35

ספקי שירות בתחום בניית דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

לא תמיד צריך חדש – כל מה שחשוב לדעת על חידוש דק

אם אתם מהאנשים ברי המזל שיש להם דק בגינה או במרפסת, אתם בוודאי מודעים לכך שיש לתחזק אותו באופן שוטף בהתאם לסוג העץ ממנו הוא בנוי. אבל אין ספק שאתם גם מכירים את השלב הזה שבו לא משנה עד כמה תקפידו על התחזוקה, העץ כבר מתבלה ובאופן כללי, מיצה את עצמו. הוא נסדק, יוצאים ממנו קוצים קטנים והוא כבר לא נראה כפי שהיה. אז מה, אתם חושבים לעצמכם, האם הוא הגיע לסוף חייו? צריך לבנות עכשיו דק חדש? להיכנס להרפתקה של השקעת זמן וכסף?
לא בהכרח.
הכירו את הפתרון האולטימטיבי לבעיה הזו בדיוק – חידוש דק.
מה זה אומר? כל כמה זמן רצוי לחדש את הדק? במה זה כרוך ומה המחיר לתהליך? אנחנו כאן עם התשובות לשאלות האלו ועוד.

מה זה חידוש דק ומתי מומלץ לבצע אותו

העץ ממנו בנוי הדק הוא חומר טבעי, אך לרוב הוא ממוקם מחוץ לבית, שם הוא חשוף לרוחות, לגשמים, לשמש קופחת ולכל יתר הפגעים שמזג האוויר מביא עימו. לכן, לאט אבל בטוח העץ יתחיל להיסדק ולהתבלות, ויגיע הרגע שבו גם אתם כבר תדעו שאין מנוס מלעשות מעשה – להחליף את הדק או לחדש אותו.
חידוש דק הוא תהליך שמשיב את החיות והחיים לעץ ותוך כדי כך גם לדק עצמו. מדובר בתהליך יסודי שמתבצע בנוסף לתחזוקה השוטפת של הדק ושכולל מספר שלבים – פינוי הדק מחפצים, ניקוי והכנה שלו ולבסוף שימון במספר שכבות.
איך תדעו שהגיע הרגע להחליף או לחדש את הדק? זה די קל. הדק ייראה לכם ישן, בעל צבע עמום, יהיו לו פיצולים וסדקים, לפעמים גם ריקבון בכל מיני מקומות, וחלק מהלוחות שלו יהיו רופפים, ברמה כזו שכבר לא יהיה נעים וכיף לשהות עליו. אבל אם אתם רוצים להיות ממש בטוחים שזה הזמן לשינוי, תוכלו לבצע בדיקה פשוטה – שפכו מספר טיפות מים על הדק, אם המים נספגים בעץ ולא נשארים עליו כטיפות, זה הסימן שלכם. אם הגעתם לדרגה כזו, אל תהססו. ככל שהזמן יעבור ולא תטפלו בדק, המצב שלו רק יחמיר ואז גם לא יהיה בטיחותי לעלות עליו.
רבים בוחרים באפשרות של החלפת הדק, גם מפני שחלק גדול לא מכיר את האופציה של חידוש דק, אבל גם מכיוון שלאחר שנים עם הדק הקיים יש כאלה שרוצים לרענן את המראה שלו, להחליף את סוג העץ, אולי גם את הצבע או המראה שלו, ובגדול לעשות שינוי כולל. אך אם בכל זאת אתם אוהבים את הדק שלכם ורוצים לשמר אותו, תעשו עימו חסד אם תבחרו באפשרות של חידוש. זה יהפוך אותו לרענן וצעיר יותר, ישדרג בבת אחת את המראה שלו וגם ישאיר את חלקת האלוהים הקטנה שלכם עומדת על תילה לכל אורך הדרך.

תהליך העבודה של חידוש דק

כפי שציינו, חידוש דק מורכב מ-3 עד 4 שלבים עיקריים. תוכלו כמובן לשכור את שירותיו של בעל מקצוע שיבצע עבורכם את העבודה, אבל אם הדק לא נמצא במצב קטסטרופלי, אין שום מניעה שתעשו את זה בעצמכם.
אז מה התהליך הזה כולל? הנה השלבים אחד אחרי השני:

01. פינוי הדק וסילוק של חפצים וריהוט ממנו בכדי שניתן יהיה להמשיך בתהליך החידוש. זהו השלב הראשון והבסיסי ביותר, שהכרחי להמשך. את השלב הזה תצטרכו לבצע בין אם אתם מחדשים את הדק בעצמכם ובין אם אתם לוקחים לשם כך בעל מקצוע.

02. הכנת הדק . שלב שכולל ניקוי של הדק משכבות שמן וצבע שיש עליו, בדרך כלל בעזרת חומרי ניקוי ייעודיים. לאחר מריחה של חומרים אלו, יש לשפשף את הדק עם מברשת או עם מטאטא ולאחר מכן לשטוף את הדק. שימו לב, לפעמים הדק כל כך מלוכלך, כך שרצוי לחזור על שלב זה כמה פעמים עד שהדק חלק ונקי. שלב זה הוא למעשה קילוף שכבה אחת או יותר של הדק, וזוהי מהות פעולת החידוש.

03. שימון הדק . השלב הבא בתהליך, מבוצע לאחר שהדק התייבש מהשטיפה שלו ולאחר בדיקה של מצבו – האם הוא חלק ואין סיבים או קוצים שיוצאים ממנו. אם תגלו שאכן יש סיבים, תצטרכו לבצע שלב נוסף שבו תעברו על הדק עם מלטשת ידנית אם עם נייר שיוף כדי להביא אותו למצב חלק שיאפשר למרוח עליו שמן.
יש לשמן את הדק עם כיוון הסיבים ולאחר שהשמן התייבש לחלוטין, למרוח שכבה נוספת אחת לפחות.


04. השלב האחרון שחותם את תהליך החידוש הוא חיזוק הברגים ולוחות העץ הרופפים על מנת שהוא יחזור להיות בטיחותי ולא רק יפה.

כמה זה עולה?

מחיר חידוש דקים משתנה כמובן בהתאם למורכבות העבודה והאם היא מבוצעת על ידי בעל מקצוע או באופן עצמי. אם החלטתם לעשות את העבודה בעצמכם, תצטרכו לשלם אך ורק על מחיר החומרים, כשהזמנה של בעל מקצוע תייקר מאוד את התהליך.
חידוש רגיל של דק יעלה בין 15-40 ₪ למ"ר לפי גודל הדק. ככל ששטח החידוש דק גדול יותר, כך המחיר יהיה נמוך יותר. חידוש דק מורכב יעלה בין 80-95 מ"ר כיוון שהוא כולל מעורבות של כלי עבודה.
מזמינים אתכם להיכנס לעמוד השוואת מחירי חידוש דקים של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

לסיכום - בחידוש דקים

אז אמנם דק הוא בהחלט פתרון עיצובי נפלא ואזור שכיף לבלות בו, אבל הוא גם מצריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. אם אתם ממש מוכנים להשקיע, בצעו חידוש דק אחת לשנה. הדק יודה לכם מאוד, זה בטוח, אבל זה ישפיע לטובה על מראה הבית כולו וזהו נטו רווח שלכם.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"חידוש דק הוא תהליך שמשיב את החיות והחיים לעץ"

"הכנת הדק . שלב שכולל ניקוי של הדק משכבות שמן וצבע שיש עליו"

"מחיר חידוש דקים משתנה כמובן בהתאם למורכבות העבודה"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד