35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

דק איפאה – למי שרוצה דק חזק לשנים רבות

אם יש משהו אחד ודאי ששנת הקורונה לימדה אותנו הוא – שאין כמו בבית. וכך, אולי בעל כורחנו, הבנו שהשקעה בבית היא כדאית גם לטווח המיידי וכמובן שגם לטווח הארוך. תוצאת הלוואי של התובנה הזו גרמה לישראלים רבים לטפח לא רק את פנים הבית שלהם, אלא להקדיש זמן, מחשבה וכסף גם בחלל החוץ, בין אם זוהי הגינה או המרפסת.
שני האלמנטים שבעינינו מסבים את ההנאה המרובה ביותר לכל מי שבא עימם במגע הם הפרגולה והדק, ואם הם באים ביחד זו בכלל חגיגה. גם הפרגולה וגם הדק יכולים להיות עשויים מחומרי גלם מגוונים, אך העץ היה ונשאר חומר הגלם האהוב והמרהיב ביותר.
דק עץ הוא מראה משובב עיניים, הוא משמח לב ויוצר תחושה נעימה של חום ושל בית. יש מגוון נרחב ביותר של עצים שמהם ניתן להתקין דק עץ, אך במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – בעץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים.
מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות שלו בשימוש שלו בדק.

קצת על עץ האיפאה

עץ האיפאה, או בשמו הנוסף אגוז ברזילאי, הוא עץ טרופי שמשתייך למשפחת הביגוניים ושגדל ביערות הגשם של אמריקה המרכזית והדרומית. הוא נחשב לעץ קשה, כלומר עץ נשיר שגדל לאט יחסית ולכן גם דחוס וצפוף יותר, זאת בניגוד לעץ רך שהוא עץ ירוק עד (לדוגמה, האורן).
האיפאה הוא עץ מאוד גבוה, שצורך כמויות גדולות של מים מתוקים ושיכול להגיע לעשרות מטרים, לעיתים גם ל-60 מטר גובה. הוא עמיד וחזק מאוד (נחשב בין 10 העצים החזקים ביותר בעולם), ובעל גוונים חומים כהים, תכונות שהופכות אותו לחומר גלם איכותי ומבוקש בתעשייה, כזה שיש לו שימושים רבים, ביניהם סיפונים ליאכטות, דלתות, שולחנות ואחד הנפוצים - דקים.
פרט מעניין נוסף שכדאי לדעת על עץ האיפאה, שהוא מקור לא אכזב לתרופות טבעיות. קליפת הגזע שלו משמשת להכנת תה בעל תכונות מרפאות, כמו הגנה טבעית מפני חיידקים ווירוסים והקלה על פציעות עוריות, בדומה לאלוורה.

יתרונות וחסרונות של דק איפאה

לדק איפאה יתרונות רבים, חלקם כבר צוינו כאן במאמר:

01. הוא עמיד, הן לפגעי מזג האוויר והן כלפי מזיקים. כמו כן אין גם צורך בחיטוי מיוחד של הקורות שלו. עמידות זו של עץ האיפאה נובעת ככל הנראה מהקושי והצפיפות הגבוהה שלו, שלא מאפשרים למזיקים לתקוף ולמזג האוויר לפגום בו.


02. הבלאי שלו מועט מאוד והוא כמעט ואינו נהרס, בעיקר מפני שהוא עשיר בשמן טבעי שמעניק לו מראה רענן ונקי לאורך שנים.


03. התחזוקה שלו אפסית. בדרך כלל כל מה שדק איפאה זקוק לו הוא משיחת שמן אחת לשנה, וגם זאת רק אם הוא נמצא בתנאי שמש ישירה. אם הדק ממוקם בצל או שהוא מקורה, אפשר גם למשוך את התחזוקה לשנתיים ולעיתים גם לשלוש שנים.


04. הוא נחשב לעץ מאוד בטיחותי, ואפילו קיבל דירוג אש (שמודד עמידות מפני שריפה) זהה לזה של בטון ופלדה.


אולם כשמדובר על דק איפאה ישנן גם חסרונות, כשהשניים המרכזיים שבהם הם המחיר הגבוה, בכל זאת מדובר באחד מסוגי העצים היקרים ביותר, והעובדה שמפני שהוא חזק וכבד מאוד, הוא אינו גמיש כלל וכלל ולכן לא נוח לעיבוד. כמו כן, העבודה איתו וגם ההתקנה עצמה, דורשים ציוד ייעודי ולעיתים גם קצת יותר זמן, כיוון שחלק מההרכבה והפרזול נעשים באופן ידני.
עוד חיסרון של עץ האיפאה, שמפריע לחלק מהאנשים מאוד, עד כדי כך שאינם מסכימים לעבוד עימו או לרכוש אותו, נובע מכך ששימוש בו, ובטח התקנת דק ממנו, אינה נחשבת לדבר סביבתי. מכיוון שזהו עץ שגדל ביערות הגשם, כריתה שלו מהווה למעשה פגיעה בסביבה, ובשילוב עם השינוע והעיבוד שדורשים אנרגיה, טביעת הרגל שלו גדלה עוד יותר. אם אתם בכל זאת מעוניינים להתקין דק מעץ איפאה ורוצים להימנע מפגיעה סביבתית חמורה, רצוי לרכוש אותו ממגדלים ומשווקים מורשים שיש להם אישורים מהמועצה לניהול יערות
(FSC – Forest Stewardship Council).

התקנת דק איפאה

החוזק והצפיפות של עץ האיפאה, מציבים גם אתגרים בפני בעלי המקצוע שאמורים להתקין את הדק שנדרשים לכלי עבודה ייעודיים. וודאו עם בעל המקצוע שהוא משתמש בחומרים איכותיים שיוכלו להחזיק את משקלו של העץ. בדקו איתו שהוא מתקין את הדק בשיטה של התקנה נסתרת שבה כל החיבורים בין לוחות העץ סמויים, וכל שנראה לעין הוא רק המשטח עצמו. בנוסף, כאשר אתם מתכננים את דק האיפאה שלכם, דאגו שיהיה לו מספיק אוורור, גם כדי להאריך את חייו וגם כדי לאפשר ללחות להתאדות.
התקנה נכונה של הדק רק תדגיש את המראה הייחודי והמרשים שלו, ותתן במה לעץ האיפאה, שאין ספק שהוא יכול לעמוד בפני עצמו.

דק איפאה - מחיר

אז כמה עולה להתקין דק איפאה?
עלות התקנת דק איפאה עומדת על 900-1,000 ₪ למ"ר, מחיר שהוא בהחלט יקר בהשוואה להתקנת דק סינתטי למשל או אפילו דק מעצים אחרים, כמו עץ אורן או במבוק. יחד עם זאת, כמובן שאם לוקחים בחשבון את כלל הפרמטרים, התקנה של דק איפאה משתלמת מאוד לטווח הארוך ומתקזזת עם אפס התחזוקה שלו ועם העמידות והחוזק.

היכנסו לעמוד של מתקיני דקים מומלצים - מאתר טוב תודה.

ולסיום, יש עוד פרט שחשוב מאוד לדעת - בארץ יש גם עץ שנקרא איפאה קומרו, שהוא למעשה חיקוי של עץ האיפאה ועל אף שהוא מאוד דומה לו, בעיקר בצבע החום-אדמדם שלו, זהו אינו אותו העץ. קשה מאוד להבדיל ביניהם, אפילו המומחים הגדולים ביותר יכולים להתבלבל ביניהם, אך הקומרו אינו חזק כמו האיפאה, ובוודאי שאינו עמיד כמוהו, ולמרות מחירו הנמוך בהרבה, אם אתם רוצים את עץ האיפאה המקורי, אל תתפתו לרכוש אותו.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"עץ האיפאה הוא עץ טרופי שמשתייך למשפחת הביגוניים"

"התקנה נכונה של הדק רק תדגיש את המראה הייחודי והמרשים שלו"

"עלות התקנת דק איפאה עומדת על 900-1,000 ₪ למ"ר"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד