35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

המדריך המלא לבחירת סוג העץ המתאים ביותר לדק לגינה

אחת השיטות המוצלחות והיפות ביותר להרחבת השטח הבנוי בבית שלכם היא הוספת דק לחצר או דק לגינה. מדובר בפתרון פונקציונלי שהופך מקובל ואהוד בקרב הקהל הישראלי, במיוחד במדינה כמו שלנו, שבה רוב השנה שורר מזג אוויר נעים שמזמין לבלות בחוץ עם משפחה, חברים או אפילו סתם לבד עם עצמכם ולהתענג על אוויר צח ועל ירוק בעיניים.
אולם, כאשר מתכננים לבנות דק לגינה או דק לחצר, ישנם גורמים רבים שיש להתייחס אליהם, החל מהקצאת תקציב וכלה בבחינת האקלים והשטח. ועדיין, יש גורם אחד שצריך להיות מרכזי בשיקולים של דק לחצר או דק לגינה, מפני שיש לו השפעה ארוכת טווח על אורך החיים והעמידות של הדק, וזהו כמובן סוג העץ ממנו הוא ייבנה.
ישנם כמובן סוגי עץ רבים, שלכל אחד מהם מראה אחר, רמת עמידות שונה ללחות, לפגעי מזג אוויר ולחרקים למיניהם וכמובן טווח מחירים שונה. סביר גם להניח שכל אחד מכם סוחב עימו את מערכת האיזונים והבלמים שלו, אולם אנו סבורים שאף אחד מכם אינו מעוניין להחליף את הדק לגינה שנבנה בחצר לעיתים תכופות, ולכן מומלץ מאוד להתמקד בסוג העץ העמיד ביותר שתוכלו להרשות לעצמם בתוך התקציב שהגדרתם לבנייץ דק לגינה.
מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.
מוזמנים לקרוא.

סוגי עץ מתאימים לדק לחצר או דק לגינה בישראל

ישנה חלוקה מוסכמת בתעשיית העץ בין עצים קשים, שרובם ככולם הם עצים נשירים, ביניהם ניתן למצוא את האלון, הבוק, המהגוני, האיפאה והטיק הבורמזי, לבין עצים רכים, שהם עצים מחטיים שאינם נשירים, כמו למשל עץ האורן והאשוח. באופן כללי ניתן לומר שהעצים הקשים עמידים יותר והתחזוקה שלהם קלה יותר, אבל לנוכח כך גם מחירם גבוה יותר. יחד עם זאת לעצים הרכים יש לא מעט יתרונות, כמו למשל נוחות העיבוד שלהם והמחיר הנוח, והם נהנים מפופולריות גדולה, לפחות בארץ, בעיקר מפני שישראל, על אף היותה מדינה קטנה, נחלקת למספר אזורי אקלים, כך שסוגים שונים של עץ, רכים וקשים כאחד, יכולים להתאים בה לבניית דק לחצר או דק לגינה.

להלן המרכזיים שבהם:

  • אורן – אמנם האורן נחשב עץ רך, אך זהו סוג העץ הפופולרי ביותר בארץ לבניית דקים, אולי מפני שכל כך טבעי לנו כישראלים לראות אותו מול העיניים. ברחבי הארץ גדלים עצי אורן רבים (יש גם יערות שלמים של עצי אורן), אך אסור בתכלית האיסור לכרות אותם לצרכים מסחריים או תעשייתיים, וזוהי הסיבה שצריך לייבא אותם מאירופה או מאמריקה אם רוצים לעשות בהם שימוש לבנייה של דק לחצר שלכם. לאורן מראה בהיר, בעל גוון צהבהב, והעיניים שיש בו לכל אורכו מקנות לו מראה טבעי. הוא נחשב לעץ קל לבנייה, בעל גמישות עיצובית, יש לו מגוון רב של צבעים לבחירה, והוא חזק ועמיד באופן יחסי. חיטוי נכון לפני ההרכבה והבנייה שלו וכן תחזוקה מסודרת בהתאם להנחיות, כלומר שימון וליטוש אחת לכמה חודשים, יעניקו לדק האורן הגנה מספקת מפני חרקים ומזיקים אחרים וכן עמידות לפגעי מזג האוויר ולחשיפה לשמש. מחירו של עץ האורן לבניית דק לגינה נע בין 300-400 ₪ למ"ר, תלוי בעלויות ההתקנה ובמורכבות שלה.


  • איפאה – עוד סוג עץ פופולרי מאוד בישראל לבנית דק לחצר או דק לגינה הוא דק איפאה. זהו עץ טרופי, שמקורו ביערות הגשם בברזיל ובמדינות אחרות בדרום אמריקה ובמרכזה שבהן עובר קו המשווה. הוא משתייך למשפחת העצים הקשים, יש לו מראה יוקרתי ומיוחד והוא מגיע בגוונים של חום בהיר עד כהה, במרקם חלק, כלומר ללא עיניים. האיפאה נחשב לסוג עץ עמיד במיוחד כנגד שחיקה, שריטות מכל סוג וכנגד נזקי מזג האוויר. אחת התכונות המובהקות שלו היא החוזק שלו, מדובר בדק עץ שמסוגל לשאת משקלים גבוהים מאוד. על מנת לשמור על המראה ועל הטקסטורה היחודיים שלו, יש לתחזק אותו פעם בשנה באמצעות טיפול קוסמטי ייעודי שמיועד לטפל בגוון האפור שהוא נוטה לקבל ושכולל שימון וניקוי. מחירו של עץ איפאה לבנית דק לחצר או דק לגינה שלכם נע בין 500-1,000 ₪ למ"ר בהתאם לאופי ההתקנה.



  • טיק בורמזי – הטיק הוא אחד העצים האיכותיים והיקרים ביותר לבניית דק לחצר או דק לגינה. יש מספר מקורות לעץ זה, כולל אפריקה ואזורים טרופיים אחרים, אך הטיק האיכותי ביותר מגיע מבורמה. למרות שהוא משתייך למשפחת העצים הקשים, הטיק הבורמזי נחשב לנוח מאוד לעבודה, וניתן להגיע איתו לרמות גימור גבוהות במיוחד. הטיק הבורמזי מגיע בגוונים של חום כהה עד חום שחור והוא בעל מראה שאינו אחיד מכיוון שהקליפה שלו משתנה לאורך הלוחות ויוצרת מראה שונה גם בין לוחות העץ עצמן וגם בין דק לדק. זהו עץ שומני, כלומר בעל תכולת שמן גבוהה, מה שהופך אותו לנעים מאוד למגע ומהווה את הסיבה לכך שהוא עמיד מאוד מפני פגעי מזג האוויר ועוד יותר מפני מזיקים וחרקים. תכונה זו גם משפיעה כמובן על התחזוקה שלו שהיא מינימלית וכוללת צביעה של הדק לגינה שלכם אחת לתקופה. כפי שציינו, מחירו של הטיק הבורמזי יקר יחסית לשאר העצים מהם תוכלו לבנות דק לגינה או דק לחצר, והוא עומד על מעל 1,000 ₪ למ"ר.



  • במבוק – הבמבוק הוא טרנד לוהט מהשנים האחרונות שמהווה תחליף ראוי לעץ האיפאה. האמת היא שבמבוק הוא שם כולל לקבוצת עצים ירוקים רב שנתיים שצומחים לגובה רב מאוד ושאין להם מקור יחיד. את עצי הבמבוק ניתן למצוא באסיה, באפריקה ואפילו באירופה ובאמריקה, באזורים טרופיים וקרירים כאחד. הבמבוק הוא עץ גמיש, קל, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה וחזק מאוד, בעל מראה ומרקם מרשימים, ויכול להגיע במגוון צבעים וגדלים. העץ עובר ייבוש בתנור, פעולה שמנטרלת פגיעה של חרקים ומזיקים אחרים. בנוסף הוא גם אינו מתעקם ומתנפח, אפילו בטמפרטורות קיצוניות, כך שניתן להתקין אותו בדקים בכל רחבי הארץ.התחזוקה של עץ הבמבוק צריכה להתבצע פעמיים בשנה בצבע ובשמן ייעודיים, זאת על מנת שהוא לא ידהה, ישנה את צבעו או יתבלה ויוציא סיבים שעלולים לפצוע את הרגליים בזמן הדריכה וההליכה על הדק. מחירו של דק במבוק לגינה או דק לחצר נע בין 550-650 ₪ למ"ר.


לסיכום

לאחר סקירה זו על סוגי העצים הנפוצים לבניית דק לחצר או דק לגינה, חשוב גם לציין שישנה אפשרות נוספת – בנייה של דק סינתטי, אבל על זה נרחיב במאמר אחר. מי שבכל זאת ירצה לבחור בדק לגינה מעץ טבעי, יוכל לבחון את העצים שצוינו כאן במאמר או לחפש מידע על מגוון עצים אחרים שמתאימים לבניית, הכל כמובן תלוי תקציב ואפשרויות אספקה.
ובכל מקרה, לא משנה איזה עץ תבחרו, מה שבטוח, שהתוצאה הסופית תעניק לכם חוויה מושלמת לרגליים ולעיניים כאחד.
ממליצים לכם להסתכל על השוואת מחירי בניית דק לגינה של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"הבמבוק הוא טרנד לוהט מהשנים האחרונות שמהווה תחליף ראוי לעץ האיפאה"

"מומלץ להתמקד בסוג העץ העמיד ביותר שתוכלו להרשות לעצמם"

"טיק הוא אחד העצים האיכותיים והיקרים ביותר לבניית דק לחצר או דק לגינה"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד