35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

דק אורן - המומלץ והאהוב בישראל

דק בגינה או במרפסת מהווה שדרוג אמיתי לבית. מעבר לזה שהוא כיפי ומזמין ושאפשר לארח עליו ולבלות בו עם משפחה וחברים, הוא גם מגדיל את השטח הבנוי של הבית ובכך מעלה משמעותית את ערך הנכס.
דקים עשויים משלל חומרים, הבולטים שבהם הם אלומיניום, עץ סינתטי ועץ טבעי. התגובות כלפי כלל הדקים הן לרוב כאלה של התפעלות והתלהבות, אך כלפי דק העשוי עץ טבעי הן תמיד הנרגשות ביותר, והאמת היא שיש על מה. דק שעשוי עץ טבעי נותן תחושה של בית, של חמימות, של רצון להדליק אש ולהתכרבל מול האח בליל חורף סוער.
אבל כשאומרים דק עץ אין הכוונה רק לסוג אחד. בשוק קיים מגוון גדול של סוגי עצים, שנבדלים אחד מהשני בתכונות הייחודיות של כל עץ ועץ. יש דקים מעצים חזקים יותר, כמו למשל האיפאה או הטיק הבורמזי, שנחשבים למעין "עצי על", גם כי הם מספקים את הסחורה מבחינת המראה והעמידות מול פגעי מזג האוויר וגם מפני שהם דורשים תחזוקה יחסית מועטה.
לעומתם יש עצים שלמרות שהם מוגדרים כפחות איתנים, דווקא מתאימים יותר לאקלים הישראלי. אחד מעצים אלו הוא האורן, שנחשב למלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל. זהו עץ שמצוי בשפע, בעל מראה עדין ונעים לעין, נוח מאוד לעיבוד, ושגולת הכותרת שלו היא מחירו הנוח.
במאמר זה נתמקד בדק העשוי עץ אורן, נבין מהיכן המקור שלו, מהם היתרונות והחסרונות שלו, מהי התחזוקה הנדרשת עבורו, מה מחירו ובכלל – האם הוא מומלץ (רמז: כן!).

היכרות קצרה עם עץ האורן ומהיכן הוא מגיע

כשאנחנו אומרים דק אורן, הכוונה אינה לעץ אורן מסוג מסוים. נכון שמדובר בעץ שיש לו מאפיינים ייעודיים שקל לזהות אותם: כל עצי האורן הם עצים מחטניים (בעלי עלים שנראים כמו מחטים ופרי איצטרובלי), אך למעשה האורן נפוץ מאוד בכל העולם וכיאה לעץ בעל ביזור כה רחב, הוא כולל כמה עשרות זנים שנחלקים לאזורים, כשבכל אזור כזה יש לו תכונות ייחודיות שהתפתחו עם השנים ושמשוות לו מראה ואופי ספציפיים.
גם בארץ עץ האורן הוא אחד העצים המוכרים והנפוצים ביותר. הוא חולש על הנוף הישראלי ומצוי בהמוניו כמעט בכל יער או חורשה שתגיעו אליהם. אך למרבה ההפתעה עץ האורן הישראלי אינו משמש לבניית דקים או לכל שימוש תעשייתי אחר. למעשה האורן נחשב בארץ כעץ מוגן וחל איסור מוחלט לכרות אותו. לכן, אם ברצונכם לבנות דק מעץ אורן, דעו שזהו עץ מיובא, בדרך כלל מארה"ב או מצפון אירופה (בעיקר מרוסיה ומדינות סקנדינביה), שם מגדלים אותו ביערות ייעודיים.

היתרונות והחסרונות של דק אורן

מחיר אטרקטיבי – זהו למעשה היתרון המרכזי של דק אורן. הוא לא נחשב לעץ יקר במיוחד ואפשר למצוא אותו במחיר נוח לכל כיס שתלוי בעיקר ברמת העיבוד שלו.

עמידות – נכון שאם תשאלו מומחים מדופלמים לגבי דק אורן, הם יעקמו פרצוף, אך למעשה, על אף המוניטין שיצא לו, עץ האורן עמיד מאוד, זאת הודות לסיבים הצפופים שיש לקורות העץ מהן מורכב הדק, ולטיפול המקדים שהוא מקבל טרם ההתקנה. אם תמשיכו לתחזק את הדק באופן ראוי, עמידות זו תישמר ותוכלו ליהנות מדק איכותי לאורך זמן.

נוחות עבודה – עוד יתרון בולט של דק אורן מתבטא בזה שהוא עץ רך ולכן נוח מאוד לעיבוד. בנוסף, העבודה איתו לא מצריכה שימוש בכלים מיוחדים או כבדים, כך שמי שיש לו ידיים טובות וזיקה לעבודת כפיים יוכל להתקין אותו עצמאית.

מראה מגוון – כפי שציינו קודם, לעץ האורן יש מספר זנים, שלכל אחד יש את המראה הייחודי שלו, עם יותר או פחות עיניים וגזעים בגוונים שונים. יחד עם זאת, הצבע הטבעי של קורות העץ הוא בהיר, דבר שמאפשר להשאיר אותן כפי שהן ובכך לשוות לדק מראה כפרי, או לצבוע אותן במגוון צבעים לפי סגנון הבית והחזון שלכם, באופן כזה שהוא יכול גם להיראות מודרני יותר.

התאמה לאקלים הישראלי – אנחנו חיים במדינה חמה, שבה השמש קופחת מרבית שעות היום במרבית ימות השנה ומחממת כל משטח שבו היא נוגעת. אבל המשטח של דק האורן דווקא אינו מתחמם במהירות, אפילו בשמש הלוהטת, ולכן אפשר להלך עליו יחפים גם בשעות הצהריים באמצע הקיץ.

ידידותי לסביבה – על אף שמדובר בעץ מיובא שלשינוע שלו יש השלכות סביבתיות, חשוב לדעת שעצי האורן שמיועדים לבנייה מגודלים ביערות ייעודיים במיוחד למטרה זו, כך שאין פגיעה נופית או פגיעה כלשהי בבתי גידול טבעיים.

לדק אורן יש גם שני חסרונות עיקריים – האחד, העובדה שיש כאלה שחושבים שהוא אינו נראה מרשים כמו דק איפאה או קומרו, אך זהו כמובן עניין של טעם. החיסרון השני הוא התחזוקה הנדרשת עבורו. על מנת שדק אורן ישמור על מראהו, יש לשייף, ללטש, לצבוע ולשמן אותו לפחות פעם בשנה ורצוי גם פעמיים בשנה, פעולה שיש לה עלויות שיש לקחת בחשבון.

כמה עולה להתקין דק אורן?

מחיר ממוצע להתקנת עץ אורן הוא בסביבות 350 ₪ למ"ר (בהשוואה, מחיר של התקנת דק איפאה עומד על כ-650 ₪ למ"ר, והתקנת דק טיק בורמזי כבר מטפסת מעלה ל-1,000 ₪ למ"ר). אם אתם רוצים לצמצם עלויות ויש לכם את הרצון והיכולת, תוכלו לבנות את הדק בעצמכם. במקרה כזה מחיר העץ יעלה לכם כ-25-50 ₪ למ"ר, וכדי להקל עוד יותר, אפשר היום גם למצוא קיטים ייעודיים שמכילים את כל הדרוש כדי להקים את הדק לבד.
ממליצים לכם לעבור אל מחירון השוואת מחירי דק העשוי עץ אורן של מתקיני הדק המומלצים שלנו.
אז השאלה המתבקשת היא האם דק אורן מומלץ בכלל. התשובה שלנו היא חד משמעית – כן. זהו עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. בנוסף, מכיוון שמדובר בעץ נוח וקל לעיבוד, שלא מצריך יותר מדי התעסקויות, יש לכם את הבחירה האם להזמין איש מקצוע להתקין את הדק, או לבצע את העבודה בעצמכם וכך להוזיל עוד יותר את המחיר שלו. כך או כך, בסופו של דבר, תהיה לכם תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"דק אורן לא נחשב לעץ יקר במיוחד ואפשר למצוא אותו במחיר נוח לכל כיס"

"דק אורן מתבטא בזה שהוא עץ רך ולכן נוח מאוד לעיבוד"

"מחיר ממוצע להתקנת דק אורן הוא בסביבות 350 ₪ למ"ר"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד