46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

הכל על תכנון, עיצוב, והקמה של גינות פרטיות

במאמר הבא נסקור את התהליך של תכנון והקמת גינות בבתים פרטיים

גינות בבתים פרטיים

בית פרטי הוא הגשמה של חלום עבור משפחות ישראליות רבות. ההבדל בין בית פרטי לדירה, הוא שבית פרטי מצוי על הקרקע - והוא מוקף בגינה, אותה תוכלו לתכנן, לעצב, ולשתול לפי ההעדפות שלכם. בין אם יש לכם גינה פרטית גדולה או קטנה, מסביב לבית או רק בחזית, בשלושה מפלסים או במפלס אחד - ניתן לתכנן גינות פרטיות שיהיו פינה ירוקה של שלווה, הגשמה של חלום, וגם מקום יעיל, חסכוני, שהטיפוח שלו מתאים לסגנון החיים שלכם. הכל על תכנון, עיצוב, והקמה של גינות פרטיות - במאמר שלפניכם.

תכנון נכון של גינות בבתים פרטיים

במרבית המקרים, בתים פרטיים הם בתים בעלי שטח גדול יחסית המאפשר תכנון, עיצוב והקמה של גינה שיש בה פינות ישיבה, אזורים מרוצפים ושבילים, אזורים מקורים, דקים או פרגולות, אזורי משחק אם יש ילדים קטנים במשפחה, וכדומה. התכנון ןהעיצוב של גינות פרטיות מיוחדות מתחשב במאפייני הגינה ובמאפייני הדיירים, ליצירה של גינה מושלמת שתתפתח ותצמח בצורה אסתטית, ותשמש את בעלי הבית בצורה מושלמת. הנה כמה שאלות שחשוב לענות עליהן, כשמתכננים גינות בבתים פרטיים:

· מה גודל הגינה שלכם?
· איך הגינה מחולקת, מבחינת אזורים ומפלסים?
· מהן התשתיות הקיימות בגינה, מבחינת שרוולי השקיה וקווי חשמל?
· מהם מאפייני הגינה שלכם, שעות השמש וכיווני האור?
· מהם מאפייני הסביבה, רמת המליחות באוויר, הצמחייה האופיינית באזור, וכדומה?
· מה כבר יש בגינה?
· מהו התקציב העומד לרשותנו, בפיתוח הגינה?

מעבר להיבטים הטכניים של גינון בבתים פרטיים, הנושא הכי חשוב בעיצוב, תכנון ופיתוח גינות בבתים פרטיים הוא הרצונות והחלומות של בעלי הבית. הנה עוד כמה שאלות שישפיעו על פיתוח הגינה בבתים פרטיים:

· מי בעלי הבית? בני כמה הם, וכמה הם צפויים להשתמש בגינה?
· מה הרגלי האירוח, והאם הגינה תשמש גם לאירוח?
· בני כמה הילדים בבית, ומה הצרכים שלהם כיום מהגינה?
· האם יש בעלי חיים בגינה?
· מהי הגינה המושלמת בעיני בעלי הבית, וכיצד הם מדמיינים את הגינה שלהם?
· מה יהיו השינויים הצפויים בשנים הקרובות בסגנון החיים של בעלי הבית, כמו למשל התבגרות הילדים, יציאה לפנסיה, לידה, וכדומה

חשוב לתכנן גינה שיהיה קל לתחזק

אופיר שטלצר, מעצב גינות המעדיף להיקרא "משמח גינות", מספר על תכנון גינות בבתים פרטיים:
"ההבדל בין גינון מתוכנן בבתים פרטיים לבין לקפוץ למשתלה, לשתול צמחים באופן לא מבוקר או אפילו להסתייע בגנן שאינו מתמחה בתכנון הוליסטי של כל הגינה תוך ראייה קדימה, הוא היכולת לתכנן היום גינה שתהיה טובה לבעלי הבית למשך שנים רבות קדימה. תכנון נכון של התשתית והמערכות (השקייה וחשמל), שילוב מוצלח בין צמחים שיתאימו לגינה לבין אלמנטים נוספים שישפיעו על האווירה ויהפכו את הגינה לפונקציונאלית יותר (כמו מערכות צל, פרגולות, דקים, ריצוף ושבילים, אלמנטים של מים, וכדומה), וחשיבה מקצועית לטווח ארוך - הם אלה שיבטיחו שהגינה שלכם תהיה מושלמת עבורכם". עוד מספר שטלצר - "ההנאה שלי היא להגיע לבית פרטי בו תכננתי את הגינה לפני מספר שנים, ולראות שהגינה התפתחה והשתבחה. התכנון שיש בו חשיבה לעתיד מבטיח ניצול יעיל של כל שטח הגינה בבית הפרטי, תוך עיצוב הצמחים והאלמנטים כך שגם כשהם יתפתחו ויגדלו, הם יחמיאו אחד לשני ויצרו מראה מעוצב והרמוני". שטלצר, אגב, לא מאמין ב"גזימה בפונפונים" או בעיצובים מוגזמים ותובעניים מבחינת זמנים. הוא מאמין שגינות בבתים פרטיים צריכות להיות מעוצבות סביב התמה הארץ ישראלית, עם צמחים מקומיים שייקלטו בקלות ויהיו קלים לתחזוקה, והתאמה מושלמת של מאפייני הגינה לדיירים.

חנוך כהן, מעצב ומתכנן גינות מ"שירותי גינון ופיתוח", מספר על צמחים שכששותלים אותם באופן לא מתוכנן, הם עשויים להפתיע. דוגמה אופיינית, מספר כהן, היא שתילה של עצים צעירים מבלי להתחשב במקום שיזדקקו לו או בצל שיטילו בגינה כשיגדלו. "ברוש לימוני הוא דוגמה טובה", הוא ממשיך ואומר. "מדובר בעץ שגדל למימדים מפלצתיים בתוך זמן קצר. אנשים קונים שתילים של ברוש לימוני ושותלים אותם במרווחים של 60 ס"מ אחד מהשני - ובתוך שנתיים הם מוצאים את עצמם עם שורה של עצי ענק שחוסמת את האור והאוויר בגינה - ובלית ברירה, כורתים את העצים. עם תכנון גינות בבתים פרטיים בראייה קדימה - דברים כאלה לא קורים".

מחפשים מי שיהפוך את הגינה שלכם למושלמת? אנחנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע בתכנון גינות

בעלים רבים של גינות בבתים פרטיים שותלים בגינה צמחים ומפזרים אלמנטים ללא תכנון או עיצוב הוליסטי. התוצאה היא לא פעם התפתחות לא צפויה של הגינה או תשתיות שלא נותנות מענה איכותי לצרכי האלמנטים והצמחייה בגינה.

מתי ליצ'י מ"שקד עיצוב ופיתוח גינות", מספר לנו כי כמו בבנייה של בית, גם ההשקעה בגינון בבתים פרטיים יכולה להיות בור בלי תחתית. "החוכמה היא" אומר ליצ'י, "לתכנן את הגינה כך שתהיה מרהיבה, תענה על צרכי הדיירים, ותהיה נוחה לתחזוקה לאורך שנים רבות".

46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

גינה פרטית בסגנון ים תיכוני

דוגמא לגינה פרטית בסגנון גינה אנגלית

שילוב גינה טרופית בבית פרטי

כתבות ומאמרים

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

הגינה שלכם היא האזור שמחבר אתכם לטבע. זה האזור שייתן לכם לחוש שקט ושלווה כאשר אתם יושבים בו. לפניכם המאמר השלם על עיצוב הגינה, כולל כל הטיפים החשובים לשנת 2022.

קרא עוד
המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

מה זו גינת גג? מה ההבדלים בינה ובין גינת קרקע? איך מקימים אותה? מה דרוש להקמה שלה? אילו צמחים, אדמה ודשן צריך? בטח יש לכם המון שאלות. ובדיוק בשבילכם כתבנו כאן את המדריך השלם להקמת גינות גג מאפס.

קרא עוד
עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב. הכול על גננים - המאמר השלם

קרא עוד
תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

קרא עוד
איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

למעשה העיצוב הכפרי של פינות הישיבה לחצר ולמרפסת הוא העיצוב הדומיננטי כיום. לכן כתבנו לכם את המאמר השלם להפיכת הגינה או המרפסת שלכם למראה כפרי ומושלם.

קרא עוד
גינה במרפסת –  מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

גינה במרפסת – מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

איך מקימים גינה במרפסת? מה צריך לדעת לפני? איך מתחזקים אותה? מה הכי מתאים לה? ולכם? על כל אלה ועוד נשתדל לענות במאמר זה.

קרא עוד
מזרקות לגינה – המאמר השלם

מזרקות לגינה – המאמר השלם

כדי להתאים את המזרקות לגינה החדשה שלכם וגם לסגנון שלכם, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

קרא עוד
גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

תחזוקה לגינה מכילה המון דברים בתוכה - גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - להלן הפעולות היעילות והשימושיות ביותר שרצוי לבצע, על מנת לשמר את הגינה ולעזור לצמחיה שבה לשגשג.

קרא עוד