35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

המדריך השלם להתקנת דקים

דק עץ הוא אחד הדברים שלעולם לא נמאס להסתכל עליהם. נקודה. כל מי שיש לו בית עם גינה או חצר מתלבט בשאלה האם לבצע בה התקנת דק עץ. התשובה היא כמובן כן, ללא ספק. התקנת דק עץ מעניק לבית סטייל ושיק, גם כשהוא עומד בפני עצמו, וגם בהשוואה לחלופות האחרות כמו דשא סינטטי או שטח טבע פראי ולא מנוצל. התקנת דק עץ מהווה פתרון יפהפה ואסתטי, מבחינה פונקציונלית הוא מספק אזור פרקטי נוסף לשימושים שונים, ובסופו של דבר גם מעלה את ערך הבית.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שבהתקנת דק עץ, עליכם לתכנן זאת היטב מראש ולהתייחס למגוון נרחב של שיקולים, למשל - מה גודל הדק שתרצו להתקין? האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע לבצע את העבודה של התקנת דק? באיזה סוג עץ לבחור? האם לבחור עץ קשה או רך, טבעי או דק סינטטי? מהם תנאי מזג האוויר בהם יותקן הדק?
הישארו עימנו, אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם במאמר זה שלב אחר שלב.

התקנת דק? - הכל מתחיל בתקציב

תכנון התקנת דק בבית שלכם מתחיל בנקודה אחת – התקציב שתקצו לבניית הדק. גודל התקציב הוא זה שיקבע את שטח הדק, את העיצוב שלו ואת חומר הגלם ממנו הוא ייבנה. אם אתם מחליטים להעסיק איש מקצוע להתקנת דק, הכניסו את עלות העבודה לתקציב. אם אתם רוצים לשדרג את הדק שלכם, כמו למשל להוסיף לו מעקות, ריהוט עץ מובנה, תאורה או אדניות – קחו גם את העלות שלהם בחשבון. ואל תשכחו גם את התחזוקה, בין אם היא מבוצעת פעם בשנה או בתדירות גבוהה יותר.

מיקום ותנאי אקלים

מיקום הדק שלכם תלוי מאוד בגודל החצר או הגינה. לפעמים תנאי השטח הם שיכתיבו היכן ימוקם הדק ולא יאפשרו לכם בחירה, אך במקרים אחרים תוכלו להחליט בעצמכם על המיקום ולשם כך עליכם לבחון היטב את השטח ואת היתרונות והמגבלות שלו.
בדקו מה גודל השטח עליו ימוקם הדק עץ או דק סינטטי והחליטו כמה ממנו אתם מקדישים לבניית הדק, קחו בחשבון את אזור האקלים בו אתם מתגוררים, כמויות הגשם שיורדות במהלך השנה ומה משטר הרוחות בו (הבנה זו תוכל לעזור לכם בבחירת סוג העץ המתאים כחומר גלם לבניית הדק), שימו לב היכן ובאילו שעות הדק יספוג שמש ישירה ומתי הוא יהיה מוצל, ודאו שיש גישה ישירה ממנו אל פנים הבית, ולבסוף - נסו לנצל באופן מקסימלי את הנוף שישתקף מהדק, ובה במידה גם לשמור ככל האפשר על הפרטיות שלכם.

דק סינטטי או דק מעץ? בחירת העץ המתאים

בחירת העץ המתאים ביותר לדק שלכם היא למעשה איזון של התקציב שהקציתם, המראה של העץ והאיכות שלו. חשוב כמובן שתכירו את סוגי העצים המתאימים ביותר לאזור בו אתם מתגוררים ולתנאי מזג האוויר שבו, וכן שתדעו שקיימות אפשרויות נוספות להתקנת דק, כמו למשל דק סינטטי ודק מפלסטיק או מאלומיניום. בהתאם לכך תבחרו את סוג חומר הגלם הטוב ביותר שתוכלו להרשות לעצמכם במסגרת התקציב שהגדרתם.
אם נטיית הלב שלכם היא לבחור בעץ טבעי לבניית הדק, כדאי שתתוודעו לתעשייה הזו קצת יותר. הבחירה הראשונה שתעשו תהיה בין עץ קשה לעץ רך. בניגוד למה שאתם חושבים, ההבדל ביניהם אינו קשור לקשיות העץ, אלא דווקא לזרעים ממנו הוא צומח ולנשירות שלו. אם הזרעים מכוסים בשכבה נוספת, כמו למשל פרי או קליפה, ואם מדובר בעץ נשיר, שעומד בשלכת בסתיו, זהו עץ קשה. לעץ רך יש זרעים שאינם מתכסים בעוד שכבה ולרוב הוא גם אינו נשיר.
חשוב לדעת שעצים קשים הם בדרך כלל עמידים מאוד ובעלי תוחלת חיים גבוהה. הם חזקים ביותר, ולמרות שכמו כל סוג עץ אחר, גם הם זקוקים לתחזוקה מדי פעם, הם לא נסדקים או נשברים והמראה הטבעי והיפה שלהם אינו דוהה או מתבלה. יחד עם זאת, גם עצים רכים יכולים להתאים להתקנת דק, בתנאי שהם מטופלים ועוברים חיטוי לפני כן, באופן כזה שמאריך את חייהם ועוזר להם לעמוד מול פגעי מזג האוויר ומזיקים למיניהם.
סוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ הם אורן, איפאה וטיק. הראשון הוא עץ רך והשניים האחרונים עצים קשים. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. דק אורן למשל נוח מאוד לעבודה, יש לו מראה בהיר עם עיניים, הוא חזק מאוד וזקוק לתחזוקה תכופה יחסית. האיפאה לעומתו הוא בעל גוונים חומים ומרקם חלק, ללא עיניים, ואילו הטיק נחשב לעץ חזק במיוחד, שיכול לשאת משקלים גבוהים, שמגיע גם הוא בגוונים כהים שנעים בין חום לחום שחור. הטיק מתאים לכל סוגי האקלים בארץ בעיקר מפני שהוא עץ בעל תכולת שומן גבוהה, כך שבאופן טבעי הוא עמיד מאוד הן כלפי פגעי מזג האוויר והן כלפי מזיקים. עקב האכילס שלו הוא המחיר הגבוה גם ביחס לשאר סוגי העצים.
בניגוד לדק מעץ טבעי, המורכב מלוחות עץ מסותתים, דק סינטטי מורכב לוחות העשויים שבבי עץ מעורבבים בדבק. לוחות אלה אפשר לעצב באיזה סגנון שרוצים, אפילו בדוגמה של עץ טבעי קלאסי. הלוחות הסינטטיים של דק סינטטי ארוכים יותר מלוחות עץ ומפני שיש בהם אלמנט מלאכותי, הם גם אינם שבירים. ההבדל המשמעותי ביותר בין דק עץ לדק סינטטי הוא המגע. לא משנה עד כמה הדק הסינטטי נראה טבעי, הוא לעולם לא יוכל לחקות את תחושת המגע של דק מעץ. עוד הבדלים חשובים הם התחזוקה של הדק סינטטי שכמעט ואין בה צורך והמחיר הנוח שלו.

התקנת דק

אם יש לכם אפשרות מבחינת התקציב, בין אם בחרתם בדק מעץ או דק סינטטי - רצוי מאוד שתקחו בעל מקצוע מנוסה שיבצע התקנת דק על הצד המקצועי ביותר עבורכם. אבל אם התקציב שלכם מוגבל או אם יש לכם זיקה לעבודת כפיים, אין מניעה שתרכיבו ותבצעו התקנת דק בעצמכם עם קצת הכוונה וסיוע ממומחים וכמובן מסרטונים ביוטיוב.
אם הדק עץ או דק סינטטי שלכם אמור להיות מותקן ישירות על האדמה, עליכם ליצוק יסודות בטון לתמיכה. לאחר מכן, אם יש צורך, שטחו את האדמה ופרשו מעליה יריעות ייעודיות שיגנו עליה ולא יאפשרו צמיחה מתחת לדק. אם אתם מתכננים התקנת דק רצפה או על משטח בטון, וודאו שהשטח ישר וחלק.
הפעולה הבאה היא חשובה ביותר – הרכבת קורות התשתית במרחקים קבועים וקיבוע שלהן באמצעות ברגים מתאימים לרגליים וליסודות. לאחר שהתשתית מוכנה, התקינו את הלוחות העליונים של הדק, כשאתם מקפידים על קווים ישרים ומרווחים אחידים ביניהם. בסיום העבודה שמנו את משטח העץ בשמן המתאים לסוג העץ וכן צבעו אותו בצבע ייעודי.

תחזוקה

כפי שציינו, דק סינטטי אינו דורש כמעט תחזוקה ולכן משתלם מאוד כלכלית, אבל אם תבחרו בעץ להתקנת דק, לא משנה איזה סוג תבחרו, הוא יזדקק לתחזוקה ברמה כזו או אחרת. יש עצים שזקוקים לתחזוקה מספר פעמים בשנה ויש כאלה רק פעם בכמה שנים, זה תלוי באזור בו אתם מתגוררים, ברמת החשיפה לשמש ובסוג העץ. הכי טוב לברר עם איש מקצוע מהי התדירות המדויקת לבצע שימון, ניקוי וחיטוי עבור הדק הספציפי שלכם.

אז מה היה לנו?


לסיכום, בין אם זה דק מעץ או דק סינטטי, מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע להתקנת דק החלומות שלכם, אפילו עם תקציב מוגבל, כיוון שזה יכול להיות מה שיקבע את תוחלת חיי הדק. ובכל מקרה, זכרו שהתקנת דק דורשת עבודת הכנה קפדנית והמון דיוק וסבלנות.
ממליצים לכם להסתכל על המאמר דק לגינה - המדריך השלם לסוגי העץ עבור דק לחצר שלכם .

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"תכנון התקנת דק בבית שלכם מתחיל בנקודה אחת – התקציב"

"מיקום הדק שלכם תלוי מאוד בגודל החצר או הגינה"

" מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע להתקנת דק החלומות שלכם"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד