35

ספקי שירות בתחום בניית דק

כמה עולה דק ומה משפיע על מחיר דק למטר מסוגים שונים

כמה עולה דק, מה משפיע על מחירי הדקים, ומספר טיפים שיכולים לעזור לכם לצמצם עלויות בבניית דק.

כמה עולה דק ומה משפיע על מחירי דקים מסוגים שונים

בעשר השנים האחרונות, אנחנו רואים יותר ויותר בחירה בדק לפחות על חלק מהגינה (ולעיתים גם במרפסת) – ולא בכדי. לבחירה בבניית דק יש היגיון רב מאחוריה – ראשית, אזורים של דק בגינה מבטלים את הצורך בדשא או בצמחיה, שהפכה תובענית מאוד בארץ בה המים הם מועטים (ויקרים) – ובנוסף, בניית דק, בין אם מדובר בדקים מעץ או בין אם הבחירה היא דווקא בדק סינטטי – יש בה משהו רך, טבעי, ונעים – עבור אזור אירוח, לפינות משחק עבור הילדים, מסביב לבריכה, כדי להפוך את המרפסת שלכם לגינה פורחת – ועוד.
הפופולאריות של דקים עלתה בשנים האחרונות, גם בשל העובדה שמחירי הדקים ירדו. מבחר סוגי עץ המשמשים לבניית דקים בארץ, זמינות לוחות דק סינטטיים ותחרות בין חברות שצברו ידע וניסיון בתחום גרמו לכך שכיום – מחירי דקים מאפשרים בניית דק בחצר או במרפסת, בתקציבים הגיוניים שלא מחייבים כניסה לתהליך מימון מסובך.
בדקנו כמה עולה דק באמת, מה משפיע על מחירי הדקים, והבאנו גם טיפים שיכולים לעזור לכם לצמצם עלויות בבניית דק החלומות שלכם.

איך אפשר להעריך מחירי דקים?

באופן תיאורטי, אתם לא חייבים איש מקצועי על מנת להתקין דק בחצר או במרפסת. אם יש לכם ידיים טובות, כלי עבודה מתאימים וניסיון בעבודת כפיים – תוכלו להתקין דק לבד – אולם חשוב לדעת, כי איכות ההתקנה תשפיע על המראה והפונקציונאליות של הדק שלכם לאורך כל שנות החיים שלו, ויש התקנות דקים מורכבות, למשל כאלה הדורשות קונסטרוקציה לדקים בשל תוואי שטח מאתגר. על כן, מחיר דק למטר, בדרך כלל מובא על פי החומר שבחרתם (דק עץ איפאה, דק עץ אלון, או בכלל דק סינטטי, וכדומה) – אולם המחיר הסופי של התקנת דק תיקח בחשבון גם את העבודה, אם אתם בוחרים בהתקנה מקצועית של הדק שבחרתם.
ישנן חברות העוסקות בבניית דקים, כמו גם מחסני עצים בהם מוכרים לוחות עץ טבעי ולוחות עץ סינטטי לדק, המפרסמות טבלאות בהן מפורטים מחירים של סוגים שונים של דק. בדרך כלל העלות במחירונים כאלה מצוינת במחיר למטר מרובע.
אפשר ומומלץ להיעזר במחירונים כדי להעריך כמה עשוי לעלות הדק שאנחנו רוצים אבל חשוב להבין שאין ודאות שהמחיר כפי שהוא נגזר מן המחירון אכן יהיה זה שנקבל בהצעת המחיר המפורטת.

לאחר שהבנו שעלות אופיינית המפורטת במחירוני דקים יכולה לשמש אומדן בלבד נציין בכל זאת כמה מספרים כדי שתוכלו לקבל סדר גודל כללי בנוגע להיקף ההוצאה הכרוכה בהקמת דק.
סוג העץ הפופולארי ביותר לבניית דק הוא עץ אורן, מחירו של דק מעץ כזה הנבנה על משטח מרוצף או על פני יציקת בטון נע בין 300 ל-400 ש"ח למטר רבוע. דק מעץ אורן המוקם על קרקע חשופה יעלה כ-450 ש"ח למטר רבוע.
מי שמעוניינים בדק מעץ עמיד יותר, איפאה למשל, ישלמו בין 550 ל-700 ₪ למ"ר, כתלות במאפייני המקום בו יוקם הדק. מחירו של דק יוקרתי במיוחד, מעץ טיק למשל, עשוי להיות מעל אלף שקלים למטר רבוע.
ככל שהדבר נוגע לדק סינטטי יש טווח רחב של מחירים. ככל שהלוחות איכותיים ויקרים יותר עלות הקמת הדק תעלה, מחיר אופייני לדק סינטטי מאיכות טובה הוא 600 ש"ח למטר רבוע.

מה צריך לדעת לפני שאפשר להתחיל לאסוף הצעות מחיר

בגלל שמחיר הדק עשוי להיות שונה מאוד כתלות בבחירות שאנו צריכים לקבל חשוב לדעת אלו תכונות חשוב לנו שיהיו לדק שלנו לפני שפונים לקבל הצעות מחיר מפורטות. אין לנו שליטה על פני השטח באזור בו אנו רוצים להקים דק אבל לפעמים יש אפשרות לבחור גודל כזה או אחר לדק. חשוב להבין שגודל הדק ישפיע מאוד על המחיר. אם התקציב שלכם מוגבל נסו לעצב את האזור כך שגם דק קטן יחסית ישתלב בו יפה.
סוג חומר הגלם בו נבחר ישפיע מאוד על מחיר הדק, חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של סוגי העץ השונים כמו גם להכיר תכונותיהם של לוחות דק סינטטיים.
החלטה נוספת שתשפיע על המחיר נוגעת לשיטת החיבור בה אנו מעוניינים. השיטה הפשוטה והזולה ביותר היא באמצעות ברגים, חשוב לוודא שמתקיני הדק ישתמשו בברגים המיועדים במיוחד לבניית דק ולא בברגי עץ רגילים. אם נעדיף שיטת חיבור סמויה, בה נעשה שימוש במחברים שאינם גלויים לעין, נצטרך לשלם מחיר העשוי להיות גבוה בכ - 10% עד 15%.
עיצוב הדק ותוספות שנרצה להוסיף לו גם הם ישפיעו על מחיר הדק. כך למשל דק בעל קימורים יהיה יקר מדק מרובע בעל שטח דומה, דק גבוה יעלה יותר מדק נמוך, תוספת של מדרגות תתומחר בהתאם לשטח המדרגות הנדרש, מעקה הוא תוספת העשויה להיות נחוצה במקרים מסויימים.

איספו כמה הצעות מחיר, שיקלו לבנות את הדק בעצמכם

את העלות הכוללת הסופית תדעו רק לאחר שקיבלתם את כל הבחירות המשפיעות על המחיר ואספתם הצעות מחיר מכמה חברות. אפשר כמובן לבקש תמחור לכמה אפשרויות (כמה סוגי עץ הבאים בחשבון למשל). דרך שאולי תוכלו לבחור בה ובכוחה להוזיל מאוד את עלות הקמת הדק היא לבנות את הדק בעצמכם. חשוב מאוד להבין לאיזה פרוייקט אתם מכניסים את עצמכם, להעריך כמה זמן תצטרכו להשקיע ולהחליט אם המאמץ שווה. מכיוון שעלות חומרי הגלם מהווה כ-70% מן המחיר ניתן לצמצם באופן ניכר את מחיר הדק באמצעות התקנה עצמית אבל צריך להיות מסוגלים לבצע את המלאכה היטב ומהר מספיק.

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

אם אתם בעלי ידיים טכניות טובות וכלי עבודה מתאימים תוכלו להתקין דק לבד אך עם זאת כדאי לזכור שאיכות ההתקנה תשפיע על המראה של הדק

עלות הדק מושפעת מפרמטרים שונים כמו - גודל השטח, סוג העץ, שיטת החיבור, העיצוב ועוד..

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד