47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

כל הסיבות למה צריך מערכת השקיה ומה חשוב לדעת עליה

מערכת השקיה אוטומטית מאפשרת לכם ראש שקט והיא גם יכולה להיות הכלי המרכזי שתשתמשו בו להשקיה.מדובר באחת הטכנולוגיות הכדאיות והמשתלמות ביותר, לפניכם המאמר השלם עם כל הנקודות החשובות למערכת השקיה

מערכת השקיה לגינה

מים הם מצרך הכרחי לבריאותם של החי והצומח על כדור הארץ, לא משנה מהיכן ומאיזה סוג. זה כולל גם את הצמחים בגינה שלכם, שזקוקים לאספקת מים סדירה לצורך הישרדותם.
אם בעבר ההשקיה היתה מתבצעת על ידי צינור רגיל ופשוט, אותו הייתם גוררים בין הצמחים (ולפעמים מקטרים שהוא לא ארוך מספיק ולא מגיע לכל הפינות בגינה), היום יש טכנולוגיות אוטומטיות הרבה יותר מתקדמות, שכדאי ומומלץ לאמץ, גם כדי להקל עליכם, אבל בעיקר לטובת הגינה שלכם. טכנולוגיות אלה נקראות מערכות השקיה ויש להן יתרונות רבים: הן מספקות לצמחים את כמות המים המדויקת שהם זקוקים לה, חוסכות לכם זמן וכסף, וכאשר הן מתוחזקות כמו שצריך, הן אמינות מאוד ומהוות השקעה מצוינת לטווח הארוך.
אז אילו מערכות השקיה יש כיום בשוק? מה זו מערכת השקיה ממוחשבת ומי צריך אותה? וכמה כל זה עולה לנו? על כל זה ועוד במאמר שלפניכם.

שיטות השקיה, מערכת השקיה ומחשב השקיה – ביחד ולחוד

שתי השיטות הנפוצות ביותר להשקיית גינה הן השקיה באמצעות ממטרות והשקיה באמצעות טפטפות. כל אחת מהשיטות עובדת באופן אחר ומשמשת מטרה שונה :


ממטרות – אחת משיטות ההשקיה הוותיקות ביותר, שניתן ליישם אותה בכל סביבה, לא משנה מהם תנאי השטח. היא גם זו שנחשבת לשיטה המגוונת מכולן מבחינת יכולות ההתאמה שלה. אחד היתרונות של הממטרות, שהן מאפשרות להשקות את הגינה או אזורים מסוימים בה בצורה מהירה, אולם מצד שני, אם הן מהוות את שיטת ההשקיה המרכזית, בדרך כלל הן גם הגורם הישיר לבזבוז מים לא מבוטל. לכן מומלץ ליישם אותן בגינה במידה ובאופן מבוקר.


טפטפות – שיטת השקיה רווחת נוספת, שהיא ההפך הגמור מזו הקודמת, בשל הדרך בה היא מספקת מים לצמחים. במקום להשקות אותם מלמעלה כמו הממטרות, הטפטפות מספקות מים ישירות לשורשים. מדובר בשיטת השקיה פופולרית, לא רק מפני שהיא יעילה מאוד ונספגת באדמה באופן מיטבי, אלא כיוון שהיא מאוד חסכונית הן בזמן והן בעלויות, וכמובן שגם בצריכת המים (בסביבות 30%-50% פחות משיטות השקיה אחרות).


ההתפתחות הטכנולוגית הפכה את שתי שיטות ההשקיה שהזכרנו לאוטומטיות ולחכמות והיא מאפשרת לשלוט בהן מרחוק, באמצעות הטלפון הנייד או המחשב וכך לנהל את ההשקיה ולהתאים אותה באופן מושלם למזג האוויר ולגורמים אחרים.

ממה מורכבת מערכת השקיה?

מערכת השקיה אוטומטית מוגדרת כאמצעי השקיה לגינה שאינו עושה שימוש ידני בברז או בצינור והיא מיועדת לדאוג לאספקת מים סדירה לגינה שלכם כדי שהיא תוכל להמשיך לצמוח ולשגשג כל עונות השנה, אפילו בקיץ הקשוח שיש כאן בישראל.
מערכת כזו מורכבת מברז מים ראשי, שנקרא ראש מערכת, והוא זה שאחראי על הזרמת המים (וסגירה שלהם במידת הצורך) אל צינורות ההשקיה, משם הם יוצאים, בכמות הרצויה, דרך מתזים (סוג של ממטרות) או טפטפות.
מערכת ההשקיה מנוהלת כולה על ידי מחשב השקיה, ששולט בתדירות ובכמויות ההשקיה לגינה, בהתאם לפרמטרים שמוכנסים אליו. המחשב הוא זה שאחראי לברזים החשמליים שנפתחים ונסגרים, בנפרד או ביחד, לפי הוראה שלו. מספר הברזים החשמליים תלוי בגודל הגינה ובסוגי הצמחים שיש בה.
במערכת ההשקיה קיימים רכיבים נוספים כמו וסת לחץ ששומר על לחץ מים רצוי ופילטרים שמונעים ככל האפשר כניסת לכלוך שעלול לסתום את פתחי יציאת המים ולהשבית את המערכת כולה. ניתן גם להוסיף לה רכיבים שאינם הכרחיים, אך בהחלט יכולים לשדרג אותה, כמו למשל משאבת דשן שמסייעת לדישון יעיל, הכולל כמויות מדויקות של חנקן, זרחן ואשלגן החיוניים להפיכתם של הצמחים לחזקים ולבריאים יותר וכתוצאה מכך גם חוסך הרבה מים.

למה כדאי לשים לב כשמתקינים מערכת השקיה?

זמני ההשקיה – תזמון הוא מרכיב חשוב בקביעת שעות ההשקיה של במערכת. יש שעות שבהן יעיל יותר להשקות את הגינה, למשל בשעות הבוקר המוקדמות, במיוחד בקיץ, כאשר פחות חם והאדמה מוכנה לספוג את המים ולא מאדה אותם מיידית. אם יש לכם מערכת השקיה ממוחשבת, אתם לא צריכים להטריד את עצמכם בשאלה מתי טוב ונוח להשקות, בדרך כלל המערכת תציג בפניכם זמני השקיה מומלצים עבור כל סביבה וכל מזג אוויר.


צמחיה – יש להתייחס גם לצמחים שגדלים בגינה, אם אפשר אפילו לכל אחד מהם בנפרד. אין דינו של צמח צעיר, שזה עתה נשתל, וזקוק להשקיות קלות במרווחי זמן קטנים, לדין צמח או עץ בוגר, בעל מערכת שורשים עמוקה, שזקוק להשקיה לעיתים רחוקות יותר.


תחזוקה – מערכות ההשקיה שלכם זקוקות לתחזוקה שוטפת, שתעזור להן לתפקד וגם תאריך את תוחלת החיים שלהן. אם יש לכם טפטפות, רצוי שתנקו באופן תדיר את הפילטרים של המתזים על מנת שלא ייחסמו. כמו כן בדקו את הצינורות, שעם הזמן מתבלים ונקרעים, במיוחד אם הם חשופים לשמש.

ומה לגבי העלות?

אז כמו כמעט בכל דבר, עלות מערכת השקיה תלויה בגורמים רבים, ביניהם גודל הגינה, הצמחייה, מספר הברזים החשמליים ואורך הצינורות. הסכום שתשלמו עבור מערכת השקיה לגינה של עד 100 מ"ר נע בין 1,500-2,500 ₪, אך כמובן שתוכלו לשדרג אותה ולהוסיף רכיבים נוספים, ובהתאם לכך המחיר יעלה.
מזמינים אתכם להסתכל על מחירון עבודות גינון מבעלי המקצוע המומלצים שלנו.

לסיכום

ומילה קטנה לסיום. זה אולי נראה מותרות, ואולי אתם חושבים שלא כל מי שיש לו גינה זקוק למערכת השקיה. זה אולי נכון, אבל עם הסתייגות. גם אם הגינון הוא בנפשכם וזהו התחביב האולטימטיבי עבורכם, מספיק שתסעו לחופשה קצרה, אפילו כאן בארץ, והגינה שלכם יכולה להינזק. מערכת השקיה אוטומטית מאפשרת לכם ראש שקט. תוכלו להפעיל אותה, או לא, בהתאם לרצונכם. היא יכולה להיות כלי עזר משני והיא גם יכולה להיות הכלי המרכזי שתשתמשו בו להשקיה הגינה. אבל בשורה התחתונה, מדובר באחת הטכנולוגיות הכדאיות והמשתלמות ביותר, שעושה רק טוב, גם לכם וגם לגינה.

בהצלחה!

47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

"ממטרות – אחת משיטות ההשקיה הוותיקות ביותר"

"מערכת ההשקיה מנוהלת כולה על ידי מחשב השקיה"

"מערכות ההשקיה שלכם זקוקות לתחזוקה שוטפת, שתעזור להן לתפקד"

כתבות ומאמרים

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

עיצוב הגינה - כל הטיפים החשובים לשנת 2022

הגינה שלכם היא האזור שמחבר אתכם לטבע. זה האזור שייתן לכם לחוש שקט ושלווה כאשר אתם יושבים בו. לפניכם המאמר השלם על עיצוב הגינה, כולל כל הטיפים החשובים לשנת 2022.

קרא עוד
המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

המדריך השלם להקמת גינת גג מושלמת

מה זו גינת גג? מה ההבדלים בינה ובין גינת קרקע? איך מקימים אותה? מה דרוש להקמה שלה? אילו צמחים, אדמה ודשן צריך? בטח יש לכם המון שאלות. ובדיוק בשבילכם כתבנו כאן את המדריך השלם להקמת גינות גג מאפס.

קרא עוד
עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

עבודות גינון עם גננים מקצועיים - כל הנקודות החשובות

המאמר ידון בשאלה למה צריך גנן (רמז: לא רק לאלה שלא אוהבים גינון), הוא יסביר על סוגי הגננים השונים ולבסוף ייתן טיפים כיצד להבחין בין גנן אמיתי לכזה שסתם רוצה לעשות עליכם סיבוב. הכול על גננים - המאמר השלם

קרא עוד
תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

תאורת גינה – כיצד להפוך את החצר שלכם לעוצרת נשימה

מאמר זה ינסה להסביר למה בכלל צריך תאורת גינה, כיצד לתכנן וליישם תאורה נכונה ומהם הסוגים וגופי התאורה הנפוצים הקיימים היום בשוק.

קרא עוד
איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

איך לייצר מרפסת או גינה במראה כפרי עם ריהוט גן איכותי?

למעשה העיצוב הכפרי של פינות הישיבה לחצר ולמרפסת הוא העיצוב הדומיננטי כיום. לכן כתבנו לכם את המאמר השלם להפיכת הגינה או המרפסת שלכם למראה כפרי ומושלם.

קרא עוד
גינה במרפסת –  מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

גינה במרפסת – מחירים, צמחים מומלצים, טיפים ומה שבניהם

איך מקימים גינה במרפסת? מה צריך לדעת לפני? איך מתחזקים אותה? מה הכי מתאים לה? ולכם? על כל אלה ועוד נשתדל לענות במאמר זה.

קרא עוד
מזרקות לגינה – המאמר השלם

מזרקות לגינה – המאמר השלם

כדי להתאים את המזרקות לגינה החדשה שלכם וגם לסגנון שלכם, רצוי שתקראו קודם את המאמר הזה שיספק לכם את כל המידע הנחוץ, כולל ענייני סטייל ופונקציונליות.

קרא עוד
גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - הכל על תחזוקה לגינה

תחזוקה לגינה מכילה המון דברים בתוכה - גיזום? השקייה? ומה עם דישון? - להלן הפעולות היעילות והשימושיות ביותר שרצוי לבצע, על מנת לשמר את הגינה ולעזור לצמחיה שבה לשגשג.

קרא עוד