35

ספקי שירות בתחום בניית דק

יתרונות דק סינטטי לגינה או למרפסת

ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על דק סינטטי, יתרונות וחסרונות למול דק עץ טבעי.

כל מה שצריך לדעת על דק סינטטי

עד תחילת שנות התשעים, כל הדקים בארץ ובעולם נבנו מסוגים שונים של עץ טבעי. בשנות התשעים החלו חברות אמריקניות לשווק לוחות המיועדים לריצוף דק, שעשויים חומר סינטטי. לוחות כאלה מיוצרים מתרכובת דחוסה של פלסטיק ואבקת עץ ביציקה פולימרית. בתחילת דרכם, דקים סינטטיים היו יקרים יחסית והגיעו במבחר דל של גוונים ודוגמאות - אבל למרות זאת, הם זכו לביקוש רב החל מן הרגע הראשון, בעיקר בזכות העובדה שדק סינטטי דורש תחזוקה מעטה בלבד.
עם חלוף השנים ההיצע גדל ללוחות דק סינטטי, החומרים השתכללו והמחיר ירד. כיום, מי שמתכנן להקים דק בגינה או במרפסת, נמליץ שיבחן את היתרונות והחסרונות של דק סינטטי, לעומת דק מעץ טבעי, לפני שיבחר בסוג הדק המתאים ביותר עבורו. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על דק סינטטי.

למה דק סינטטי הפך כה פופולארי

לפני כמעט 30 שנה, כשלוחות דק סינטטי למרפסת הופיעו לראשונה, נבנו דקים כאלה בארה"ב בלבד והיקף המכירות השנתי הסתכם במספרים בני שש ספרות. בשנת 2017 נמכרו בעולם לוחות דק סינטטי בסכום כולל של למעלה ממיליארד דולר – מה שבהחלט מצביע על ביקושים גבוהים לחומר הסינטטי שהחליף את ריצוף הדק הטבעי העשוי עץ, אולי בשל האפשרות לדק חזק, אסתטי, ונוח לתחזוקה – או אולי בשל המסרים של איכות הסביבה וההימנעות מכריתת עצים לטובת ריצוף הדק הפרטי.
לוחות דק סינטטי עשויים תערובת של פירורי עץ, פלסטיק, פיגמנטים, חומר המעניק עמידות בפני קרינה אולטרה סגולה של השמש ושרף פולימרי כזה או אחר אשר בתוכו התערובת כולה יצוקה. הלוחות מגיעים במגוון מידות כשעל צידם העליון עשויים להיות מוטבעים הדפסים למראה דמוי עץ.
חברות רבות המייצרות לוחות דק סינטטי עושות שימוש בחומר ממוחזר. העץ בלוחות נלקח מפסולת מנסרות ומפעלים, הפלסטיק עשוי להיות פוליטילן ממיכלים שנאספו למיחזור.
שילוב של עמידות גבוהה, צורך מועט בתחזוקה, היצע גדול של גוונים והדפסים ותדמית של חלופה ידידותית לסביבה אחראים לגידול המהיר בפופולאריות של דק סינטטי. לדקים סינטטיים יתרונות חשובים נוספים וגם חסרונות שיש לתת עליהם את הדעת, על כל אלה נרחיב בהמשך.

יתרונות וחסרונות של דק סינטטי

הבחירה בבניית דק סינטטי לגינה היא שונה מהותית, מהבחירה בריצוף דק עץ – הדק הסינטטי הוא בעל מאפיינים שונים ביחס ללוחות העץ לבניית דק. על אף שמרבית הלוחות לבניית דק סינטטי מעוטרים בגימור "דמוי עץ" – אין ספק, שדק סינטטי אינו משווה את אותה תחושה של הליכה ברגליים יחפות על דק מעץ אורן או דק עץ איפאה, אין לו את אותו הריח וגם לא את התחושה הטבעית של העץ – אולם, דק סינטטי הוא עמיד ונוח לתחזוקה, הוא קל להרכבה עצמית (למשל עבור ריצוף דק במרפסת) ונוח לתיקונים קלים.

היתרון העיקרי של דק סינטטי הוא שלוחות הדק הסינטטיים אינם דורשים כל תחזוקה למעט ניקיון שגרתי, טאטוא במטאטא חצר ושטיפה. זאת, בניגוד לדק עץ, הנדרש לתחזוקה, שימון, ולעיתים לחידוש דק – תהליך של שיוף השכבה העליונה של העץ וחשיפת השכבה ה"חדשה" שמתחתיה.

יתרונות חשובים נוספים של דק סינטטי לגינה או למרפסת, הם עמידות גבוהה יחסית בפני מזג אוויר ומזיקים והעובדה שלוחות דק סינטטי מגיעים במידות נוחות וגמישות, והרכבתם פשוטה (עד כדי הרכבת דק סינטטי במרפסת או באזור מרוצף בקלות ואף ללא עזרת איש מקצוע).
מכיוון שלוחות דק סינטטי מכילים חומרים ממומחזרים ובשל העובדה שלא נכרתים עצים כדי לייצר אותם, מי שחשוב להם לשמור על טביעת רגל אקולוגית קטנה נוטים להעדיף דק סינטטי.

לדק סינטטי גם תכונות העשויות לגרום לו להיות פחות אטרקטיבי עבורנו מדק עץ. החיסרון המרכזי של דק סינטטי הוא שגם האיכותיים ובעלי ההדפס הנאה ביותר אינם יכולים לדמות מגע, מראה וריח של עץ טבעי. חסרון חשוב נוסף הוא שבעוד דק עץ ניתן לחדש, ועל ידי כך לשוות לריצוף הדק שלנו מראה ממש מחודש - לא ניתן לחדש מראהו של דק סינטטי ויש להשלים עם שריטות, כתמים ופגמים אחרים שנוצרים עם הזמן. דק מעץ טבעי דורש יותר תחזוקה ביחס לדק סינטטי, אבל באמצעות ליטוש ויישום גימור מחדש (שימון בשמן דק או צביעה בלכה שקופה או מגוונת) ניתן לחדש את מראהו.

סוגים שונים ומחירים אופייניים של לוחות דק סינטטי

מי שמחליטים שדק סינטטי מתאים להם יותר מדק עץ טבעי, ומתחילים לתכנן בניית דק בבית, מגלים שיש מבחר גדול של לוחות דק סינטטי באיכות נמוכה, בינונית וגבוהה. טווח המחירים גם הוא בהתאם.
אורך תקופת האחריות שיצרן הלוחות מעניק היא אינדיקציה טובה לאיכות. ישנם לוחות דק סינטטי למרפסת או לגינה המגיעים עם אחריות ל - 25 שנים, חשוב לשים לב שהאחריות אינה כוללת דהייה מסויימת של הצבע אלא רק עיוותים, סדקים ושברים.
כמו בתחומים אחרים, גם בלוחות דק סינטטי - מי שמעוניין במוצר איכותי יותר יצטרך לשלם מחיר גבוה יותר. מחירו של דק סינטטי מאיכות טובה, כולל התקנה באמצעות מחברים נסתרים, עשוי לנוע בין 450 ל - 700 ש"ח למטר רבוע כתלות במאפיינים נוספים, התשתית שצריך להקים, גובה הדק, עיצוב מיוחד ותוספות שונות כגון מדרגות או מעקה.

לצד לוחות דק סינטטי המוכרים, אלה העשויים תרכובת דחוסה ויצוקה של עץ ופלסטיק, יש בנמצא כיום גם לוחות העשויים PVC . לוחות כאלה ניחנים בעמידות גבוהה אולם מגוון הדוגמאות והצבעים שלהם מוגבל. בנוסף, PVC נחשב חומר שאינו ידידותי לסביבה.

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

דק סינטטי הפך לפופולרי במיוחד בשנים האחרונות מאחר והוא דק חזק, אסתטי ונוח לתחזוקה

דק סינטטי אומנם אינו דורש תחזוקה כלל, אך יחד עם זאת גם הדק האיכותי ביותר אינו יכול להשוות מגע, מראה וריח של עץ טבעי

עלות הדק הסינטטי מושפעת ממשתנים רבים - ביניהם התשתית, גובה הדק, עיצוב מיוחד ותוספות שונות כגון מדרגות או מעקה

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד