47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

תאורת חוץ היא דרך נהדרת להציג (ואפילו קצת להשוויץ) בגינה שלכם, ועל הדרך גם להחיות אותה, להדגיש בה מאפיינים מסוימים, ולגרום לאשליה של שטח גדול יותר. בנוסף, מכיוון שתאורת הגינה שנמצאת היום בשוק משתמשת בנורות לד חסכוניות בעלות מתח נמוך ותוחלת חיים ארוכה, גם אם תחליטו להפוך את הגינה שלכם לדיסקוטק צבעוני, העלות לא תהיה בשמים, ומאידך, המראה המואר של הגינה יהיה עוצר נשימה. אז אם אפשר לעשות את החיים קצת יותר יפים, למה לא?
מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

היתרונות המוכחים של תאורת גינה

כל מי שיש לו גינה כבר יודע שהסלון אינו המקום היחידי שבו מבלים. ככל שהגינה מסודרת ומטופחת יותר, הנטייה היא להעביר את מרכז הפעילות אליה, במיוחד בארץ כמו שלנו שמאפשרת שהייה בחוץ במרביתם המוחלט של ימות השנה. אבל, מה לעשות כשבלילה, כאשר הכי נעים בחוץ, גם אצלנו, כמו בכל העולם, מחשיך? הפתרון הוא כמובן תאורת גינה.
בעבר היו מתקינים מנורת פלואורצנט לבנה ומסנוורת על אחד מקירות הבית החיצוניים ובזה סוגרים את הפינה של התאורה, אבל עם השנים חלה התקדמות בנושא עיצוב הגינה, וגם התאורה קיבלה מקום והתייחסות משלה, ולא בכדי. כי לתאורת גינה יש כמה יתרונות מובהקים:

אסתטיקה – תאורת גינה מעצימה את יופיה ושמה פוקוס על אזורים מסוימים לבחירתכם, כמו למשל עץ מרהיב או פרגולה מצודדת. היא גם מאירה את השבילים ודרכי הגישה ויוצרת אווירה קסומה, במיוחד אם אתם יודעים לנצל ולנווט אותה למשחקי עומק של אור וצל.

בטיחות וביטחון – שתי מילים שאומרות הכל. תאורת הגינה מאפשרת לנוע בגינה בבטיחות גם בחשיכה, אם למשל תציבו פנסים עומדים לאורך השביל שימנעו היתקלות באבנים או בחפצים, או אם תתקינו גופי תאורה צמודים לקירות כך שיאירו את השער, את דלת המחסן או את הכניסה לבית ותרכיבו תאורה ייעודית עם חיישן תנועה או נפח שיעלה את הביטחון שלכם ושיגרום למסיגי גבול לחשוב פעמיים לפני שינסו לחדור לשטח שלכם.

העלאת ערך הנכס – כלל אצבע אומר, שכל תוספת לבית מעלה את ערכו, כך גם עם תאורת גינה. התקנה של תאורה מקצועית בגינה שלכם, לא רק שתשמח מאוד את בני הבית, אלא גם תחזיר את ההשקעה הכספית שלה מהר מאוד ותעלה את ערך הנכס ואת היוקרה שלו.

תכנון נכון - הבסיס לתאורת גינה מושלמת

אם אתם רוצים שהגינה שלכם תהיה מוארת בצורה נכונה, כזו שתגרום למראה שלה לזהור, הצעד הראשון והחשוב ביותר יהיה תכנון תכנית של תאורת גינה.
זה לא באמת משנה איך תעשו את זה, בין אם תשבו עם עצמכם, תעשו מחקר בנושא ותקבלו השראה מפינטרסט, או שתשכרו לשם כך מעצב מקצועי שיתכנן יחד איתכם את התכנית. המטרה היא שתדעו לקראת מה אתם הולכים. זה אומר שתצטרכו להגדיר תקציב, להעלות על הנייר את החזון שלכם ולתעדף את החלומות, להכיר מה קיים בשוק ומה יתאים לגינה שלכם ולהבין כיצד למקסם את תנאי השטח ואת תוואי הגינה באופן מיטבי.

מה צריך לדעת על תאורת גינה

לפני שנכנסים לעובי הקורה בנושא, רצוי להבין משהו כללי לגבי תאורת גינה – עצבו אותה על פי אפקט אור הירח. כלומר, דאגו שחלק הארי של גופי התאורה שתרכשו יהיו בעל אור רך וחם שלא יהיה בהיר יותר מזה של ירח מלא, אך שעדיין תהיה לו את היכולת להאיר את האזור בו הוא מותקן.
בשוק קיימים שלל גופים שמיועדים להאיר את הגינה, אבל ניתן לחלק את כולם לשלושה סוגים מרכזיים: גופי אווירה, גופים פונקציונליים וגופים להדגשה ומתן פוקוס.
תאורה לאווירה כוללת נורות וגופים בעלי אור נעים, תלויים, עומדים וכאלה שאפשר להתקין אותם על הקיר; תאורה פונקציונלית כוללת גופי תאורה שמותקנים על שבילים ומעברים, על הדק והפרגולה, וכאלה שמשמשים בעיקר לבטיחות ולביטחון; ותאורה שמיועדת להדגשה ולמתן פוקוס כוללת פנסים, זרקורים וגופים שיותקנו בזוויות שיובילו את עיני העוברים והשבים למקום רצוי מסוים.
ממליצים לכם להיכנס אל רשימת גננים מומלצים של אתר "טוב תודה".

גופי תאורה לגינה שכדאי להכיר

זרקורים ותאורת הצפה – תאורה שיש לה שתי מטרות עיקריות: האחת לשים דגש על אזור או אלמנט לבחירתכם, והשנייה להציב תאורה חזקה במיקום אסטרטגי. ההבדל בין זרקור לפנס הצפה מתייחס להיקף שטח התאורה. זרקור יכול להאיר שטח של בערך 45 מעלות, ונוח להתאים ולכוון אותו לאלמנט מסוים. לעומתו פנס הצפה (פרוג'קטור) מאיר כ-120 מעלות ומשמש לתאורת חניות או מחסנים, כשהוא נוסך ביטחון מעצם האור החזק והרב שהוא נותן.

גופי תאורה שקועים – גופים אלה שקועים באדמה, בדק או במדרגות ולרוב משמשים לתאורה של שבילים ודרכים. מכיוון שזווית התאורה של גופים אלה מצומצמת למדי ומאירה באופן מעגלי ונמוך, הם יוצרים משחקי צל ואווירה מתוחכמים סביבם.

עמודי תאורה / פנסי תאורה – גופים אלה ניתן להציב בכל מקום בגינה. הם יכולים לשדרג את דרך הכניסה אל הבית, תוך פיזור אור נעים וחם. יחד עם זאת, אם אתם חושבים להציב עמודי תאורה או פנסי תאורה, קחו בחשבון את קוטר התאורה שלהם. אל תציבו פנס / עמוד אחד בתוך אזור התאורה של השני. כך תימנעו מלהפוך את הגינה שלכם מלהיראות כמו מסלול תעופה.

ספוטים – אחד מסוגי גופי התאורה הפופולריים ביותר, שבא במגוון צורות, צבעים ודוגמאות. הוא משמש בעצם כמעט להכל – להאיר צמחים או אלמנטים אחרים בגינה, לשמש כתאורת אווירה וגם כתאורה לביטחון ולבטיחות בשל האור החזק שלהם.

דוקרני תאורה – גופי תאורה שניתנים לנעיצה בקרקע ושבדרך כלל ממוקמים בין שיחים ועצים כשהם מכוונים כלפי מעלה על מנת להאיר אותם. האור של הדוקרנים בעל מתח נמוך ועליהם להיות מוגנים ממים כיוון שהם קרובים לצמחיה שמושקית על בסיס קבוע.

פסי תאורה – גופים אלה מותקנים על מעקות הפרגולה או הדק, על גרמי מדרגות ועל קירות. הם באים באורכים שונים, ותפקידם מאוד פרקטי וממוקד – לאפשר לשבת, לארח, לקרוא או לעשות כל פעילות אחרת ללא הגבלה בשעות החשיכה. העובדה שהם מאוד יפים מוסיפה להם נקודות.

סרטי לד / שרשראות – אחרונים חביבים הם גופי התאורה התלויים, שמשמשים לגמרי לאווירה. אורך הסרט או השרשרת יכול כמובן להשתנות לפי רצונכם וצרכי הגינה, כך גם גובה התלייה וכמות הנורות. האור שמופץ על ידי הסרט או השרשרת בדרך כלל רך וחם והם אלה שבסופו של דבר נותנים לגינה את התחושה הקסומה הזו, כאילו נכנסתם לארץ הפיות.

בהצלחה!

47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

" תאורת גינה מעצימה את יופיה ושמה פוקוס על אזורים מסוימים"

"כל תוספת לבית מעלה את ערכו, כך גם עם תאורת גינה"

"ההמלצה שלנו לגבי תאורת גינה – עצבו אותה על פי אפקט אור הירח"

כתבות ומאמרים

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

הגינה שלכם היא האזור שמחבר אתכם לטבע. זה האזור שייתן לכם לחוש שקט ושלווה כאשר אתם יושבים בו. לפניכם המאמר השלם על עיצוב הגינה, כולל כל הטיפים החשובים לשנת 2022.

קרא עוד
המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

מה זו גינת גג? מה ההבדלים בינה ובין גינת קרקע? איך מקימים אותה? מה דרוש להקמה שלה? אילו צמחים, אדמה ודשן צריך? בטח יש לכם המון שאלות. ובדיוק בשבילכם כתבנו כאן את המדריך השלם להקמת גינות גג מאפס.

קרא עוד
עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב. הכול על גננים - המאמר השלם

קרא עוד
איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

למעשה העיצוב הכפרי של פינות הישיבה לחצר ולמרפסת הוא העיצוב הדומיננטי כיום. לכן כתבנו לכם את המאמר השלם להפיכת הגינה או המרפסת שלכם למראה כפרי ומושלם.

קרא עוד
גינה במרפסת –  מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

גינה במרפסת – מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

איך מקימים גינה במרפסת? מה צריך לדעת לפני? איך מתחזקים אותה? מה הכי מתאים לה? ולכם? על כל אלה ועוד נשתדל לענות במאמר זה.

קרא עוד
מזרקות לגינה – המאמר השלם

מזרקות לגינה – המאמר השלם

כדי להתאים את המזרקות לגינה החדשה שלכם וגם לסגנון שלכם, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

קרא עוד
גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

תחזוקה לגינה מכילה המון דברים בתוכה - גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - להלן הפעולות היעילות והשימושיות ביותר שרצוי לבצע, על מנת לשמר את הגינה ולעזור לצמחיה שבה לשגשג.

קרא עוד
הקמת גינה מאפס – חלוקה לשלבים וטיפים נוספים

הקמת גינה מאפס – חלוקה לשלבים וטיפים נוספים

הקמת גינה היא אחד המעשים המתגמלים ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם. במיוחד בשביל זה מוגש לכם מאמר זה, שינחה אתכם צעד אחר צעד כיצד להקים גינה מאפס ובלי טעויות.

קרא עוד