17

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

הדרך הנכונה להתמודד עם תקלות במקרר

במאמר זה תקבלו את כל המידע המקיף על תקלות נפוצות במקררים ואיך מתמודדים איתם . לדוגמה: בעיות רעשים, ממה הם נובעים ואיך ניתן לפטור את הבעיה. במידה וישנה תקלה שלא ניתן לזהות יצרו קשר עם בעל מקצוע.

כשמדובר בתקלה במקרר חובה להזמין במהירות טכנאי מקררים למקום. ישנו שוני מהותי במידת הדחיפות כאשר ישנה תקלה במקרר, וכאשר ישנה תקלה בכל מוצר חשמלי לבן אחר. הסיבה המרכזית לכך היא שהמקרר מאחסן תכולה יקרת ערך – מזון ומשקאות, וידוע כי כל בן אדם חווה לפחות פעם אחת בחייו אובדן של תכולת המקרר לנוכח תקלה. אם ברצונכם לחמוק מהסטטיסטיקה המצערת הזו, היו ערניים, גלו את מקור התקלה במקרר באמצעות מדריך זה, והזמינו טכנאי לתיקון המקרר בהקדם. לא די בכך, אלא שעליכם לבצע מספר פעולות מידיות בעצמכם – עד הגעתו של הטכנאי. המשיכו לקרוא ודאגו ליישם את הטיפים במדריך זה.

למה המקרר מרעיש?

המקרר יכול להרעיש בעקבות מספר גורמים, המתחלקים בדרך כלל לשני סגמנטים: לנוכח תקלה חמורה או בעקבות משהו פשוט. אם עסקינן בתקלות חמורות, אזי שמדובר במנוע של המקרר אשר הוא מקור הרעש, או במאוורר. בשני המקרים, לא בטוח שמומלץ להחליף אותם, וייתכן ועדיף להתחדש במקרר אחר. אם מקור הרעש נובע ממשהו אחר, סביר להניח שמדובר בהצטברות קרח בתוך תא האחסון שלו, ובעת מפגש הברזל עם הקוביות – הם מרעישים, או מכיוון שהמקרר לא עומד בצורה נכונה, ובכך נוצרת וויברציה מהרדיאטור, וכל שצריך לעשות הוא לשנות את זווית המקרר או להניח משהו באחת מפינותיו עד להיעלמות הרעש הטורדני. בכל מקרה, במצב שבו המקרר מרעיש – חשוב להתייעץ עם טכנאי לתיקון מקררים, אבל אין צורך בנקיטת צעדים נוספים באופן עצמאי (כמו בחלק מהתקלות שתקראו עליהן בהמשך).

למה המקרר לא מקרר?

במקרים בהם התקלה היא שהמקרר לא מקרר, ייתכן והאשם המרכזי בכך הוא בכלל לא המקרר, אלא אתם. נכון, מדובר במוצר חשמלי שתפקידו לשרת אותנו, אבל עלינו לטפל בו גם כן – ויתרה מכך, להשתמש בו בצורה נכונה. במידה ואתם משאירים את דלתות המקרר זמן רב מדיי פתוחות, או שוכחים לסגור אותו כמו שצריך, או ממלאים את המקפיא יתר על המידה (בעיקר בקופסאות פתוחות הצוברות לחות), אזי שיהיה לגיטימי מצד המקרר פשוט לא לקרר. לכן, במידה והצטבר קרח רב מדיי לנוכח שימוש מופרז, או שאולי הגומייה במקרר נשחקה ולכן לא מתקיימת אטימה ראויה, דאגו לחייג לטכנאי מקררים לטיפול קל ומהיר של התקלה. ייתכנו תקלות מחמירות יותר, אולם הן בדרך כלל לא גורמות למקרר לקרר פחות, אלא לא לקרר בכלל. במידה ואתם חשים כי הטמפרטורה במקרר גורמת למוצרים להפשיר או להתחמם, דאגו להוציאם מידית ולאחסנם במקום אחר. במידה והמקרר נדרש בהפשרה לנוכח קיפאון, יש לרוקן את המקרר מתכולתו, אלא שהפעם אנו לא ממתינים לטכנאי, אלא בודקים בעצמנו האם ניתן לסדר את התקלה. על מנת להיפטר מהקרח שהצטבר במקרר, עלינו להתחיל בתהליך הפשרת המקרר למשך 12 עד 24 שעות, וזאת ע"י ריקון וניתוק המקרר מהחשמל. לאחר מכן, נחזיר את המקרר לחשמל ולעבודה, ונראה האם התקלה נפתרה. במידה והתקלה חוזרת, כנראה שמנגנון ההפשרה של המקרר תקול ויש להזמין טכנאי.

בריחת גז או חוסר בגז

לרוב מדובר בבלאי או תקלה בצינור הגז: בגוף הצינור, בחיבור הצינור, או שמדובר בפגם ברדיאטור. במקרים מסוימים, מדובר בבריחה טבעית של גז לאורך זמן, ולכן יש למלא גז. במקרים בהם מדובר בתקלה, טכנאי מקררים יאלץ להתמודד איתה, תוך שהקושי המרכזי הוא בנגישות לצינור הפגום (צנרת פנימית או חיצונית).

יש שלולית מים מתחת למקרר

שלוליות מים עשויות להיווצר לנוכח סתימה בצנרת הניקוז של המקרר. וודאי תופתעו לשמוע, שלרוב צינור הניקוז במקרר ייסתם מהסיבות המוזרות ביותר, כמו למשל שאריות מזון, חתיכות נייר או ניילון שנשאבו דרך המאוורר אל תוך צינור הניקוז וסתמו אותו. סיבה אחרת לכך שנוצרות שלוליות או מצבור של מים באזור המקרר הוא הפשרה של מוצרים במקפיא, תוך שדלתות המקפיא אינן אטומות כמו שצריך, וכאמור – יש להזמין טכנאי לתיקון מקררים אשר ידאג לחדש את גומיית האיטום של דלתות המקרר והמקפיא.

ריח שרוף מהמקרר

במידה ואתם מריחים ריח שרוף מאזור המקרר, ייתכן ואנו עומדים בפני תקלה רצינית, ובשום פנים ואופן אין לחקור אותם בעצמכם – הזמינו טכנאי מקררים מיד! ריח שרוף מהמקרר יכול להיווצר לנוכח קצרים ובעיות חשמל שונות. במידה והמקרר חובר למקורות חשמל שאינם ייעודיים לו, ובעזרת מפצלים שונים, עלול להיגרם קצר במקרר ואף עלולה להיווצר שריפה. במקרים אחרים, מדובר בשקע אליו מחובר המקרר, אשר הפלסטיק שלו נמס ונשרף לאיטו מאותן הסיבות שציינו. דאגו כי המקרר שלכם מקור למקור חשמל ראוי המתאים לצרכן אנרגיה כבד, ללא חיבורים מאולתרים, ואף דאגו לעשות ביקורת אחת לכמה חודשים – גשו לאזור המקרר, הסתכלו על השקע, ראו שאין שינוי בצבע שלו (השחרה) וכי אין ריח הדולף ממנו או מהמקרר.

מתי כדאי לתקן?

ובכן, בדומה לרכב, ולמעשה לכל תקלה במכונה או מכשיר, כלל האצבע אומר שבמידה ועלות התיקון מגיעה ל-50% מערך המכשיר (או עולה עליו) מומלץ לוותר על התיקון ולרכוש חדש.
לטובת הדוגמה, אם תיקון המקרר עולה 1,750 ₪, כתוצאה מתקלה במנוע המקרר או המדחס למשל, ושווי המקרר עומד על 3,500 ₪ - אזי שכדאי לרכוש מקרר חדש. ראשית, ברור לנו שאם כבר מוציאים סכום גדול של כסף לטובת תיקון, ייתכן ועדיף למנף זאת לצורך רכישה חדשה, אולם יש משהו שנוסף שצריך להבין – תיקון התקלה לא מבטיח שהתקלה לא תחזור על עצמה.
לכן, ככל שעלות התיקון עולה, כך גם הסיכון הכרוך בכך. מצד שני, אם עלות התיקון אינה גבוהה (וישנן תקלות רבות במקרר הנפתרות בעלויות של בין 300 ₪ ל-1,200 ₪) – אנו ממליצים בחום לא לחשוב פעמיים ולהזמין טכנאי מקררים לתיקון התקלה.

המדריך בשיתוף עם טכנאים פלוס – פורטל השוואת מחירים בין טכנאי מוצרי חשמל.

17

ספקי שירות בתחום תיקון מקררים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מקררים מומלצים תל אביב

טכנאי מקררים במהלך טיפול בתקלה במקרר

כתבות ומאמרים

מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "אמנה"?

במאמר יוסבר על מקרר אמנה: מה המאפיינים שלו, מה מבדיל אותו ממקררים אחרים, מהן התקלות שלו, וכיצד לטפל בהן.

קרא עוד
מה מאפיין מקרר תוצרת

מה מאפיין מקרר תוצרת "שארפ"?

במאמר יוסבר על מקרר "שארפ": מה מאפיין אותו, מה מבדיל אותו ממקררים אחרים, אילו תקלות אופייניות לו ואיך לטפל בהן.

קרא עוד
8 תקלות המקררים הנפוצות ביותר

8 תקלות המקררים הנפוצות ביותר

במאמר יוצגו תיקונים שכיחים במקררים (לתקלות כמו מקרר מקצר, מקרר לא מקרר ועוד) מתי יש להזמין טכנאי מקררים ולמה כדאי לשים לב בעבודתו.

קרא עוד