20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מהו צילינדר ואילו סוגי צילינדרים קיימים?

במאמר יוסבר מהו צילינדר, אילו סוגי צילינדרים קיימים ומהם ההבדלים ביניהם.

צילינדר

בשל הדרישה הרבה שיש כיום לאמצעי מיגון שונים של הבית, קיים בשוק המנעולים מגוון רחב של צילינדרים, אשר עונים על כל מיני קריטריונים ודרישות. אך לפני שנפרט על סוגי צילינדרים קיימים ותכונותיהם, נסביר תחילה מהו צילינדר בדיוק, ואיזה תפקיד הוא ממלא במנגנון הנעילה של הדלת.

מנעולי צילינדרים הם סוג המנעולים הנפוץ ביותר, מפני שהם קלים לתפעול, ויחד עם זאת מספקים בטיחות רבה למשתמש. צילינדרים גורמים לנעילה או פתיחה של דלתות על ידי סיבובם באמצעות מפתח, פעולה אשר גורמת לתזוזת הפינים שמבריחים את הדלת. קיימות שיטות שונות לסידור פינים של צילינדרים , ודבר זה הוא אחד הגורמים העיקריים שמשפיעים על רמת הבטיחות של המנעול עצמו.

היתרון הגדול של צילינדרים לעומת סוגים אחרים של מנעולים, הוא שניתן להחליף צילינדר ללא הצורך להחליף את המנעול עצמו, וזוהי פעולה קלה יחסית, שאף אינה פוגעת במנגנון הנעילה (להיפך – היא משפרת אותו, שכן התקנת צילינדר חדש מגבירה את היעילות של הנעילה ואת הקושי בפריצת המנעול). באופן כללי, החלפת צילינדרים, נעשית בד"כ ע"י מנעולן מוסמך, באחד מהמקרים הבאים:

  • כאשר המפתח לבית אובד או נגנב.
  • כאשר מופיעה תקלה או שחיקה במנגנון הנעילה.
  • לאחר פריצה לבית, מפני שבדרך כלל נגרם נזק כלשהו לצילינדר.
  • כאשר עוברים לבית חדש שכבר שימש דיירים אחרים לפניכם.


בנוסף לכל אלה, מומלץ להחליף צילינדרים בדלתות כניסה בכל 5 שנים בערך, מפני שהם נשחקים כתוצאה מהשימוש היומיומי ויעילותם יורדת.

קיימים שני סוגים עיקריים של צילינדרים, המשמשים את הקהל הרחב - צילינדרים עם לשון, וצילינדרים משוננים.

צילינדר לשון הוא צילינדר פשוט יחסית, אשר מובנית בתוכו לשון, המסתובבת עם סיבוב של הצילינדר באמצעות מפתח. סיבוב הלשון גורם לתזוזה של הזיזים השונים שבתוך מנגנון הנעילה, וכתוצאה מכך הדלת ננעלת או נפתחת. ישנם צילינדרי לשון כפתור וצילינדרי לשון רגילים, כאשר ההבדל ביניהם הוא שהראשון מאפשר לפתוח את הדלת במפתח, גם כאשר היא נעולה מבפנים, ואילו צילינדר רגיל לא ניתן לפתיחה, כאשר ישנו
מפתח בחור המנעול. באופן כללי, צילינדר לשון הוא צילינדר בטוח ואיכותי, שלא נשחק בקלות. החיסרון העיקרי שלו הוא שהמנגנון שלו פשוט יחסית. כתוצאה מכך הוא צילינדר יחסית פשוט לפריצת מנעולים.

הסוג השני של צילינדרים הוא צילינדרים משוננים, כאשר גם הם באים בגרסת כפתור או בגרסה רגילה. ההבדל בין צילינדר משונן לצילינדר לשון הוא שסביב גוף הצילינדר מצויים גלגלי שיניים, אשר מותאמים לגלגלי השיניים שבדלת, וסיבוב של הצילינדר גורם לתזוזת הגלגלים בפנים הדלת, וכתוצאה מכך גם לתזוזה של הבריח. צילינדר משונן בדרך כלל מספק בטיחות רבה יותר לדלת, למרות שדבר זה תלוי רבות באיכותו ומורכבות המנגנון שלו.

חשוב לציין, שללא קשר לסוג הצילינדר - ככל שהאיכות של הצילינדר עולה, כך עולה גם עמידותו כנגד שכפול וקידוח. מן הסתם, המחיר של אותם צילינדרים עולה בהתאם.

לסיכום

הדבר החשוב ביותר בעת בחירת צילינדרים לדלתות שלכם הוא הקפדה על צילינדרים של יצרנים איכותיים, אשר עומדים בתו התקן של מכון התקנים בישראל. כמו כן, חשוב להקפיד שהצילינדר שאתם מתקינים בביתכם הוא חדש, מפני שישנם מנעולנים, ושאר נותני שרותי צילינדרים, שנוטים "לעשות כסף" על חשבונם של לקוחות תמימים ולהתקין להם צילינדרים ישנים ושחוקים. התייעצות עם מנעולן מומחה ומנוסה, זו הדרך הטובה ביותר לבחור את הצילינדר המושלם לדלת שלכם, ובמקרה זה אל תתפשרו על איכות בגלל המחיר – כי לבטיחות של ביתכם אין מחיר!

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מדריך רכישת דלתות כניסה

מדריך רכישת דלתות כניסה

במאמר יוסבר מה צריך לוודא כשבוחרים דלת כניסה לבית: אחריות היצרן, שרות התקנה, עיצוב הבית ועוד.

קרא עוד
מתי נדרש להזמין שירות פריצת דלתות?

מתי נדרש להזמין שירות פריצת דלתות?

במאמר יוסבר באילו מצבים נדרש להזמין שירות של פריצת דלתות ע"י מנעולן מקצועי (מנעול שהתקלקל, מפתח שאבד וכדו').

קרא עוד
כיצד נחליף בעצמינו צילינדר דלת?

כיצד נחליף בעצמינו צילינדר דלת?

במאמר יוסבר כיצד לבצע החלפת צילינדר בשיטת עשה זאת בעצמך וללא עזרת מנעולן

קרא עוד