20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

אילו סוגי מנעולים קיימים, וכיצד נבחר מנעול לבית?

במאמר יוצגו סוגי מנעולים שונים, ויוסברו היתרונות והחסרונות השונים של כל מנעול.

מנעולים

מנעולים הם עצמים בעלי חשיבות עליונה בחיינו, אשר משמשים אותנו מדי יום – בבית, ברכב, בעבודה ואפילו בתיבת הדואר. על ידי התקנת מנעולים בלבד מתאפשר לנו לשמור על זכויות רבות שניתנות לנו מתוקף היותנו אזרחים במדינה דמוקרטית – הזכות לפרטיות, הזכות לרכוש, הזכות לשלמות הגוף ועוד, כך שתרומתם לחיינו היא עצומה ובלתי ניתנת לביטול.


התקנת מנעולים היא פעולה שצריך לבצע אותה לאחר שיקולים שונים, כגון איכות, יעילות, מחיר והתאמה לצורך. כלומר – בתיבת הדואר שלכם ודאי לא תבחרו להתקין מנעול קוד מתוחכם, ומנגד בדלת הכניסה לביתכם לא תסתפקו במנעול לשונית פשוט ובשרשרת. על מנת שתוכלו לבצע את הבחירה הנכונה בהתאמת מנעולים לביתכם רצוי להיוועץ עם בעל מקצוע שמבין בתחום, או עם מנעולן מוסמך. מעבר לכך, במאמר הבא - על מנת לעזור לכם להתמצא יותר בתחום של מנעולים ולמצוא את המנעול המושלם בשבילכם - תוכלו לקרוא מעט על סוגי מנעולים נפוצים ותכונותיהם.

סוגי מנעולים נפוצים:

מנעול לשונית - מנעול לשונית הוא מנעול בעל מנגנון פשוט ביותר, שבו סיבוב של המפתח בחור המנעול גורם לסיבוב של לשונית מתכת פנימית, אשר מצמידה את הדלת למקומה ומונעת את פתיחתה. בשל פשטותם הרבה מנעולים בעלי לשונית - הם קלים מאוד לפריצה, ומשמשים בעיקר לנעילת דלתות חסרות חשיבות יחסית, כמו למשל מגירות שולחן, דלת של ארון ציוד כלשהו המצוי בתוך הבית, דלתות של תיבת דואר וכו'. יתרונם של מנעולי לשונית הוא מחירם הזול, והזמינות הרבה שלהם ברוב החנויות לציוד עבודה ומוצרי בניין. דבר זה הופך מנעולים אלה למושלמים לשימוש בתוך הבית, בייחוד לגבי נעילת דלתות שאת תוכנן אתם רוצים לשמור הרחק מהישג ידם של ילדים או מבקרים חטטנים.

מנעול צילינדר

זהו אחד המנעולים הפופולארי והטוב ביותר לנעילת הבית. מנעולים בעלי צילינדר הם עמידים וחזקים, קשים יחסית לפריצת מנעולים ולעיתים קרובות אף חסיני שכפול. תכונות אלה מתעצמות ככל שמחירם עולה, ויחד עם זאת נוספים אליהם אלמנטים שונים, כגון זיזים מיוחדים ומספר פנימי, אשר הופכים מנעולי צילינדר לאמינים לאורך זמן וקשים במיוחד לפריצה. החיסרון העיקרי של מנעולי צילינדר, בייחוד כאלה המותאמים לדלתות כניסה, הוא כאמור המחיר, אך מדובר בהשקעה חד פעמית ולכל החיים, והבטיחות שמקבלים כתוצאה מהתקנת מנעולים מסוג זה בהחלט שווה את ההשקעה.

מנעולים חבויים

מנעולים חבויים הם מנעולים שמצויים בדרך כלל בדלתות הזזה וחלונות. מנעולים חבויים מופעלים בדרך כלל על ידי כפתור או לשונית מיוחדת שניתנת להזזה מעלה ומטה, ועל ידי כך היא מאפשרת נעילה. יתרונם של מנעולים חבויים הוא הבטיחות הרבה שהם מספקים כנגד ילדים קטנים, אשר מתקשים בפתיחת המנגנון, ובכך נמענים אסונות כגון נפילה מעדן החלון. בנוסף, מנעולים חבויים בדלתות של מרפסות מעניקות בטיחות מסוימת, מפני שבלתי אפשרי לפתוח אותן מהצד החיצוני, ופורץ אשר מתכנן לחדור מכיוון המרפסת, ייאלץ לנפץ את הדלת, דבר אשר לבטח יעיר את דיירי הבית או את השכנים. עם זאת, מנעולים מסוג זה אינם מתאימים לדלתות עץ רגילות, בייחוד מפני שהן ניתנות לפתיחה רק מכיוון אחד.

מנעול עליון

מנעולים עליונים, המכונים גם פאבלוקס, הם מנעולים שמותקנים על הדלת בגובה הפנים של אדם ממוצע, מעל למנעול הסטנדרטי שממוקם באמצע. מנעולים מסוג זה מותקנים בדרך כלל בדלתות כניסה מעץ, אשר קלות יותר לפריצה מדלתות פלדה, ולכן יש צורך להוסיף להן אמצעי מיגון נוסף. מנעולים עליונים גם הם עשויים בטכנולוגיית צילינדר בדרך כלל, אך לרוב מדובר על צילינדר מסוג שונה מהמותקן במנעול הרגיל, על מנת להקשות על הפורץ.

20

ספקי שירות בתחום מנעולנים

מצא בעל מקצוע

מנעולנים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מתי נדרש לקרוא לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי?

מתי נדרש לקרוא לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי?

במאמר יוסבר באילו מצבים יש לקרוא לשירותיו של פורץ מנעולים מקצועי (אבדן מפתח, מנעול שהתקלקל, דלת שנסגרה וכדו').

קרא עוד
כל המידע על מנעולן רכב

כל המידע על מנעולן רכב

במאמר יוסבר באילו מצבים מומלץ לקרוא למנעולן רכב, איך בוחרים מנעולן רכב, ומה חשוב לבדוק לפני שמזמינים אותו.

קרא עוד
סוגי המנעולים הנפוצים ביותר

סוגי המנעולים הנפוצים ביותר

במאמר יפורטו סוגי המנעולים המתאימים לדלתות עץ וזכוכית, יתרונותיהם וחסרונותיהם.

קרא עוד