23

ספקי שירות בתחום הובלות

מהי הובלת מנוף?

במאמר יוסבר מהי הובלת מנוף, מתי היא נדרשת, לאיזה סוגים של פריטים, ומה יש לוודא עם חברת ההובלות כשמזמינים אותה.

כל המידע על הובלות מנוף

עולם ההובלות נחלק לשניים: הובלות "פשוטות", שבהן מובילים ידנית חפצים פשוטים, ולעומתן הובלות של חפצים כבדים מאוד או גדולים מאוד שמחייבות סיוע מכני בהנפה ובהרמה – מנוף. הובלה רגילה היא הובלה שאנו רגילים לראותה יום יום – הובלה של סחורה לחנות, הובלה של מוצר מן החנות לבית הלקוח, הובלה של תכולת דירה בעת מעבר וכיו"ב. בכל המקרים הללו, כוחם הפיזי של המובילים מספיק כדי להזיז, לשאת, להעלות ולהוריד את הפריטים המובלים אל הרכב וממנו, מן הבית לרכב ובחזרה, וכדומה.

מתי נהוג/מומלץ להשתמש במנוף?

הובלות מנוף נחוצות כאשר אין בכוח האדם המוביל, או אפילו כמה מובילים יחדיו, להזיז, לשאת, להעלות ולהוריד את החפץ שבו מדובר. החפץ יכול להיות חפץ ביתי כבד מאוד, כגון כספת כבדה או פסנתר כנף, או – במקרים רבים – חפץ תעשייתי כלשהו: מכונה, כלי רכב, מיכל, עמוד כבד וכו'.

לעתים החפץ הכבד הוא בעצם צביר של חפצים אחרים – לדוגמה, משטח עץ שעליו מספר רב של אריחים או בלוקים או אבני בניין, סל גדול מלא בחול או באדמה, וכדומה. במקרים כאלה, ההיגיון שעומד מאחורי הצבירה של חפצים קלים רבים לחפץ אחד כבד הוא הגברת היעילות – במקום לבזבז זמן אדם רב על הובלה נפרדת של פריטים רבים, מובילים את כולם בבת אחת בסיוע מכני.

הובלות מנוף נחוצות גם כאשר הבעיה שבפניה עומדים המובילים איננה דווקא המשקל, אלא הנגישות. בבניינים משותפים רבים - כאשר מבצעים הובלת דירות, חדרי המדרגות או המעליות צרים מדי ואינם מאפשרים להעביר דרכם חפצים גדולים כגון פסנתר, מיטה זוגית, ארון גדול, מזנון ארוך, ולעתים אפילו מקרר גדול. במקרים כאלה אפשר לפתור את הבעיה באמצעות הנפה - כלומר, הכנסה (או הוצאה) של החפץ לא דרך חדר המדרגות או המעלית אלא דרך מרפסת או חלון חיצוני גדול.

הובלה יעילה ומהירה

הובלות מנוף היו מסורבלות מאוד בעבר, משום שחייבו תיאום מדויק בין שני גורמים – הגורם המוביל (משאית) והגורם המניף (מנוף). עם המצאת המשאיות המשולבות, שמכילות מנוף כחלק אינטגרלי מן המבנה שלהן, פחת הצורך בתיאום הזה ונפתחה האפשרות לביצוע מהיר ויעיל של הובלות של חפצים כבדים או מסורבלים. משאית מנוף מסוגלת להגיע כמעט לכל מקום, ולהניף מטען כבד למדי – לעתים עד כדי שני טון או אפילו יותר – לגובה של 7-6 קומות. כך הופכת הובלה קשה ומסובכת למשימת הנפה קלה ופשוטה שמתבצעת במהירות רבה.

טיפים חשובים

חברות הובלה שברשותן צי משאיות הובלה מקפידות על כך שלפחות חלק ממשאיות אלה יהיו משאיות מנוף, וכך הן מייעלות את פעילותן ומסוגלות לבצע הובלות מנוף שלא היו אפשריות ללא משאיות אלו.
הלקוח שמזמין הובלה יכול לבדוק באילו אמצעים מסוגלת חברת ההובלה להשתמש, אילו כלים כבדים נוספים ברשותה כמו מלגזות, מרכבים, במות הרמה, צי משאיות וטוב יעשה אם יוודא מראש כיצד החברה מתכננת לטפל בהובלת המטען שלו במיוחד במקרה של הובלות מורכבות, רבות וגדולות, מה רמת המומחיות של עובדיה, מה הכשירות הטכנית של הציוד שברשותה והאם היא מבוטחת כהלכה כנגד כל סיכון או תקלה.
כדאי כמובן גם לבדוק את נושא המחיר, ועל הלקוח לדעת שמחירן של הובלות מנוף איננו צריך להיות גבוה באופן משמעותי ממחירן של הובלות רגילות – הרי החברה המובילה חוסכת זמן יקר וכוח אדם רב באמצעות השימוש במנוף.

23

ספקי שירות בתחום הובלות

מצא בעל מקצוע

מובילים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מהי הובלה בקירור?

מהי הובלה בקירור?

במאמר יוסבר מהי הובלה בקירור, מתי הומצאה, מה חשיבותה במה שונה ההובלה בקירור של היום מזו של פעם ואיך היא מתבצעת.

קרא עוד