36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

מסנן מים דירתי לשמירה על איכות המים ואיכות החיים

ישראל נחשבת למדינה מתקדמת מאוד בתחום פתרונות המים. אולי זה מפני שקיימת באזור בעיה חמורה של מחסור במים, שמאלצת אותנו להמציא את עצמנו מחדש, ואולי זה מפני שכמו בכל תחום שבו מתקבצת כמות גדולה של מוחות יהודיים, תמיד יצמחו רעיונות גאוניים. כך או כך, עובדה קיימת היא שלכל תושבי ישראל יש גישה למים זורמים ושמי הברז בארץ ראויים לשתייה.

משרד הבריאות, שאחראי על איכות המים בארץ, מבצע בקרה תמידית ואינטנסיבית עליהם ומעביר אותם תהליכי חיטוי והשבחה בכדי להתאים אותם לשתייה. אולם תהליכים אלה גורמים לעליה בריכוז המינרלים במים שמתבטאת בהתפתחות אבנית, שגם פוגמת בטעמם וגם עלולה להזיק למכשירי חשמל כגון מכונת כביסה, מדיח כלים או קומקום חשמלי, שמתבססים על מים בהפעלה שלהם.

בכדי למנוע לחלוטין או לפחות להאט את התפתחות האבנית, ניתן להתקין מסנן מים ייעודי בסמוך לשעון המים הדירתי או על צינור המים הראשי בכניסה לבית. אבל מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

מה זה מסנן מים ולמה צריך אותו?

מים הם סם החיים, בלעדיהם לא נוכל לחיות. גם הגוף שלנו מורכב מכ-70% מים, שמהווים עבורנו צורך תמידי כל הזמן, בכל שעה ובכל יום, ומסיבה זו בדיוק אנו צריכים לשתות, והרבה.

על מנת שמי הברז יהיו טובים לשתייה ולא יזיקו לנו, הם צריכים לעמוד בתקנות ובתקנים ולעבור מספר טיפולים משלימים, בין השאר חיטוי בכלור והוספה של מגנזיום וסידן. אולם מה שטוב לגוף לא בהכרח טוב לצנרת או למכשירי החשמל. קחו למשל את המגנזיום. אין ספק שעבורנו מדובר במינרל חיוני שמסייע בספיגת ויטמין D ובתהליך ייצור החלבונים וחומצות הגרעין בגוף, אך המגנזיום, שמוכנס אל המים בצורת מלח ששוקע בהם אך לא מתמוסס, יוצר כך את האבנית שהרסנית כל כך לגופי החימום של מכשירי החשמל כמו גם לחרסינה ולקרמיקה בחדרי האמבטיה בבית. האבנית גם מייצרת טעם לוואי למים ולכן משפחות רבות מעדיפות לרכוש מתקן מים מינרלים או לקנות בקבוקי מים, שני מוצרים שבאמת אינם הכרחיים במדינה שבה מי השתייה הם באיכות טובה.

אחד הפתרונות המוצלחים לבעיה שיוצרת האבנית הוא מסנן המים הדירתי, מתקן קטן ופשוט, שתפקידו להפחית את הזיהום במים ולנקות אותם מאבנית, ועל הדרך גם לשפר מאוד את טעמם. את המסנן מתקינים על צנרת המים הביתית בסמוך לכניסה שלה אל הבית או ליד שעון המים הראשי של הדירה, ובכך מתאפשרת לו שליטה על כל המים הזורמים פנימה.

ממליצים לכם להיכנס אל עמוד אינסטלטורים מומלצים בחיפה.

התקנת מסנן מים - סוגים שונים למסנני מים דירתיים

מסנני מים דירתיים נחלקים למספר סוגים. יש מסננים שמיועדים למנוע כניסה של לכלוך וחלקיקים קטנים אחרים שיכולים להזיק או אפילו להרעיל את המים, ויש את המסננים שהופכים את המים לרכים, כלומר שמונעים את היווצרות האבנית על ידי חסימת מינרלים כמו מגנזיום או סידן.
דבר אחד חשוב שתדעו. מסנני המים בישראל הם בעלי שני תווי תקן (ת"י 1505 שמתייחס למערכות לטיפול במי שתיה לשימוש ביתי – סינון וטיהור, והשני ת"י 5438 שעוסק בכימיקלים לטיפול במי שתייה), כך שכולם ראויים לשימוש ועושים היטב את העבודה.

לפני שמזמינים בעל מקצוע לבצע התקנת מסנן מים, חשוב להכיר את הסוגים השונים -
להלן סוגי המסננים הדירתיים להתקנה:

מסנן מכאני – מסנן ותיק שמיועד לסינון ראשוני של לכלוך וחומרים אחרים בלבד. כלומר, הוא אינו מקטין את תכולת האבנית במים. למסנן המכאני יש את הטכנולוגיה הפשוטה ביותר: פילטר שעשוי סיבי פוליפרופילן שמונעים כניסת חלקיקים מעל גודל מסוים. מסנן זה זול מאוד וניתן להתקנה באופן עצמאי.

מסנן פחם פעיל – מסנן שפועל על ידי פחם פעיל שסופח אליו כלור ותרכובות אורגניות אחרות ובצורה זו משפר מאוד את טעמם של המים. גם מסנן זה, כמו המסנן המכאני, הוא ותיק בשוק אך על אף שהוא מצליח לבצע סינון של חלקיקים מסוימים, מטרת העל שלו היא לטייב את טעמם של המים ולסנן את טעם הלוואי מהם. את מסנן הפחם מומלץ להתקין בשילוב עם המסנן המכאני לקבלת תוצאות טובות יותר של איכות המים.

מסנן אוסמוזה הפוכה – מסנן מתקדם שפועל על עיקרון של ממברנה, המאפשרת מעבר של מים בלבד. הוא יעיל מאוד בהרחקה של מתכות ומינרלים מזיקים. מסנן זה מכיל בתוכו גם מסנן מכאני וגם מסנן פחם פעיל וכל אחד מהם מספק שכבת סינון, ובסך הכל הוא מונע חדירה של 80%-90% מכלל החומרים המומסים במים.

מסנן אבנית – כשמו כן הוא, מסנן את האבנית מהמים. מסננים אלה נחלקים בעצמם לשני סוגים:

מסננים עם כדוריות סיליפוס , שהם חרוזים קטנים שמכילים יוני פוספט שבמגע שלהם עם המגנזיום והסידן הם מצליחים לגרום להתמוססותם ובכך למנוע את השקיעה שלהם שיוצרת את האבנית.

מסננים על בסיס אבץ , שמשוחרר למים באמצעות מנגנון פירוק חשמלי ושלאחר שחרורו מגיב עם מלחי הסידן ויוצר התמוססות שלהם שמקטינה מאוד את היווצרות האבנית.

איך תדעו באיזה מהמסננים לבחור? לפי הצרכים שלכם – שאלו את עצמכם האם אתם מעוניינים לסלק לכלוך, לשפר את טעם המים או למנוע אבנית? או אולי את כולם ביחד? התשובה שלכם תכווין אתכם למסנן הרצוי.

עלות מסנן מים דירתי

מחירו של מסנן המים הדירתי אינו אחיד והוא משתנה בהתאם ליצרן, לטכנולוגיה שבה הוא מיוצר, לתהליך ההתקנה ולאיכות המוצר עצמו. עלותו של מסנן פשוט, כולל התקנה, מתחילה מ-400 ₪ ויכולה לטפס גם ל-1,700 ₪ אם תבחרו במסנן עם טכנולוגיה מתקדמת יותר, כמו מסנן אבץ.

אבל... למערכת השיקולים שלכם צריך להכניס גם מרכיב נוסף – התחזוקה. למסננים הזולים צריך להחליף פילטר כל כמה חודשים, ואילו אלה היקרים יותר אינם דורשים תחזוקה כלל והם שמישים למשך שנים, כך שאולי לטווח הארוך היקר הוא דווקא יותר זול? עשו את התחשיב בעצמכם.

ממליצים לכם לעבור אל מחירון התקנת כלים סניטריים של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

ההמלצה שלנו היא לרכוש מסנן דירתי, תמיד ובכל מצב. המשפט "עם בריאות לא משחקים" אינו קלישאה, וראוי שהוא יעמוד תמיד לנגד עיניכם. כפי שכבר כתבנו, זה לא באמת חשוב באיזה מסנן מים דירתי תבחרו, העיקר שתקפידו להתקין אותו ולהשתמש בו בהתאם להוראות היצרן וכן תוודאו שהוא בעל תו תקן ישראלי. משרד הבריאות עוקב אחר מוצרים שיש להם השפעה על איכות המים ואם נמצא בהם פגם כלשהו, הם מיד מורדים מהמדפים. שני טיפים אלה ישמרו לאורך זמן על מסנן המים שלכם, וכתוצאה מכך גם על איכות המים שאתם שותים.


בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"אחד הפתרונות המוצלחים לבעיה שיוצרת האבנית הוא מסנן המים הדירתי"

"ניתן לבצע התקנת מסנן מים ייעודי בסמוך לשעון המים הדירתי"

"לפני שמזמינים בעל מקצוע לבצע התקנת מסנן מים, חשוב להכיר את הסוגים השונים"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

קרא עוד