17

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

איזה מקררים כדאי לקנות, טיפים והמלצות לקראת רכישת מקרר חדש

מה צריך לקחת בחשבון כאשר מתלבטים איזה מקרר לרכוש? אילו סוגי מקררים קיימים כיום בשוק? כנסו ולמדו הכל

המדריך השלם לקניית מקרר

משחר האנושות מחפש האדם לעצמו פתרונות לקירור ולשימור מזון. בחודשי הקיץ החמים הנושא הופך אקוטי מאוד, וזוהי הסיבה מדוע המקרר ידוע כאחת ההמצאות החשובות ביותר. הוא נכנס לחיינו בצורה משמעותית אמנם רק לפני כ-100 שנים, אך שינה את עולמנו ללא הכר ושיפר את תנאי חיינו, וכיום הוא תופס מקום של כבוד כאחד ממוצרי החשמל המרכזיים בביתנו.

הרוב המוחלט של המקררים עובד בטכנולוגיה דומה המבוססת על עיבוי ואידוי גז. מכיוון שהמנגנון הטכני שלהם זהה, מתבטאים ההבדלים בין המקררים בעיקר בעיצובים שלהם, בחלוקת התאים הפנימית, במפרט הטכני המשופר ובכל מיני שכלולים שנוספו להם עם השנים, כמו דלתות כפולות, קיוסק קרח וכד'.
כיוון שהוא הולך לבלות איתכם לפחות כמה שנים טובות, על המקרר להתאים להעדפות ולטעם שלכם, וכמובן לתקציב, ובשל חשיבותו הרבה ומגוון היכולות שלו, מומלץ שתצטיידו מראש בטיפים ובהמלצות לפני שתצאו לרכוש לעצמכם אחד חדש.

תחילה שאלו את עצמכם מהם הצרכים שלכם

כיחידים או כמשפחה. כמה אנשים אמור המקרר לשרת? האם הבית שלכם פעיל? האם אתם אוהבים לבשל? לכמה מקום בעצם אתם זקוקים במקרר שלכם? האם זהו המקרר היחיד בבית? אם אתם חיים לבד או בזוג, ובהנחה שאינכם מנהלים מסעדה או בית תמחוי, המלצות על מקררים בין 200-400 ליטר, יספקו אתכם בהחלט. מרבית המשפחות רוכשים מקרר שהנפח שלו הוא לפחות 500 ליטרים, על מנת שיוכל להכיל את כל הנחוץ להן. שימו לב שנפח גדול מדי אמנם יגרום לבזבוז אנרגיה, אך נפח קטן מהרצוי יכול להביא לחוסר נוחות ולצורך תמידי לארגן ולסדר את המקרר, מה שיגרום בסופו של דבר אף הוא לבזבוז אנרגיה בפתיחה מוגברת של המקרר. בכל מקרה, כאשר את בודקים את קיבולת המקרר, התייחסו לנפח הנטו שלו ולא הברוטו. הרי כל הפלסטיק והזכוכית בפנים המקרר ובתאים לא ממש מעניין אתכם. מה שבאמת חשוב שיהיה בו מספיק מקום. לכן בקשו מהמוכר או בדקו היטב באתרי החברות באינטרנט שהנתון המציג את הנפח הוא אכן נפח הנטו של המקרר.

מקפיא עליון? תחתון? 2 דלתות? אולי 3 או 4?

מקררים באים בשלושה סידורי מבנה עיקריים – מקפיא עליון, מקפיא תחתון ודלת לצד דלת, בין אם 2, 3 או 4. חשבו מה אתם רוצים ומה הכי מתאים למשפחה שלכם. לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות.
מקרר עם מקפיא עליון הוא עדיין הנפוץ ביותר, אם כי הוא מתחיל לאבד את העליונות שלו בשוק. מקררים אלה מתאימים למי שעושה שימוש מוגבר במקפיא, שהגישה אליו נוחה יותר כי הוא נמצא בגובה אדם. כמו כן, מקררים אלה מגיעים במגוון מידות והם לרוב גם זולים יותר בהשוואה לסוגי מקררים אחרים.
מקררים עם מקפיא תחתון הם נוחים ונגישים לכל המדפים. כמו כן, קיבולת תא המקפיא היא בדרך כלל גדולה יותר משל שני הסוגים האחרים. מקרר דלת לצד דלת (side-by-side) נחשב למקרר הגדול ביותר, וניתן למקם אותו במקומות שבהם הנישה לפתיחת דלת רגילה היא בעייתית. אולם יש לו גם חסרונות, כשהעיקרי שבהם הוא היותו יקר יותר משאר המקררים. חסרונות נוספים הם העובדה שהוא תופס שטח גדול ושהוא בעל מדפים צרים שהאחסון בהם פחות נוח. בדרך כלל ההתלבטות במקררים אלה היא בין 2 דלתות ל-4 דלתות. כלל האצבע במקרה זה הוא שככל שהנפח גדול יותר, עדיף כמה שיותר דלתות. במקררים שהקיבולת שלהם היא פחות מ-440 ליטר, עדיף מקרר בעל 2 דלתות.

גם העיצוב חשוב

עיצוב המקרר והשתלבותו במטבח הופכים חשובים יותר ויותר, כשהנטייה היא למזער באופן מכסימלי את נראות המכשירים החשמליים ולשלבם בטבעיות בעיצוב המטבח הכללי. אם הכוונה היא שהמקרר אכן יהווה חלק אינטגרלי מעיצוב המטבח, מומלץ כי תתנו את הדעת לחזית שלו ותבחרו אותה מראש. אפשרות אחת היא לבחור במקרר רגיל שצבעו יותאם לצבעים השולטים במטבח; אפשרות שנייה היא לשלבו באופן חצי אינטגרלי ולצפות אותו באותה החזית כשל ארונות המטבח; ואפשרות שלישית ואחרונה היא שילוב אינטגרלי לגמרי (Built-In) – הסתרה מוחלטת של המקרר בארונות המטבח כך שהדלת שלו מוצמדת לדלת ארון המטבח באופן כזה שבכל פתיחה שתי הדלתות תיפתחנה יחד בו זמנית. אין כאן עניין של יתרונות וחסרונות, זה עניין של טעם עיצובי והעדפות אישיות בלבד.

ומה לגבי הסידור הפנימי?

התכנון הפנימי של המקרר חשוב ביותר. העדיפו מדפים רחבים על פני צרים ועמוקים. בדקו שהם חזקים ושאינם מתנדנדים, האם חלקי הפלסטיק איכותיים, האם ניתן לכוונן את המדפים ולשנות את גובהם. שימו לב גם למידוף בדלתות המקרר - האם הוא כולל מספיק תאים לאחסון והאם הם חזקים דיים לשאת משקל כבד. ובאופן כללי וודאו שהמקרר מאורגן לפי הצרכים שלכם. אטם הדלת הוא דבר נוסף שיש לשים לב אליו, כיוון שמדובר בחלק מהותי מאוד מהמקרר ומהתפקוד התקין שלו. אטם הדלת נמצא בשימוש קבוע ולכן הוא עלול להתרופף. בדקו האם הדגם של המקרר שמוצא חן בעיניכם מאפשר לפרק אטם זה ולהחליפו מבלי שיהיה צורך להחליף את כל הדלת.

שימו לב למידות

כאשר רוכשים מקרר, רצוי לחשוב גם קדימה, כך שגם אם כיום מתאים לכם מקרר קטן יחסית, אולי בעתיד המשפחה שלכם תתרחב והצרכים יגדלו בהתאם. לכן, השתדלו להתאים את המקרר לנישה המיועדת בבית, אך אם אתם למשל לפני שיפוץ ויש באפשרותכם להגדיל נישה זו, תתפרעו עם הדמיון וחשבו לאיזה גודל של מקרר תזדקקו בעתיד ובדיוק לגודל הזה תשאירו מקום... (ועוד קצת לאוורור). לאחר מכן תתחילו למדוד. הכוונה היא לא רק למידות המקרר עצמו ולבדיקה שהוא נכנס לגומחה או לנישה שייעדתם עבורו, אלא לכך שבכלל אפשר להעביר אותו בדלת הראשית וכן בדלת המעלית שמובילה לבית שלכם, ואם אין לכם מעלית בבניין, אז שניתן להעלות אותו במדרגות.

חיסכון בחשמל זו לא מילה גסה

גם הגנה על הסביבה לא. כחלק ממגמה עולמית של שמירה על הסביבה וצמצום צריכת משאבים, לכל מכשיר חשמלי מוצמדת מדבקה שעליה תווית סימון רמת הנצילות האנרגטית (או במילים פשוטות הדירוג האנרגטי) של המכשיר. הדירוג נע בין A ל-G, וככל שהמכשיר החשמלי מדורג קרוב יותר ל-A, כך הוא חסכוני יותר בחשמל. אמנם לא מדובר בסכומי עתק, בסביבות 300 ₪ לשנה בממוצע, אולם יש כאן ערך מוסף - חשבו שכל אחד מכם תורם למאמץ הסביבתי העולמי.

בדקו מהי שיטת ההפשרה של המקרר

דעו שקיימות שתי שיטות הפשרה – De Frost ו-No Frost. שיטת ה-De Frost קיימת לרוב במיני מקררים ובחלק מהדגמים הבינוניים והיא עדיפה פחות כיוון שהיא יוצרת קרח בדפנות המקפיא. לעומתה, שיטת ה-No Frost מפזרת את הקור באמצעות מאוורר פנימי וכך ההפשרה היא אוטומטית ומופעלת במחזורים קבועים.

בואו נדבר על עלויות

את המקררים ניתן לחלק לשתי קבוצות מחירים – הזולים, שמחירם נע בין 1,500-3,000 ₪, בדרך כלל מדובר במקררים בעלי מקפיא עליון ותחתון; והיקרים יותר, שעלותם מתחיל ה ב-3,000 ₪ ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. הפרשי המחיר לאו דווקא מצביעים על איכותם או יעילותם של המקררים, אלא נקבעים גם לפי קיבולת (מקררים בעלי נפח נמוך עולים פחות) ולפי צורה (מקפיא עליון, תחתון או דלת לצד דלת).

ולסיום סיומת – אחריות

קראו את האותיות הקטנות ובדקו שיש לכם אחריות מלאה על המקרר ושהיא כוללת את כל חלקיו ולא רק את מערכת הקירור ו / או המנוע על מנת למנוע עלויות נוספות ומיותרות של תיקון המקרר בעתיד. אחריות מלאה בדרך כלל ניתן להרחיב בתוספת תשלום, אך נסו בכל זאת לבחור מראש במקרר שייתן לכם אחריות מלאה ככל האפשר. בכל מקרה, וודאו שיש לכם אחריות מלאה כזו או אחרת מתאריך הרכישה ושכל חלקי החילוף של המקרר יסופקו לכם במסגרת אחריות זו.

לסיכום

בבואכם לרכוש מקרר, מעבר לעיצוב שלו, שכיום תופס מקום של כבוד ואין לזלזל בו, ישנם פרמטרים חשובים נוספים שמומלץ לבדוק - נוחות השימוש, הסידור הפנימי, קלות הפירוק וההרכבה של החלקים הפנימיים, קיבולת המקרר, החיסכון בחשמל, האחריות וכמובן המחיר. כל אלה משפיעים על החלטתכם לגבי איזה מקרר לקנות. לכן רצוי שתהיו בטוחים שהדגם שבחרתם אכן מתאים לכם ושהחברה ממנה אתם רוכשים אותו מוכרת ובעלת שירות לקוחות אמין וחלקי חילוף זמינים בישראל. בכל זאת, מדובר במכשיר לא זול שאמור לשמש אתכם כמה שנים טובות. במקרה הזה, אתם רוצים את הכי טוב שיש. עבורכם.
בהצלחה!

17

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מקררים מומלצים תל אביב

מקרר עם מקפיא בדלת התחתונה

מקרר אדום מודרני בעיצוב רטרו

חשוב להתאים את המקרר למראה והעיצוב הכללי של המטבח

מקרר שתי דלתות מודרני

כתבות ומאמרים

הדרך הנכונה להתמודד עם תקלות במקרר

הדרך הנכונה להתמודד עם תקלות במקרר

במאמר זה תקבלו את כל המידע המקיף על תקלות נפוצות במקררים ואיך מתמודדים איתם . לדוגמה: בעיות רעשים, ממה הם נובעים ואיך ניתן לפטור את הבעיה. במידה וישנה תקלה שלא ניתן לזהות יצרו קשר עם בעל מקצוע.

קרא עוד
כשמקרר מתקלקל מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

כשמקרר מתקלקל מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

המאמר יתעסק בשאלה האם כשמקרר מתקלקל או חלק בו נשבר, כדאי להזמין טכנאי או שלנסות לקנות את החלק עצמאי ולתקן לבד.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "אמנה"?

במאמר יוסבר על מקרר אמנה: מה המאפיינים שלו, מה מבדיל אותו ממקררים אחרים, מהן התקלות שלו, וכיצד לטפל בהן.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "אמקור"?

במאמר יוסבר על חברת "אמקור", מה מאפיין את המקררים שהיא מייצרת, מהם סוגי התקלות הנפוצות במקררים ודרכי הטיפול בהן.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "גנרל אלקטריק"?

במאמר יוסבר על מקרר גנרל אלקטריק: מהם המאפיינים שלו, איך להשתמש בו, אילו תקלות נפוצות בו ואיך מתמודדים איתן.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "שארפ"?

במאמר יוסבר על מקרר "שארפ": מה מאפיין אותו, מה מבדיל אותו ממקררים אחרים, אילו תקלות אופייניות לו ואיך לטפל בהן.

קרא עוד
היתרונות של מקררי סמסונג וטיפולי תחזוקה מומלצים

היתרונות של מקררי סמסונג וטיפולי תחזוקה מומלצים

במאמר יוסבר מה מאפיין מקררים תוצרת "סמסונג", מהן סוגי התקלות הנפוצות, איך לטפל ואיך להימנע מהן.

קרא עוד
8 תקלות המקררים הנפוצות ביותר

8 תקלות המקררים הנפוצות ביותר

במאמר יוצגו תיקונים שכיחים במקררים (לתקלות כמו מקרר מקצר, מקרר לא מקרר ועוד) מתי יש להזמין טכנאי מקררים ולמה כדאי לשים לב בעבודתו.

קרא עוד