23

ספקי שירות בתחום הובלות

חמש טעויות נפוצות במעבר דירה

5 טעויות שכיחות במיוחד במעבר דירה שכדאי להיות מודעים אליהן - כך שהסיכוי שגם אתם תטעו יהיה מזערי ואפילו אפסי.

5 טעויות נפוצות במעבר דירה

כל שינוי בחיים, ובמיוחד אם הוא משמעותי, מייצר מצד אחד ציפייה והתרגשות ומצד שני גם לחץ מובן. כשעוברים דירה, כמעט תמיד מדובר בהרבה יותר מ"רק" שינוי כתובת - ולכן חשוב להיערך נכון לקראתו. המשוואה פשוטה: תכנון מוקדם של התהליך והקפדה על מימוש התוכנית = מעבר דירה קל ופשוט. תכנון כזה גם עוזר להימנע מהטעויות הנפוצות שלא מעט אנשים מבצעים כשהם עוברים דירה. הנה 5 טעויות שכיחות במיוחד, שכדאי להיות מודעים אליהם - כך שהסיכוי שגם אתם תטעו יהיה מזערי ואפילו אפסי.

1. לדחות את אריזת הבית

הטעות הנפוצה ביותר היא לדחות את אריזת כל תכולת הדירה, ולדחות עוד, ועוד - עד שפתאום המובילים דופקים בדלת ויש עוד המון פריטים שלא ארוזים בקרטונים.
הנזק הוא קודם כל כספי: תמחור העברת דירה מבוסס בין השאר על הערכת משך הזמן שיידרש למובילים להשלים את ההעמסה של המשאית, הנסיעה אל היעד והפריקה. אם התכולה לא מוכנה להעמסה, נוצר עיכוב של ממש, והצעת המחיר המקורית לא יכולה להיות תקפה. עוד כדאי לקחת בחשבון שבעונה החמה של מעברי הדירה, כלומר בקיץ, חברות הובלה מבצעות מדי יום שתיים ואפילו 3 הובלות - ועיכוב מבחינתן הוא פגיעה בלקוחות הבאים.
נזק נוסף שעלול להיגרם עקב הדחייה הוא אריזה חפוזה. חלק מהפריטים עלולים להישבר תוך כדי ההובלה, וההתאקלמות בבית החדש תהיה בכל מקרה בעייתית בגלל שלא תדעו איפה נמצא כל דבר.
הדחיינות מובנת. אריזת תכולת דירה שלמה היא מלאכה תובענית, ותמיד, אבל תמיד, נמשכת יותר זמן מכפי שמעריכים מי שאינם מומחים בתחום. בנוסף לרוב בני האדם קשה לוותר על הזמינות המידית של כל הרכוש שלהם ולכן הם מעדיפים להשאיר אותם מחוץ לקרטונים עד לרגע האחרון, ולפעמים יש גם קושי רגשי לעזוב את הבית הנוכחי.
מצד שני, יש גם שלל פתרונות לדחיינות. אופציה אחת היא תוכנית עבודה מסודרת, מחולקת לימים כשבכל יום יש משימות קטנות ולא מאיימות. תוכנית אריזה לדירת 3-4 חדרים ממוצעת אמורה להתפרס על 3-4 שבועות, כולל מרווח ביטחון של 3-4 ימים. אופציה שנייה היא לשלם עבור שירותי הובלות שכוללים גם את האריזה, וכך לחסוך גם זמן יקר וגם את הנזקים שעלולים להיגרם עקב דחיינות.

2. חישוב לא נכון של מספר הקרטונים

כשאתם פונים אל חברת הובלות מקצועית כדי לקבל הצעת מחיר, הנציגים עוברים אתכם באופן יסודי על כל תכולת הבית. המטרה היא להבין בכמה קרטונים מדובר, בנוסף לפריטים הגדולים והכבדים (מכשירי החשמל והרהיטים) - כך שהתמחור יהיה גם אטרקטיבי עבורכם וגם כזה שמאפשר לחברה להרוויח.
אם ביום ההובלה מתגלה פער משמעותי בין מספר הקרטונים שציינתם שתזדקקו להם לבין אלה שממתינים בפועל להעמסה - תתבקשו לשלם יותר, וגם עלולה להיווצר אי נעימות.
בנוסף, כשאתם מעריכים את מספר הקרטונים בחסר, תוך כדי אריזת התכולה סביר להניח שתיתקעו בלי קרטונים. התוצאה תהיה בזבוז זמן - משאב יקר מאוד בתקופה שלפני העברת הדירה שגם כך עמוסה במטלות - בגלל הצורך למהר ולקנות עוד קרטונים (או לחילופין לחפש קרטונים משומשים בשכונה או בפייסבוק).
איך מבטיחים הערכה מדויקת? מתייעצים עם מוביל מקצועי שממילא פניתם אליו כדי לקבל הצעת מחיר. כשמדובר על בתים גדולים ובהתאם הובלות מורכבות, ייתכן שבעל חברת ההובלות יגיע אליכם כדי לעבור אתכם על התכולה ולהתחיל לתכנן את ההובלה. במקרים אחרים תתבקשו לשלוח צילומים של כל החדרים וכל החללים (לא לשכוח את הבוידם ואת מרפסת השירות) - ותקבלו הערכה מקצועית מדויקת של כמות הקרטונים הנחוצה לכם.

3. לוותר על מיון התכולה

הובלת דירה מתומחרת כאמור בין השאר לפי היקף התכולה. כשאתם לוקחים אתכם פריטים שלא באמת מספקים לכם תועלת, אתם משלמים עוד כסף מבלי שתהיה לכך תמורה אמיתית מבחינתכם. בנוסף, פתיחת הקרטונים וההתארגנות בדירה החדשה תתארך שלא לצורך, ובסופו של דבר כל אותה תכולה לא רלוונטית תוספת מקום יקר שאפשר היה להשתמש בו למטרות אחרות, שבאמת חשובות לכם.
בהתאם מומלץ בחום לנצל את מעבר הדירה למיון יסודי ומקיף של כל הרכוש שצברתם עד עכשיו. מה שכבר לא שמיש - משליכים לאשפה (או למחזור מתאים). את מה שעוד יכול להועיל לאחרים אבל לכם כבר אין צורך בו - אפשר לתרום לנזקקים או לנסות למכור, גם אם במחירים נמוכים (עדיין תחסכו את ההוצאה על ההובלה ו/או את הזמן שייקח לכם להשליך אותם לאשפה).

4. לא להכין את הבית החדש לחיים בו

הבית החדש שלכם - גם כשהוא חדש לגמרי, מקבלן, וגם כשקונים או שוכרים דירה יד שנייה - לא בהכרח מוכן לגמרי לחיים בו. לפעמים נדרשים תיקונים קטנים, לפעמים כדאי מאוד לצבוע חלק מהחדרים, הדברה יסודית היא עוד אופציה שחוסכת לכם את הצורך לצאת מהדירה למספר שעות כשמרססים אותה וכמעט תמיד מומלץ לבצע ניקיון יסודי.
את כל אלה כדאי להשלים לפני המעבר - מפני שאחרי שתיכנסו לנכס עם כל הרכוש שלכם, כל הפעולות הנ"ל הופכות למורכבות יותר ולכן גם ליקרות יותר. בנוסף, בדרך זו ההתאקלמות מהירה יותר, ומן הסתם אתם כבר חולמים על הרגע שבו אתם מתרווחים על הספה בסלון כשמסביב הכל בדיוק כפי שרציתם.

5. לחץ

לחץ הוא כאמור מרכיב כמעט בלתי נמנע בתהליך העברת הדירה. אחד הגורמים העיקריים הוא החשש שמשהו ישתבש ביום ההובלה עצמה - ובפרט שהמובילים לא יגיעו. כשבוחרים נכון חברת הובלות אמינה, כזו שכבר סיפקה שירות מצוין ללקוחות רבים ומציעה לכם חוזה מסודר, כולל תאריך, שעה והצעת מחיר מפורטת, אתם יכולים להיות רגועים. ביטוח תכולה (ולא רק ביטוח חובה למשאית) תורם גם הוא לשקט הנפשי - ומאפשר לכם ללכת לישון רגועים בלילה האחרון בדירה הנוכחית, בידיעה ודאית שהמעבר יהיה נעים וקל.
המאמר בשיתוף חברת הובלות באביב: https://www.aviv-moving.co.il
בהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום הובלות

מצא בעל מקצוע

מובילים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

איך לבחור מוביל להובלת דירה? - עשה ואל תעשה

איך לבחור מוביל להובלת דירה? - עשה ואל תעשה

הובלת דירה היא אירוע שאנשים רבים חוששים מפניו, לפניכם המאמר השלם שמכיל את כל הטיפים החשובים לבחירת חברת הובלות כולל הנקודות החשובות, טיפים ומחירים

קרא עוד
השוואת מחירי הובלות - טיפים לבחירת חברת ההובלה שלכם

השוואת מחירי הובלות - טיפים לבחירת חברת ההובלה שלכם

במקום להתחיל ולחפש את המוביל האיכותי במחיר הטוב ביותר, יש לכם אפשרות פשוטה יותר והיא לקבל השוואת מחירי הובלות במקומות שונים בארץ.

קרא עוד
7 כללים לבחירת חברת הובלה להעברת משרד

7 כללים לבחירת חברת הובלה להעברת משרד

כללי יסוד לבחירת חברה מומלצת להובלת משרדים שיעזרו לכם לשלם פחות ולקבל יותר

קרא עוד
מהן העלויות של מעבר דירה וכיצד ניתן להוזיל את העלויות?

מהן העלויות של מעבר דירה וכיצד ניתן להוזיל את העלויות?

מהן העלויות של מעבר דירה וכיצד ניתן להוזיל את העלויות בדרכים שונות? באילו מקרים תוכלו להעביר את הדירה לבד?

קרא עוד
כך נבחר חברת הובלות מקצועית

כך נבחר חברת הובלות מקצועית

במאמר יוצגו דגשים מרכזים שחובה לבדוק כאשר אנו מזמינים שירות של חברת הובלות

קרא עוד
הזמנת מובילים – לא המקום לחסוך בכסף

הזמנת מובילים – לא המקום לחסוך בכסף

במאמר יוסבר מדוע לא כדאי ללכת על חברת ההובלות הזולה ביותר, או לחילופין לנסות להתמקח עם החברה עד לכדי המחיר הכי נמוך.

קרא עוד
מהי הובלה בקירור?

מהי הובלה בקירור?

במאמר יוסבר מהי הובלה בקירור, מתי הומצאה, מה חשיבותה במה שונה ההובלה בקירור של היום מזו של פעם ואיך היא מתבצעת.

קרא עוד
מהי הובלת מנוף?

מהי הובלת מנוף?

במאמר יוסבר מהי הובלת מנוף, מתי היא נדרשת, לאיזה סוגים של פריטים, ומה יש לוודא עם חברת ההובלות כשמזמינים אותה.

קרא עוד