34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

כמה דחוף לטפל במים העולים מהביוב?

מים עולים מהביוב הם מטרד שיכול לא רק להיות לא נעים, אלא גם מסוכן ועלול לגרום לנזק. המים העולים הם מים מלוכלכים ומלאי חיידקים והתפשטות שלהם יכולה לפגוע לכם בבריאות. חשיפה למים שכאלה עלולה להביא להדבקה בחיידקי צואה ושתן, ואף למחלות זיהומיות לא נעימות. בנוסף, המים עלולים לגרום לכם להצפה וכתוצאה מכך אתם עלולים להחליק ולהיפגע, במיוחד אם לא שמתם לב לכך. ההצפה לא רק שמסוכנת לכם, אלא תביא לכך שהמים יחלחלו לתוך הרהיטים והחפצים שלכם, ישחקו אותם ובכך יהרסו אותם. לכן יש הכרח בטיפול בבעיית המים העולים. מעבר לכך שזה גורם לריחות לא נעימים ויוצר לכלוך, כדאי לטפל בזה על מנת לשמור על תקינות ביתכם, על בטיחותכם ועל בריאותכם.

למה המים עולים מהביוב?

בדרך כלל הבעיה אשר גורמת למים לעלות מהביוב היא סתימה בביוב. כאשר הביוב סתום המים לא יכולים לחלחל בהמשך הצנרת והם נתקעים בתוך צנרת הביוב. המים מצטברים בתוך הצנרת ומתחילים לעלות לאט לאט במעלה הצנרת. בשלב מסוים המים יתחילו לגלוש מפתח הביוב ואותם מים מלוכלכים יזרמו לכם בתוך הבית. לרוב הסתימה תגרם כתוצאה מאובייקט מוצק אשר נתקע בצנרת או מהצטברות של כמה אובייקטים. לעיתים הסתימה יכולה להתרחש כתוצאה מנזק שנגרם לצנרת ומונע מהמים לזרום בצורה חלקה. בכל מקרה, המים שעולים הם סימן לתקלה בצנרת שלכם שיש לטפל בה בדחיפות, היות והיא יכולה להחמיר ואף להביא לפיצוץ הצנרת.

האם אוכל לטפל בזה בעצמי?

במידה ומדובר בבעיה קלה, תוכלו לפתור אותה לגמרי לבדכם. פתיחת סתימה בביוב היא פעולה שאינה מורכבת כל כך, וכמעט כל אחד יכול לבצע אותה בצורה טובה. ישנם חומרים כימיים אשר תוכלו להזרים בצנרת והם ימיסו את הגורם לסתימה ויעזרו למים לחזור לזרום כמו שצריך. כמו כן, תוכלו להיעזר במכשור לפתיחת סתימות, כמו למשל כבל מתכתי וקפיצי אשר מוחדר עמוק לתוך הצנרת ובאמצעות פעולות סיבוביות לוכד את מה שגורם לסתימה. לאחר שהכבל הקפיצי לוכד את הלכלוך, תוכלו למשוך אותו החוצה ולזרוק את הלכלוך המיותר. כמובן שהדבר דורש הבנה בסיסית בצנרת ביוב ועבודת כפיים לפתיחת הצנרות, לכן לא תמיד הדבר יתאים לכולם.

מישהו יכול לעזור?

כאמור פתיחת סתימות ביוב היא פעולה פשוטה יחסית שכל אחד כמעט יכול לבצע בעצמו. יחד עם זאת, במידה ומדובר בסתימה מורכבת או בסתימה שנמצאת במקום עמוק בצנרת, כדאי להיעזר באיש מקצוע ולקרוא לשרברב.
יתכן ובמקרה שלכם יהיה צורך לבצע שאיבת ביוב ולהיעזר במכשור צילום צנרת על מנת להבין את הבעיה ולפתור אותה. איש מקצוע יהיה בעל כל הכלים הנדרשים לטיפול בבעיה ויוכל לבצע אותה בצורה מקצועית ויעילה.
בנוסף, לבעל המקצוע תהיה היכולת לשאוב ולרוקן את המים בצורה יעילה ובטיחותית. לעיתים עבודה עצמית עלולה לגרום נזק לצנרת ואף לשבור אותה. על כן, אם אין לכם כלל הבנה בתחום ומעולם לא פתחתם סתימות, גם אם נראה לכם שמדובר בסתימה פשוטה וקלה לשחרור, עדיף להיעזר באנשי מקצוע.

לעיתים סתימה בביוב יכולה להיראות כסתימה פשוטה ולהתברר כאירוע מורכב. אף יתכן שטיפול לא נכון בסתימה פשוטה עלול לגרום למצב להיות חמור יותר ולהפוך למסובך יותר לפתרון. אינסטלטור ידע לפתור את המצב מבלי לגרום לו להיות גרוע יותר, וכן יוודא שלא יגרם נזק לצנרת. כמו כן, במידה ונגרם כבר נזק כתוצאה מהסתימה, הוא ידע לזהות זאת ולתקן את הנזק שנגרם. כך שאתם תוכלו להיות בראש שקט שהסתימה טופלה והמים לא יחזרו לעלות מהביוב.
ממליצים לכם להיכנס לעמוד מחירון קבלני אינסטלציה המומלצים שלנו.

איך ניתן למנוע מהבעיה לחזור?

כאמור מים העולים מהביוב הם מטרד שעלול לגרום לנזק ואף להיות מסוכן לבריאות שלכם. אם אתם רוצים למנוע מכך לקרות שוב, כל שיהיה עליכם לעשות הוא למנוע הצטברות חוזרת של סתימה בצנרת הביוב שלכם. ראשית, כדאי לוודא שאינכם מורידים במים שיערות, תחבושות למחזור, טמפונים, מגבונים, גלילי נייר טואלט, או כל חפץ אשר עלול ליצור סתימה ואף עדיף להימנע מהורדה במים של נייר טואלט. שנית, מומלץ לדאוג לנקות את תעלות הניקוז שלכם ולהשתמש בחומרים ממיסים שינקו את הצנרת.

למידע נוסף, היכנסו למאמר שלנו - פתיחת סתימות בצנרת הביתית.

בהצלחה!

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"במידה ומדובר בבעיה קלה, תוכלו לפתור אותה לגמרי לבדכם"

"כאשר הביוב סתום המים לא יכולים לחלחל בהמשך הצנרת"

"לעיתים סתימה בביוב יכולה להיראות כסתימה פשוטה ולהתברר כאירוע מורכב"

כתבות ומאמרים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

קרא עוד