26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מדוע צריך ארונות חשמל ייעודיים?

במאמר נלמד מהם השלבים העיקריים החשובים בבחירת ארון חשמל ייעודי לארגון או לבית שלכם ועל מה עליכם לשים דגש.

למה משמשים אותנו ארונות חשמל במבנה?

ארונות חשמל הם לא סתם עוד קופסה המוצבת במסדרון, יש להם תפקיד חשוב ומרכזי: הם הלב של כל בית, מוסד ציבורי, חברה או עסק ולכן יש להקדיש לתכנונם והקמתם מחשבה מרובה ולבחור את הארון המתאים לצרכיו של המבנה ואופיו. מהם השלבים בבחירת ארון חשמל ייעודי לארגון או לבית שלכם ועל מה עליכם לשים דגש? לפניכם המדריך.

הבדלים בצרכים, הבדלים בארונות החשמל

כל מבנה מודרני בעידן המודרני זקוק לארון חשמל, אך בעוד שלבתים פרטיים או לעסקים קטנים יהיו צרכים מסוימים כך לארגונים גדולים, לחברות ומוסדות ציבוריים יהיו צרכים אחרים. לכן כאשר מתכננים ומציבים ארון חשמל יש להתייחס למיקום ולצריכת החשמל, כמו גם לכמות הציוד ולרמת האפקטיביות הנדרשת.

עבור בתים פרטיים ועסקים קטנים מספיקים ארונות חשמל קטנים ופשוטים בעוד שלחברות, ארגונים ומוסדות צריך לתכנן מראש ייצור ארונות חשמל ממתכת מתקדמים ובהם מיטב הטכנולוגיות. בכל המקרים ארונות החשמל צריכים להיות ברמת בטיחות גבוהה במיוחד.

כיצד בוחרים ארון חשמל?

בחירת ארון חשמל תתבצע לאחר אפיון מעמיק של צרכים ספציפיים. לכן כל ארון מיוצר בהתאמה אישית, כשהוא מספק מענה ייעודי ומדויק וצריך לענות על הקריטריונים הבאים:

  • בטיחות – בארון חשמל ישנם כבלים, צינורות, חוטים וציוד ולכן תכנונו צריך בראש ובראשונה להתייחס לסוגיית הבטיחות: על הציוד להיות מוגן ולא חשוף כדי שהפעילות תהיה תקינה אך גם לא תסכן אחרים.
  • איכות – יש לבנות ארונות חשמל ייעודיים מחומרי גלם איכותיים בלבד. חומרים איכותיים יבטיחו מידת עמידות גבוהה יותר לאורך השנים ויעזרו לארון החשמל למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר.
  • עמידות – על ארון החשמל לגלות עמידות לפגעי מזג אוויר, לבלאי ולהיות אטום לחדירת אבק, לחות, עפר, לכלוך או כל חומר כימי שעשוי לחדור לפנים הארון ולגרום לנזק. כדי שהארון יהיה כמה שיותר עמיד יש להשתמש גם בחומרי חיפוי, איטום וצבע איכותיים שמיוצרים על ידי יצרנים מובילים.
  • מיקום – גודל המבנה, מיקומו, הארכיטקטורה הייחודית שלו, תקני הבטיחות המחייבים בחוק, צרכי ואופן השימוש כל אלו ועוד הם מאפיינים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים ארון חשמל. לכן יש להתאים את הארונות באופן שיאפשר הצבה יציבה ובטוחה לשימוש.

  • בחירת מיקום וחומרי גלם

    הקריטריונים השונים שעליהם יש להסתמך בעת בניית ארון חשמל ייעודי מאפשרים לקבוע את גודלו של הארון ואף לאתר את המיקום האופטימלי עבורו. המיקום הנבחר צריך להיות מספיק נגיש לתפעול ותחזוקה אך מנגד, לא יותר מדי מרכזי כדי שלא יסכן אף אחד. ישנם חומרי גלם שונים ממשפחת חומרי המתכת שמהם ניתן לייצר ארונות חשמל. יש לבחור את חומר הגלם בהתאם למידת העמידות הנחוצה, תוך הבטחת אטימות, בידוד והגנה מפני פגיעות ובלאי לאורך השנים. בכל מקרה, חשוב לפנות לחברה מקצועית ובעל וותק וניסיון בתחום, על מנת שתוכל לאפיין את הצרכים שלכם ולייצר לכם ארון חשמל ייעודי בהתאמה.

    26

    ספקי שירות בתחום חשמלאים

    מצא בעל מקצוע

    חשמלאים מומלצים תל אביב

    דוגמא לארון חשמל תעשייתי גדול

    כדאי להתייעץ עם חשמלאי מוסמך לפני התקנת ארון חשמל

    כתבות ומאמרים

    עבודות חשמל ביתיות - עשה ואל תעשה

    עבודות חשמל ביתיות - עשה ואל תעשה

    ישנן עשרות עבודות חשמל נפוצות בבית, חלקם דורשות תכנון מראש, וחלקם לא. אז אלו עבודות חשמל ביתיות קיימות? מה חשמלאים מוסמכים מספקים? והאם ניתן לפתור את חלקן לבד? כל התשובות במאמר שלפניכם

    קרא עוד
    כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

    כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

    המאמר נכתב על מנת לתת מושג מה עליכם לעשות וכיצד לנהוג כדי לבצע תכנון חשמל נכון לבית שלכם, לבחירת תאורה לפנים ולחוץ וכדי שתכירו כמה שיותר מונחים ומושגים בתחומים אלו.

    קרא עוד
    המדריך השלם למונה חשמל ושעון שבת - טיפים ונקודות חשובות

    המדריך השלם למונה חשמל ושעון שבת - טיפים ונקודות חשובות

    כיום קיימים בשוק מגוון מוצרים והתקנים חשמליים שיכולים לעזור לכם לנטר ולפקח על צריכת החשמל שלכם במאמר שלפניכם נרחיב על שניים מתוכם - מונה חשמל ושעון שבת.

    קרא עוד
    שקע ותקע - כל המידע הנחוץ על נקודת חשמל

    שקע ותקע - כל המידע הנחוץ על נקודת חשמל

    כאשר אתם מתעסקים עם חשמל, הבטיחות היא זו שצריכה לעמוד לנגד עיניכם ולהנחות אתכם בכל פעולה שאתם עושים, גם בפעולות הטריוויאליות ביותר כמו להכניס תקע לשקע. במאמר הבא תמצאו את הכל על נקודת חשמל, שקעים ותקעים.

    קרא עוד
    המדריך לביקורת חשמל של חברת החשמל - תקלות חשמל וטיפים

    המדריך לביקורת חשמל של חברת החשמל - תקלות חשמל וטיפים

    מאמר זה יסביר מהי ביקורת חשמל של חברת החשמל, באיזה תקלות חשמל נזדקק לאחת כזו ומתי בדיוק צריך להזמין אחת - מבטיחים תשובות לכל השאלות.

    קרא עוד
    כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

    כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

    בחורף אנו תלויים יותר במכשירי החשמל ולכן רצוי מאוד שהם יתפקדו באופן חלק וללא תקלות חשמל. מאמר זה יסביר כיצד ניתן להכין את הבית לקראת העונה הקרה, וייתן טיפים לבטיחות חשמל בחורף.

    קרא עוד
    קצר בלוח החשמל? בעיית הארקה? מה זה וולט? - כל התשובות במילון המושגים שלנו

    קצר בלוח החשמל? בעיית הארקה? מה זה וולט? - כל התשובות במילון המושגים שלנו

    אז אם אתם רוצים לדעת מה ההבדל בין ואט לוולט, או מה זה בדיוק ממסר פחת, הארקה או קצר חשמלי בלוח החשמל המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

    קרא עוד
    תלת פאזי - כל המידע על חיבור חשמל תלת פאזי

    תלת פאזי - כל המידע על חיבור חשמל תלת פאזי

    אם אתם מבקשים להגדיל את זרם החשמל לבית יש לכם שתי אפשרויות: מעבר מ-25 אמפר ל-40 אמפר ומעבר מחד פאזי לתלת פאזי. במאמר הבא נרחיב על אפשריות אלו ונציג את היתרונות והחסרונות של חד פאזי ותלת פאזי.

    קרא עוד