18

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

8 תקלות המקררים הנפוצות ביותר

במאמר יוצגו תיקונים שכיחים במקררים (לתקלות כמו מקרר מקצר, מקרר לא מקרר ועוד) מתי יש להזמין טכנאי מקררים ולמה כדאי לשים לב בעבודתו.

8 תקלות המקררים הנפוצות ביותר

מקרר חשמלי הינו מוצר אמין מאוד, ומתוכנן לעבוד שנים רבות ללא שום טיפול. לא נדיר לראות מקררים בני עשרות שנים שמתפקדים היטב – אלה מקררים שנבנו היטב ובתשומת לב, תוך מתן דגש רב על איכות הייצור ואמינות הפעולה. מקררי איכות משווקים גם בימינו, אך למרבה הצער ניתן למצוא גם מקררים באיכות פחות טובה שמתקלקלים לאחר שנים ספורות ובעליהם חווים תקלות מקררים רבות. מכיוון שמקרר קונים לתקופה ארוכה מאוד, כדאי תמיד להשקיע מעט יותר ולקנות מוצר איכותי ואמין.

תקלות מקררים נפוצות

מערכת הפשרה - רוב המקררים הם בעלי מערכת הפשרה אוטומטית (No Frost). מערכת זו מונעת הצטברות של קרח במקפיא, אך לעתים היא "משתגעת" – בעיקר אם הטמפרטורה במקרר מכוונת נמוך מדי, אם המקרר מלא מאוד במוצרים עתירי לחות בכלים פתוחים, או אם הוכנסו למקרר או למקפיא סירים חמים מאוד. לפני שקוראים לטכנאי, כדאי לבדוק האם נעשה במקרר שימוש נכון.

טמפרטורה - תלונות נפוצות הן שהמקרר "אינו קר מספיק", "מקרר לא מקרר" או לחילופין "הכל קופא בו". ברוב המקרים מדובר בהזזה מקרית של התרמוסטט לצד זה או אחר, או במקרר מלא מדי, ובדגמים ישנים – בהצטברות של קרח במקפיא או אף במקרר עצמו. לעתים הדלת אינה נסגרת כהלכה או אינה נאטמת כהלכה, אם בגלל הפרעה פיזית או בגלל שהאטם (הגומייה) שסביבה פגום. לפני שקוראים לטכנאי כדאי לבדוק סיבות פשוטות אלה.

עבודה ללא הפסקה - מקרר שעובד ללא הרף ועדיין לא מקרר מספיק סובל כנראה מחוסר "גז" (שהוא בעצם נוזל הקירור). אם התרמוסטט תקין (ניתן לבדוק זאת על-ידי הזזתו לטמפרטורה מכסימלית – המקרר אמור להפסיק לעבוד), כנראה שיש צורך לבצע מילוי גז במדחס. זו תקלה סבירה במקרר ישן, אך לא במקרר בן שנים ספורות. בכל מקרה, מילוי גז יכול להתבצע רק על-ידי טכנאי מקררים מוסמך.

רעש - מקרר חשמלי מכיל לפחות מנוע חשמלי אחד, מדחס, מאוורר (אחד או יותר), ובדגמים משוכללים גם מיכשור נוסף. רעש חריג מצביע על תקלה באחד האביזרים המכניים הללו ומחייב הזמנת טכנאי מוסמך.
במגוון רחב של מטבחים מודרניים מעוצבים, חושבים על בעיית הרעש מבעוד מועד ומכינים מקום אקוסטי (שמחליש רעש לא מגביר) במיוחד למקרר. מקרר גם אם הוא מקולקל וגם אם לא בכל זאת הוא מכשיר חשמלי שמפיק מעט רעש.

נזילת מים - מקרר שנוזלים ממנו מים זקוק לטיפול דחוף. לעתים נגרמת נזילת מים קלה בגלל דלת שאינה סגורה כהלכה או אטם פגום, או בגלל גוף חימום (כן, יש דבר כזה גם במקררים!) באיזור הדלת שאיננו מתפקד כהלכה. נזילת מים רצינית יותר (שלולית) עלולה להעיד על מגש אידוי

שסתום בלכלוך – כדאי להזיז את המקרר ולבדוק. זרימה רצינית של מים מעידה על חיבור לא תקין של ברז המים או פילטר המים (במקררים שמחוברים לברז מים) ויש לאתרה במהירות כדי למנוע הצפה.

תאורה - בכל מקרר יש גוף תאורה (אחד או יותר) ומפסק שמפעיל ומכבה אותו בהתאם לתנועת הדלת. אם האור אינו נדלק, אין צורך להזמין ישר טכנאי לתיקון מקרר - כדאי לבדוק קודם כל אם הנורה לא נשרפה והאם המפסק אינו "תקוע".

שברים - לעתים קורה שנשברים חלקים במקרר: מדף זכוכית, מגירה, מכסה פלסטיק, מכסה חיצוני, ידית אחיזה וכדומה. ניתן בהחלט לקחת את החלק השבור לחברת השירות ולנסות לרכוש חלק חלופי ולהרכיבו לבד – לטכנאי מקררים אין שום ידע נוסף בעניינים כאלה יותר מאשר לכם.

אטם דלת קרוע או יבש - אופייני למקררים ישנים. אפשר לנסות ולפרק את האטם ("גומייה") מן הדלת, לקחתו לחברת השירות שמספקת שירות לסוג הזה של מקרר ולנסות להחליפו בחדש.

הזמנת טכנאי מקררים

לרוב המקררים תקופת אחריות ארוכה, שבמהלכה יש כמובן להזמין אך ורק טכנאי מוסמך של החברה המספקת את האחריות. עבור מקרר שאיננו עוד באחריות - כדאי תמיד להזמין טכנאי שמורשה לטפל ומוסמך לבצע החלפת חלקים במקרר מסוג זה. כמובן, אם אתם מכירים היטב טכנאי מקררים מעולה ומרוצים ממנו, או אם קיבלתם המלצה נלהבת על טכנאי מקררים מסויים, ניתן להשתמש בשירותיהם. בכל מקרה, כדאי מאוד בזמן ההזמנה לתאר את הסימפטומים במדוייק ככל האפשר – כך יסתיים הטיפול בתקלה במהירות גדולה יותר ויקטן הסיכוי לקילקול המזון שבתוך המקרר, וכך גם יקטן הסיכוי ל"הפתעות" במחיר התיקון.

טיפים בנושא תיקון מקררים

מקרר קונים פעם בהרבה מאוד שנים. כדאי להשקיע מעט יותר ולקנות מקרר טוב ואמין שישרת אתכם שנים רבות ללא תקלות – ההפרש במחיר, מחולק למספר השנים, הוא זניח.

כדאי תמיד לנסות לפתור תקלות מקררים לבד, אבל אם יש בעייה רצינית – להזמין טכנאי לתיקון תקלות מקררים מייד. מקרר משפחתי ממוצע מכיל מזון ומוצרים בערך של מאות שקלים – חבל לזרוק.

בטיחות בעבודה: בכל מקרה שהנכם "מפשפשים בקרביים" של המקרר כמו למשל במקרה של מקרר מקצר, או מנסים להחליף לבד חלק כמו תרמוסטט או מפסק, חובה לנתק את המקרר כליל מזרם החשמל (כיבוי איננו מספיק!).

מזמינים אתכם להכנס אל - מחירון החלפת חלקים במקרר של אתר טוב תודה.
בהצלחה!

18

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מקררים מומלצים תל אביב

"רוב המקררים הם בעלי מערכת הפשרה אוטומטית (No Frost)"

טכנאי מקררים בבדיקת מקרר עם מודד דיגיטלי בבית

טכנאי מקררים מבצע בדיקה בחלק האחורי של מקרר במטבח

כתבות ומאמרים

הדרך הנכונה להתמודד עם תקלות במקרר

הדרך הנכונה להתמודד עם תקלות במקרר

במאמר זה תקבלו את כל המידע המקיף על תקלות נפוצות במקררים ואיך מתמודדים איתם . לדוגמה: בעיות רעשים, ממה הם נובעים ואיך ניתן לפטור את הבעיה. במידה וישנה תקלה שלא ניתן לזהות יצרו קשר עם בעל מקצוע.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "אמנה"?

במאמר יוסבר על מקרר אמנה: מה המאפיינים שלו, מה מבדיל אותו ממקררים אחרים, מהן התקלות שלו, וכיצד לטפל בהן.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "שארפ"?

במאמר יוסבר על מקרר "שארפ": מה מאפיין אותו, מה מבדיל אותו ממקררים אחרים, אילו תקלות אופייניות לו ואיך לטפל בהן.

קרא עוד