35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

המדריך השלם לבחירת דק לבריכה

מי שיש לו בריכה בבית יודע עד כמה זה חשוב שמסביב לה יהיה משטח איתן ורצוי שיהיה חלק, נקי מאדמה, עפר ועלים למיניהם, כדי שהכניסה והיציאה אליה וממנה לא תהיינה כרוכות בלכלוך, גם של הבריכה וגם של הרגליים. אחת האפשרויות למשטח שכזה היא התקנה של דק מסביב לבריכה, אך קיימות גם אפשרויות אחרות כמו יציקת בטון או הנחת קרמיקה.
לא בכדי הרוב המוחלט של האנשים מעדיף שמסביב לבריכה יותקן דק. לדק כזה ישנם יתרונות רבים. בין השאר הוא מספק מקום לישיבה ולהתרגעות סביב המים, וכן משמש כאזור מעבר מהחצר או הגינה. אך דק לבריכה יוצר גם אתגרים שדורשים פתרונות יצירתיים, כיוון שהוא חשוף לאורך זמן הן לרטיבות ולחות והן לשמש ישירה. בנוסף, לדק סביב הבריכה יש גם מגבלות של גודל השטח שעליו הוא יותקן והתקציב שיוקצה לפרויקט.
מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם. בשורה התחתונה חשוב להבין שלא משנה באיזה מהם תבחרו כדק לבריכה שלכם, מדובר לגמרי באלמנט חיוני שכל בריכה אינה שלמה בלעדיו.

אילו סוגי דק לבריכה קיימים

בריכה עם דק מסביב היא קודם כל מחזה מקסים לעין וכיף גדול לרגליים. דק עץ משווה לחצר או לגינה מראה קלאסי ורגוע ונעים מאוד לשהות עליו. אך מעבר לכך, לדק שמותקן מסביב לבריכה יש חשיבות מכרעת בכל הקשור לבטיחות – הוא נועד בראש ובראשונה למנוע החלקה. ורק זו כבר סיבה מספקת להתקין אותו.

בישראל קיימים שני סוגי חומרי גלם עיקריים שכיחים להתקנת דק סביב הבריכה:

דק מעץ – הבחירה הפופולרית והנפוצה ביותר. דק עץ מסביב לבריכה מושך מאוד ונעים לעין והוא מעניק לכל האזור בו ממוקמת הבריכה מראה של ספא.
היתרונות המובהקים של דק עץ הם שניים - ניתן להתאים אותו לתקציב שלכם והעובדה שהוא מגיע בשלל דוגמאות וגוונים, כך שתוכלו גם ליצור הרמוניה עיצובית בינו לבין סגנון הבית וגם לבחור את הסוג המתאים ביותר לסכום שהקציתם לפרויקט. סוגי העצים המומלצים עבור דק לבריכה הם איפאה וטיק בורמזי, שניהם עצים איכותיים ויחסית יקרים, אך כאלה שהתחזוקה שלהם פחותה יותר ושמצליחים לשמור על המראה שלהם לאורך זמן.
אולם לדק מעץ יש גם חסרונות. אחד מהם הוא הקירבה של העץ למים, דבר שעלול להגדיל את הצורך בתחזוקה, שגם כך נדרשת עבור דק כזה גם במקומות שאינם סמוכים למים.

דק סינתטי – היתרונות של דק כזה מובהקים. הוא נראה כדק עץ לכל דבר ועניין, אך ניתן גם למצוא אותו במגוון דוגמאות וגוונים אחרים שיתאימו לסגנון החצר או הבית שלכם. הוא כמעט ואינו דורש תחזוקה למעט ניקיון שלו מאבק ולכלוך והוא עמיד למים כך שאינו סופח כתמים ואינו סופג מים. יחד עם זאת, מכיוון שדק סינתטי עשוי שבבי עץ מעורבים עם דבקים, שיוצרים משטח דמוי פלסטיק בחוזק שלו, הוא גם מתחמם מאוד מהר, ואם אין לכם צל מעליו, הדריכה עליו, במיוחד בשעות הצהריים, הופכת לסיוט.

התקנת דק לבריכה

לאחר שהחלטתם איזה סוג דק אתם מעוניינים להתקין, נשאר רק לבצע את ההתקנה. וכאן, כמו בכמעט כל פרויקט, הכל מתחיל בתכנון נכון.
איש המקצוע שתזמינו יגיע אליכם וימדוד את גודל הבריכה ואת האזור שמסביבה. הוא יתכנן דק עם ניקוז מיטבי, כולל שיפועים שממוקמים נכון, ובנוסף גם יבדוק היכן ממוקמות התשתיות, כגון החשמל ומשאבות המים, ויברר איתכם איזה אלמנטים נוספים תרצו להוסיף, למשל קירוי לדק, מעקות, עמודי תאורה ועוד, והיכן תרצו למקם אותם.

לאחר התכנון מגיע שלב ההתקנה עצמו, וכאן המקום לספר שבאופן כללי יש שתי דרכים להתקנת דק עץ לבריכה – דק מוגבה ודק בגובה הקרקע, ולרוב הם נחלקים לפי סוג הבריכה הקיימת. דקים מוגבהים נבנים לרוב בהתאמה לבריכה. אם הבריכה שלכם אינה מובנית בקרקע, אלא היא בריכה קנויה שעומדת על האדמה, הדק שיותקן עבורה יצטרך להיות מוגבה ומדורג על מנת שתוכלו להגיע אליה. דק מוגבה שכזה דורש התקנת קונסטרוקציה, דבר שלוקח כמובן יותר זמן ומגדיל את העלויות. לעומת זאת, אם הבריכה מובנית בקרקע, גם הדק יהיה בגובה הקרקע ויותקן בצורה מהירה ונוחה וככל הנראה גם בעלות נמוכה יותר.

דק לבריכה - מחיר

מחירו של דק מסביב לבריכה תלוי בשטח הדק שתרצו להתקין ובסוג הדק שתבחרו. אם הבחירה היא בדק עץ, לסוג העץ יש השפעה עצומה על העלות שלו וכמובן שגם על התחזוקה השוטפת שיזדקק לה. מחיר דק עץ עומד על 650-1,500 ₪ למ"ר, שוב, תלוי בסוג העץ. דק סינתטי הוא בדרך כלל זול יותר ומחירו נע בין 700-800 ₪ למ"ר, ומפני שגם אין לו תחזוקה כלל הוא משתלם מאוד לאורך זמן.
עוד מרכיב שיש לקחת בחשבון הוא ההתקנה עצמה שככל שהיא מורכבת יותר, מחירה עולה, ובנוסף לכך, אם תבחרו להתקין גם קירוי לדק וכיסוי של הבריכה, אפשרות שרבים נוטים להוסיף כיוון שהיא שומרת על הבריכה בחורף, בזמן שאינה בשימוש, המחיר יטפס עוד.

ממליצים לכם להיכנס אל רשימת מתקיני דקים מומלצים של אתר טוב תודה.

לסיכום

לסיכום, דק עץ לבריכה הוא תוספת נפלאה לחצר או לגינה שלכם. הוא יכול להיות זמין עבורכם בכל ימות השנה, גם בחורף וגם סתם בערב אם בא לכם לנוח ולהתרווח באוויר הצח. חשוב מאוד שהדק יותקן באופן מקצועי ושהניקוז שלו יעבוד כשורה, ובצירוף תחזוקה שוטפת ונכונה, יש לכם משטח מנצח לשנים רבות קדימה.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"בריכה עם דק מסביב היא קודם כל מחזה מקסים לעין וכיף גדול לרגליים"

"מחירו של דק מסביב לבריכה תלוי בשטח הדק שתרצו להתקין ובסוג הדק שתבחרו"

"דקים מוגבהים נבנים לרוב בהתאמה לבריכה"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד