35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

דק במבוק – הסופרסטאר החדש של עולם הדקים

אם אתם שוקלים לחדש את הדק או להתקין אחד חדש בחצר או במרפסת שלכם, כדאי שתכירו את הכוכב העולה החדש בשמי עולם הדקים – הבמבוק. הוא אמנם קיים בשוק כדק רק משנת 2009, אך עץ הבמבוק הוא עתיק יומין. מיוחסות לו אינספור תכונות, כמו למשל של ריפוי ופוריות, ויש לו שימושים רבים, ביניהם בניית גשרים, בניינים, רהיטים וכלי אוכל.

למרות היותו של הבמבוק חומר גלם "צעיר", שמו ויתרונותיו הולכים לפניו. הבמבוק הוא עץ מתחדש, כזה שגם יכול לגדל את עצמו לאחר כריתה של הקנים שלו, והוא גם צומח מאוד מהר, שני מאפיינים שהופכים אותו מבוקש מאוד, במיוחד בעולם שבו העץ הטבעי נחשב למוצר יקר ומחירו רק צפוי להאמיר.

הבמבוק משמש כדק איכותי והוא מהווה תחליף הולם לדקים אחרים מעץ, במיוחד לעץ האיפאה איתו הוא חולק מראה דומה. מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

מה זה בכלל דק במבוק?

את הבמבוק אנחנו מכירים בעיקר ככלי אוכל אקולוגיים חד פעמיים או כמחצלות שמשמשות אותנו בתור גדר מקיפה לחצר שלנו או ככיסוי לפרגולה, והאמת היא ששניהם, גם כלי האוכל וגם המחצלות, לא נראים עמידים במיוחד, והם גם מאבדים את הברק שלהם ומתבלים מהר יחסית.

אבל אל תתבלבלו. דק העשוי עץ במבוק בהחלט לא נראה או מרגיש כמו צלחת או מחצלת במבוק. למעשה מדובר בעץ (ליתר דיוק בסוג של עשב), שהוא עמיד וחזק ביותר. הבמבוק צומח בעיקר באזורים בעלי אקלים טרופי או סובטרופי והוא משתייך למשפחה שמונה מעל 1,400 סוגים, שהם שונים זה מזה בצורת הקנה ובעלים.

כדי להפוך את הבמבוק למשטח שיכול לשמש כדק, הוא מנוסר לשבבים ולסיבים בצפיפות גבוהה, שמודבקים יחד בדבק ייעודי וחזק ביותר, כמו למשל שרף עצים. לאחר מכן הבמבוק עובר עיבוד שכולל טיפול כפול בחום, שמטרתו להגן עליו מפני מחלות, מזיקים ופגעי מזג האוויר, וכן איטום בחומר דוחה מים שמייצר עבורו שכבת הגנה נוספת לצורך גימור ומראה אחיד. חשוב לציין שאף אחד מהשלבים בתהליך העיבוד אינו עושה שימוש בכימיקלים.

מהם היתרונות של דק במבוק?

כפי שציינו לעץ הבמבוק יתרונות רבים, שמתחילים כבר בעצם הגידול שלו. אחד המאפיינים הבולטים של הבמבוק, שהוא קל מאוד לגידול ושהוא שורד כמעט בכל מקום ובכל סוג אקלים. הבמבוק נחשב לעץ נצחי, כלומר גם אם כורתים אותו הוא אינו נכחד, אלא ממשיך להצמיח קנים חדשים. שתי סיבות אלו הופכות אותו לידידותי מאוד לסביבה, תכונה שמתעצמת לנוכח העובדה שעל אף שהגידול שלו כמעט ואינו מצריך משאבים כמו שטח או מים, הוא משחרר הרבה יותר חמצן מעצים אחרים (עד לשיעור של 35%) וסופח עד פי 4 פחמן דו חמצני מהם.

אבל היתרון הגדול ביותר של הבמבוק כחומר גלם לדק שהוא חזק ועמיד מאוד, כך שאפשר להתקין אותו גם במקום ציבורי בעל תחלופה רבה של אנשים ותחת משקל כבד, ללא כל חשש שהוא יתעקם, יתעוות, ייסדק או יישחק. כמו כן, תהליך העיבוד של הדק, שהוא נקי מחומרים כימיים הופך אותו לידידותי לכל מי שבא איתו במגע ולא רק לסביבה.

בנוסף לכך, למרות חוזקו של דק הבמבוק, הוא נחשב לעץ קל, גמיש, נוח מאוד לעבודה ולעיבוד, ולכן ניתן להתקין אותו בכל מקום שתעלו על דעתכם, גם במרפסת בקומה גבוהה שיש לה מגבלת עומס, וגם במקומות אחרים ומאתגרים להגעה, למשל כמשטח לחופה בגני אירועים בטבע.

עוד יתרון של דק במבוק הוא המראה המיוחד שלו, שיש לו גוון אחיד, כהה ועמוק, ושהוא בעל רמת גימור גבוהה מאוד. תהיו בטוחים שאם יש לכם דק במבוק, הוא תמיד ירשים ויעורר התפעלות בקרב כל רואיו.
והיתרון האחרון שנמנה כאן מתייחס למרקם הדק, שהוא מחוספס ולכן גם אינו נוטה להתחמם בימי הקיץ הלוהטים וגם יכול לשמש כמשטח מושלם נגד החלקה, בין אם תחליטו להתקין אותו מסביב לבריכה או בכל מקום שחשוף לגשמים ולרטיבות. כלומר, מדובר בדק אופטימלי למזג האוויר הישראלי וששמש חזקה או לחות לא פוגעים בעמידות ובמראה שלו.

מהי התחזוקה הנדרשת לדק במבוק?

למרות שלדק במבוק יש מראה עכשווי ומודרני, גם הוא ידהה (ובמקרה שלו יאפיר) עם הזמן, בדיוק כמו כל דק עץ אחר. כדי להחיות את המראה שלו ולשמר את עמידותו, יש להקפיד ולתחזק אותו אחת לתקופה. יחד עם זאת, התחזוקה של דק במבוק אינה מעיקה או מסובכת והיא כוללת בסך הכל שימון שלו בשמן ייעודי, ללא צבע, ורצוי פעמיים בשנה.

בנוסף, אבל זו ממש לא חובה, תוכלו גם לדאוג לניקיון הדק שבשל היותו מחוספס מוציא מדי פעם שבבים שיכולים להיות לא נעימים לדריכה. לשם כך אפשר לטאטא את המשטח במטאטא קשיח ולשטוף אותו במים חמימים.

ממליצים לכם להיכנס אל מתקיני דק מומלצים של אתר טוב תודה.

כמה עולה דק במבוק?

העלות של דק במבוק נחלקת ל-3 מרכיבים: חומר הגלם, קרי העץ עצמו, שמחירו הממוצע עומד על כ-250 ₪ למ"ר; המרכיב השני הוא העבודה עצמה, ההתקנה, שעומדת על 200-350 ₪ למ"ר; והמרכיב השלישי הוא הכנת התשתית להתקנה, מחיר שעומד על כמה עשרות שקלים, תלוי בכלים ובאביזרים הנדרשים וכן בבחירה שלכם בין התקנה רגילה לבין התקנה נסתרת, שבה לא רואים את הברגים.

ממליצים לכם להיכנס אל המדריך המלא לבחירת סוג דק לחצר שלכם - של אתר טוב תודה.

לסיכום, אל תתלבטו. דק במבוק הוא דק העתיד. בעולם שגם ככה מתקשה מאוד להגן ולשמור על עצמו מבחינה סביבתית, ושמנהיגיו התחייבו להפסיק לכרות עצים, הבמבוק, בהיותו משאב מתחדש, ימשיך לשמש אותנו שנים רבות קדימה. וכשמשקללים את היתרונות של דק במבוק אל מול שאר הדקים העשויים עץ, אין ספק שהוא וגם אתם זוכים בגדול.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"אחד המאפיינים הבולטים של הבמבוק - הוא קל מאוד לגידול"

"למרות חוזקו של דק הבמבוק, הוא נחשב לעץ קל וגמיש"

"אל תתלבטו. דק במבוק הוא דק העתיד"

כתבות ומאמרים

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד