36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

התקנת טוחן אשפה – ההמצאה היעילה הכי פחות מוכרת

בעולם של פסולת אינסופית, כל אמצעי שיכול לסייע להפחתה שלה מבורך. כזה הוא טוחן האשפה, מכשיר שמטרתו להפחית מכמות הזבל האורגני שנמצא בפח האשפה (ותתפלאו לדעת שיש הרבה זבל אורגני בפח שלכם), ועל הדרך גם לצמצם את השימוש בשקיות זבל.
טוחן האשפה הוא המצאה יחסית וותיקה שנכנסה לשימוש כבר בתחילת המאה ה-20, אך על אף היתרונות הרבים שלו ולמרות העובדה שבארה"ב כמעט כל בית מצויד בסוג כזה או אחר של טוחן אשפה, כאן בארץ הוא עדיין אינו נפוץ כל כך.
המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על התקנת טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועוד. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

מה זה טוחן אשפה והיכן מתקינים אותו?

טוחן אשפה הוא מוצר חשמלי הדומה במהותו לבלנדר ומשמש לטחינה ולגריסה של אשפה אורגנית, קרי קליפות ושאריות מזון שנשארו ושבמקום לזרוק אותם לפח הזבל טוחנים אותם לחלקים קטנים שיכולים לעבור במערכת הביוב מבלי לסתום אותה.
התקנת טוחן אשפה היא חד פעמית והוא ממוקם בארון המטבח הטוחן אינו מצריך תחזוקה או החלפת חלקים, והוא מיועד לשימוש של שנים רבות. את התקנת טוחן האשפה נעשה מתחת לכיור המטבח, בין מערכת הסיפון לכיור, ממש מתחת לפתח הניקוז של הכיור, כשהוא מחובר אל הצנרת שלו. שאריות האוכל מועברות אל הטוחן דרך פתח הכיור ומגיעות אל תא מפלדת אל-חלד, שם הן נטחנות על ידי דיסקית ייעודית ונשטפות יחד עם המים ישירות אל הביוב.

יתרונות וחסרונות של טוחן אשפה לכיור

כמו כל מכשיר חשמלי, גם לטוחן האשפה יש יתרונות לא מעטים שרובם מתמקדים בנוחות שהוא מאפשר לנו הצרכנים בעידן המודרני: בראש ובראשונה, פינוי מקום בפח הזבל הפרטי שלנו, ובאופן גלובלי גם בנפח ההטמנה באדמה, וכפועל יוצא גם הפחתה בייצור גז המתאן שהוא אחד מגזי החממה המרכזיים הגורמים להתחממות כדור הארץ. יתרונות נוספים שלו הם העלמת מפגע הריח הרע שמגיע מכיוונו של הפח וצמצום היקף השימוש בשקיות אשפה ובכמות הפעמים שאנחנו יורדים או יוצאים לזרוק זבל. אם נסכם את כל היתרונות האלה במשפט אחד, נוכל לומר בשיא הפשטות, שאיכות החיים שלנו משתפרת עם התקנת טוחן אשפה.
אז אמנם איכות החיים עולה, אבל מה עם איכות הסביבה? או, כאן מתחיל וגם נגמר החיסרון הגדול של טוחן האשפה. שאריות המזון הגרוסות אמנם קטנות מאוד, אך הן גורמות לריבוי בוצה במי השפכים, דבר שיש לו השלכות על מכוני טיהור השפכים העירוניים, על מי הקולחין שמשקים את הירקות שאנו אוכלים, ועל השקעת משאבים בסילוק הבוצה. יחד עם זאת, אם נעמיד את היתרונות אל מול החיסרון היחיד של טוחני האשפה, אין ספק שרצוי ומומלץ להשתמש בהם.

אילו סוגי טוחני אשפה קיימים?

בשוק קיימים שני סוגים עיקריים של טוחני אשפה:

01. טוחן בעל הזנה בלתי פוסקת (continuous Feed) – כלומר, כזה שמופעל על ידי מתג חשמלי ופועל ללא הפסקה עד שמכבים אותו. סוג זה של טוחן אשפה הוא הפופולרי ביותר.

02. טוחן בעל הזנה שאינה רציפה (Batch Feed) – טוחן אשפה שדורש מכסה ייעודי לפתח הניקוז של הכיור ופועל רק כשהוא נמצא במקומו. בסוג זה של טוחן אשפה לוחצים על המתג החשמלי, מכניסים את שאריות המזון אל המכונה ורק לאחר שמניחים את המכסה, הטוחן מתחיל לפעול. זהו טוחן אשפה שאמנם יקר יותר, אך הוא בטיחותי מאוד ומומלץ למי שיש לו ילדים קטנים.


ישנם פרמטרים נוספים שמבדילים ביו טוחני אשפה, ביניהם כוח ונפח הטוחן – משפחה ממוצעת יכולה להסתפק בטוחן אשפה לכיור עם 0.5 כוח סוס ונפח טחינה של 1 ליטר. כמו כן הטוחנים נבדלים ביניהם בשיטת הפעולה של המתג החשמלי, שיכול להיות אוטומטי או ידני, ובמידת הרעש שהטוחן עושה כשהוא פועל.

התקנת טוחן אשפה לכיור – שלב אחר שלב

לפני שאתם מזמינים איש מקצוע שיתקין לכם הלכה למעשה את טוחן האשפה לכיור שלכם, כדאי לבצע כמה דברים – בדקו שיש לכם מספיק מקום מתחת לכיור, ואם לא פנו מה שצריך וודאו שהטוחן יכול להיכנס לחלל ללא בעיות. דבר שני, בדקו שיש לכם נקודת חשמל מתחת לכיור שאליה יוכל טוחן האשפה להתחבר. אם אתם עושים שיפוץ במטבח או נכנסים לדירה חדשה, או אם יש לכם יכולת ואפשרות להתקין נקודת חשמל על הקיר שמעל הכיור, זה אפילו עדיף, כיוון שכך תוכלו למקם את המתג של טוחן האשפה במיקום נוח יותר.
לאחר ההכנות מגיע שלב התקנת טוחן האשפה. אל תתיימרו להתקין את הטוחן בעצמכם, הזמינו אינסטלטור שיבצע את העבודה במהירות וביעילות. תחילה ינתק האינסטלטור את השיבר הראשי של המים, יפרק את הסיפון ואת פתח היציאה של הכיור. לאחר מכן הוא יתקין לכיור פתח יציאה חדש, זה של טוחן האשפה, יוסיף גומיות ואטמים, ויחבר את הטוחן אל הסיפון.
השלב האחרון הוא התקנת המתג החשמלי של טוחן האשפה, מתחת לכיור או מעליו, להחלטתכם ובהתאם לתשתיות. זהו, טוחן האשפה מוכן לעבודה.

התקנת טוחן אשפה - מחירים

מכיוון שטוחן האשפה אמור ללוות אתכם שנים רבות, המחיר להתקנת טוחן אשפה גבוה יחסית, מדובר בהשקעה כספית שנעה בין 900-2,000 ₪ ואפילו יותר. התקנה של טוחן האשפה היא בעלות נפרדת והיא עומדת על כ-400 ₪, בהתאם לסוג הטוחן שתבחרו. שוב, חשוב לציין שמדובר בהתקנה חד-פעמית, כך שאמנם סכום המכשיר יחד עם עלות ההתקנה הם לא נמוכים, אך בהחלט משתלמים לטווח הארוך.
ממליצים לכם להיכנס אל עמוד רשימת אינסטלטורים מומחים ומומלצים של אתר טוב תודה.

ולסיום – עשה ואל תעשה כשיש לך טוחן אשפה

לפני שמתקשרים לאינסטלטור להתקנת טוחן אשפה - כפי שציינו קודם, לטוחן האשפה אין כמעט תחזוקה, אולם הוא עדיין עלול להתקלקל. מרבית התקלות של טוחן אשפה לכיור הן מעשה ידי אדם, אז הנה כמה כללי אצבע שמומלץ לנהוג לפיהם:

01. הכניסו לטוחן האשפה אך ורק שאריות מזון וזבל אורגני. לא, שקיות ניילון, עטיפות השוקולד או את קופסת הקוטג' שסיימתם. כל אלה לא נכללים בהגדרה של זבל אורגני, לכן הימנעו מלהכניס אותם לטוחן.

02. השתדלו לפתוח את הברז ולהזרים קצת מים קרים לפני שאתם מכניסים אליו את הזבל, כדי שירטיב את פתח הכיור ואת הצנרת. כמו כן, השאירו את המים זורמים גם קצת אחרי שהטוחן סיים את פעולתו כדי לשטוף שאריות.

03. מדי כמה חודשים שפכו אל הכיור חומר ייעודי של פתיחת סתימות, כך תהיה סבירות גבוהה שתמנעו, או לפחות תקטינו את הסיכון, לסתימה או לתקלה בטוחן האשפה.

04. טוחן האשפה משמיע רעש? עצרו אותו מיד. בדרך כלל הפעולה שלו אמורה להיות שקטה ומונוטונית, כך שאם משהו נשמע לכם לא סביר, עדיף לבדוק.

05. אם נובע ריח רע מטוחן האשפה, כדאי לנקות את הגומיות האוטמות את פתח הכיור. תוכלו גם לטחון כמה קוביות קרח ומספר פלחי לימון שיעזרו עם הריח.

בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"טוחן אשפה הוא מוצר חשמלי הדומה במהותו לבלנדר ומשמש לטחינה ולגריסה של אשפה אורגנית"

"המכשיר יחד עם עלות ההתקנה הם לא נמוכים, אך בהחלט משתלמים לטווח הארוך"

"אם נובע ריח רע מטוחן האשפה, כדאי לנקות את הגומיות האוטמות את פתח הכיור"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד