36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

ניאגרה סמויה תיקון והתקנה – המדריך השלם

חדר השירותים הוא אחד החדרים הקטנים והאינטימיים בבית, אך למרות שהוא קטן, ככה הוא גם חשוב. אנו עושים בו שימוש יומיומי ואישי מאוד, בין אם לפרקי זמן קצרצרים או כאלה שהם קצת יותר ארוכים, כך שבהחלט רצוי שהשהייה בו תהיה נעימה ככל האפשר עבורנו ותשדר לנו רוגע ונינוחות.
עיצוב חדר השירותים צריך לשלב בתוכו תחושת מרחב, לכלול תאורה נעימה, עדיף טבעית, ולהיות פונקציונלי. כיום חלק ניכר מהעיצוב המודרני מוקדש גם למתקן השירותים עצמו, וכך עלו קרניהן של הניאגרה הסמויה והאסלה התלויה, שבאות לרוב יחד, ושהשילוב ביניהן יוצר סביבה שיקית, אחידה, מרווחת ונקייה יותר.
אבל מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

מהי ניאגרה סמויה?

ניאגרה סמויה, כשמה כן היא – מיכל הדחה שאינו גלוי לעין ובדרך כלל מותקן מאחורי קיר או בתוך מבנה גבס / רהיט ייעודי אחר.
אבל כשאומרים סמויה, מתכוונים למעשה רק לחלק אחד של מתקן השירותים שמורכב מ-4 חלקים: אסלה, בדרך כלל אסלה תלויה, כלומר כזו שנמצא "באוויר" (אבל רק בכאילו, כי למרות שאינה עומדת על הרצפה ונשענת על רגל עבה, היא מוחזקת איתן ומותקנת ישירות על הקיר); מושב אסלה; מיכל להדחת מים, או ניאגרה בלשון העם; ומנגנון לחיצה / משיכה להורדת המים.
שילוב של ניאגרות סמויות ואסלות תלויות הם הבחירה המוצלחת ביותר וכיום זו גם הבחירה המועדפת על מרבית האנשים, בעיקר מפני שהיא הופכת את חלל השירותים נעים לעין וקל מאוד לניקוי.

איך ניאגרה כזאת עובדת בכלל?

התשובה לשאלה הזו היא קלה מאוד. מנגנון ההפעלה של הניאגרה הסמויה הוא בדיוק, אבל בדיוק כמו זה של ניאגרה שאינה סמויה, "הרגילה".
הניאגרה הגלויה, הרגילה, ששלטה בשוק במשך שנים, מותקנת לרוב על הקיר ממש מאחורי האסלה או שמורכבת על החלק האחורי שלה, והיא מקושרת לצנרת הביוב שבקיר. בתוך הניאגרה יש צינור לכניסת מים וברז לפתיחה ולסגירה של המים, וכן יש בה מצוף שמחובר למקל ארוך, מעין זרוע, שסוגרת על פתח יציאת המים. כאשר יש מים במיכל הזרוע אינה מאפשרת למים לצאת, אך כאשר מורידים את המים, המצוף שוקע והזרוע עולה למעלה ונותנת למים לרדת ולשטוף את האסלה. וחוזר חלילה – מים נכנסים שוב למיכל, המצוף עולה והזרוע סוגרת על הפתח.
מנגנון הדחת המים יכול להיות ידני, ומופעל על ידי לחיצה על ידית או משיכה בשרשרת; והוא גם יכול להיות פניאומטי, שפועל על אוויר, ומותקן בדרך כלל בשירותים ציבוריים. ההבדל היחידי בין ניאגרה סמויה לגלויה הוא המראה שלה – בגלויה כל המנגנון פשוט עומד מול העיניים שלכם ואילו בסמויה הוא מוסתר מאחורי קיר והדבר היחיד שרואים הוא לחצן ההדחה.

היתרונות והחסרונות שבניאגרה סמויה

01. הגיינה וניקיון – אחד היתרונות המובהקים של ניאגרה כזו, שהניקיון איתה הופך להיות קל ואסתטי הרבה יותר, במיוחד אם מתלווה אליה אסלה תלויה. ניאגרה שכזו לא מצריכהניקוי צנרת או קרצוף של הניאגרה עצמה, אלא רק של הקירות שסביב האסלה ומעליה ושל הרצפה מתחתיה, שהגישה אליהם הופכת להיות מהירה ופשוטה מאוד.


02. חיסכון במקום ומרחב - אם חדר השירותים שלכם קטן, אין ספק שיתרונותיה של הניאגרה הסמויה בולטים יותר, כיוון שהיא חוסכת מקום ונותנת מראה מרווח יותר לחלל. יחד עם זאת, גם חדרי שירותים גדולים יכולים ליהנות מיתרונותיה של הניאגרה הסמויה, מהקווים הנקיים שלה ומהעובדה שכל הצנרת והאלמנטים הנלווים אליה, נסתרים מהעין וכך מתאפשר לחיפוי הקיר ולאריחי הרצפה לתפוס מקום מרכזי בעיצוב.


03. מראה מודרני ויוקרתי – ניאגרה כזו ואסלה תלויה יחד נותנות אופי מודרני ועדכני יותר לחדר השירותים. גם החלקים הבולטים של השירותים עצמם, האסלה ולחצן ההדחה, בדרך כלל מלאי סטייל, עם צורה וצבעים עכשוויים שמותאמים לסגנון ולמראה הכללי של החלל.


אולם לניאגרה כזו יש גם חסרונות ולא רק יתרונות. אחד החסרונות העיקריים שלה הוא העובדה שלא קל לתקן או להחליף אותה. הגישה לניאגרה, שלרוב מותקנת מאחורי קיר, אינה נוחה, ולעיתים כרוכה בשבירה של הקיר, דבר שכמובן מייקר את כל התהליך.
העלות היקרה אינה מיוחסת רק לתיקון ניאגרה סמויה או להחלפה של האסלה, היא באה לידי ביטוי כבר ברכישה שלה. וזה החיסרון המשמעותי השני - התקנת ניאגרה סמויה יקרה יותר מניאגרה גלויה, בעיקר מפני שההתקנה שלה מצריכה בדרך כלל איש מקצוע שמתמחה בהתקנה של ניאגרה מסוג זה, כלומר כזה שיודע להתעסק עם בניית גבס, עם חיפוי אריחים ועם שרברבות גם יחד.

למה ואיך מתקנים ניאגרות סמויות

כשמדובר על תיקון - כמו כל מתקן שהוא, גם לניאגרה יש בלאי טבעי ותקלות נפוצות יותר או פחות, כמו למשל תקלה במצוף, גומיות ואטמים שחוקים או אבנית שמשתלטת על מנגנון ההדחה ועל חלקים פנימיים אחרים. הבעיה בניאגרה הסמויה, שאין כל כך גישה אליה על מנת לפתור את התקלה, וגם אם יש לכם פתח שירות או אפשרות אחרת להגיע לניאגרה, הגישה היא חלקית בלבד ולרוב התקלות זה לא מספיק.
על מנת לבצע תיקון ניאגרה סמויה - הדבר היחיד שנותר לעשות, הוא לקרוא לאיש מקצוע. ההמלצה שלנו אליכם היא שלא להתעסק עם תיקון לבד. נכון, הזמנה של בעל מקצוע יקרה יותר ואם הניאגרה היתה גלויה, הייתם מצליחים לתקן את התקלה בעצמכם, אך כאן יש מצב שבו נדרש ניסיון ומיומנות על מנת לפרק את אזור השירות ולהגיע לאזור הבעייתי, ולעיתים, בלית ברירה, גם לשבור את המסתור כולו (ולבנות אותו לאחר מכן שוב). תיקון ניאגרה כזו ללא איש מקצוע עלול להוביל לנזקים משניים לקיר ולניאגרה עצמה.
מזמינים אתכם לעבור אל רשימת אינסטלטורים מומלצים של אתר "טוב תודה".

התקנה הניאגרה והעלויות

כפי שציינו, כאשר אתם בוחרים בהתקנה של ניאגרה כזו, אתם למעשה מצניעים את מתקן השירותים ונותנים מקום של כבוד לעיצוב הכללי של החלל, ובעיקר לאריחי החיפוי ואריחי הרצפה. לבחירה זו יש משמעויות כספיות – בניגוד להתקנה של ניאגרה גלויה ואסלה עומדת שמצריכים חיבור לצנרת ותו לא, התקנת ניאגרה סמויה ואסלה תלויה כוללת כמה אלמנטים שחלקם מייקרים את התהליך, כמו למשל הכנת התשתית לניאגרה שנעשית עם חיפוי בלוקים או גבס ייעודי, חומרים שעלותם נעה בהתאם לגודל השטח המיועד; או חיפוי המסתור שבו מותקנת הניאגרה באריחי קרמיקה או גרניט פורצלן, שגם המחיר שלהם משתנה לפי השטח הרצוי. כך שיחד עם מחיר האסלה והעבודה, התקנת ניאגרה כזו בשילוב אסלה תלויה תעלה בין 3,500-4,500 ₪.
מזמינים אתכם לעבור אל מחירון התקנת כלים סניטריים של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

לסיכום הנושא,
ניאגרה סמויה היא דבר נהדר ולהערכתנו היא הבחירה האידיאלית, על אף שהיא יקרה יותר לכל אורך הדרך וגם תיקון שלה דורש הזמנת בעל מקצוע מנוסה. בסופו של דבר, התגמול ממנה הוא גדול יותר ואין לה תחרות מבחינת הניקיון והאסתטיקה של חדר השירותים.

בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"ניאגרה סמויה, כשמה כן היא – מיכל הדחה שאינו גלוי לעין ובדרך כלל מותקן מאחורי קיר"

"היתרונות המובהקים של ניאגרה סמויה, שהניקיון איתה הופך להיות קל ואסתטי הרבה יותר"

"תיקון ניאגרה סמויה ללא איש מקצוע עלול להוביל לנזקים משניים לקיר"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

קרא עוד