגיעים עם רמת חספוס כזו המונעת מהם להפוך חלקים גם כשהם רטובים, אפשר להשיג רמת חיספוס כזו גם על דקים מעץ.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים דק?

הדק החדש שלכם יהפוך, בוודאי, לחלק בלתי נפרד מהעיצוב והאווירה בכל הבית – ובנייתו תדרוש מכם משאבים, תכנון, הוצאה, ואנרגיות. על כן, ראוי שבחירת הדק המושלם עבורכם תיעשה בתשומת לב.
אם אתם בוחרים לבד ולא נעזרים באיש מקצוע לבחירת חומר הגלם המתאים ביותר לדק החדש שלכם – אתם עשויים לגלות שהבחירה לא פשוטה בשל המגוון של סוגי עץ המשמשים לבניית דקים בארץ, סוגים ודגמי לוחות דק סינטטיים רבים, והיצע גדול של חברות העוסקות בתחום בניית דקים מעץ, מהן כאלה המתמחות בתחום זה בלבד ואחרות העוסקות גם בבניית פרגולות, גדרות, בתי עץ ועוד. לכן, עוד לפני שמניחים את הקורה הראשונה לדק החדש שלכם – חשוב לוודא כי יש לכם תשובות לשאלות כמו:

  • באיזה אופן אנו רואים עצמנו משתמשים בדק?
  • האם בחרנו נכון את האזור בו אנו מתכננים להקים את הדק?
  • האם קבענו לדק מידות אידאליות?
  • האם נציב ריהוט על הדק?
  • האם הדק ישאר חשוף או שיהיה מקורה, תחת פרגולה למשל?
  • מה העדפותינו מבחינת סגנון העיצוב של הדק? גס וכפרי או דווקא יוקרתי ומהודר?
  • מה התקציב העומד לרשותנו לשם בניית הדק שלנו?
  • מה העומס שיהיה על הדק מבחינת שחיקה, פגעי מזג אוויר ומשקל פריטים שיוצבו עליו?
  • כמה מתאים לנו להשקיע בתחזוקה של הדק?


מומלץ להיוועץ בבעלי מקצוע, לאסוף מידע, למצוא תשובות לשאלות כגון אלה הנ"ל ולקבל החלטות שיובילו אותנו בסופו של דבר לבחירת הדק המתאים ביותר עבורנו.

עיצוב הדק

דק הוא משטח אחיד למדי, רחב ידיים וגלוי לעין – ואלו הן בדיוק הסיבות לכך, שהוא אלמנט בעל השפעה ניכרת על המראה והאווירה באזור סביבו.
לכן, חשוב שתהיו מסוגלים לדמיין איך יראה הדק המוכן ולראות בעיני רוחכם לא רק את הדק עצמו אלא אזור גדול מסביב לו, כאשר הדק החדש כבר ניצב במרכזו. סוג כזה של תכנון – יעזור לבחור את העיצוב המושלם עבור הדק – הן מבחינת חומרי הגלם, והן מבחינת משתנים אחרים (כמו הגדול, מה יקרה מבחינה עיצובית מסביב לדק, ועוד).

בנוסף לבחירת החומר שממנו ייבנה הדק שלכם – כדאי שתחשבו גם על הצבע (או הגוון) של הדק הגמור. בבואנו לבחור גוון לדק שלנו, חשוב לדעת שצבע אותו אנו בוחנים על לוח בודד עשוי להיראות אחרת לגמרי כשיהיה מדובר במשטח רחב ידיים של דק שלם.

בעיצוב הדק שלכם תקבלו מספר החלטות משמעותיות, כמו הבחירה בין דק עץ לבין דק סינטטי, בחירת סוג העץ או דגם הלוחות הסינטטיים, המידות המדויקות, גובה הדק, כיוון הנחת הלוחות, אורך הלוחות, דיפון (מה יתחום את הדק מצדדיו), ועוד – כל אלה, הן בחירות שיש לקבל בתשומת לב, אם יש צורך אל תהססו להיעזר בבעלי מקצוע.
דרך טובה לקבל החלטות הנוגעות לעיצוב הדק היא הדמיה – תוכלו לצלם את האזור המיועד ולהוסיף אל התצלום תרשים או תמונה של דק בעיצוב דומה לזה שאנו שוקלים לבחור בו. הדמיה כזו תסייע לנו להבין איך יראה הדק המוכן ואיך הוא עתיד להשפיע, מבחינת מראה, על האזור סביב.

בניית דק בשיטת "עשה זאת בעצמך" ומתי עדיף למסור את המלאכה לבעל מקצוע

מי שיש להם ידע ויכולת טכנית וברשותם כלי עבודה כגון מסור חשמלי, מקדחה ומברגה, יכולים לשקול לבנות דק בעצמם, בשיטת "עשה זאת בעצמך". חשוב להבין מראש במה העניין כרוך כדי שלא תמצאו את עצמכם עמוק בתוך פרויקט שאין בכוחכם להשלים כהלכה.
דק שנבנה באופן חובבני עלול להיות לא יציב ולפתח במהירות כל מני תקלות, כמו למשל לוחות שישתחררו, אזור שישקע, בלאי מהיר של פני הדק שיגרום לו להיראות ישן בתוך זמן קצר, ועוד.
חשוב גם להבין את רמת המורכבות של בניית הדק – למשל, הקמת דק קטן שתחתיו תשתית נוחה היא פשוטה לאין ערוך מבנייה של דק גדול על פני קרקע משופעת. חשוב לזכור שפעמים רבות מלאכת הכנת לוחות הדק וקיבועם במקום היא החלק הקל, שמגיע רק אחרי שהונחה קונסטרוקציה לדק – היא תשתית מתאימה לבניית הדק שלכם. על פי תוואי הקרקע – לעיתים דרושה קונסטרוקציה לדק מקורות ברזל, יציקת מוטות תמיכה בבטון, תשתית שמורכב יותר להתמודד עם הכנתה, מבלי להיעזר באנשי מקצוע.

אם כן, הקמת דק בשיטת "עשה זאת בעצמך" עשויה להיות בחירה נהדרת - אבל רק בתנאי שמדובר בפרוייקט שהוא אכן בתחום יכולתכם. לעומת זאת, ייתכן שבעל מקצוע מנוסה בתחום בניית דקים מעץ, יוכל לבנות עבורנו דק בעל מראה נקי ומדויק יותר מזה שיתקבל בדק שנבנה בעצמנו.
הנה עוד חיסרון לבניית דק בשיטת "עשה זאת בעצמך" - חלק ניכר מן ההוצאה הכרוכה בבניית דק הוא תשלום עבור חומרי הגלם, לוחות וקורות עץ, לוחות דק סינטטי, לכה, שמן דק, חומרי גלם ואביזרים להקמת תשתית מתחת לדק ועוד. מכיוון שכך, החיסכון שניתן להשיג אם נבחר לבנות את הדק בעצמנו הוא מוגבל וחשוב לקחת בחשבון גם את הזמן שנידרש להשקיע.

תחזוקת דקים

ככלל, דקים מעץ נדרשים לתחזוקה, כאשר דקים שונים זקוקים לתחזוקה בהיקף שונה. ישנם דקים עמידים מאוד, הניצבים באזור מוגן והעומס עליהם קטן, דקים כאלה עשויים שלא להיזדקק לתחזוקה כמעט בכלל, למעט ניקוי מדי פעם במטאטא או בשטיפה. מנגד, ישנם דקים בהם נעשה שימוש נרחב ובנסיבות הגורמות להם בלאי מואץ כך שרק תחזוקה מתאימה וחידוש דק מידי כמה שנים, יבטיחו שהדק יאריך ימים וישמור על מראה אסתטי.
תחזוקה בסיסית של דק מכל סוג היא דומה. מומלץ לשמור על הדק נקי, לטאטא ממנו עלים ולכלוך, לשטוף את הדק במים או להעביר עליו סמרטוט רטוב מדי פעם (ממש כמו ששוטפים רצפה). ייתכנו הבדלים גדולים בצרכי תחזוקה ארוכת טווח של דקים שונים, במיוחד בין דקים מעץ לדקים סינטיים.

אחד היתרונות הבולטים של דקים מעץ הוא שניתן לחדש אותם באמצעות ליטוש ויישום גימור מחדש, צביעה בלכה, שקופה או מגוונת, או שימון בשמן דק. דק סינטטי אי אפשר לחדש בצורה כזו לכן חשוב לא לחשוף אותו לתנאים שהלוחות הסינטטיים אינם בנויים לעמוד בהם. חשיפה כזו עלולה לגרום לצבע של דק סינטטי לדהות כמו גם להיווצרות סדקים ועיוותים, נזק מצטבר בדק סינטטי עלול לחייב עבודת חידוש נרחבת שתכלול החלפת חלק גדול מן הלוחות.
חשוב לא להזניח את תחזוקת הדק שלכם, ולספק לכל סוג דק את התחזוקה הנדרשת לו.

קצת על חידוש דקים

דקים מחומר סינטטי ניחנים בעמידות גבוהה, עניין חשוב מאוד מפני שלא ניתן לחדש מראה של דק סינטטי. מנגד, ניתן לחדש מראה של דק מעץ פשוט על ידי ליטוש שטח הפנים של הדק ויישום גימור מחדש.

בין אם מדובר בדק מעץ רך, דוגמת אורן, או עץ קשה ועמיד, כגון איפאה, מלאכת החידוש היא דומה. במקרה של דק מעץ קשה בעל עמידות גבוהה מפני שחיקה ופגעי מזג אוויר מלאכת חידוש תידרש רק לעיתים רחוקות, אם בכלל.
חידוש מראה של דק עץ מבוצע בשני שלבים. ראשית יש ללטש היטב, בעזרת מלטשת חשמלית סובבת, את כל פני שטח הדק. השאיפה היא להסיר את השכבה העליונה ביותר, יש להתמיד בליטוש עד להשגת שכבה אחידה במראה ובתחושה. בדקים שנצבעו בלכה (שקופה או מגוונת) או שומנו בשמן דק הליטוש לא יסיר את כל העץ שספג לכה או שמן לכן עם גמר הליטוש יתקבל משטח בגוונים לא אחידים.
לאחר שהליטוש בוצע כהלכה ניתן לצבוע מחדש בלכה, שקופה או מגוונת, או לשמן בשמן דק. את הגימור בו בחרנו יש ליישם בהתאם להוראות היצרן בנוגע לכמה שכבות צריך, איך וכמה לדלל עבור כל שכבה, זמן המתנה בין השכבות והאם צריך ליטוש בין שכבה לשכבה.

בשורה התחתונה – כמה עולה בניית דק?

בדרך כלל עלויות פרויקט בניה של דק נגזרות ממשתנים כמו מחיר דק למטר, כאשר יש משתנים נוספים שמשפיעים על מחיר הדק. בראש ובראשונה, על מחיר הדק משפיע סוג חומר הגלם שבחרנו – זה, יכול להיות אחד מסוגי העץ המשמשים לבניית דקים או לוחות של דק סינטטי. עוד, חשוב לקחת בחשבון את הקונסטרוקציה לדק, את מורכבות ההתקנה עצמה (המושפעת מהעיצוב בדרך כלל), את גודל הדק, סוג הגימור המבוקש – ועוד.
בעלי מקצוע נוהגים לתת הצעות מחיר לדקים לפי סוג הדק לשטח של מטר מרובע – אולם גם הם נדרשים להתייחס למשתני המקום והעיצוב, ולכן קשה לדבר על "מחירון" כללי של בניית דקים. כדי לאפשר לכם לקבל קנה מידה בנוגע למחירים של דקים, נציין כי מחיר דק למטר מעץ אורן, עשוי לנוע בין 300 ל – 500 ₪, מחיר דק למטר מעץ איפאה הוא גבוה יותר ועשוי לנוע בין 800 ל – 1,400 ₪ למ"ר, ותיתכן תוספת משמעותית למחיר בשל קונסטרוקציה לדק שיש לבנות (על פי מאפייני השטח). מחיריהם של דקים סינטטיים, כולל חומר הגלם והתקנה, נעים בין 400 ש"ח למ"ר ל - 700 ש"ח למ"ר ואף יותר - אם בוחרים לוחות דק סינטטי יקרים.

אם בעבר דק עץ היה סממן של יוקרה, היום רבים יכולים ליהנות מהיתרונות, הפרקטיים והאסטטיים, שדקים מספקים. אם אתם שוקלים בניית דק - חשוב לחקור, להכיר את האפשרויות ולקבל את הבחירות הנכונות ביותר עבורכם בכל הקשור לסוג הדק, בין אם דק עץ או דק סינטטי, לאפשרויות העיצוב, לעלות העבודה במקרה של הזמנת איש מקצוע לבניית הדק, לרמת התחזוקה שתידרש בטווח הקצר והארוך ועוד. תתחדשו!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

דק מעץ אורן הוא בחירה מצוינת מאחר והוא מתאים לאקלים בארץ , רך, נוח לעבודה ונעים למגע

דק סינטטי עמיד, חזק ואינו מצריך תחזוקה אך יחד עם זאת לאחר שימוש ממושך קשה לחדש אותו ולקבל את מראהו הרענן

דק למרפסת נוכל לבנות מכל סוג עץ שנרצה אך נבחר בעץ שיתאים גם לעיצוב שאר הבית

האזור שמסביב לבריכה דורש חיפוי כדי שלא יווצרו בו שלוליות מים ובוץ ובניית דק מסביב לבריכה הוא בחירה מוצלחת ביותר

חשוב להתייעץ עם בעל-מקצוע מומחה בתחום לפני שבוחרים בסוג עץ מסוים כדי לוודא שהוא עונה על כל הדרישות שלכם

דק יפיפה בחצר בית פרטי כולל מדרגות, גדר ופינת ישיבה

כדאי ורצוי להתייעץ עם בעל מקצוע בעת תכנון הדק ואפילו לבצע הדמיה של הדק בעיצוב שאנחנו חפצים בו ובכך נוכל לדמיין כיצד יראה בעתיד

בהחלט ניתן לבצע התקנת דק באופן עצמאי אך יש לקחת בחשבון את כל ההוצאות, הזמן וההשקעה הכרוכה בפרויקט בגודל כזה

דקים מעץ נדרשים לתחזוקה באופן שוטף אך דקים מסוגים שונים זקוקים לתחזוקה בהיקף שונה

חידוש דק יתבצע בשני שלבים - קודם כל נלטש את השכבה העליונה של הדק באמצעות מכשיר מתאים ולאחר-מכן נמרח לכה או צבע שמן

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד